Jump to content

Bmw f36 : n57 sau b58


Fan12

Recommended Posts

Salutare! În prezent am un 430 d, cu 241000 km, căruia i-am schimbat distribuția, pompă ulei, capac culbutori, curățare galerie admisie, recondiționare turbina, amortizoare, tampoane motor, brațe, plăcuțe, anvelope, ulei cutie, lucrări, care m-au dus câteva mii de euro. Problema este ca la aprox 4000 km trebuie sa îi completez 1 l ulei. Nu știu ce sa fac? Sa merg cu ea așa, până se întâmplă ceva și apoi sa schimb motorul, sa umblu în motor, sau sa o vând și sa mai pun aprox. 10000 euro, să-mi iau 440 i facelift, cu motorul B58? Mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

daca banii nu sunt o problema clar 440i. desi nu sunt mare fan cand e vorba de cumparat aceiasi masina doar cu motor mai potent, la urma urmei cand nu esti cu pedala la fund e aceiasi masina

totusi 10k sunt ceva bani, poate daca dispui de bani si tot vrei sa faci o investitie relativ mare si poti nu ar strica sa te uiti si la un G

bineinteles tu iti cunosti situatia materiala cel mai bine si stii cat te poti intinde sau nu

Link to comment
Share on other sites

@Fan12 Sincer nu mi se pare normal consumul ala de ulei. Mecanicii ce spun ? Unde se duce uleiul ala ? Am acelasi motor cred si la 385k km "consuma" cam 1.5L la peste 25mii km. Am pus intre "" deoarece la momentul de fata are o problema pe la garnitura de la capac culbutori si pierd ceva si pe acolo. Deci in mod normal consuma si mai putin. Ulei Castrol 5w30 LL04. Tu ce ulei folosesti ?

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii spun ca dacă nu a fost de la epurator sau turbina, vinovați sunt segmenții. Ulei am avut liqui moly, apoi bmw, iar acum motul, toate 5w30. Am zis sa încerc și Castrol, când urmează să fac schimbul. 

Link to comment
Share on other sites

Ia alta masina, cea mai inspirata treaba. Consumul de ulei este de la segmenti, semeringuri supape. Ca sa rezolvi ceva la motorul asta trebuie sa ii schimbi cuzinetii, segmentii etc si nici atunci nu se stie cat o sa tina. Mai bine iei alta masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
On 2/6/2024 at 10:46 PM, Fan12 said:

Mecanicii spun ca dacă nu a fost de la epurator sau turbina, vinovați sunt segmenții. Ulei am avut liqui moly, apoi bmw, iar acum motul, toate 5w30. Am zis sa încerc și Castrol, când urmează să fac schimbul. 

Salut, iti recomand sa nu mai schimbi uleiul asa des. 
Daca vrei sa vezi ce ulei ar fi bun pentru un anumit tip de motor, poti consulta site-uri unde foarte multi fac analize de ulei uzat. 
Personal, in urma analizelor de ulei nou si uzat, eu pe N57 am mers cu Ravenol VMP USVO, este peste Castrol si BMW OE/Shell ca si calitate.. ceea ce este normal si am sa explic si de ce.. 

Si uleiurile ca orice alt produs, au game de produs.. adica ieftine, medii, premium, etc.. Castrol si BMW nu cred ca sar de 40-50 de lei/litru la pret, VMP, TopTec4200 si varianta de la Motul sunt in jur de 70-75 lei/litru, deci la un schimb.. este o diferenta. 

Eu am avut o experienta foarte buna cu Ravenol VMP USVO si am avut N57 cu 2 turbine.. motor "problematic" cum il numesc unii, insa este problematic doar la cei care nu il ingrijesc sau n-au avut grija de el.. da, este poate mai sensibil, de aceea trebuie sa ai schimburi intre 5000-8000km si sa mergi cu el cativa km pana sa-i dai talpa. 
Recent nou proprietar a schimbat cuzinetii preventiv la 203.000km, aratau excelent si din pacate asta in conditiile in care masina a avut 3 revizii in 90.000km 🥲 fiind achizitionata din Germania si masina nu manca ulei deloc la schimburi de 5-6000km, vizibil pe joja cel putin.

 

La N55 eu folosesc Ravenol REP USVO, este o varianta peste VMP, ce are normal LL04, tot in urma analizelor de ulei uzat facute de pasionati din Germania care se dau cu ele. 

Nu sunt sponsorizat de Ravenol sau mai stiu eu ce :))), insa din 2020 BMW M GT4 au facut parteneriat cu cei de la Ravenol si au mereu rezultate foarte bune in urma analizelor de ulei uzat, pe mine asta m-a convins sa merg pe acest ulei si am observat o diferenta in bine. 

 

Cauza consumului acum poate fi cum s-a spus si mai sus din mai multe surse.. insa doar am vrut sa las ca o recomandare in urma documentarii de-alungul anilor.

Pentru un N57 cu o turbina, 1L la 4000km este mult, totusi eu as verifica si in alta parte turbina. 
______________________
PS: Ce mai poti face ca sa iti dai seama oarecum ca ar fi de la turbo acel consum, poti lua o interfata OBD si aplicatia BimmerLink, si in aplicatie vezi ca ai zona de DPF, iar acolo vei gasi depunerile de ulei in DPF, daca procentul e mare sau creste in procentaj rapid de la luna la luna, eu as merge pe turbina. 
Este doar o idee/parere nu o lua de buna.

Edited by StefanTd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.