Jump to content

Cutia manuala si DSC


Romulus

Recommended Posts

Toti stim ca DSC ne vegheaza sa nu facem greseli. Se recomanda sa nu se dezactiveze, cand se circula pe drumurile publice.

 

Si cu toate astea, exista un caz special, in care DSC nu poate interveni. E un caz special care ar trebui mentionat.

 

Cand o masina cu suficienta putere pentru a rupe aderenta si inzestrata fiind cu o cutie de viteze manuala, se afla intr-o curba, la o anumita viteza, intr-o anumita treapta de viteza si soferul, dintr-o greseala, retrogradeaza, intr-o treapta inferioara, zmucitura produsa de frana de motor, poate provoca ruperea aderentei pe rotile spate.

 

In acest caz special, DSC nu poate taia puterea motorului, pentru ca e taiata gata. Poate frana diferentiat rotile fata, pentru a restabili traiectoria.

 

De asemenea, daca masina poseda Active Steering, DSC va actiona mai intai asupra rotilor fata, cu un mic unghi, pentru a corecta traiectoria.

 

De multe ori, marja de lucru a DSC-ului prin franarea diferentiata a rotilor fata si corectarea unghiului de directie, independent de volan, nu este suficienta pentru o pierdere de aderenta datorata cuplului mare in frana de motor.

 

Ca urmare, acesta este un caz special in care este posibila supravirarea violenta, depinzand bineinteles si de conditiile de aderenta ale drumului relativ la pneurile utilizate.

 

Oricum, e bine de stiut.

 

Din cunostiintele mele, singurele masini cu "cutie manuala" care pot preveni si acest aspect sunt M5 si M6 cu SMG, care are inclus in DSC si Slip Detection la retrogradare, caz in care debreiaza automat pentru a corecta problema. SMG este tot o cutie manuala, dar cu ambreiaj automat.

 

Toate restul, manifesta aceasta problema. La Steptronic nu e cazul pentru ca creierul electronic al cutiei nu va permite o retrogradare care sa rupa aderenta spate violent.

Link to comment
Share on other sites

acuma depinde si de sofer.Iarna se intampla foarte des..pt ca unii incepatori nu stiu asta.Si conteaza foarte mult si cum lucrezi cu ambreiajul si acceleratia cand retrogradezi.Daca nu vrei sa smanceasca va trebuii sa accelerezi putin

Mai mult nu vad motivul in care trebuie sa retrogradezi in curba.De exemplu eu cand veneam din Brasov si urcam padurea Bogatii inainte sa intru in curba retrogradam in treapta a-3-a si aveam cam 3500rpm(avem diesel :blink: )dar nici din gresala nu retrogradam in curba.Deci din gresala nu prea cred ca se poate

Edited by Alex86
Link to comment
Share on other sites

[...]

Mai mult nu vad motivul in care trebuie sa retrogradezi in curba.

[...]

264350[/snapback]

 

Nici eu nu vad motivul si totusi unii o fac. Nici sa accelerezi in curba nu vad nici un motiv si unii se lauda ca o fac. Daca e sa fim totusi corecti se poate accelera si retrograda in curba daca stii ce faci. In alta ordine de idei, se poate pierde spatele si pe drum drept, retrogradand, daca e alunecos tare.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu vad motivul si totusi unii o fac. Nici sa accelerezi in curba nu vad nici un motiv si unii se lauda ca o fac. Daca e sa fim totusi corecti se poate accelera si retrograda in curba daca stii ce faci. In alta ordine de idei, se poate pierde spatele si pe drum drept, retrogradand, daca e alunecos tare.

264360[/snapback]

e cea mai mare prostie sa accelerezi in curba.Nu stii ce poti sa ai sub roti....o pata de ulei orice ca sa duca la pierderea aderentei.Dupa ce ai iesit din curba poti sa o accelerezi de sa sara pistoanele din motor

Edited by Alex86
Link to comment
Share on other sites

e cea mai mare prostie sa accelerezi in curba.Nu stii ce poti sa ai sub roti....o pata de ulei orice ca sa duca la pierderea aderentei.Dupa ce ai iesit din curba poti sa o accelerezi de sa sara pistoanele din motor

264365[/snapback]

 

 

e na. da pe linie dreapta stii ce e sub roti nu? sau daca esti pe linie drepta nu poti sa pierzi aderenta si sa patesti ceva.

 

oricum ti-a explicat mai sus verssatu d c se accelereaza in curba. si nu este vb aici de orice curba. era vorba de anumite cazuri.

Edited by c0sta
Link to comment
Share on other sites

pai aia ziceam si eu. dupa jumatatea curbei in cazul in care ai DSC on

in cazul in care ai dsc off si stii sa beneficiezi de avantajele tractiunii spate - care actioneaza ca un al 2-lea "volan" ca sa zic asa - poti sa accelerezi si inainte si pana in jumatate .

 

folosesti cu incredere slide-ul - dar trebuie sa fie indeplinite 2 conditii - sa fi meserias :blink: si sa fie drumul liber sa nu risti viata altuia ca vrei tu sa ai fun cu masina.

Link to comment
Share on other sites

Si cu toate astea, exista un caz special, in care DSC nu poate interveni. E un caz special care ar trebui mentionat.

 

Cand o masina cu suficienta putere pentru a rupe aderenta si inzestrata fiind cu o cutie de viteze manuala, se afla intr-o curba, la o anumita viteza, intr-o anumita treapta de viteza si soferul, dintr-o greseala, retrogradeaza, intr-o treapta inferioara, zmucitura produsa de frana de motor, poate provoca ruperea aderentei pe rotile spate.

264317[/snapback]

Mie mi s-a intamplat asa ceva! E nasol! TE face ca, cateva fractiuni de secunda sa iti vezi toata viata inaintea ochilor! Insa asta e numai atentia te poate salva in acest caz!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Observ ca se vorbeste de DSC in mare, intrebare...Ce se intampla cu DSC-ul cand il tii apasat cateva secunde....hai sa zicem 6 secunde....se aprinde becul de la frana de mana insa nu rosu ca si cand tragi frana de mana ci galben.....poate explica cine ce se intampla???

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ apeși doar sub o secundĂŁ butonul, decuplezi DSC și rĂŁmâne cuplat doar DTC. Pot fi anumite conidții (zĂŁpadĂŁ, noroi, etc) când acest lucru este necesar.

 

DacĂŁ ții mai mult de 3 secunde butonul, decuplezi si DSC si DTC.

 

Am inteles asta Romulus, ms de explicatie, insa nu am inteles ce se intampla cu masina cu sistemele astea scoase total, din cate am inteles de la niste cunoscatori mai mari ca mine dupa cum se vede :blink: ca masina ar fi mai vanjoasa, cel putin p demaraj...deci concluzia e ca nu tre sa uit degetul apasat p DSC :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
pai ce sa se intample, pur si simplu sistemele electronice nu vor mai interveni... daca accelerezi destul de puternic si poti rupe aderenta, o sa rupa aderenta. N-o sa mai taie nimeni puterea. La fel, daca accelerezi prea tare in curba, o sa fuga fundul si nu ti-l aduce nimeni inapoi, "it's all up to you".
Link to comment
Share on other sites

Nu e cu nimic mai "vânjoasa"... Nu recomand la nimeni sa scoata electronica.

 

 

azi daca nu aveam dsc on ...intram pe contrasens cu spatele .....nisip, umed ..curba ...Nu l=am scos niciodata ///Doar cand e zapada,gheata si nu pot pleca de pe loc

Link to comment
Share on other sites

Corect. Atunci e nevoie sa fie scos. In alta ordine de idei, recomand cu electronica cuplata sa urmariti bordul si sa invatati sa conduceti in asa fel incat martorul de DSC sa nu se aprinda NICIODATA. Daca s-a aprins, ati facut ceva gresit si DSC va "papat" o viata...
Link to comment
Share on other sites

E parerea ta. Eu cred ca martorul DSC se aprinde cand rotile deja derapeaza. Daca rotile deja derapeaza, n-ai facut ceva corect. Ideea e ca DSC iti salveaza pielea, dar esti sofer cand nu vezi martorul niciodata. N-am sustinut ca daca vezi martorul, ai fi murit fara DSC. Ideea e ca o singura greseala e suficienta si cum antrenamentul e important, ar trebui sa nu vedem niciodata DSC-ul. Sau macar sa ne straduim sa conducem cat de bine putem, fara sa-l vedem. Asta va da in timp deprinderi cu adevarat salvatoare de vieti...
Link to comment
Share on other sites

sunt de acord cu ce spui.

insa fraza anterioara era putin exagerata. cu intentii bune evident. insa exagerata.

insa se naste intrebarea simpla... cum sa devin un sofer bun pe masina x atata vreme cat nu stiu sa duc masina x la limita si in cazul in care este la limita sa stiu sa o controlez?

daca voi folosi intotdeauna DSC-ul, voi avea intotdeauna ajutor. nu voi invata niciodata sa corectez eu propriile greseli pt ca electronica este mai rapida decat mine. eu sunt pro conducerii, pe drumuri necirculate si fara a periclita in vreun fel pe altcineva, cu DSC scos. ca sa inveti cum e fara ajutor si sa inveti ce ai de facut.

tocmai de aia soferii de acu ceva ani erau mai buni decat cei de acum. desi nu aveau nici o o electronica. eu zic ca necunoasterea masinii si bazarea in totalitate pe electronica face ca numarul accidentelor cu masini puternice sa fie in crestere. pt ca soferii fara experienta au curaj sa dea in masina pt ca se bazeaza pe electronica si nu pe abilitatile lor. cum sa le deprinda daca orice greseala a lor este corectata?

Edited by c0sta
Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord. Din mai multe motive...

 

Una e sa inveti sa circuli avand masina sub control total. Despre asta discutam mai sus. Si alta e sa inveti sa redresezi atunci cand ai pierdut controlul. Eu nu cred c-ar trebui amestecate. E periculos.

 

Deci...

 

  1. Inveti sa tii masina sub control cu DSC on. Indicatorul de greseala e martorul DSC pe bord.
  2. Inveti sa redrezezi masina cu DSC off, provocand intentionat derapaje si redresandu-le. Dar nu pe drumuri publice. Sunt cursuri pentru asa ceva sau parcari. Nu trebuie 100 km/h sa inveti sa redresezi un oversteering. E suficient si 30 km/h atunci cand instinctul e bun. Doar timpul de reactie e diferit.

 

Aici discutam doar pe primul punct.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.