Jump to content

E90 325i problema eterna - consum ulei


Recommended Posts

Salutare,

Vreau sa achizitionez un e90 din 2005 cu motorul n52b25 la care singura problema, din ce mi spune proprietarul, e consumul de ulei (1l/700-800km). Am vazut pe alte forumuri din afara motoare care au fost segmentate, cu chiuloase reconditionate s.a.m.d, dar care tot consuma ulei. E inevitabil? Nu exista o solutie pentru consumul asta exagerat? Precizez ca masina are valva PCV noua, garnituri solenoizi noi, garnituri chiulasa noi.. in general pare intretinuta, cu schimburi la timp.

Masina are aproape 200k km, dar chiar imi doresc un 6 in linie veritabil pe platforma de e90.

Multumesc pentru raspunsuri!

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, e90n52b25 said:

e consumul de ulei (1l/700-800km)

Motoarele BMW pe benzina, consuma ulei. Dar asa un consum mi se pare exagerat. 650i care l-am avut in trecut consuma 0,5l intre pentru 5.000-10.000 km. Depinde cum mergeam cu el. 530i consuma cam tot asa. Aveam tot timpul 1l de ulei de completat intre schimburile de ulei. Dar la 700km?!? Nup. Nu e ok!

 

Link to comment
Share on other sites

Benzinarele 6 in linie de la BMW sunt motoare foarte fiabile atat timp cat sunt intretinute. Sunt foarte sensibile la calitatea uleiului si intervalul la care se schimba. In mod normal consumul de ulei este dat in special de proasta intretinere a sistemului CCV si a pierderilor de vacum pe la furtune (totusi un consun le pana la 1l ulei intre schimburi poate fi considerat ok) . Dar in  RO consumul de ulei apare din cauza "liniutelor si drft-urilor" la care sunt supuse masinile cu astfel de motoare.

Oare nu te-ai intrebat de ce a schimbat garnitura de _chiulasa_ ? 

Nu te grabii, mai cauta si ai grija ca masinile cu astfel de motoare sunt omorate de "baieti" la liniute, drifturi si tuning facut in spatele blocului.

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, o sa ma gandesc, dar cel mai probabil ii voi face conversie la n52b30.. din cate am inteles e aproape plug & play si scap de problema cu uleiul.

A reusit cineva sa faca conversia si e darnic sa si impartaseasca experienta?

Link to comment
Share on other sites

Stai cuminte si nu mai visa la prostii. Daca nu esti mecanic nu o sa reusesti niciodata, nu e vorba doar de motor, mai sunt si accesoriile, cutie de viteze, etc. Cauta direct un n52b30 in mintile lui, iar daca o sa-mi spui povestea cu taxe si impozite la 3.0 inseamna ca nu a-ti permiti o stfel de masina si nu are rost subiectul.

Gandestete si la problemele legale care deriva din modificarea masinii.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, e90n52b25 said:

consumul de ulei (1l/700-800km)

Am avut si eu e90 cu motorul asta, in momentul in care am cumparat-o consuma cca 800 g / 1k km (170k km), dupa 1 an si jumatate a ajuns la cca 2,2 L / 1k km...plus eroare de sonde lambda, catalizator, nor de fum la semafor samd. Am schimbat o-ringurile de supape - a scazut la cca 800 g / 1k km. Am schimbat valva PCV impreuna cu cele 3 furtune si consumul de ulei a scazut la cca 100g / 1k km. Au disparut erorile de sonde lambda, catalizator ineficient, masina mergea cu totul altfel. Nu spun ca e si cazul tau dar e posibil, o-ringurile si PCV poate sa urce consumul enorm de mult chiar daca motorul e in mintile lui. E o problema destul de intalnita la motoarele BMW pe benzina ce apare dupa 120k - 150k km.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Romulus said:

Vrei sa o faci singur?

 

Nu, nu e tocmai domeniul meu si mai degraba apelez la un mecanic care sa cunoasca astfel de motoare. Credeti ca daca verific compresia si vad ca e in parametri, inseamna ca motorul e in mintile lui si problema vine, cum a spus si colegul mai sus, de la o-ringuri, garnituri, s.a.m.d ?

N am sa intru in polemici despre taxe sau chestii legate de RAR.. toti avem pareri.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

sa schimbi niste semeringuri supape ca sa scapi de problema asta nu imi pare mare lucru , daca iti place masina si nu are alte probleme mai mult de 500 E nu ar trebui sa coste reparatia asta 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut 2 n52b25. Sunt recunoscute pentru segmentii din plastilina si 80% din ele consuma minim 1L la 1000km. Practic, bmw a pus cei mai prosti segmenti posibili pe b25. Iti recomand n52b30 chiar daca e impozitul mai mare dar ai sanse sa gasesti mult mai usor unul cu un consum bun de ulei pentru ca bmw a pus segmenti mahle(daca nu ma insel) mult mai rezistenti. Consumul mare poate fi intradevar si de la pcv sau simeringuri de la supape, acest lucru se poate testa usor dar majoritatea au segmentii varza.

Edited by Cris mirescu
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Am scris mai sus, ca se testeaza foarte usor daca sunt semeringurile de supapa de vina sau ccv. Din pacate multe nu au norocul asta si nu se merita nici macar segmentarea. 

Nu as recomanda nici la dusmani versiunea motorului de b25.

Ultimul n52b30 pe care l-am avut consuma in jur de 1l la 9/10.000 km si este un motor reusit si sanatos pe parte de pistoane, biele etc.

Daca initiatorul nu are un mecanic apropiat sau nu merge la un service de m54 si n52 pt verificare, poate urmari cateva clipuri pe youtube la userul bmw doctor (m54 si n52)

Edited by Cris mirescu
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru pareri - mai am o intrebare insa, n am gasit foarte multe informatii pe internet legate de asta.

Ce diferente exista intre N52B25 si N52B25A ? Am vazut pe un forum ca versiunea cu A a primit alta galerie de admisie.. a rezolvat ceva probleme prin "update ul" asta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.