Jump to content

”Interval service ulei 24 luni / 30.000km” e vrajeala sau ba?


Recommended Posts

Masina mea a venit cu mentiunea in fisa tehnica ”Interval service ulei 24 luni / 30.000km”., pe care BMW o da ca pe un beneficiu pentru utilizatori. Pentru ca am avut si service inclusiv pentru 100k, am facut reviziile conform CB, iar media a fost pe la 22-23.000 km.  

Si aici pe forum, dar mai nou si prin service-uri, oamenii vorbesc despre schimbare la 10k, ceea ce pt utilizatorul obisnuit inseamna cam de 2x pe an.

Dupa ce masina a iesit din garantie, am facut reviziile la FRK. Anul trecut, am schimbat ulei si filtre, au trecut interventia in istoric si gata.  Dupa 1 an si ceva am facut iar schimbul, tot la ei, tot dupa un rulaj de 22-23k ca de obicei, insa mi-au pus clar ca ei recomanda la 10k pt sanatatea motorului....Am intrebat daca se bazeaza pe ceva, gen analiza ulei, comparatii etc. Nu am primit un raspuns clar ci ca ”noi asa zicem, 10k”...Mi-au si setat aceasta valoare, fara sa ma intrebe...insa masina calculeaza dinamic intervalul, ceea ce inseamna ca dupa cca 8000 de km de parcurs real imi va zice sa schimb uleiul. 8k? daca merg mai agitat ajung probabil la 5K 🙂

Sa fie asta cu ”Interval service ulei 24 luni / 30.000km” o conspiratie ca sa cada motoarele si sa ne vanda BMW altele, sau inginerii lor sunt niste ignoranti si nu stiu ce au descoperit service-urile din Bucuresti?

Ca feeling (mai ales daca ma uit si pe factura), mi se pare putin fortat/deplasat din partea unui service sa-mi bage pe gat revizii la intervale atat de mici...la 5-6 mii schimba tata uleiul la Dacie in anii 80 si cred ca industria lubrifiantilor a mai evoluat de atunci. Cel putin la prezervative, daca nu la motoare and stuff 🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca in conditii de mers ideale acel ulei sa isi mentina cat de cat proprietatile pana la 30.000km desi ma indoiesc. In general la un ulei se ia in calcul timpul de functionare al motorului, nu numarul de km. La noi fiind mai aglomerat si viteze mai mici de deplasare, automat ajungi la un timp mai mare de functionare al motorului. 

Eu de exemplu schimb uleiul la 10-15.000km sau un an. Diferenta fiind strict de cum am mers cu masina in acei kilometri. Daca stiu ca am mers ceva mai mult prin oras, schimb la 10.000km. Daca am mers mai mult prin afara, schimb la 15.000

LE: Vezi ca exista un forum rusesc si inca unul nemtesc daca nu ma insel, unde compara uleiuri. Trimit din masinile personale uleiul la analizat sa vada cum si-a pastrat proprietatile.

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, minu94 said:

In general la un ulei se ia in calcul timpul de functionare al motorului, nu numarul de km. La noi fiind mai aglomerat si viteze mai mici de deplasare, automat ajungi la un timp mai mare de functionare al motorului.

Pai asta calculeaza fiecare masina in parte si scade din acei 30.000 km, nu?

 

Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles, se ia in calcul stilul de mers, nu durata de functionare a motorului.

Respectiv ce procentaj s-a mers cu viteza mai mica, cu viteza mai mare, cate plecari de pe loc etc, dar nu tine cont de durata de functionare a motorului. 

Link to comment
Share on other sites

30k, xx k km sunt doar o convenție. Motorul nu merge in km iar uleiul nu-și pierde proprietățile in km parcurși.

Ceea ce contează sunt orele de funcționare și regimurile de funcționare.

Nu e totuna pt ulei sa mergi 30k km in regim de autoastrada în ultima treaptă de turație in 300 ore de funcționare cu a merge 30k km in regim preponderent urban cu multe porniri la rece și în 1000 ore. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu cat schimbi uleiul mai des, cu atat mai bine pt motor. Daca ai incredere ca uleiul isi pastreaza proprietatile de ungere dupa 22 de luni si 28K km, e treaba ta. Eu nu cred in asemenea basme, il schimb o data pe an sau la maxim 12K km. 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Remvirg said:

30k, xx k km sunt doar o convenție. Motorul nu merge in km iar uleiul nu-și pierde proprietățile in km parcurși.

Ceea ce contează sunt orele de funcționare și regimurile de funcționare.

Nu e totuna pt ulei sa mergi 30k km in regim de autoastrada în ultima treaptă de turație in 300 ore de funcționare cu a merge 30k km in regim preponderent urban cu multe porniri la rece și în 1000 ore. 

Corect, si asta calculeaza computerul de bord prin condition based service.

Link to comment
Share on other sites

In Germania se schimba la 30 k, la noi se schimba la 10-15 k.

Și explicația e simpla : in Germania îți trebuie 30-40 de minute că sa parcurgi 100 de km , in Romania îți trebuie 1.5 ore ( uneori chiar mai mult ). Să nu mai vorbim de praf ,suntem patria prafului .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am mai comentat pe alt topic despre subiect, mai comentez o data ca nu gasesc unde a fost prima oara.

Principala explicatie aici e reducerea costurilor de intretinere a masinii pe perioada garantiei (sau leasing-ului). BMW vinde foarte mult la flote si pentru o flota diferenta de la o revizie pe an la doua sau trei revizii pe an e foarte mare. Motoarele rezista 100k km fara probleme cu schimburi la 30k km. Deci clientul e fericit, se termina leasing-ul si mai cumpara si alta masina.

Dupa care, cand masina e vanduta catre urmatorul posesor, nu mai conteaza. Ba chiar, daca se strica ceva, fabrica castiga mai mult din vanzarea de piese. 

A doua explicatie e cea cu modul de exploatare. Intr-adevar, la noi o masina face mult mai multe ore-motor per suta de km decat in Germania (sau practic orice alta tara din Europa sau US). Asta, combinata cu poluarea mare din orase, combustibil mai prost, eventual ulei prost folosit, cauzeaza uzura mult mai mare a motorului. Deci, dupa parerea mea, daca ai o masina la noi si circuli cum circula majoritatea lumii, o omori cu schimburi la 30k. A, da, daca faci naveta Romania-Germania de 2 ori pe luna, atunci poti sa schimbi si la 30k probabil.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Intervalul de schimb este dinamic, in functie de ceva parametri algoritmi care, din ce am remarcat eu urmarind notificarile din bord, iau in calcul de timpul de funcționare, turatia, accelerarile etc. In mod cert nu tine cont doar de distanta.

 

4 hours ago, six in line said:

Cu cat schimbi uleiul mai des, cu atat mai bine pt motor. Daca ai incredere ca uleiul isi pastreaza proprietatile de ungere dupa 22 de luni si 28K km, e treaba ta. Eu nu cred in asemenea basme, il schimb o data pe an sau la maxim 12K km. 

Inteleg ce zici, dar vezi ca unii ca FRK spun ca si la 12k e tot basm si ca trebuie mai des. Din fericire nu am tinut nicio masina prea mult, incat sa ma lovesc de uzura motorului, ma apasa mai degraba trenul de rulare. 😞 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E simplu, vrei sa ti masina de noua pana la in jur de 120+ km in functie de noroc? Daca nu schimba linistit la 30k, daca vrei sa ti masina 200k schimba uleiul anual si la 10-12k(zic 10-12 pentru ca conteaza daca merge preponderent in oras sau exterior), era un forum in afara cu toate uleiurile testate la 3000-5000-10000 si tot asa si aratau ce se intampla cu ele. Nu degeaba in america la 5000km schimba uleiul la motoarele alergate 🙂 

Eu unul schimb la 10-12k din prisma faptului ca nu mi am permis sa cumpar masina noua (vb de aceasta marca) si are ceva km. 

Edited by DragosPena
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E plin oilclub.de de analize de ulei, si in general, cam toate dupa maxim 15k isi pierd grav din proprietati ( in conditii majoritare de mers multi km pe autostrada, nu bara la bara ca n bucuresti ) si afara oamenii cu cap recomanda schimb la 10 15k maxim, si acolo functionarea unui motor difera considerabil fata de Romania.

Daca tii la masina si recomandarea mea e sa faci schimburile de ulei cat mai des ( max 250h - poti calcula si in functie de viteza medie aprox, sau max 10k km ). Nu e neaparat asa important sa pui cel mai scump si performant ulei ( sa pui obligatoriu unul care respecta normele si standardele impuse de BMW pt motorul tau ) ci e mai important sa l schimbi mai des. Eu de vreo 500k km la toate masinile am.shimbat doar la 10k si nu am avut probleme cu nicio masina la motor, si unele au vazut si 200+k km.

Revizia ( schimb ulei + filtre ) e cea mai simpla, importanta si "ieftina" mentenanta pe care o poti oferi masinii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cred ca 15k km e o limita realista si nici nu e ceva costisitor. Oricum la consumurile de ulei ale masinilor  practic ai cam 1.5 l noi adaugati in cei 15 k  si aici poate diferi , pot fi 2l sau 0.5 , ceea ce cumva imi pare un lucru bun sau asa am perceput eu 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Eu o singura data am.completat cu ulei, cand bagam 0W30 in Passat, la vreo 8000km dupa revizie, dupa un drum sustinut cu viteze mare pe afara. Doar vreo 500ml sau mai putin, nu mai retin exact. In rest, doar 5w30 si fara nicio completare cu schimburi la 10k.

Asta nu inseamna ca nu consuma putin ulei, la diesel mai e si dilutia uleiului cu motorina de la regenerari ale dpf ului ( cu cat mai multe regenerari, cu atat dilutia mai mare, iar proprietatile uleiului scad si mao repede ), al factor determinant in a schimba uleiul ( cel putin la un diesel ) la max 10k dpmdv.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sskkaa said:

, la diesel mai e si dilutia uleiului cu motorina de la regenerari ale dpf ului ( cu cat mai multe regenerari, cu atat dilutia mai mare, 

Ești sigur?

Pentru că la câte regenerari sunt la mers în oraș,ar însemna distrugerea motorului în 2 săptămâni. 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca este o perceptie gresita aici. 30 de mii e limita teoretica data de BMW. In realitate, computerul masinii calculeaza acest interval in functie de mers, iar la mine a fost cam la 22.000 km parcurs real. Preponderent extra urban si anual 1-2 drumuri f lungi (+3.000 km). Am ajuns la schimb oricum cu cca 1000km inainte.

Nu stiu cat mai tin masina, dar pentru ca am trecut de 110k, voi reduce si eu intervalul de schimb, poate nu 10k dar 15k pare mult mai plauzibil. 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Myx said:

cred ca 15k km e o limita realista si nici nu e ceva costisitor. Oricum la consumurile de ulei ale masinilor  practic ai cam 1.5 l noi adaugati in cei 15 k  si aici poate diferi , pot fi 2l sau 0.5 , ceea ce cumva imi pare un lucru bun sau asa am perceput eu 

Nu am completat niciodata la actuala masina si sper sa nici nu o fac.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu la masina actuala, dar nici nu am verificat vreodata nivelul 🙂 ... Anterior am avut insa un benzinar, care a venit din fabrica cu ulei 0w20, iar dupa 80-90k a cam inceput sa consume 2-300ml intre schimburi. Dupa 100k, la sugestia service-ului am pus 5w30 sau 5w40 si parca nu a mai consumat asa. L-am vandut oricum pe la 130k si nu mai stiu evolutia..

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, wolf20 said:

Ești sigur?

Pentru că la câte regenerari sunt la mers în oraș,ar însemna distrugerea motorului în 2 săptămâni. 

Da, sunt foarte sigur. Sa nu intelegm gresit, cand vorbim de dilutie vorbim de ml nu de L, adica la o medie de 10k km sa zicem, un consum aporx de 500ml de ulei, sunt acoperiti cat de cat de motorina de la postinjectie de la regenerarile dpfului si de aia senzatia ca "nu consuma ulei"...

Acest fapt e constatat si confirmat si de cei care fac analize la uleiuri, si de aia dupa 10k proprietarile se pierd ( asta la un ulei bun si calitatativ, de ieftinaturi nici n are rost sa vorbim ) iar dupa 15k deja ungerea e f deficitara.

Mai sunt si exceptii cu masini de 200-300k km care au revizii doar la 30k km, si functioneaza bine, dar de ce sa risti daca vrei sa tii masina mai mult? Un schimb de ulei e mult mai ieftin decat eventuale ale probleme si schimburi de piese pe la motor.

Adica e mai ok in timp sa te speli pe dinti de 2 ori pe zi decat odata la 2 zile 😁🤣

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, wolf20 said:

Ești sigur?

Pentru că la câte regenerari sunt la mers în oraș,ar însemna distrugerea motorului în 2 săptămâni. 

Regenerările au legătură cu dilutia dar nu sunt singura cauza. Mai este și mersul putini km, urban, in special iarna.

In timpul regenerărilor se injecteaza motorina postcombustie. Motorina injectata nu e evacuată in totalitate spre dpf, o foarte mică parte se depune in pelicula din cilindru și este spălată spre baia de ulei. Segmenții nu etanșează 100%, mai ales după un nr de km. Motorina se aduna și provoacă scăderea vâscozității uleiului. Daca se mai fac și drumuri mai lungi, extraurban, motorul ajunge și sta ceva timp la temperatura optima, astfel motorina din ulei se evapora.

Edited by Remvirg
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sskkaa said:

Adica e mai ok in timp sa te speli pe dinti de 2 ori pe zi decat odata la 2 zile 😁🤣

Fara dorinta de flame, dar analogia este putin fortata. Logic ar fi: stomatologul zice de 2 x zi (BMW zice la 30k/2ani) iar lumea (pt ca a citit pe niste forumuri rusesti sau le-a zis tanti Neli de la magazinul din colt care vinde pasta de dinti) zice ca sa ne spalam de 4x zi pe zi ca e mai bine, ca sta florul pe dinti, ca unii mai rontaie ceva intre mese, ca au dintii mai sensibili etc.

Nu prea are sens, daca tot le-am data astora de la BMW 50k euro de o tabla cu încrederea ca e o tabla buna, le-as da credit si pentru faza cu uleiul. Mai ales ca intentionez sa prajesc cartofi maxim 5-6 ani si apoi sa iau alta tigaie 🙂 My 2 cents.

 

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

@Tarabostes , vezi ce scriam mai sus. Daca ai luat masina noua, poti linistit sa schimbi uleiul la 30k, ca n-o sa se strice motorul. Doar ca, daca masina merge asa 5 ani in Ro si dupa aia incerci sa o vinzi tot in Ro, o sa-ti fie mai greu. 

Oricum devalorizarea e majora ca piata e plina de masini aduse din vest. Lumea vrea BMW cat mai ieftin, o doare in background ca ai schimbat uleiul la 10k, ca reviziile sunt la dealer sau ca o vinzi cu anvelope aproape noi..asta ca impresie de la alte masini/lucruri vandute in timp.

  • De acord! 5
Link to comment
Share on other sites

esti putin in eroare sau probabil nu te intereseaza pretul la care vinzi , toti cumparatorii masinilor mele au fost interesati de serviceul masinii . Eu in mod specific sunt interesat cand cumpar o masina de cum a fost servisata , mai ales la un anume nr de lkm . In genere cum esti asta atragi , cumparatorul, suma etc . Cand vad o masina la care s-a facut economie la schimbul de ulei in virtutea unor recomandari  imi pierd subit interesul , ma face sa ma gandesc si la alta mentenanta , multi trag de masina cat se poate , pana cade .sau schimba doar minimul necesar . CA nu ai avut tu rabdare sa gasesti clientul potrivit e alta discutie si o preferinta personala care nu intra sub judecata cuiva . 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.