Jump to content

frane mai mari inseamna franare mai buna?


Romulus

Recommended Posts

19 hours ago, Romulus said:

Diferenta intre frane mici si frane mari, nu este forta de frecare niciodata. Toate franele de la BMW pot opri masina o data. Problema e de cate ori poti repeta acest lucru din cauza incalzirii placutelor, discurilor, etrierilor si chiar fluidului servo. Adica in mers normal, fara sa exagerezi cu frana, nu simti absolut nimic. Forta de franare aplicata pneurilor este imensa si pentru 520 si pentru M5, suficienta sa opreasca masina. Doar ca la 520 dupa 10 franari rapide cu motorul de M5 la viteze mari, vei experimenta "brake fadding" si atunci e o problema.

Face sens ce explic? Intrebam daca merge asa viteaz incat sa infierbante sistemul de franare, ca altfel nu va simti nimic.

In concluzie poate sa opreasca la fel de bine cu orice frana de la BMW pune... prima oara. peste 30 secunde mai putin... etc.

Te-ai intrebat vreodata de ce placutele si discurile de pe fata sunt mai mari comparativ cu cele de pe spate?

@WIN60 +1

Link to comment
Share on other sites

Just now, manole2000 said:

Te-ai intrebat vreodata de ce placutele si discurile de pe fata sunt mai mari comparativ cu cele de pe spate?

Ce legatura are cu ce am spus eu? Sunt mai mari pe fata pentru a nu bloca spatele inaintea fetei pentru ca masa aparenta pe fata este mult mai mare in timpul franarii. Si asta apropos, de cand schimbi franele in orice fel, trebuie dimensionat foarte bine spatele ca sa nu se intample sa franeze o punte inaintea celeilalte.

Repet a mia oara, daca franele nu pot bloca roata, nu treci RAR cu acea masina. Daca pot bloca roata, orice forta superioara intre discuri si platute, nu aduce nimic in plus. Sau etrieri si pistonase in plus, sau ceramica si mai stiu eu ce. Maximul este blocarea rotii.

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Romulus said:

Ce legatura are cu ce am spus eu? Sunt mai mari pe fata pentru a nu bloca spatele inaintea fetei pentru ca masa aparenta pe fata este mult mai mare in timpul franarii. Si asta apropos, de cand schimbi franele in orice fel, trebuie dimensionat foarte bine spatele ca sa nu se intample sa franeze o punte inaintea celeilalte.

Repet a mia oara, daca franele nu pot bloca roata, nu treci RAR cu acea masina. Daca pot bloca roata, orice forta superioara intre discuri si platute, nu aduce nimic in plus. Sau etrieri si pistonase in plus, sau ceramica si mai stiu eu ce. Maximul este blocarea rotii.

 

Deci franeaza mai bine cele de pe fata comparativ cu cele de pe spate! (Lucru verificabil la orice statie ITP).

Referitor la mituri este plin internetul (in special YouTube) de "creatori de continut" si de marketing.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Romulus, si in videoul trimis de tine sunt diferente de distanta. Intre 1.5 metri si 2 metri! Este o diferenta imensa. Ei zic in video ca "doesn't necesarilly" dar uite cifrele puse de ei. 

AiYcfzA.jpg

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, minu94 said:

Romulus, si in videoul trimis de tine sunt diferente de distanta. Intre 1.5 metri si 2 metri! Este o diferenta imensa. Ei zic in video ca "doesn't necesarilly" dar uite cifrele puse de ei. 

AiYcfzA.jpg

Nesemnificative si datorate foarte probabil penurilor.

 

48 minutes ago, manole2000 said:

Deci franeaza mai bine cele de pe fata comparativ cu cele de pe spate! (Lucru verificabil la orice statie ITP).

Nu am idee ce vrei sa spui, reciteste ce am scris mai sus, ca am explicat foarte clar.

Link to comment
Share on other sites

1.5-2 metri este nesemnificativ?? Pneurile au fost aceleasi, au aratat si in video.

Ma rog, eu ma retrag de pe acest topic deoarece mi-am expus pctul de vedere si cum o vad eu si de ce.

Adevarul poate e undeva la mijloc sau depinde si de ce se doreste de la masina si asteptari.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Doamne fereste, nu ma supar. Mie imi fac placere discutiile de genul pt ca mereu avem cu totii ceva de invatat, sunt discutii constructive.

Am o vorba pe care ma bazez cum ca nimeni nu detine adevarul absolut si mereu e bine sa fii deschis la opinii si sa le filtrezi. 

Totusi, Nobelul ala il meritam amandoi parerea mea pt cat research facem :))))) 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu ma bag in detalii, dar roman fiind (partial) imi dau si eu cu parerea, ca nah, ne pricep la astea, suntem campioni, dar as crede ca frane mai mari ofera totusi o franare mai buna, si poate mai eficienta, adica fadingul sa apara mai tarziu... dar asta tine mult si de tipul, compozitia discului, anvelope, etc...

E clar ca o masina cu discuri ceramice va frana mai bine si de mai multe ori decat aceeasi masina cu discuri mai mici...

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sskkaa said:

adica fadingul sa apara mai tarziu...

Asta cu siguranta.

7 minutes ago, sskkaa said:

E clar ca o masina cu discuri ceramice va frana mai bine si de mai multe ori decat aceeasi masina cu discuri mai mici...

Nici vorba. Poate dupa ce o incalzesti la sange, altfel ma indoiesc sa si poate bloca rotile complet reci. Aici e cu mult skepsis.

Link to comment
Share on other sites

o fi in video demonstrat ceva dar pt mine de-a lungul timpului diferenta s-a simtit la  nr de pistonase din etrier ,   simti ca franeaza mai bine , nu stiu ce creste , forta etc etc  dar fata de seria 6 cu 2 pistonase , A7 cu 6 pistonase rupea franele la ditamai masina , iar la cea actuala am 4 pistoane si tot e wow . Cu siguranta fadingul e real , daca e incins sistemul nu mai conteaza dar sigur ajuta totul nr pistonase , marimea discului si a placutei . De F10 nu mai discut , ca eram ca pe gheata cu ea , cea mai slaba masina la franare .Sigur  conteaza tot sistemul de franare , nu tine totul doar de marime discuri placute. Eu nu  am reusit sa incing franele la o masina incat sa simt ca ma lasa franele  dar am simtit clar diferente la cele mentionate . Am tot spus ca voi incerca si eu placutele EBC dar parerile sunt impartite cu ele , poate la urmatorul schimb fac un test, momentan sunt pe Brembo , set  discuri , placute  si sunt multumit , doar ca face ca trenul la franare viteza mica , m-am obisnuit . Evident latimea anvelopelor face diferenta si e evidenta diferenta cand schimbi anvelopele vara iarna , este doar experienta mea .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, sskkaa said:

Nu mi zi ca un set de frane ceramice de 8 10k eur sunt doar marketing... fac ele ceva acolo... 🤣

Unde am spus eu asa ceva @sskkaa. Alea sunt frane de mare performanta, de circuit, care functioneaza la temperaturi ridicate incredibil de bine si precis. Dezavantajul major este ca reci, sunt mai slabe ca trabantul lu' bunicu.

 

Alea se scot pe circuit si se incalzesc bine si apoi, poti face ceva. Nu sunt pentru masini de strada si daca le pui pe masini de strada, esti fraier ca te vei chinui.

evident ca exagerez cu trabantul dar nu foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut eu ceva reviewuri la franele Amg ceramice , pt ca ma interesa direct o achizitie, diferente si comportament  la folosire in oras , in realitate nu sunt chiar asa slabe , nu au performanta de circuit , se pot folosi f bine si daca sunt reci , probabil au mai avansat tehnologiile , dezavantajul major e la inlocuire , destul de scumpe fata de pretul de achizitie al masinii, mai mult la vanzarea masinilor cu frane ceramice pretul e mai mic , sunt scoase la vanzare pana in 80 k km, cam pe acolo e momentul de inlocuire al discurilor, mai ales ca pe afara vad destul circuit , mai ales in De. .Cel putin in cazul meu 20k inlocuire  fata spate imi pare exagerat si nejustificat .

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Unde am spus eu asa ceva @sskkaa. Alea sunt frane de mare performanta, de circuit, care functioneaza la temperaturi ridicate incredibil de bine si precis. Dezavantajul major este ca reci, sunt mai slabe ca trabantul lu' bunicu.

 

Alea se scot pe circuit si se incalzesc bine si apoi, poti face ceva. Nu sunt pentru masini de strada si daca le pui pe masini de strada, esti fraier ca te vei chinui.

evident ca exagerez cu trabantul dar nu foarte mult.

Nu e vorba de zis, dar daca e sa o luam logic, de ce exista frane ceramice? E clar ca ofera un avantaj superior sistemelor.de franare normale... 🙂

Cat despre cost achizitie/cost intretinere/schimb... e alta poveste... daca nu esti maniac, sunt bani aruncati pe mofturi...

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

E clar ca ofera un avantaj superior sistemelor.de franare normale...

Absolut corect. Un mare avantaj. Distanta de franare nu este printre ele. Comportamentul la temperaturi inalte, este.

Link to comment
Share on other sites

Efectiv nu se poate concepe faptul ca daca bagi un bat la roata si o blochezi fixa, voi ziceti ca daca vin cu 2 bete aurite si mai groase si mai smechere altfel se blocheaza roata aia, parca e mai fixa mai altcumva ?

Imi pare rau de cei care au chiulit la orele de fizica. 

Tot asa mai aveam o discutie cu un amic, in care incercam sa-i explic ca la motociclete frana de urgenta(sa te opresti cel mai repede) este sa folosesti frana de pe roata din fata ca oricum aia de pe spate e inutila in acest caz, era mind blowing nu putea sa conceapa asa ceva. 

  

Link to comment
Share on other sites

Quote

Asta stie chatgpt. Distanta de franare nu e printre ele decat cand incerci sa le vinzi si minti ca ultimul vanzator ca in ce ai gasit tu. 

Pana la urma nimeni de aici nu a adresat intrebarea mea repetata.

DACA ORICE sistem de franare a pus BMW pe masina ta, si acesta poate bloca rotile complet prin ce forta de franare pune asupra rotilor prin placute si discuri... Cum poate orice upgrade frana in distanta mai scurta? Rotile sunt deja blocate. Forta de franare este deja maximul care-l pot transfera rotile pe asfalt. Despre ce tot vorbim oameni buni?

Singurul factor care poate scadea distanta de franare, este temperatura sistemului de franare, de la a la z. 

Explicati-mi mie logica voastra cu argumente.

 

6 minutes ago, Romulus said:

Forta de franare este deja maximul care-l pot transfera rotile pe asfalt.

Poti sa aplici megatone de forta suplimentara pe discuri, rotile deja au ajuns la maximul cu asfaltul. Despre ce naiba tot vorbim aici? Doar temperatura disipata mai joaca vreun rol.

 

Link to comment
Share on other sites

Franele ceramice sunt bune daca vrei sa te dai pe circuit (sau ca si pe circuit :))). La rece nu sunt extraordinare deloc, in plus sunt foarte scumpe. Cred ca mai importante sunt cauciucurile, geometria...in majoritatea cazurilor ele sunt veriga slaba la franare. Nu am luat in considerare discuri/placute de 2 lei sau foarte uzate, ruginite, etc.

Edited by zeronoo
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Shep86 said:

 

Tot asa mai aveam o discutie cu un amic, in care incercam sa-i explic ca la motociclete frana de urgenta(sa te opresti cel mai repede) este sa folosesti frana de pe roata din fata ca oricum aia de pe spate e inutila in acest caz, era mind blowing nu putea sa conceapa asa ceva. 

  

Imi pare rau sa spun, dar amicul avea dreptate. Frana de pe spate *nu* e inutila decat in foarte putine cazuri care tin de modelul de motocicleta, de setup-ul franelor si de greutatea rider-ului. Dar in majoritatea cazurilor, frana de pe spate ajuta.

10 hours ago, Romulus said:

 

DACA ORICE sistem de franare a pus BMW pe masina ta, si acesta poate bloca rotile complet prin ce forta de franare pune asupra rotilor prin placute si discuri... Cum poate orice upgrade frana in distanta mai scurta? Rotile sunt deja blocate. Forta de franare este deja maximul care-l pot transfera rotile pe asfalt. Despre ce tot vorbim oameni buni?

 

Tocmai, ca frana nu functioneaza asa. Rotile nu stau blocate pe asfalt decat la masinile din '75, care nu aveau ABS. La masinile moderne, ABS-ul scade presiunea in circuit imediat ce detecteaza roata blocata, dupa care o creste inapoi. Deci franarea propriu-zisa se intampla inainte de a se bloca roata. Si aici e diferenta: conteaza cata forta de frecare se aplica pe fiecare roata, inainte ca ea sa se blocheze. Asta opreste de fapt masina. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, mgi said:

Rotile nu stau blocate pe asfalt decat la masinile din '75, care nu aveau ABS.

Nu ai inteles ce spun eu @mgi. Cand intra ABS, roata este blocata, deci pentru discutia de fata, eu ignor ABS-ul. Sistemul este capabil sa blocheze roata daca intra ABS-ul. Imi cer scuze daca nu am fost destul de clar in exprimare.

Aici discutam strict de ce forta maxima trebuie aplicata de placute pe discuri pentru a ajunge la maximul franarii, adica blocarea rotilor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.