Jump to content

X6 F16 motor spart


enders

Recommended Posts

Inseamna ca eu cu al meu N57N la 385000km si revizii facute doar cand a zis computeru de bord sunt un norocos 😁 si exceptia care nu confirma regula.

ONTopic: eu zic ca cel mai OK e sa inlocuiasca motorul si sa pastreze masina pina iese din leasing si apoi mai vede ce si cum. Pierde multi bani ca sa o poata da acum.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, costinlogin said:

Inseamna ca eu cu al meu N57N la 385000km si revizii facute doar cand a zis computeru de bord sunt un norocos 

Interesant. Ar fi util de stiut: 1. Ce putere are motorul, din fabrica? 2. L-ai pastrat stock, sau ai facut ceva tuning? 3. Ai efectuat, la un moment dat in trecut, operatiuni de intretinere preventiva (ex: inlicuire pompa ulei, distributie, etc.)?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, costinlogin said:

Inseamna ca eu cu al meu N57N la 385000km si revizii facute doar cand a zis computeru de bord sunt un norocos 😁 si exceptia care nu confirma regula.

ONTopic: eu zic ca cel mai OK e sa inlocuiasca motorul si sa pastreze masina pina iese din leasing si apoi mai vede ce si cum. Pierde multi bani ca sa o poata da acum.

Gata, i ai blocat pe multi :)). 
 

La mulți le este greu să perceapă pur și simplu faptul ca N57 este problematic și ca crapă oricum.

 

Clar schimburile la 30k nu ajută, însă nu e factorul principal. 
 

Ca la N47 cum se rupea distribuția la unele la mai puțin și la unele la mai mulți km, factorul principal era defectul de fabricație al lanțului sau kit ului de distribuție, după intervenea schimbul de ulei care te apropia de defectul de fabricație sau nu.

 

N57 este un motor problematic, pompa ulei, cuzineți, bloc motor, nu știe nimeni exact. O pompa de ulei să cedeze pur și simplu mai greu, eu nu știu motoare la care să cedeze pompa ulei, foarte rar, cazuri extrem de rare, posibil pompele la N57 cedează din cauza spanului care se formează în timp sau probabil imediat atunci înainte să crape, de la cuzineți/bloc. 
 

Costin fără să glumesc în vreun fel, gândește te să vinzi mașina sau să ai planul bine făcut ca să ți asumi reparația și să nu fii surprins/supărat în caz ca pica motorul..


Eu cu N47 am zis ca nu s o întâmpla tocmai la mine și s a întâmplat..

 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Simplist si pe romaneste, din tot ce am inteles eu discutand si citind, totul pleaca de la intretinerea precara ( adica revizii la 25 30k km ), dupa 10 maxim 15k deja uleiul isi pierde grav din proprietati si e si plin de "mizerii", acest aspect ducand atat la problemele pompei de ulei, cat si faptul ca infunda filtrul de ulei si dupa el nu mai creeaza aceeasi presiune pentru sistemul de ungere, totodata daca am inteles bine ( va rog sa ma corectati ) de la mizeriile din ulei si vibrochenul care are gauri de ungere la fiecare cuzinet, acele gauri se infunda si nu mai creeaza aceeasi presiune a uleiului pt o ungere corespunzatoare. Lasand la o parte si posibil calitatea mai slaba a pieselor, am auzit si de vibrochene rupte/crapate, si de faptul ca circuitul de ungere/lubrifiere ar fi subdimensionat, chiar si gaurile de ungere din vibrochen.

Repet, asta am inteles eu la modul general despre problemele lui N57 mai ales la cele cu 2 sau 3 turbine, 530d fiind oarecum mai "safe" fata de 540d sau M550d.

Pompa de ulei se mai poate bloca/infunda si de la uleiul foarte uzat plin de impuritati, si nu mai face presiunea necesara.

Totodata problema cu pompa de ulei e arhicunoscuta si la motoarele de 3.0 diesel din gama Land Rover, unde crapa motoarele pe banda rulanta pe acelasi considerent, cedeaza pompa, lipsa presiune ulei, restul e istorie... noi am avut la firma un Range Rover Sport 30D cel de 258cp, si a ajuns la al 4 lea motor, cand s-a vandut... 🙂 asta intre 150k km si 180k km. Primul motor a cedat la vreo 2000km dupa ce a iesit masina din garantia extinsa ( pana la 150k km )

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie neapărat sa l faci la reprezentanta, cred ca oricine poate schimba ulei și filtru fără probleme. Eu îl schimb la 7500, am schimbat și pompa de ulei odată cu distributia, dacă e sa crape, cel puțin știu ca am făcut ce ținea de mine. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, FiveThreeFive said:

Interesant. Ar fi util de stiut: 1. Ce putere are motorul, din fabrica? 2. L-ai pastrat stock, sau ai facut ceva tuning? 3. Ai efectuat, la un moment dat in trecut, operatiuni de intretinere preventiva (ex: inlicuire pompa ulei, distributie, etc.)?

Din fabrica are 258cp si l-am pastrat asa. Imi sunt arhisuficienti pe X3 (ca sa  nu zic ca pe primul BMW 520D de 136 l-am dus la 163 si dupa jumatate de an s-a dus turbo, motorul a "luat-o pe ulei" si adio :(( dar asta e ala poveste). La 300k km am schimbat distributia, iar in 2019 am inlocuit pe recall racitorul EGR si galeria de admisie c-au descoperit-o fisurata. Pompa de ulei cred ca e aia originala, eu am luat masina la 150k din afara si nu cred c-a schimbat-o nimeni inainte. De asta si intrebam de simptome premergatoare unei asemenea nenorociri. Ulei am folosit o perioada BMW la 1L din Germania, apoi cand au trecut la colaborarea cu Shell dupa 1 schimb n-am fost multumit si-am schimbat pe Castrol 5w30 LL04 adus tot din Germania la bidoane mai mari. Nu stiu daca asta are legatura. Eu l-as mai tine mult si bine dar incep sa apara puncte de rugina si nu stiu alea daca le-as putea stopa cumva. O sa mai merg 1-2 ani asa poate totusi isi revine BMW la design, nu ma pot impaca deloc cu ce-au scos dupa 2017 😞 Iertare pt logoree 🙂

 

P.S. Se poate vedea undeva pe tester presiunea la ulei ? Eu cred totusi ca masinile astea au un senzor ceva care sa-ti dea o eroare in caz ca pompa de ulei nu mai e in parametri si nu se mai face ungerea corect. Se schimba greu o pompa de ulei ? 

P.P.S. Spanul ala de la cuzineti n-ar trebui sa se vada in filtrul de ulei, sau ma rog sa fie filtrat acolo ? 

Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

Da schimbi uleiul la 10k asta inseamna ca pe an dai 5000 lei doar pe schimb de ulei. Un schimb la reprezentata e 2500 lei.

Eu zic ca schimbatul la 15-17k e ok, pentru masini noi, nu mi-am luat masina noua sa schimb uleiul la fiecare 10k. 

 

Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, lospa alin said:

Nu trebuie neapărat sa l faci la reprezentanta, cred ca oricine poate schimba ulei și filtru fără probleme. Eu îl schimb la 7500, am schimbat și pompa de ulei odată cu distributia, dacă e sa crape, cel puțin știu ca am făcut ce ținea de mine. 

Mai putin si ajungem sa schimbam uleiul la diesel-arele noastre mai repede decat la un M care poate a vazut si circuit. De fapt am vzt pe grupurile de fb pe unii ca ei isi schimba uleiul la 5000Km. Mai putin si coboara baietii la 1000Km. La un drum de Ro-Italia, trag pe dreapta in parcare sa-si faca schimbul de ulei ca nu cumva sa depaseasca mia aia de km. E paranoia deja. Nu sunt adeptul schimbului la 30Km, dar la un 12k -15k de Km cred ca e destul de rezonabil. 

Edited by RaYn3
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

 

Colegul de forum se confrunta cu o situatie neplacuta, nu este singura cauza schimbul uleiului la 30.000 km,  si noi am ajuns sa dezbatem intervalul de schimb ulei optim; mie mi se pare un pic clickbait titlul si cam tot ce se prezinta in acel material pe youtube, si anume:

 

-este o diferenta foarte mare intre un rulaj la viteza constanta, pe autostrada, sa spunem, si un rulaj in ciclu urban

-diverse marci detinute de mine, masini noi, diesel sau benzina, nici una, dar absolut nici una nu a ajuns la intervalul maxim de schimb ulei indicat in carte, daca schimbul era scris ca indicat la 25000 km, pe la 17000 km deja imi aparea martorul ce indica revizia, procentual, etc....

-rolul filtrului este sa filtreze....nu gasesc nimic surprinzator faptul ca e negru....si dupa 2000 km ar arata tot negru, nu vad cat de elocventa este analiza empirica vizuala facuta de respectivii; daca voiau sa fie profesionisti pana la capat, prelevau probe de ulei si le trimiteau la un laborator, sa evalueze proprietatile uleiului si procentul de particule metalice aflate in suspensie, idem, la filtru, sa se analizeze daca sunt multe particule metalice

-nu neaga nimeni ca schimbul uleiului des nu are rezultate benefice, insa e un ecart destul de mare intre cei 30.000 km preconizati de producator si 10.000 km recomandati online;

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Eugen B said:

Colegul de forum se confrunta cu o situatie neplacuta, nu este singura cauza schimbul uleiului la 30.000 km,  si noi am ajuns sa dezbatem intervalul de schimb ulei optim; mie mi se pare un pic clickbait titlul si cam tot ce se prezinta in acel material pe youtube

Daca te uiti, si nu vorbesti inainte fara a te informa, tipic romanesc, efectiv filtrul ala e casant si se sparge la atingere. La minutul 14:00 e faza. Masina are 30k si e primul schimb care ii se face.

11 minutes ago, Eugen B said:

 

 

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

On 2/5/2024 at 3:59 PM, costinlogin said:

Si nu a avut nici un simptom inainte de incidentul asta ? Ulei putin, zgomote ciudate, vibratii? Banuiesc ca nu i s-a rupt distributia.

Inainte sa ii bubuie motorul a ramas fara ulei, din ce mi-a zis lui ii manca in jur de 1L intre schimburi.

Ii facuse revizia cu o luna inainte, iar cu 2 sapt inainte sa crape a trebuit sa completeze cu 2 l ulei.

On 2/5/2024 at 9:44 AM, six in line said:

SAlut, am patit la fel cu F10 si am pus un motor SH cu km certificati cumparat din Ghermanistan. MErge si in ziua de azi brici acel motor. M_a costat atunci 5500 euro toata distractia. Il sfatuiesc sa si cumpere un motor similar, il pot ajuta daca are nevoie. UN bloc motor nou  costa 67K ron la Bavauto. Tovarasul tau avand leasing ar trebui sa fie full casco masina.  Reviziile la 30K km au dus la moartea acelui motor, uleiul e viata motorului. CU cat il schimbi mai des, cu atat mai bine.  Uite un motor complet cu 6K https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-f10-f11-f07-f01-f02-f30-f31-motor-n57d30b-313ps-komplett/2350219803-223-1107 . Pr tau  mai vinde din anexele lui si mai recupereaza din bani....

Multumesc,

Gasise un motor identic si prin Romania cu montaj, dar in pozele cu masina donatoare aparea o casa cu turle asa ca a zis pas.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, RaYn3 said:

Mai putin si ajungem sa schimbam uleiul la diesel-arele noastre mai repede decat la un M care poate a vazut si circuit. De fapt am vzt pe grupurile de fb pe unii ca ei isi schimba uleiul la 5000Km. Mai putin si coboara baietii la 1000Km. La un drum de Ro-Italia, trag pe dreapta in parcare sa-si faca schimbul de ulei ca nu cumva sa depaseasca mia aia de km. E paranoia deja. Nu sunt adeptul schimbului la 30Km, dar la un 12k -15k de Km cred ca e destul de rezonabil. 

Nu e nicio paranoia, e cat se poate de benefic sa schimbi uleiul cat mai des. Da, intr-adevar 5000/7500km deja e un pic extrem, dar la 10000km mi se pare mai mult decat de bun simt ( si mult mai usor de urmarit 🙂 ). Si pana la urma un ulei nici nu ar trebui schimbat la km, ci la ore de functionare. Faceti o medie si vedeti ca un interval mediu optim pt un schimb de ulei pt o masina care circula prin Romania e pe la maxim 10-12k km. Asta in cazuri bune. Sunt masini care o freaca doar prin oras cu 3-4 drumuri extraurbane pe an... alea ce viteza medie au? Sau comparam cu Hans din Germania care o arde doar pe austostrazi cu 160-180kmh? Ala ce medie de viteza orara are pe an? 

Informatii despre cum arata un ulei la un diesel dupa 15k km se gasesc pe net, e plin de teste pe forumurile germane, informatia exista, trebuie doar citita.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Eugen B said:

Colegul de forum se confrunta cu o situatie neplacuta, nu este singura cauza schimbul uleiului la 30.000 km,  si noi am ajuns sa dezbatem intervalul de schimb ulei optim; mie mi se pare un pic clickbait titlul si cam tot ce se prezinta in acel material pe youtube, si anume:

-este o diferenta foarte mare intre un rulaj la viteza constanta, pe autostrada, sa spunem, si un rulaj in ciclu urban

-diverse marci detinute de mine, masini noi, diesel sau benzina, nici una, dar absolut nici una nu a ajuns la intervalul maxim de schimb ulei indicat in carte, daca schimbul era scris ca indicat la 25000 km, pe la 17000 km deja imi aparea martorul ce indica revizia, procentual, etc....

-rolul filtrului este sa filtreze....nu gasesc nimic surprinzator faptul ca e negru....si dupa 2000 km ar arata tot negru, nu vad cat de elocventa este analiza empirica vizuala facuta de respectivii; daca voiau sa fie profesionisti pana la capat, prelevau probe de ulei si le trimiteau la un laborator, sa evalueze proprietatile uleiului si procentul de particule metalice aflate in suspensie, idem, la filtru, sa se analizeze daca sunt multe particule metalice

-nu neaga nimeni ca schimbul uleiului des nu are rezultate benefice, insa e un ecart destul de mare intre cei 30.000 km preconizati de producator si 10.000 km recomandati online;

Faptul ca intretii o masina corect nu-ti garanteaza ca scapi de anumite probleme, dar sigur pot ajuta sa incerci sa le eviti.

Si eu am setat intervalul de revizii standard la BMW, si acum dupa 8800km imi arata ca mai fac 19000km pana la urmatoarea revizie. Deci? 🙂 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, enders said:

Inainte sa ii bubuie motorul a ramas fara ulei, din ce mi-a zis lui ii manca in jur de 1L intre schimburi.

Ii facuse revizia cu o luna inainte, iar cu 2 sapt inainte sa crape a trebuit sa completeze cu 2 l ulei.

Multumesc,

Gasise un motor identic si prin Romania cu montaj, dar in pozele cu masina donatoare aparea o casa cu turle asa ca a zis pas.

Daca a pus 2 l de ulei, Inseamna ca in bord ii aparea de mult sa completeze cu ulei, la minim ajunge cand scade cam 1l de la maxim, masina a fost neingrijita din ce spui. Inainte manca 1 l intre schimburi acum dintr o data 2l in 2 sapt.... Cam ciudat, poate ii completa cam rar desii trebuia mult mai des. N57 cand incepe sa consume mult ulei e clar, sigur va pica.

Consumul de ulei la acest motor este inca una din multe alte probleme, cam toate consuma mai ales cele cu 2-3 turbine.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sskkaa said:

Faptul ca intretii o masina corect nu-ti garanteaza ca scapi de anumite probleme, dar sigur pot ajuta sa incerci sa le eviti.

Si eu am setat intervalul de revizii standard la BMW, si acum dupa 8800km imi arata ca mai fac 19000km pana la urmatoarea revizie. Deci? 🙂 

Sper ca va gasi colegul de forum un motor de schimb, sau o alta solutie optima din punct de vedere financiar , de asemenea sper ca se vor gasi colegi pe forum sa ii ofere sfaturi mai pertinente decat off-topic-ul care il fac eu aici.

 

Revenind la afirmatiile tale, sincer, eu sunt pe principiul ca fiecare sa procedeze cum doreste el, atata timp cat actiunile sale nu au un caracter ilegal, imoral sau auc atingere restului societatii sau mediului inconjurator.Deci tu poti schimba ce vrei si cum vrei, asta nu inseamna ca detii adevarul suprem sau trebuie sa facem toti la fel.

- eu nu voi face schimburile de ulei la 10.000 km, ci cand imi indica computerul de bord, un motiv important fiind faptul ca in ultimii 8 ani sunt la a 3-a masina , cumparata de noua, si care a beneficiat de garantie extinsa ( de aceea cumpar nou si platesc, asigurarea rutiera e inclusa in asigurarea masinii), sincer, nu stau sa ma gandesc ca poate pica, se strica, etc

-la bmw-ul proprietate personala ce ruleaza 1000 km/an , poate, cred ca fac schimbul anual, asa ca nu e relevant nici acolo

-tot cred ca videoclipul acela de pe youtube are niste accente de influencing, chiar nu ma intereseaza si nu are valoare experienta unui electrician auto (cred ca asta e respectivul, repara alternatoare) care desface filtre auto uzate si ne confirma diverse uzuri; extrapoland putin, cum ar fi ca un alergolog sa puna diagnostice pentru diagnostice ORL....asta asa, ca principiu.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, sskkaa said:

Si pana la urma un ulei nici nu ar trebui schimbat la km, ci la ore de functionare.

Pai calculatorul masinii asta face legat de schimbul de ulei. E un algoritm bazat pe ore de functionare, turatii si km parcursi si astfel obtii distanta aia ce ti-o indica la schimbul de ulei. Nu spune nimeni ca ajunge fix la 30k km. E in functie de cum mergi. Ca doar pompa aia n-o schimbi la fiecare 10k kmca sa-ti garanteze cineva ca nu te lasa in drum cum a patit colegul cu X6. Completare 2L odata e mult si-ti pui mari semne de intrebare. STiu asta pt ca si eu am completat la vechiul e39 si-am pierdut motorul. Dar recunosc, am gresit facand un "tuning", grabind uzura si mai ales ignorand din lipsa de timp sa o las in service. M-a prins exact in perioada sarbatorilor si-am zis ca mai merge putin. Ei bine n-a mai mers 😞 

Revin cu intrebarea: presiunea uleiului se poate citi pe tester ? Apar ceva erori legate de pompa de ulei ? Multumesc!

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Aveți garanția că absolut de fiecare data uleiul este original și conform specificațiilor?

Prin 2016 a fost peste tot o știre despre o fabrică clandestină in Rusia care făcea ulei contrafacut. Avea profit de 14 milioane dolari lunar deci nu făceau câteva bidoane pe săptămâna ci tiruri întregi. Uleiul era o combinație de ulei rusesc ieftin și ulei reciclat. Ambalau orice cerea piata, mobil, Castrol, bmw, she'll, liqui, VW, ford, etc.

O fi fost aia singura sursa de ulei contrafacut?

Daca în Germania șansele sunt mici sa cumperi ulei contrafăcut, in Romania e posibil ca în permanență, o parte din uleiul de pe piata sa fie contrafăcut. 

Ai pus o singura data așa ceva, îl mai tii și 25-30k km... apoi te miri că a crăpat motorul.

Edited by Remvirg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/6/2024 at 12:44 PM, Alex3245 said:

Da schimbi uleiul la 10k asta inseamna ca pe an dai 5000 lei doar pe schimb de ulei. Un schimb la reprezentata e 2500 lei.

Eu zic ca schimbatul la 15-17k e ok, pentru masini noi, nu mi-am luat masina noua sa schimb uleiul la fiecare 10k. 

Un schimb de ulei si filtru plus filtru aer la reprezentanta nu a fost mai mult de 1.400 lei la 535 si 1.700 lei la X5.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.