Jump to content

NBT Unable to calculate route


Recommended Posts

Salutare, 

Dimineața am pornit la drum și Navigația de la mașina F30 îmi arată un ecran albastru. La un zoom out observ ca poziția mașinii pe harta este undeva in ocean. Probabil înoată pe acolo ca toată ziua nu a ieșit la nisip pe plaja. Sa restartat de vreo 2-3 ori singura dar tot nu își ia poziția. Am încercat sa ii dau o destinație noua și după ce arată punctul de sosire imediat da acest mesaj: Unable to calculate route. Apoi revine albastru ecranul.

Nu mai avea niciun post de radio salvat, telefonul nu se mai putea conecta. Le-am luat din nou pe rând și acum merg (radio+tel). 
navigatia deloc.

A mai pățit cineva?

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Romulus said:

De cele mai multe ori antena, dar... daca se si reseteaza aleatoriu, atunci poate fi ceva electronica de la bord, poate a intrat apa pe la headunit sau ceva?

Headunit-ul este cumva in portbagaj? Pot sa controlez mâine, am avut ceva bagaje pe acolo și clăpari curatati de zăpada, foarte puțin probabil sa între apa pe dedesubt. Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, maruwt129same said:

Headunit-ul este cumva in portbagaj? Pot sa controlez mâine, am avut ceva bagaje pe acolo și clăpari curatati de zăpada, foarte puțin probabil sa între apa pe dedesubt. Mulțumesc 

Headunit-ul la un F30 este in bord in spatele panoului de clima, in el bagi cd/dvd.

Link to comment
Share on other sites

Daca pozitia masinii este "in ocean" asta inseamna ca nu exista semnal GPS si pozitia se reseteaza la 0 grade long-0 grad lat deci esti acolo unde Meridianul de referinta IERS intersecteaza ecuatorul.

Functie de seria de sasiu trebuie identificat ce fel de headunit ai.

Daca F30 este pre-LCI, ai CIC sau NBT si atunci antena de GPS (din codita de rechin) este conectata direct la headunit. In acest caz trebuie verificat cablul coaxial.

Daca F30 este LCI, ai EVO si in acest caz antena este conectata la modulul ATM (pozitia lui difera functie de data de fabricatie la LCI) iar acesta trimite pozitia pe eth catre headunit. Reset-ul poate fi cauzat de faptul ca conexiunea eth intre headunit si ATM nu este OK. EVO daca nu poate aloca IP la ATM prin DHCP in 5 min trimite o comanda de self reset si reset catre ATM.

Trebuie sa iei in calcul ca reset-ul la headunit poate fi cauzat si de alte defecte nu doar de lipsa IP la ATM.

Atat NBT cat si EVO au un meniu de service care se poate activa foarte usor dintr o combinatie de butoane (google: NBT service menu activation) si in acest meniu poti vedea statusul antenei GPS, care poate fi:

3D fix - receptia GPS este OK si un numar suficient de sateliti permit localizarea 3D de precizie

Check antenna - nu exista semnal de la antena de GPS

Reserved - doar pentru EVO+ATM cand datele de provizionare de pe ATM sunt expirate si nu se poate conecta la serverul BMW pentru update - aceasta situatie are o rezolvare relativ simpla din tester, trebuiesc sterse datele vechi de provisionare, stearsa calibrarea de pozitie si apoi daca mergi 2-3 km pana se reface automat calibrarea totul revine la normal.

In baza unei serii de sasiu iti pot oferi informatii mai clare pe configuratia ta dar fara o diagnoza nu vei putea sa identifici corect cauza si sa o rezolvi.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
28 minutes ago, neo_andersson said:

Daca pozitia masinii este "in ocean" asta inseamna ca nu exista semnal GPS si pozitia se reseteaza la 0 grade long-0 grad lat deci esti acolo unde Meridianul de referinta IERS intersecteaza ecuatorul.

Functie de seria de sasiu trebuie identificat ce fel de headunit ai.

Daca F30 este pre-LCI, ai CIC sau NBT si atunci antena de GPS (din codita de rechin) este conectata direct la headunit. In acest caz trebuie verificat cablul coaxial.

Daca F30 este LCI, ai EVO si in acest caz antena este conectata la modulul ATM (pozitia lui difera functie de data de fabricatie la LCI) iar acesta trimite pozitia pe eth catre headunit. Reset-ul poate fi cauzat de faptul ca conexiunea eth intre headunit si ATM nu este OK. EVO daca nu poate aloca IP la ATM prin DHCP in 5 min trimite o comanda de self reset si reset catre ATM.

Trebuie sa iei in calcul ca reset-ul la headunit poate fi cauzat si de alte defecte nu doar de lipsa IP la ATM.

Atat NBT cat si EVO au un meniu de service care se poate activa foarte usor dintr o combinatie de butoane (google: NBT service menu activation) si in acest meniu poti vedea statusul antenei GPS, care poate fi:

3D fix - receptia GPS este OK si un numar suficient de sateliti permit localizarea 3D de precizie

Check antenna - nu exista semnal de la antena de GPS

Reserved - doar pentru EVO+ATM cand datele de provizionare de pe ATM sunt expirate si nu se poate conecta la serverul BMW pentru update - aceasta situatie are o rezolvare relativ simpla din tester, trebuiesc sterse datele vechi de provisionare, stearsa calibrarea de pozitie si apoi daca mergi 2-3 km pana se reface automat calibrarea totul revine la normal.

In baza unei serii de sasiu iti pot oferi informatii mai clare pe configuratia ta dar fara o diagnoza nu vei putea sa identifici corect cauza si sa o rezolvi.

Salut si multumesc de detalii (am de lucru de acum...).

VIN: WBA3D310 00J551618

Intre timp merg sa verific scurgeri de apa/antena/cele de mai sus.

Edited by maruwt129same
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Romulus
This post was recognized by Romulus!

"Super explicatie!"

neo_andersson was awarded the badge 'Helpful' and 20 points.

Masina ta are NBT, antena GPS este conectata direct la headunit de la conectorul E26x4B (codita de rechin) pana la A42x9B (headunit). Vezi attach.

Cablul este coaxial si are conectori fakra de culoare albastra la ambele capete.

Cel mai simplu este sa cumperi o antena aftermarket cu conector fakra, gasesti pe emag la 60 RON, are acelasi tip de conector si o poti lega direct la headunit provizoriu, o scoti pe un geam si o pui pe masina (are baza magnetica), mergi 2-3 km pe un drum care stii ca este prezent pe harta, nu pe camp sau intr-o parcare de supermarket si vezi daca se actualizeaza pozitia.

Iti recomand sa verifici si in meniul de service starea antenei GPS, functie de ce scrie acolo pot fi alte rezolvari.

Screenshot 2024-01-02 at 09.55.50.png

Screenshot 2024-01-02 at 09.54.29.png

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, maruwt129same said:

 

VIN: WBA3D31000J551618

Intre timp merg sa verific scurgeri de apa/antena/cele de mai sus.

Apa poate fi doar la codita de rechin, ti-am atasat instructiunile cum sa desfaci tapiteria de plafon in partea din spate astfel incat sa poata fi coborata 20-30 cm si sa ai acces la antena.

La headunit nu ajunge apa decat daca faci o curatare de AC cu abur, condensul de pe grilele de ventilatie se scurge in headunit si il poate deteriora grav, mai ales pentru faptul ca HDD este pozitionat in headunit in partea de deasupra sub unitatea cd/dvd. Am inlocuit vreo 10 unitati NBT/EVO in ultimii ani deteriorate de condensul de la curatarea AC.

Partially lower headlining with sliding:tilting sunroof .pdf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da, posibil HDD defect sau EMMC, HDD se poate inlocui, cu EMMC mai greu...

 

PS verifica daca ai functionala partitia de muzica si manualul, daca nu ai acces acolo 99% e HDD

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, neo_andersson said:

Daca pozitia masinii este "in ocean" asta inseamna ca nu exista semnal GPS si pozitia se reseteaza la 0 grade long-0 grad lat deci esti acolo unde Meridianul de referinta IERS intersecteaza ecuatorul.

Functie de seria de sasiu trebuie identificat ce fel de headunit ai.

Daca F30 este pre-LCI, ai CIC sau NBT si atunci antena de GPS (din codita de rechin) este conectata direct la headunit. In acest caz trebuie verificat cablul coaxial.

Daca F30 este LCI, ai EVO si in acest caz antena este conectata la modulul ATM (pozitia lui difera functie de data de fabricatie la LCI) iar acesta trimite pozitia pe eth catre headunit. Reset-ul poate fi cauzat de faptul ca conexiunea eth intre headunit si ATM nu este OK. EVO daca nu poate aloca IP la ATM prin DHCP in 5 min trimite o comanda de self reset si reset catre ATM.

Trebuie sa iei in calcul ca reset-ul la headunit poate fi cauzat si de alte defecte nu doar de lipsa IP la ATM.

Atat NBT cat si EVO au un meniu de service care se poate activa foarte usor dintr o combinatie de butoane (google: NBT service menu activation) si in acest meniu poti vedea statusul antenei GPS, care poate fi:

3D fix - receptia GPS este OK si un numar suficient de sateliti permit localizarea 3D de precizie

Check antenna - nu exista semnal de la antena de GPS

Reserved - doar pentru EVO+ATM cand datele de provizionare de pe ATM sunt expirate si nu se poate conecta la serverul BMW pentru update - aceasta situatie are o rezolvare relativ simpla din tester, trebuiesc sterse datele vechi de provisionare, stearsa calibrarea de pozitie si apoi daca mergi 2-3 km pana se reface automat calibrarea totul revine la normal.

In baza unei serii de sasiu iti pot oferi informatii mai clare pe configuratia ta dar fara o diagnoza nu vei putea sa identifici corect cauza si sa o rezolvi.

Am verificat cele 2 de mai jos, par a fi in regula!? Am atasat si 2 poze cu detalii.

3D fix - receptia GPS este OK si un numar suficient de sateliti permit localizarea 3D de precizie

Check antenna - nu exista semnal de la antena de GPS

IMG_3469.jpg

IMG_3472.jpg

31 minutes ago, zeronoo said:

Da, posibil HDD defect sau EMMC, HDD se poate inlocui, cu EMMC mai greu...

 

PS verifica daca ai functionala partitia de muzica si manualul, daca nu ai acces acolo 99% e HDD

Salut, am verificat manualul si este totul la locul lui.

Link to comment
Share on other sites

In pozele alea ai semnal GPS, pozitionarea e corecta, daca nu te-a pus pe harta (atata timp cat esti pe o strada continuta de harta), problema nu e de la semnal GPS/antena, e de la harta (HDD) sau altceva. Ar trebui vazut statusul la HDD, se poate vedea cu Tool32

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, zeronoo said:

In pozele alea ai semnal GPS, pozitionarea e corecta, daca nu te-a pus pe harta (atata timp cat esti pe o strada continuta de harta), problema nu e de la semnal GPS/antena, e de la harta (HDD) sau altceva. Ar trebui vazut statusul la HDD, se poate vedea cu Tool32

Detalii HDD in poza atasata.

Masina e pe o strada continuta de harta, telefonul imi arata unde e parcata, deci semnal are, incerc sa dau o destinatie si dupa ce imi arata un sumar pe harta cu strazi si intersectii (ca si cum ar fi ceva normal) din nou se pierde.

Ceva sa resuscitat pe aici din moment ce pierduse radio/bluetooth/semnal...

Probabil un tester ma va ajuta sa elucidez problema?!

multam de ajutor!

IMG_3474.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acolo e doar versiunea de Gracenote, statusul detaliat pt HDD se poate vedea cu Tool32, cu ISTA nu e detaliat deloc. Am vaz ca esti din buc, ia legatura cu Neo sau altcineva priceput din zona ca sa gasesti/rezolvi problema

15 minutes ago, maruwt129same said:

incerc sa dau o destinatie si dupa ce imi arata un sumar pe harta cu strazi si intersectii (ca si cum ar fi ceva normal) din nou se pierde.

se pierde pozitia (lat, long, alt)? in principiu daca afiseaza altitudine, ai si semnal gps

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare din nou, revin cu un mic update la caz…am verificat antena așa cum am primit detalii mai sus de la colegul Neo, cât și headunit-ul, totul este la locul lui, mufele sunt conectate, fără urme de apa/umezeala. Am dat un restart și Navi tot nu își ia poziția.

Urmatorul pas sa conectez o antena similară, și/sau direct la tester…

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.