Jump to content

Tremurat relanti si eroare “misfire cylinder 1 detected”


Recommended Posts

Salut, de cand a inceput frigul, am observat ca masina uneori avea un tremurat intermitent la relanti. Adica o data la 5/6 secunde, se simtea un usor scuturat si oscila turatia, insa uneori nici nu luam in seama, mai ales ca nu dadea nicio eroare (citesc in mod constant erorile cu un OBD reader).

Astazi insa (probabil fiind si mai frig), s-a agravat, in sensul ca tremuratul a devenit constant. Am facut si diagnoza sa vad daca da vreo eroare si, surpriza: 

140110- Misfire, cylinder 1: detected

140104 - Misfire, cylinder 1: harmful to exhaust gases.

Deci inteleg ca masina da rateuri la cilindrul 1. M-am uitat sa vad si situatia rateurilor in timp real, si într-adevăr, cilindrul 1 are cam 5/6 pe secunda, in timp ce 2,3 si 4, au 0.

Culmea e ca in mers la turatii mari, rateurile scad sau se reduc complet. Masina nu are nici pierdere de putere.

Ce credeti? Bujie/bobina, sau injectorul? Maine merg cu ea in service, dar sunt curios daca a mai patit cineva

 

Multumesc

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, minu94 said:

Cum a zis si colegul insa as mai adauga, depinde de nr de km ai masinii. Poti sa ai si depuneri pe intake si sa necesite o curatare.

Are 109.000km

10 minutes ago, WIN60 said:

Bujie/bobina.

La misfire prima data se schimba bujiile și dacă eroarea persista se schimbă bobina. 

Mulțumesc, asa fac. 

Link to comment
Share on other sites

Si la mine facea asa cu bujii si bobine noi la minus ceva grade. Coduri/erori nu aveam dar se simtea clar ca motorul nu merge ok dupa 2-3 secunde de la pornire timp de 1 minut cat statea pompa auxiliara de bagat aer pe evacuare activa(se aude ca un vajait), dupa ce se potolea pompa auxiliara disparea si oscilatiile. Acuma in vara i-am schimbat CCV-ul si vad ca pana acuma nu a mai facut deloc, nici la minus 6 grade cat a fost cel mai mult, mai face fff putin. Injectoare, debitmetru le-am verificat din tester si sunt in parametrii, singurul lucru pe care il mai am de luat in calcul in cazul meu este vanos-ul care e terminat, am lipsa de putere <3000 RPMs, l-am auzit si de cateva ori ca rontaia. Motorul meu este de generatie veche, mai e de luat si asta in calcul la tine dar cum a zis si @WIN60 cel mai simplu e sa schimbi bujia si dupa bobina SAU sa pui bujia si cu bobina de la cilindru cu misfire in alt cilindru sa vezi daca se muta eroarea si atunci stii clar ca bujia sau/si bobina nu sunt bune. Eu as schimba si bobinele odata cu bujiile.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Itarachiu said:

Si la mine facea asa cu bujii si bobine noi la minus ceva grade. Coduri/erori nu aveam dar se simtea clar ca motorul nu merge ok dupa 2-3 secunde de la pornire timp de 1 minut cat statea pompa auxiliara de bagat aer pe evacuare activa(se aude ca un vajait), dupa ce se potolea pompa auxiliara disparea si oscilatiile. Acuma in vara i-am schimbat CCV-ul si vad ca pana acuma nu a mai facut deloc, nici la minus 6 grade cat a fost cel mai mult, mai face fff putin. Injectoare, debitmetru le-am verificat din tester si sunt in parametrii, singurul lucru pe care il mai am de luat in calcul in cazul meu este vanos-ul care e terminat, am lipsa de putere <3000 RPMs, l-am auzit si de cateva ori ca rontaia. Motorul meu este de generatie veche, mai e de luat si asta in calcul la tine dar cum a zis si @WIN60 cel mai simplu e sa schimbi bujia si dupa bobina SAU sa pui bujia si cu bobina de la cilindru cu misfire in alt cilindru sa vezi daca se muta eroarea si atunci stii clar ca bujia sau/si bobina nu sunt bune. Eu as schimba si bobinele odata cu bujiile.

La mine se manifesta invers: merge rotund primele 2 min dupa pornire, cat sta turatia mai sus, iar apoi dupa ce scade la 600rpm, incepe tremuratul si misfire

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tzucul said:

Masina e de noua la tine?Normal la 60.000km se schimba bujiile.La aceasta masina a fost facuta operatiunea de schimbare?Cum a zis si colegul schimb de bujii si eventual si bobine.

Nu de noua. Am cumparat-o din reprezentanta cu 75.000km. Conform istoricului BMW, s-au schimbat bujiile la 50.000, apoi le-am schimbat si eu la 100.000, la Proleasing BMW. Deci au vreo 9000km actualele bujii. Insa chestia e ca imediat dupa ce le-am schimbat la 100.000, parca relanti-ul nu mai era la fel de rotund ca inainte de schimb. Am zis ca poate mi se pare mie. E posibil ca "meseriasii" de acolo sa nu le fi schimbat cum trebuie.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Eu le-am schimbat singur, sambata, operatia nu este deloc dificila, nici greseli nu ar trebui sa faca mecanicul. Trebuie date / data jos, poate nu a fost buna din start. 

Mai poti sa verifici tu, vizual, daca mufa bobinei este pozitionata corect. Dai capacul de plastic de deasupra la o parte si verifici.

Ori bujia nu e buna, ori nu a fost stransa bine. La mine, bujia 2 era blocata, bujia 4 era cam slab infiletata, celelalte doua erau ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ordinea defectarii e urmatoarea: Injectoare, bujii, bobine . De ce ? Pentru ca daca schimbi bujiile la 30000 km, ele avand o durata de viata de 40000 km , faci preventie pentru bobine. Bobinele nu se ard / impusca decat cand bujiile nu functioneaza in parametri si creste tensiunea foarte mult. Bujiile nu functioneaza corect cand exista curgere de combustibil din injector, care se scurge pe varful bujiei si o uda. (exact ca la Daciile 1300-1310, daca jigleorul de benzina baga prea multa benzina, se uda bujia si nu mai pornea sau mergea foarte innecat) Exact acelasi fenomen, doar ca motoarele fiind controlate de calculator, iti ofera niste indicii din timp, ca sa nu patesti cum am patit eu si sa topesti bujiile in sarcina foarte mare.

Cel mai simplu e sa schimbi bobinele (daca bujiile sunt 100% schimbate) si sa vezi daca persista, daca da, atunci injectorul ala curge intr-o veselie.

Eu am desfacut motorul total din cauza injectoarelor care curgeau si mi-au topit o bujie. Si da, injectoarele au fost trimise la verificat initial, si mi s-a spus ca sunt impecabile, de asta niciodata nu o sa mai am incredere in testul injectorelor piezo pe nici un banc, in veci si pururi. Ele se testeaza pe masina la rece , si daca curg la rece, la cald e cascada de combustibil in cilindru.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, HitmaNLive said:

Ordinea defectarii e urmatoarea: Injectoare, bujii, bobine . De ce ? Pentru ca daca schimbi bujiile la 30000 km, ele avand o durata de viata de 40000 km , faci preventie pentru bobine. Bobinele nu se ard / impusca decat cand bujiile nu functioneaza in parametri si creste tensiunea foarte mult. Bujiile nu functioneaza corect cand exista curgere de combustibil din injector, care se scurge pe varful bujiei si o uda. (exact ca la Daciile 1300-1310, daca jigleorul de benzina baga prea multa benzina, se uda bujia si nu mai pornea sau mergea foarte innecat) Exact acelasi fenomen, doar ca motoarele fiind controlate de calculator, iti ofera niste indicii din timp, ca sa nu patesti cum am patit eu si sa topesti bujiile in sarcina foarte mare.

Cel mai simplu e sa schimbi bobinele (daca bujiile sunt 100% schimbate) si sa vezi daca persista, daca da, atunci injectorul ala curge intr-o veselie.

Eu am desfacut motorul total din cauza injectoarelor care curgeau si mi-au topit o bujie. Si da, injectoarele au fost trimise la verificat initial, si mi s-a spus ca sunt impecabile, de asta niciodata nu o sa mai am incredere in testul injectorelor piezo pe nici un banc, in veci si pururi. Ele se testeaza pe masina la rece , si daca curg la rece, la cald e cascada de combustibil in cilindru.

o sa schimb eventual bujii cu bobine cu tot, si vedem daca persista

2 hours ago, pvsilviu said:

Eu le-am schimbat singur, sambata, operatia nu este deloc dificila, nici greseli nu ar trebui sa faca mecanicul. Trebuie date / data jos, poate nu a fost buna din start. 

Mai poti sa verifici tu, vizual, daca mufa bobinei este pozitionata corect. Dai capacul de plastic de deasupra la o parte si verifici.

Ori bujia nu e buna, ori nu a fost stransa bine. La mine, bujia 2 era blocata, bujia 4 era cam slab infiletata, celelalte doua erau ok.

ce ai schimbat? bujii sau bobine?

Link to comment
Share on other sites

Am fost la service, am pus Ista+, da aceleasi erori misfire pe cylindrul 1 si pe Ista,  plus ca variatiile rough running pt cil 1 sunt mult mai mari decat 2,3,4. 

Am mutat bobina de pe cilindru 1 pe 2, misfire da tot pe 1, deci bobina e ok.

Nu am mai avut timp sa mutam si bujia, dar e clar: problema e ori bujia, ori injectorul 1. Cel mai probabil este injectorul, pentru ca dupa cum spuneam, bujiile le-am schimbat in urma cu 9/10k km.

Bujiile de pe ea sunt champion, desi stiam ca in general se prefera nkg.

In fine, o sa schimb in prima faza bujiile, iar daca persista trebuie schimbat injectorul.

Cineva mi-a zis sa incerc cu aditiv de curatare inainte sa schimb injectorul dar nu m-as baga la asa ceva.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, pvsilviu said:

https://www.emag.ro/cheie-bujie-14-mm-12-colturi-renault-citroen-bmw-mercedes-asta-3670/pd/DL7XQRMBM/

Am luat-o pe asta pentru ca aveam celelalte accesorii. I-am dat jos cauciucul protector din interior, era risc sa se blocheze in bujie, si gata. 

 

bujii.jpeg

mulțumesc, are si magnet?

Link to comment
Share on other sites

Până la urmă bujiile pică, avem destule noi la reprezentanta care după ce le schimbăm, nu merge mașina și trebuie să o schimbăm din nou, vorbesc de piesa nouă OE cu defect de fabricație. 
 

Deci eu aș schimba doar bujia aia, bobina dacă ai zis ca ai făcut testul e ok, după rămâne injectorul.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, WIN60 said:

Până la urmă bujiile pică, avem destule noi la reprezentanta care după ce le schimbăm, nu merge mașina și trebuie să o schimbăm din nou, vorbesc de piesa nouă OE cu defect de fabricație. 
 

Deci eu aș schimba doar bujia aia, bobina dacă ai zis ca ai făcut testul e ok, după rămâne injectorul.

Nu cred ca vand astia doar o bujie, dar o sa incerc.

Azi voi face rost de cheie speciala, cu magnet. Inainte sa schimb bujiile, ma gandesc sa mai fac un test si sa mut si bujia de pe cilindrul 1, pe alt cilindru.

Daca misfire continua pe cilindrul 1, e clar ca bujiile sunt ok si trebuie schimbat injectorul, nu? 

Intre timp am primit oferta de la service pentru schimb injector: 1900lei. Cei de acolo mi-au mai zis sa incerc cu un aditiv. Se pare ca chiar BMW a scos un aditiv OE pentru curatare injectoare :

https://www.bavauto.ro/83195a07750?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA5L2tBhBTEiwAdSxJX7pLeFt8-v95SnrJsGbYnBj-H9jXjNSFKFlf5N8sDyseS565SHee_xoCSWgQAvD_BwE

 

 

 

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Revin cu update:

Am bagat aditiv BMW Twin Power (100ml la vreo 45l de benzina existenti in rezervor) apoi am facut un drum de 120km, pe sport fara sa scada sub 3500rpm. 
 

Nu stiu daca e coincidenta sau nu, insa acum am 0 misfires constant (am monitorizat in continuu), si masina merge incredibil de rotund la relanti.

Deci tind sa cred ca erau ceva depuneri pe injector.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.