Jump to content

”Interval service ulei 24 luni / 30.000km” e vrajeala sau ba?


Recommended Posts

Eu consider ca intretinerea si mentenanta o faci pentru tine in primul rand.

Eu fac mai nou intre 30 si 40k km pe an, si intentionez sa tin masina minim 6 ani poate mai mult, asa ca pe mine unul ma intereseaza cum o intretin pentru mine, nu pentru urmatorul. Daca si el va beneficia de acest "avantaj", sa i fie de bine.

Aia cu husele si folia nu le inteleg. E o masina pana la urma. Cand dai atatia bani se presupune ca ai si casco, dar fiecare cu piticii lui...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Viper05 said:

sunt de acord cu postarea respectiva dar nu stiu ce legatura are cu discutia de aici 😂

Are legatura prin faptul ca, proprietarii de masini cred ca daca BMW le zice ca intervalele de schimb ale uleiului, in cazul de fata, este "bun si suficient" daca le spune masina cand trebuie facut..

Iar ei pe de alta parte fac componente in motor care (ghici ce) tin mai putin tocmai pentru ca teste facute de ei (da de fabricant) arata ca o masina trebuie sa tina X numar de km in anumite conditii, desigur si din acelea improprii care duc la o deteriorare/uzare accentuata.. (vedeti postare lui @FiveThreeFive in care fara drept de apel e adevarat).

Ce ar mai fi de explicat, ma intreb?

 

Uleiurile il ajuta pe fabricant sa profite!  ...Incredibil e sa nu crezi asa ceva in ziua azi, daca vrei sa afli realitatea si/sau te intereseaza..

10 hours ago, Viper05 said:

de ce ai schimba mai mult decat ce e necesar? sunt absolut bani aruncati. chair nu inteleg ce ai avea de castigat din asta

Microni de metale care nu se mai "jupoaie" din interiorul  motorului.. si se aduna in filtru.. si nu le mai pune nimic inapoi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 nimic nu e vesnic in lumea asta, la toate motoarele se va steica ceva la un moment dat, chiar si la ala cel mai “durabil”

si totusi vezi cate din acele M60-uri mai sunt azi pe strazi? exagerat de putine si nu pentru ca nu tin, pentru ca lumea nu le mai vrea, ca sunt depasite

pe de alta parte durabilitatea , fiabilitatea nu are nimic de a face cu o masina de colectie sau clasica, multe lancia, alfa romeo din anii 70,80,90 valoreaza o avere, si nu nu e sigur ca merge pana la magazin si inapoi fara sa se strice

fiecare face ce vrea cu banii lui la urma urmei, 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca, in Romania, uleiul de motor nu are aceleasi calitati ca in Germania. Sper sa ma insel. In plus, ai sanse mari sa cumperi un ulei contrafacut.

Depinde cum mergi, cat mergi si pe unde mergi cu masina. Eu nu fac mai mult de 10k km pe an cu o masina (cei drept, in ultimii ani, am avut mai multe si chiar daca am facut 25k au fost impartiti intre ele). Ca urmare, schimb uleiul la un an sau 10k km.

La Ford, primul schimb de ulei se face dupa 2 ani sau 30k km. Am avut ocazia sa vad o Fiesta noua, care a facut 30k km intr-un an, exterior, si careia dupa 20k km i s-a schimbat sunetul la motor. Nu pot spune ca este valabil sau nu pentru un seria 5.

Pe de alta parte, exceptand unele service-uri cu manopera exagerata, nu cred ca este asa o mare problema sa faci un schimb de ulei la 10k si nu la 30k. Ex.: am luat G30-ul cu revizie facuta de Tiriac (scris in computer, totul ca la carte). Nu am avut incredere si am facut un nou schimb de ulei si filtru, BMW, dupa 1500 km. Costul, cu manopera cu tot, 400 lei. E mult? Eu zic ca nu. Si, repet, ulei si fitru originale BMW.

In concluzie, eu nu cred ca e o problema, decat de comoditate (desi a durat fix 15 minute).

Link to comment
Share on other sites

Deci tu faci cu 400 de lei un schimb complet ”totul pe original” ( 6-7 litri de ulei sau cat intra la G30, filtru si manopera) si apoi zici ca in Romania uleiul nu e la fel de bun ca in Germania si ca sunt sanse sa fie contrafacut?

Buna gluma :)) 

Link to comment
Share on other sites

 

Uleiul (6 litri) si filtrul le-am cumparat de la Targul de Piese cu ceva reduceri, recunosc. Ulei made in Spania. Manopera a fost 50 lei, fara scris in computer (aici ma asteptam la 200, desi a durat cat am scris mai sus, adica 15 minute). Si la unii si la altii sunt client de ceva timp.

Ca este contrafacut sau nu, asta nu stiu. Dar, ca adaosuri comerciale imense exista, asta am aflat de curand: un far la targul de piese sau la bav auto costa 13500 lei, iar in Polonia, la un distribuitor prezent si in Romania, a costat 5500 lei, cu tot cu adaosul service-ului montator (250-500 lei).

Link to comment
Share on other sites

Pe bavauto, un site respectabil si serios, 1L ulei original BMW LL04 5W30 e 55lei... deci 400lei 7 litri, 100 filtru ( poate e mai ieftin ) si vreo 100 manopera... 600lei total.

460lei a fost uleiul la reprezentanta si 125lei filtru ulei ( manopera nu stiu cat ar fi fost ) deci nu e o tragedie...

Edited by sskkaa
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Viper05 said:

@bimmer90f30 nimic nu e vesnic in lumea asta, la toate motoarele se va steica ceva la un moment dat, chiar si la ala cel mai “durabil”

si totusi vezi cate din acele M60-uri mai sunt azi pe strazi? exagerat de putine si nu pentru ca nu tin, pentru ca lumea nu le mai vrea, ca sunt depasite

pe de alta parte durabilitatea , fiabilitatea nu are nimic de a face cu o masina de colectie sau clasica, multe lancia, alfa romeo din anii 70,80,90 valoreaza o avere, si nu nu e sigur ca merge pana la magazin si inapoi fara sa se strice

fiecare face ce vrea cu banii lui la urma urmei, 

 

 

Ce spui mai sus nu aduce relevanta topicului.

Nu poti spune in locul altuia ce ar trebui sa faca cu masina lui, ca e prea veche sau mai stiu eu ce. 

Eu cel putin nu imi permit asa ceva. 

Orice masina merita si ar trebui intretinuta conform specificatiile date de fabricant si daca e in conformitate cu legislatia in vigoare poate sa circule mult si bine din punctul meu de vedere. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ce spui mai sus nu aduce relevanta topicului.

Nu poti spune in locul altuia ce ar trebui sa faca cu masina lui, ca e prea veche sau mai stiu eu ce. 

Eu cel putin nu imi permit asa ceva. 

 

nu am spus nimic din toate astea, ba din contra am spus ca fiecare face ce vrea cu banii lui

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, bimmer90f30 said:

Orice masina merita si ar trebui intretinuta conform specificatiile date de fabricant si daca e in conformitate cu legislatia in vigoare poate sa circule mult si bine din punctul meu de vedere. 

Pai in esenta eu cam asta am facut, mergand pe mana BMW cu reviziile dupa cum imi zice CB-ul. Chiar m-am uitat ieri pe istoric si intervalele au variat intre 18.500 km si 23.500, rulaj preponderent extra-urban. As fi curios sa vad la cineva care merge mai mult in oras, daca difera considerabil. Oricum, daca mai tin masina, cred ca are sens sa scurtez intervalul la 15k.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tarabostes said:

Pai in esenta eu cam asta am facut, mergand pe mana BMW cu reviziile dupa cum imi zice CB-ul. 

Nu pot sa nu remarc ca ai rupt afirmatia mea din alt context (acel al masinilor vechi, "rable") despre care masini interlocutorului ii stiam cat de cat parerea. Si de aceea am spus ce am spus.

 

In schimb revazandu-ma citat de tine, daca te face sa te simti bine, 🤭 poti sa crezi ca ai procedat cel mai bine, dupa carte 🤭

Probabil motorul nu are nimic major uzat. Numai timpul va releva mai multe. 

Topicul deschis probabil te-a lamurit mai mult acum fata de inceput cum sta treaba. Am pus si linkuri cu discutii despre uleiuri..

..Nu stiu cum li se pare unora schimbul de ulei la 23k km (din 100k km adica de cam 4 ori; 5-6 litri de ulei) dar mie chiar mi se pare prea lung intervalul. Un ulei intr-un motor practic trece tot prin pompa de ulei in motor in doar 15 minute. De cate ori a trecut uleiul ala in 23 mii de kilometri!? NTre sa fie cateva sute de ore bune (porniri reci, demarari poate agresive cand uleiul nu era la regim inca..) Nu vreau sa sune ...melodramatic dar un alt lucru foarte clar stiut de cand au aparut uleiurile astea smekere.. full sintetice, nu? Ce stim despre ele? Ce fac ele motorului de protejeaza motorul? Pai cica are niste particule metalice (in suspensie) care se lipesc de locurile poroase din motor si asa protejeaza motorul vreme indelungata.. 

De aici fiecare intelege CAT VREA vremea asta indelungata../ (despre asta e topicul.. nu?) iar eu sunt nevoit sa va reamintesc ca mie 23 de mii mi se pare o vreme prea indelungata ca fiarele alea din el in frecare sa nu inceapa sa se atinga intre ele nepermis de mult iar cand senzorul ala destept din motor (care masoara printre altele probabil cel mai mult conductivitatea (asta inseamna rezistenta electrica prin niste alte  particole din (de) motor de data asta..) uleiului (ca doar nu e laborator chimic senzorul ala) de zice ca tre buie sa schimbi uleiul DEJA O FACE CAND E CAM TARZIU.

Si tot riscul asta si increderea pentru un bidon de ulei smeker.

Asta e parerea mea expusa plastic nu elastic.

(nu am intentionat sa explic asta de la inceput, dar m-au luat ideile intelepte 😉 )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Luati de exemplu motorul N57, care in majoritatea cazurilor si le invart cuzinetii, din cauza ungerii deficitare, si a cedarii pompei de ulei... pai ce sa nu cedeze cand in 150k km are doar 5 schimburi de ulei? Asta in cazul cel mai bun... Despre ce tot vorbim aici...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tarabostes said:

Asa de dragul discutiei... 

Stop Changing Your Oil | Edmunds.com

 

De dragul discutiei e destul de clar ce zice si acolo... e absurd sa schimbi la 3000mile/5000km ( poate dar daca esti fanatic liniute si circuit, si dai in ea ca surdu n clopot, in rest recomanda schimburi la 7500-10000mile ( 12-15k km ) iar daca folosesti masina mai intens in conditii nu tocmai optime, oras, etc recomanda schimb mai des, deci un 10k km aprox. Articolul sustine exact ce spunem si noi.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2024 at 11:15 AM, sskkaa said:

Pe bavauto, un site respectabil si serios, 1L ulei original BMW LL04 5W30 e 55lei... deci 400lei 7 litri, 100 filtru ( poate e mai ieftin ) si vreo 100 manopera... 600lei total.

460lei a fost uleiul la reprezentanta si 125lei filtru ulei ( manopera nu stiu cat ar fi fost ) deci nu e o tragedie...

Cum naiba de este asa putin ? :)) Mie mi-au luat 2300-2500 lei pe un schimb, e mult mai ieftin la bmw ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca te uiti pe.topicul.meu gasesti toate preturile de la reprezentanta la.absolut tot ce am schimbat. Daca pui toate filtrele ( 4 ulei, aer, motorina, polen ) ulei si manopera, e si la bmw spre 1500-1800lei o.revizie.

Spre.comparatie, la un logan in garantie, o revizie e vreo 1000 1200lei ( sau skoda octavia ).

O fi oare mult la BMW? 🤣

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, wolf20 said:

La Iași e mai scump🤪

M-am orientat prost 😄

49 minutes ago, sskkaa said:

Daca te uiti pe.topicul.meu gasesti toate preturile de la reprezentanta la.absolut tot ce am schimbat. Daca pui toate filtrele ( 4 ulei, aer, motorina, polen ) ulei si manopera, e si la bmw spre 1500-1800lei o.revizie.

Spre.comparatie, la un logan in garantie, o revizie e vreo 1000 1200lei ( sau skoda octavia ).

O fi oare mult la BMW? 🤣

Pare mai putin :))

Link to comment
Share on other sites

Ca tot se vorbeste de uleiuri si intervale, vin si eu cu o remarca, la al meu f11 dupa 8500-9000km aud cum motorul isi schimba sunetul(ulei 5w30 BMW) si de aceea revizia o fac la max 10k km.

La e90 sunetul era mult mai pronuntat dupa acest interval de km, bine aici poate si din cauza km mai multi 300-350k km sau ca nu era la fel de izolat ca f-ul. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.