Jump to content

Problema cuplu citire dyno resoftare 325d 218hp


DragosPena

Recommended Posts

Salutare all,

am un f34 325d de 218hp manual, am fost la un tuner in Craiova in vederea unui soft. Acum la prima citire i a iesit in treapta 3 415 si 196 sau 200hp, apoi in treapta 4 196hp si 400nm , el spune ca problema asta a intampinat o cand e problema la injectoare in rest toate valorile ii dadeau bine, mecanicul a zis sa fac un test la rece fiind injectoare piezo, la rece valoarea lor a fost cea din poza de mai jos si zice ca e ok . Eu tind sa precizez ca m am dus cu masina cu 37 de grame soot in dpf si dpf ul are urmatoarele valori de mai jos in test. Voi ce ziceti de unde credeti ca ar putea fi problema ? Softul nu l am facut pana nu o pun la punct masina. Tin sa precizez ca acum 1 luna am curatat admisia schimbat clapete, toate electrovalvele de la turbo, furtune vacum turbo plus altele irelevante la 🙂 problema de o am

masina are 250k km

IMG_1994.jpeg

IMG_1989.jpeg

Edited by DragosPena
Completare
Link to comment
Share on other sites

So, valorile la injectoare se citesc la cald, nu la rece. Dar oricum, si la rece par ok injectoarele. 

Pe DPF par cam mari valorile de presiune, e posibil sa fie putin infundat. Poti sa ii faci o regenerare si apoi sa dai iar valorile?

Si la fel, fa o poza si la ce zice legat de incarcatura DPF-ului.

Legat de dyno: unde ar fi problema? Ca a dat valori putin diferite in treapta 3 si 4? E ceva absolut normal. Si de la run la run se va schimba deoarece creste temperatura in admisie 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ideea e ca zice ca produce mult mai putin decat zice fabrica 218hp si 450nm si vede un drop de cuplu in jurul valorii de 3500 am valori si la cald si incarcarea dpf ului 

https://imgur.com/a/Dr7kdvb

Ideea e ca azi am mers cu masina am facut 50km+ si am ajuns cu 37.5 gr de soot de la 35 cu cat ajunsasem ieri, e clar ca regrnerarea nu si a facut o complet o sa iau ista cu mine zilele urmatoare sa vad cand scade valoarea

 

si de ce produce atat de putin masina comparand cu ce zice producatorul.

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

Injectoarele se verifică la rece.. nu la cald, contrar a ce spus colegul mai sus. Sunt bune injectoarele.

Presiunea dpf se încadrează în cote, nu e perfectă, însă nu e de acolo.

 

Problema este ca BMW urile scot mai puțin decât zice producătorul, majoritatea BMW urilor scot mai puțin pe dyno.

 

Uita te pe paginile de farcebook de la tunerii Completechip și Powerchipntuning Buzău să vezi cat au stock. 
 

Mi a ieșit 157 cp stock la un E60 cu 177cp și cu dpf off ( țeava goală până în spate).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E destul de mare diferenta, true. 

@DragosPena, verifica si daca ai ceva erori pe motor care pot impiedica regenerarea sa porneasca. In general la 26-27 soot ar trebui sa porneasca. If not, sa ii faci o regenerare fortata din ISTA

@WIN60, mie la Completechip mi-a dat 187 pe dyno vs 190 stock si 418nm in loc de 400nm, motor B47. Depinde mult si in ce stare e motorul. Sunt ft multe care dau mai mult, vorbit personal cu Dragos despre asta. Ce da mai putin, si asta sustine si el, sunt cele care nu sunt intr-o stare buna, care pot avea ceva probleme.

Tie evident ca ti-a iesit mai putin pe dyno neavand soft facut pt DPF Off, nu mai ai acelasi counterpressure pe evacuare pt turbina.

Si de ce e corecta masurarea injectoarelor la rece vs la cald?

Edited by minu94
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, WIN60 said:

Injectoarele se verifică la rece.. nu la cald, contrar a ce spus colegul mai sus. Sunt bune injectoarele.

Presiunea dpf se încadrează în cote, nu e perfectă, însă nu e de acolo.

 

Problema este ca BMW urile scot mai puțin decât zice producătorul, majoritatea BMW urilor scot mai puțin pe dyno.

 

Uita te pe paginile de farcebook de la tunerii Completechip și Powerchipntuning Buzău să vezi cat au stock. 
 

Mi a ieșit 157 cp stock la un E60 cu 177cp și cu dpf off ( țeava goală până în spate).

unde ti-a iesit 157cp ? la roata? din cate stiu puterea data in talon este puterea la volanta care se poate doar estima pe dyno

si iarasi din cate stiu bmw ba din contra are puterea mai mare decat declarata

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Viper05 said:

si iarasi din cate stiu bmw ba din contra are puterea mai mare decat declarata

Si eu asa stiu, in nici un caz mai mica. Dar ce stiu eu, doar am citit, nici macar nu m-am apropiat pe o raza de 1km de un dyno si nici nu planuiesc sa o fac. 🤨

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Romulus said:

Si eu asa stiu, in nici un caz mai mica. Dar ce stiu eu, doar am citit, nici macar nu m-am apropiat pe o raza de 1km de un dyno si nici nu planuiesc sa o fac. 🤨

si eu la fel, din ce am citit plus vazut pe youtube, deaia am si spus clar din ce stiu eu

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Viper05 said:

unde ti-a iesit 157cp ? la roata? din cate stiu puterea data in talon este puterea la volanta care se poate doar estima pe dyno

si iarasi din cate stiu bmw ba din contra are puterea mai mare decat declarata

Da, la roata, ai dreptate, la volanta este cea trecută în talon teoretic, la roata e mai mică. 
 

Și eu am vorbit cu Dragoș, chiar m am documentat atunci și pusese și ceva pe fb ca BMW urile ( E urile F urile) scot mai puțin.

Cele care scoteau mai mult erau alte mărci, de ex gama Vag.

Totusi am niște reticente, am fost cu un F10, E60, F15, la F15 a scos 320cp stock ca 381, nu avea nici o problema, nici o eroare, avea km puțini, trăgea de toți caii..

La F10 din 184 cp i a scos vreo 172. 

 

La mine hai să zicem, cu dpf off cu soft stock, poate nu i convenea ceva motorului. 
 

80% din ce ma uitasem pe fb conpletechip din gama BMW uri, scoteau cu 5-20cp mai puțin stock față de ce era în talon.

Link to comment
Share on other sites

la f-uri nu m-am uitat sincer. m-am utalt la g in special seria 3 sa vad cat de “tunabil” e motorul b48. cam in toate videorile au mai multa putere decat cea declarata

ceea ce imi e neclar , e cum estimeaza ei puterea  motorului din cati cp da la roata, asta pentru ca nu fiecare cutie de viteze pierde la fel

Link to comment
Share on other sites

Intradevar @WIN60,multe F-uri dau mai putin. Dar stiu ca a si postat ca in general la diferente mari (cum ar fi o diferenta de 20CP de ex) arata si faptul ca ar fi niste probleme la mijloc (admisie colmatata, DPF incarcat/infundat etc) si aici sunt de acord vazand cum a raspuns masina mea pe dyno la el. 

La G-uri daca o sa te uiti, o sa vezi ca multe dau peste, datorita sistemului de injectie mai capabil. F vs G cu acelasi motor (B47), la F da sub 190, la G da in jur de 200, 200 si un pic.

Oricum, dyno-ul lui Dragos este ft conservator din ce am observat. Aici e si treaba de cum e calibrat. La fel, intervine si temperatura exterioara in ecuatie cand se face un dyno si temperatura din admisie. Sunt ft multe variabile.

La E-uri sincer iti zic ca nu cunosc, pt ca nu m-am documentat.

Ca referinta las fisa dyno de la masina mea si corectez ce am zis mai devreme, 408nm a dat stock, nu 418.

irm1jgS.jpg

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

A pornit regenerarea in seara asta fara sa ii dau eu din ista, problema nu stiu unde e am egr si racitor nou de 1 luna, electrovalve si vacumuri noi, galerie curatata acum 1 luna si schimbate clapetele , tunerul a zis ca totul este in parametrii rl suspecteaza doar injectoarele, mecanicul a scos inj din ecuatie tinand cont de valorile din ista, ce ziceti voi ? Ce credeti sa fac, acum dupa regenerare sa mai incerc un dyno cu el ? Sa trimit dpf ul la odorheiu ? 
aici e poza pe dyno cu pierdere putere 

 

22e294fd-0c68-4f18-9a30-fcc0ac562b98.jpeg

Edited by DragosPena
Completare
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa refaci dyno-ul cu DPF-ul regenerat. Eu sunt destul de convins ca de acolo ar fi problema, te-ai dus cu el ft infundat la dyno.

In caz ca va fi acelasi rezultat cu dpf-ul dupa regenerare, atunci ar merge o curatare. Poti sa trimiti acum valorile de presiune dupa ce si-a facut regenerarea?

LE: Acum am vazut poza de pe dyno, wow, a scazut enorm cuplul, pare ca ar fi strangulata :)) 

Edited by minu94
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, minu94 said:

Nu se ating in acelasi punct, nu, dar la Dragos taie ft brusc si mult. Vezi si curba mea de la dyno.

Aia e problema si de aici supectarea lui la injectoare, sa fie de la dpf sau injectoare , sa incerc sa mai fac un test (alti bani alta distractie dar nu e problema) ce pot sa verific ? Masina mie unul nu mi se pare ca trage de 218 hp cum zice fabrica si se pare ca am dreptate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.