Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

'07 E92 330i - am facut o prostie 😂


panzi1

Recommended Posts

15 hours ago, minu94 said:

Dar cum s-a intamplat? Nu imi explic 😐 pare rau

Nici eu nu am găsit o explicație validă... S-a întâmplat la 70-80kmh, ce-i drept cu o vreo oră înainte am făcut un run pe autostradă până am terminat vitezometrul.

Dar deja mergeam calm de mai bine de 30-40 de minute, toate valorile în parametri (aveam telefonul cu dashboard-ul de la bimmerlink conectat). 

E frustrant, că nu am găsit absolut nicăieri vreo informație legată de vreun breakdown asemănător. Biela și bolțul pistonului sunt perfect la locul lor. Toate internele motorului arătau curat și cum trebuie..

 

Am o ofertă să iau un e92 complet cu n54 conversie la single turbo la un preț super bun de la un amic din UK, dacă nu găsesc motor pentru ea in următoarele zile, sunt foarte tentat să fac un efort financiar și să-l iau ca să transplantez totul pe a mea.... deși nu știu cât ar merita investiția.

Link to comment
Share on other sites

Daca deranjul sare de 5k nu se merita, pe termen scurt este distractiv si o sa iti aduca zambete pe fata, dar pe termen lung urmeaza altfel de "distractie". In final totul tine de tine si ce iti doresti de la masina.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Dan_316i said:

Daca deranjul sare de 5k nu se merita, pe termen scurt este distractiv si o sa iti aduca zambete pe fata, dar pe termen lung urmeaza altfel de "distractie". In final totul tine de tine si ce iti doresti de la masina.

5k e mașina completa, dar da, nu știu dacă merită efortul. Că transplantul la absolut tot de pe una pe alta o să coste mult timp, și destui de multi bani. Oricum ajung la aprox 2k cu schimbul ăsta de motor. 

Îmi doresc să meargă 🤣 sper numai să găsesc curând motorul pentru schimb, că cele de 258hp de pe E90/E60/E63 nu sunt tocmai la fel. Încă adun informații dacă pot folosi blocul+chiulasa de pe unul, cu anexele mele și o să fie ok, că de 272 nu am găsit nici unul până acum... 

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

On 1/30/2025 at 3:59 PM, panzi1 said:

Nici eu nu am găsit o explicație validă... S-a întâmplat la 70-80kmh, ce-i drept cu o vreo oră înainte am făcut un run pe autostradă până am terminat vitezometrul. [...]

@panzi1 Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat.
Intrucat nu au cedat biela sau boltul, tind sa cred ca a pistonul respectiv s-a fracturat, cel mai probabil in zona segmentilor, din cauza oboselii materialului, eventual combinata si cu un mic defect din turnare.
iar "run"-ul anterior cred ca a avut un rol esential in initierea dezastrului - chiar daca acesta s-a intamplat cu o intarziere de aproape o ora. Inteleg ca motorul avea peste 250k Km rulati. Intr-un mod trist, se confirma faptul ca este riscant sa soliciti un motor vechi, cu a anumita uzura acumulata. Fiabilitatea, in cazul motoarelor cu rulaje mari, implica o relativa menajare a acestora.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Dan_316i said:

Am discutat zilele trecute cu cineva din Sibiu care se ocupa cu dezmembrari/mecanica, imi spunea ca se poate monta si cel de 258cp.

Suntem in progress fix cu asta. Am găsit motor ieri, noroc cu ghinionul altuia, că a primit daună totală pe mașină.

După multe documentări, am aflat că diferența de putere între ele este dată doar de MSV80 față de MSV70, că are o mapă puțin mai agresiva, și de design-ul evacuării. Schimb capacul de culbutori de pe al meu (sunt diferite), baia de ulei (am luat de pe un xi automat motorul), și restul auxiliarelor (pompa de servo în principal, că am active steering).

Un set complet de garnituri pentru tot ce pot schimba cu motorul jos, fluide noi, o curățare temeinică la blocul "nou", și sper ca weekendul ăsta să pornească. 

După ofertele de preț de la service-urile "specializate" din zonă, și o jumătate de zi de Youtube, și faptul că în esență, cu asta mă ocup și ca job, doar că la o scară mai mare pe vapor, am decis că îl fac eu (cu ajutorul unei cunoștințe cu garaj și groapă), și numai dacă nu-mi iese mă duc cu mașina la service. 

Wish me luck, sper să-l termin până luni seara când trebuie să plec la job pentru o lună 😅

20250206-174607.jpg

 

Edited by panzi1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, FiveThreeFive said:

@panzi1 Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat.
Intrucat nu au cedat biela sau boltul, tind sa cred ca a pistonul respectiv s-a fracturat, cel mai probabil in zona segmentilor, din cauza oboselii materialului, eventual combinata si cu un mic defect din turnare.
iar "run"-ul anterior cred ca a avut un rol esential in initierea dezastrului - chiar daca acesta s-a intamplat cu o intarziere de aproape o ora. Inteleg ca motorul avea peste 250k Km rulati. Intr-un mod trist, se confirma faptul ca este riscant sa soliciti un motor vechi, cu a anumita uzura acumulata. Fiabilitatea, in cazul motoarelor cu rulaje mari, implica o relativa menajare a acestora.

Tind sa cred că una din supape a fost cauza, altfel nu vad motivul pentru care aș fi gasit-o in baie lângă piston. Și totuși era n52k cu valve stem-urile mărite la 6mm in loc de 5.

Sau a cedat pistonul primul și a prins-o din cele 2 deschise în momentul ăla, doar pe una din ele cu o bucată ruptă din el și a luat-o după el.

Nu cred că voi găsi răspunsul la întrebarea asta. "A clacat" și atât. Și cauzele sunt km, grija 0 de care a avut parte mașina până să ajungă la mine. Fac eforturi să o "salvez", că mi-e drag de ea de mor, dar inca un breakdown de genul și nu mai face sens financiar..

Screenshot-20250130-235619-Gallery.jpg

 

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, RedCap said:

Bafta si sa iti iasa cum trebuie! 🙂

Ăsta-i planul.

Am dat pe garnituri OEM, fluide și chestii mai mult decât pe motor 😅.

Am fost ușurat când am văzut că ambele lanțuri sunt așa cum trebuie, strânse și fără nici un pic de joc, cu ghidurile întregi și perfecte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E jos, și am început și să transfer din anexe către donator. Totuși nu va fi gata până luni, am găsit volanta într-o stare deplorabilă, are jocuri în toate direcțiile și nu o mai pun în halul ăsta pe mașină. Și cum e foarte unlikely să o găsesc mâine pe undeva, fie voi monta doar motorul, și cutia când mă întorc, fie nu știu. Cred că e un chin să montezi cutia după ce motorul e deja sus. Voi decide mâine ce și cum se va întâmpla.

Îmi pare și mai rău de motor după ce am scos capacul, arătă super curat sub valve cover. 

Am găsit și cauza...a "căzut" o supapă de evacuare, și din cauza ei s-au făcut ravagiile. Sau cel puțin asta mi-e explicația după ce am văzut. Mai sunt vreo două îndoite...

20250207-172832.jpg

20250207-172840.jpg

 

Și cam așa arată donatorul. Totul la fel de bine și curat, fără supape sărite din fericire 🤣🤣

20250207-172848.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, wolf20 said:

Am avut deja un pre-2009 cu weak spot, care sunt șansele să dau de două?🤣

Pe e92 330i n52 a fost doar in 2006, după 2007 au trecut la n53. Singurele care au rămas cu n52 până după (cred?) sunt Z4 și 130i. 

Ca update, motorul "nou" a prins formă. Cutia e pe el, catalizatoarele și valve cover cu garnituri și PCV nou, au rămas galeria de admisie, rampa de injectoare și instalația, și sus cu el pe mașină. Luni mi se livrează garnitura de la motorașul VVT (avea 300km a mea cu tot cu motoraș, doar că dacă tot umblu, o schimb)

Norocul a făcut să găsesc o volanta bună aproape de mine, am pus-o numai cu speranța să-l aud luni.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

On 2/10/2025 at 3:50 PM, panzi1 said:

it's aliiiive! Nu o termin să mă plimb cu ea, a rămas tragerul cu radiatoare, bară,faruri și eșapamentul de pus, dar m-am liniștit să o aud pornită și totul bine pana acum.

♥️

Mare e satisfactia cand repari ceva si iti iese!

Banii conteaza mai putin. Ca vin si tot se duc..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/12/2025 at 4:18 PM, bimmer90f30 said:

Mare e satisfactia cand repari ceva si iti iese!

Banii conteaza mai putin. Ca vin si tot se duc..

Da, acum si mai mare e nerabdarea, ca n-am apucat sa fac un test drive. A plimbato pustiul de fratimiu, totul in regula din ce a spus.

Abia astept martie 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.