Jump to content

Retrofit Bmw G21 pachet comfort access


Recommended Posts

34 minutes ago, goangaus said:

Pai tocmai ca făceau profit mai mult dacă aveau adaos mai mic cu volum mare vs adaos enorm cu volum spre zero, cine e nebun sa dea 5000 eur pe CA. La fel si cu alte retrofituri, gen ACC.

Nu cred ca e o piata semnificativa. Si logistica pieselor de schimb e mult mai scumpa decat logistica acelor piese la contructia masinii.

Link to comment
Share on other sites

🙂 cum ziceam nu mă interesează, cum de altfel nici cruise control nu prea folosesc, am zis de mai multe ori AC ul și geamuri electrice sunt suficiente pentru mine la o mașină . Partea funny e ca, circula un mit ca mașinile cu aceasta opțiune sunt mai "ușor" de furat.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Romulus said:

Nu cred ca e o piata semnificativa. Si logistica pieselor de schimb e mult mai scumpa decat logistica acelor piese la contructia masinii.

Nu ma pricep, cei care se ocupa deja de asta probabil au motive întemeiate, dar din afara sistemului eu nu ma prind care sunt aceste motive. Lanțul logistic este deja functional, depozitele și transporturile sunt deja acolo, nu stiu cu ce i-ar încurca sa aduca și aceste piese pe lângă cele pe care le aduc deja. 

Link to comment
Share on other sites

Pai gandeste-te doar la urmatorul aspect. Pentru constructia masinii, ai 1 milion de piese in acelasi loc. Pentru piesele de schimb ai 100 de piese in 10.000 de locuri. Doar un singur aspect al logisticii ar trebui sa iti spuna ca e mare diferenta.

Pe urma ambalaj individual vs ambalaj bulk. Sunt multe aspecte care sunt extrem de diferite.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Pai gandeste-te doar la urmatorul aspect. Pentru constructia masinii, ai 1 milion de piese in acelasi loc. Pentru piesele de schimb ai 100 de piese in 10.000 de locuri. Doar un singur aspect al logisticii ar trebui sa iti spuna ca e mare diferenta.

Pe urma ambalaj individual vs ambalaj bulk. Sunt multe aspecte care sunt extrem de diferite.

Cele 10000 de locuri sunt deja existente și exista fluxuri de transport către ele pentru piesele de schimb uzuale, pana la urma fabrica și depozitul sunt în Europa și se pot aduce piesele doar pe comanda, iar ambalajul nu cred ca e un motiv pentru o creștere de preț de 500%. 

Ma rog, noi sa fim sănătoși!

Link to comment
Share on other sites

Pai nu ai inteles. Sa spunem o bujie manufacturata de Bosch. Sau un filtru MAN. BMW le cumpara direct de la furnizor la pret de milioane, adica foarte mic. Tu cand cumperi doar una prin canalele de la service, sunt 1001 de taxe, costuri, transport samd de platit. Sau sa incepem sa discutam de o piesele manufacturate direct de BMW care le face si le stocheaza ani si ani de zile ca poate trebuie cuiva 1 piesa?

Diferenta intre cele doua tipuri de lanturi de aprovizionare este ca de la pamant la luna. Bosch stabileste pretul pieselor de schimb in functie de piata auto. Dar le vinde la producatorii de masini la preturile negociate. Tu nu cumperi piese de schimb de la BMW, iar daca te duci la un dealer se cumpara de la firme specializate in distributie piese de schimb care se aprovizioneaza cu stocuri chiar si pe lanturile de aprovizionare OE pentru BMW.

Aici impuscam avioane. Este atat de complicat incat daca nu ai vazut cum se intampla, este realmente rocket science.

11 minutes ago, goangaus said:

Cele 10000 de locuri sunt deja existente și exista fluxuri de transport către ele pentru piesele de schimb uzuale, pana la urma fabrica și depozitul sunt în Europa și se pot aduce piesele doar pe comanda, iar ambalajul nu cred ca e un motiv pentru o creștere de preț de 500%. 

Ai idee ce procent de piese de schimb dintr-un BMW este manufacturat in-house de catre BMW?

BMW cumpara piese si sub-ansamble de la mai mult de 100 de producatori si subcontractori.

WLKhKMJ.png

PwC Automotive Supplier Survey 2021/2022

Link to comment
Share on other sites

Nu gasesc cifre exacte dar eu estimez ca BMW produce in-house spre 5% din piesele care fac parte dintr-o masina asamblata de ei. Deci vorbim de 2 lucruri complet separate. Ei proiecteaza masina, contracteaza piesele pentru producerea ei si o vand. Apoi aceiasi productatori, vand la bucata piese de schimb. Cele doua lumi sunt complet diferite. 

Tu ti-ai dori un kit de BMW, in care BMW pune toate intr-o cutie si ti le da tie direct... nu?

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, alex230ro said:

As zice că nici un producător nu încurajează retrofiturile nu de alta dar riscă să vândă mașini "chele" .

niciodata, 99% din clientii bmw sunt mult prea comozi sa faca asta. si mai e ceva, ce se intampla cu garantia ?

cum spune si Romulus e mult prea conplicat lantul de distributie si costul aferent, depozite etc doar ca poate coneva vrea sa isi faca reteofit la ce atiu eu ce

Link to comment
Share on other sites

ei folosesc o cutie viteze zf si nu recomanda schimbul de ulei , cam asa e cand nu faci piese , nu stii prea multe de ele :D, de alte piese nu mai vb distributii , racitoare egr . Dar avand in vedere ca toti producatorii de masini au gherlele lor  , e OK . 

Link to comment
Share on other sites

@goangaus

Nu ai cum sa iesi la pretul optiunii 322 de fabrica decat daca BMW iti face buy-back la piesele existente.

Retrofitul asta are nevoie de BDC, chei, 4 x manere , antene, cablaj , etc.

Cand ai optiunea din fabrica, toate piese sunt instalate acolo si intra in pretul masinii. La retrofit trebuie sa cumperi piesele astea din nou, la fel ca in cazul in care se strica de ex BDC sau pierzi o cheie, o cumperi din nou la pretul intreg.

Ca idee, nu este diferenta de pret intre BDC cu sau fara CA, la fel cum nu e diferenta de pret la chei.

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, ADRIAN HD said:

Unde este cheie la 250 euro,că vreau si eu una.Mie mi-au dat ofertă de 1950 ron fără cheia decupată(pe care o am).Iar pt.cheie clonata ,la un meșter la Cluj,700 ron.Ce riscuri implică o cheie clonată?

Cheia la reprezentanta, cea standard, este 1,066 RON + TVA = 1,269 RON la 1 euro = 5 RON inseamna 253 euro.

Screenshot 2023-12-24 at 06.51.58.png

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, neo_andersson said:

@goangaus

Nu ai cum sa iesi la pretul optiunii 322 de fabrica decat daca BMW iti face buy-back la piesele existente.

Retrofitul asta are nevoie de BDC, chei, 4 x manere , antene, cablaj , etc.

Cand ai optiunea din fabrica, toate piese sunt instalate acolo si intra in pretul masinii. La retrofit trebuie sa cumperi piesele astea din nou, la fel ca in cazul in care se strica de ex BDC sau pierzi o cheie, o cumperi din nou la pretul intreg.

Ca idee, nu este diferenta de pret intre BDC cu sau fara CA, la fel cum nu e diferenta de pret la chei.

Dacă optiunea CA costa 1000 eur în configuratorul BMW(nu știu cât costa, am dat un preț din burta) atunci și piesele pentru retrofit ar trebui sa coste 1000 eur + un adaos rezonabil pentru costurile de logistica, maxim 50% as spune eu. La asta ma refeream, nu sa-mi recuperez banii de pe piesele deja instalate pe masina mea care trebuie inlocuite, problema mea cum le valorizeaz apoi.

Din ce ai spus tu costul aproximativ la dealer pentru retrofit CA ar fi de 5000 eur cu tot cu manopera, nu stiu cât sunt piesele și cât manopera din aceasta suma.

Nu e nimeni dispus sa plătească asa bani pentru CA, as fi vrut doar sa înțeleg de ce nu este profitabil pentru ei sa vândă aceste piese la un preț apropiat de cel de fabrica, probabil ca este mai mare bătaia de cap decât profitul, am inteles acum.

 

Link to comment
Share on other sites

asta e pretul recomandat de BMW Romania, dealerii au discountul lor la pretul asta dar isi pot pune si adaos comercial cat vor....

5 minutes ago, goangaus said:

Dacă optiunea CA costa 1000 eur în configuratorul BMW(nu știu cât costa, am dat un preț din burta) atunci și piesele pentru retrofit ar trebui sa coste 1000 eur + un adaos rezonabil pentru costurile de logistica, maxim 50% as spune eu. La asta ma refeream, nu sa-mi recuperez banii de pe piesele deja instalate pe masina mea care trebuie inlocuite, problema mea cum le valorizeaz apoi.

Din ce ai spus tu costul aproximativ la dealer pentru retrofit CA ar fi de 5000 eur cu tot cu manopera, nu stiu cât sunt piesele și cât manopera din aceasta suma.

Nu e nimeni dispus sa plătească asa bani pentru CA, as fi vrut doar sa înțeleg de ce nu este profitabil pentru ei sa vândă aceste piese la un preț apropiat de cel de fabrica, probabil ca este mai mare bătaia de cap decât profitul, am inteles acum.

 

Nu cred ca ai inteles ce vreau eu sa spun.

BMW cand a fabricat masina ti-a vandut deja BDC pentru ea in configuratia comandata.

Tu cumperi un BDC nou pentru ca vrei CA, BMW nu are cum sa iti faca buy-back la BDC-ul vechi care e fabricat sa mearga DOAR pe seria ta de sasiu. Ce sa faca cu el? Sa il vanda SH?

La fel este la chei. BMW ti-a vandut deja componentele astea odata cu masina, faptul ca tu vrei sa le schimbi din varii motive, pentru BMW este piesa de schimb cu pretul aferent.

 

BMW nu are diferenta de pret la BDC cu/fara CA sau chei cu/fara CA.

Optiunea 322 cred ca este in jur de 400 euro in configurator pentru ca diferentele de pret sunt din cablaje antene si manere, manerele cu CA sunt putin mai scumpe, dar BDC si chei sunt in pretul de baza al masinii.

Te incadrezi in pretul asta cu antenele si cablajele la retrofit si atat.

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, goangaus said:

Dacă optiunea CA costa 1000 eur în configuratorul BMW(nu știu cât costa, am dat un preț din burta) atunci și piesele pentru retrofit ar trebui sa coste 1000 eur + un adaos rezonabil pentru costurile de logistica, maxim 50% as spune eu.

 

🤣

Tu realizezi ca producatorii de masini fac mai multi bani din service decat din vanzarea masinii, da?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, neo_andersson said:

Optiunea 322 cred ca este in jur de 400 euro in configurator pentru ca diferentele de pret sunt din cablaje antene si manere, manerele cu CA sunt putin mai scumpe, dar BDC si chei sunt in pretul de baza al masinii.

Acum mi-a picat și mie fisa, mulțumesc pentru explicații și răbdare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.