Jump to content

'07 E92 330i - am facut o prostie 😂


panzi1

Recommended Posts

1 hour ago, minu94 said:

Da, este complet altfel. Super easy la tine. Deci go for it fara probleme 

Cum planuiesti sa polishezi stopurile interioare by the way? Ca am vazut ca ai zis ca urmeaza sa faci asta. Am facut-o si eu :))

ma duc la o cunoștință care se ocupă cu detailing cu "saru-mana" :)) nu vreau sa risc să le stric, si nici n-am mașină de polishat...

Am incercat eu ceva pe faruri, manual cu smirghel si apoi spray cu lac. Nu mi-a plăcut cum a ieșit, deși e mai bine ca înainte, oricum a fost un experiment că am ambele sticle crăpate si trebuie să le schimb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Surprize, Surprize cu Andreea Marin.

Știind ca am eroare pe disa mică, având si șuruburile de la alternator si clapeta de schimb, am zis să o fac astăzi, să nu o las așa, ca să ma pot bucura de ea când revin de la muncă peste o lună și puțin.

Dacă tot am dat airboxul jos, am zis "ia să ma uit la disa mare înainte,chiar dacă nu am nici un cod pe ea , că e aici sub 4 șuruburi, și imi ia 5 minute"

Prima surpriză a zilei:  am găsit-o fără flaps...

IMG-20240409-122542.jpg

Văzând part numberul, m-am bucurat că am una din versiunile vechi, full plastic, fără pin de metal, la care și dacă ajunge vreo bucățică in motor, e "mâncată" fara damage prea mare. 

Ok, ok, am împrumutat un endoscop si am găsit-o întreagă aproape, stătea cuminte intre cilindrul 5 și 6, in partea de sus a admisiei, am reușit să o dau afară cu o sculă specială (trimit prin curier dacă mai vrea cineva 😂).

IMG-20240409-135507.jpg

Bucurie, fericire, GATA! lasă că îmi comand azi și disa mare, o înlocuiesc pe cea mică si am încheiat ❤️ 

"dacă tot am endoscopul pe mâna, nu mai bine dau un ochi pe tuburile de admisie? sa văd cum arată supapele, pentru curiozitatea mea" 

Surpriza nr 2:in cilindrul 6 mai am 2 bucăți de disa... probabil una este flapsul de la disa mică, si cealaltă o bucată dintr-o altă disa mare înlocuită în trecut, sau nu știu, cert e că am mai multe decât trebuie 😂😂

IMG-20240409-135848.jpg

 

De-aia consuma atât de mult, de-aia nu-mi plăcea cum trage, de-aia mi se pare că zdrăngănea ceva pe la motor... de-aia..

Partea bună e că supapele arată bine toate, și chiar dacă a mâncat vreo bucățică din ele, nu a cauzat nici o problemă la motor.

Partea proastă e că trebuie să dau toată galeria de admisie jos... timpul nu-mi permite momentan, așa că las totul pe standby pentru sfârșitul lui mai când ma intorc, și o voi face împreună cu garniturile de la carcasa filtrului de ulei, și mica pierdere de antigel pe care o am.

Partea și mai proastă e că deși am făcut puțin peste 1500km cu mașina de când am luat-o, si cine știe cât a mai mers așa înainte, acum mi-e frică și să o pornesc 😂😂

cel mai bun exemplu de "ce nu știi nu te afectează".

 

edit: am găsit o jucărie interesantă pe la Hornbach, o gheară flexibilă. fug repede să iau una, și cu puțin (foarte mult) noroc reușesc să le scot fără să dau și admisia jos. Wish me luck guys 😅

Edited by panzi1
  • Like 3
  • Love BMW 1
  • Surprised 2
  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, catar said:

Jesus Christ... Exista oare vre-un motor de la BMW in care sa nu intre vre-un "flaps" intr-o forma sau alta? 😂

încep să ma documentez pentru swap la galeria de n54, fără flapsuri, și ce implică asta.

Că o să le schimb, dar riscul să se rupă și celelalte rămâne...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, panzi1 said:

am găsit o jucărie interesantă pe la Hornbach, o gheară flexibilă. fug repede să iau una,

E asta?

https://www.hornbach.ro/p/recuperator-flexibil-magnetic-cu-gheare-meister-750mm-pentru-chei-si-piese-metalice/3822712/

Am si eu una cu magnet si patru gheare ce ies la apasarea butonului din capat.

It's a life (headache) saver...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, bimmer90f30 said:

E asta?

https://www.hornbach.ro/p/recuperator-flexibil-magnetic-cu-gheare-meister-750mm-pentru-chei-si-piese-metalice/3822712/

Am si eu una cu magnet si patru gheare ce ies la apasarea butonului din capat.

It's a life (headache) saver...

fix asta este, acum ma duc să o iau și mâine dimineață pescuiesc, destule emoții pentru azi

Link to comment
Share on other sites

done!

Nu aveam nici o șansă să bag gheara prin gaura de la disa mare și să o pot și ghida cum trebuie, pe toate forumurile si pe unde m-am mai uitat "trebuie admisia dată jos" . Ei uite că nu trebuie.... decât puțin 😂

IMG-20240410-094655.jpg

IMG-20240410-094756.jpg

 

 

Am demontat airbox-ul, și toate șuruburile ce leagă admisia de bloc, și am făcut destul spațiu cât să scot încă un flap de la disa mare, parea că e de foarte mult timp acolo, avea eroziune de la cât aer a trecut pe langa el 😂 dar acum sunt mai liniștit.

Am reușit să mișc admisia suficient cât să înlocuiesc disa mică, mâine trebuie să ajungă și cea mare pe care cred că o schimb in 15 minute, la cât am învățat desfăcând pe aici.

A pornit, m-a speriat că ieșea fum de undeva, dar din fericire era doar puțin wd40 scăpat pe șerpi.

Overall, cum ar zice Borat: GREAT SUCCESS! abia aștept s-o vad dacă își schimbă mersul după ce o schimb si pe cea mare ❤️

  • Like 4
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

update! bine, update-ul e că m-am apucat de ea, momentan arată ca o mașină de dezmembrări 😂

IMG-20240529-180635.jpg

Planul arată așa:

-bara față jos - pentru acces la tot restul, și vreau să o fixez puțin mai bine in partea de jos unde se conectează cu scutul, să scap de gap-ul de aproape 1cm intre ea și capotă. Nu vine din fabrica cu vreun suport acolo, și in timp "se lasă" cu totul.

-farurile jos - schimbat sticle și montat angel eyes cotton - am sunat în câteva locuri din zonă ce se ocupă și mi s-a cerut in jur de 1000 de lei, in condițiile în care le duceam deja demontate - încerc să le fac singur, mai mult din ambiție, că m-am uitat pe un diy si nu pare dificil deloc, mâine că plouă 😂. Și dacă nu-mi iese, atunci ma duc la alții.

-oil filter housing/oil cooler gaskets schimbate astăzi, curățat blocul motor de uleiul și jegul scurs de-a lungul timpului

-mickey mouse flange inlocuit cu aluminiu - recomand tuturor posesorilor să o schimbe...a mea se ținea doar pentru că era strânsă, am scos-o bucăți. Upgrade-ul la aluminiu e foarte ieftin, și merită pentru peace of mind.

-schimbat lichid servo - când m-am uitat la nivel am văzut că are lichidul greșit în ea, nu e culoarea care trebuie.

-solenoizii vanos scoși și curățați preventiv

-radiatorul dat jos - tot se umezea undeva in partea de sus, si picura pe la dopul de golire, plasticul din jurul lui. Urmează să ajungă altul, din dezmembrări ce-i drept, dar cu garanție.

-incerc să fac un rebuild la clapeta DISA mare, am făcut rost de una întreaga dar nefuncțională (probleme electrice), încerc să fac din două una 😂 dacă nu-mi iese, comand una OEM , deși ustură la buzunar.

Cu puțin noroc reușesc să dau câteva ture cu ea până plec înapoi 😅😅

  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

mic update, a pornit!

nu pare să curgă nimic de nicăieri, am lăsat-o in idle vreo 15 minute până s-a încălzit, și totul pare foarte în regulă.

S-a făcut noapte și las pe maine montatul de faruri, bară, vopsit grilele si trimurile de la geamuri in glossy black, că aveau o folie pe jumătate descojită pe ele și îmi stăteau pe creier...

cam așa arată un far recondiționat față de cel vechi, sunt foarte mulțumit de ce mi-a ieșit din ele, mergând doar pe diy și cu toate piesele mirosind a orez(de pe AliExpress) o să revin cu încă o poză când sunt sus pe mașină.

IMG-20240531-114016.jpg

 

 

 

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am incheiat cu montajele, de luni o tot plimb, și (aproape) totul e cum trebuie.

Au schimbat-o enorm farurile, îmi place mult cum arată acum, finally stă fix relantiul, am scăpat de bâlbaitul ce probabil era din cauza clapetei DISA, consumul a scăzut considerabil (de la 18-19 la 14-15 în oraș în același regim de mers), mai am un cod persistent pe una din sondele lambda, o să fie verificata in service pentru că încă nu înțeleg complet cum funcționează sistemul și cum își calculează ea trimurile de combustibil.

Și așa mâine dăm o tură pe la service, probabil mă lasă rulmentul intermediar la cardan, am o trepidație urâtă când accelerez în 2 și 3, și neavând elevator nu pot să verific asta singur, totodată verificăm tot ce-i pe dedesubt să vedem dacă mai poftește și altceva domnișoara, sper să nu..

poză de atenție 🤣

IMG-20240604-152149.jpg

 

 

 

 

  • Like 4
  • Love BMW 2
  • Hot!! 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, minu94 said:

Doamne ce frumosss arata! Stii ce ii lipseste? Niste distantiere pe spate hihi

Vezi daca ți-ai luat lci :)) e mai chin la voi cu făcut orice la faruri...am înțeles că sunt cumva lipite sticlele de housing, nu e cu mastic ca la nfl..

știu știu cu distanțierele, mă tot uit care ar fi dimensiunea optimă să nu-mi facă rub deloc, totuși e daily. Momentan am rămas la un 15mm, ma mai documentez, și sunt trecute pe listă și alea , că și mie mi se pare că stă urât așa 😅

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Parca la NFL mergea un 20mm pe spate fara sa frece, stiu ca m-am interesat eu ca vreau dar gasesc doar pt NFL...la LCI e groaznic, nu inteleg nimic din ce citesc:))

Da, la noi la faruri e tricky, le las sa fie asa :)) nu ma bag

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, minu94 said:

Uite aici ce am citit eu:

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1096603
 
Sa fii atent sa nu zica despre LCI. Unul are 15 fata, 20 spate pe Non LCI si a zis ca no rubbing

da , pe acolo mă uitam și eu.

Momentan sunt prins de faptul că nu-mi merge bricheta din cotiera, deși celelalte două merg:)) si sunt toate pe același fuse, că aș vrea sa ascund bluetooth-ul pe aux de la muzica

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, minu94 said:

Vezi in spatele cotierei, unde ai ventilatia din spate. Da trimul de acolo jos si o sa ai acces la cablurile care duc la bricheta, poate e o problema acolo

gracias! eu deja ma uitam cum să o dau cu totul jos, să vad bine 🤣 o sa incep de acolo. 

Nu-mi place să văd mațe intinse prin mașină 😅

Link to comment
Share on other sites

Distantiere poti pune in functie de ETul la jante, eu am reusit sa merg pe spate cu maxim pana la ET18, iar jantele erau 17x8J_et30 si anvelope 225/45/17.

Pe spate am avut si 235/40/18 cu jante 18x8J_et30 si cu aceleasi distantiere de 12mm imi freca la toate speed bumpurile sau la denivelari mai mari.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dan_316i said:

Distantiere poti pune in functie de ETul la jante, eu am reusit sa merg pe spate cu maxim pana la ET18, iar jantele erau 17x8J_et30 si anvelope 225/45/17.

Pe spate am avut si 235/40/18 cu jante 18x8J_et30 si cu aceleasi distantiere de 12mm imi freca la toate speed bumpurile sau la denivelari mai mari.

jantele sunt si vor rămâne o lungă perioadă style 193m 18x8j et34 față, si 18x8.5j et37 spate. 

Cred că ma pot strecura cu un 20 pe spate fără probleme din ce m-am mai documentat. Și așa am stretch la gume pe spate puțin, in loc de 255/35 am 225/40.

Link to comment
Share on other sites

Pe ce ai tu acum are trebui sa mearga fara sa atinga, mai ales daca ai si suspensia sport. Ca sfat de precautie, daca o sa iti atinga sa verifici bine zona aripii, altfel mai tarziu o sa ai de lucru, sarea si iarna de la noi fac minuni.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Dan_316i said:

Pe ce ai tu acum are trebui sa mearga fara sa atinga, mai ales daca ai si suspensia sport. Ca sfat de precautie, daca o sa iti atinga sa verifici bine zona aripii, altfel mai tarziu o sa ai de lucru, sarea si iarna de la noi fac minuni.

nu am suspensie sport, mi se pare chiar prea înaltă si la următorul schimb de amortizoare o să caut ceva sa o cobor macar un 2cm..

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce vrei sa faci pe partea de amortizoare, B4 sau B4 M tech, iar pe partea de redus garda la sol sunt optiuni limitate pentru doar 2cm. Poti alege arcuri oe sport sh in stare buna sau poti alege echivalentul pe eibach sau bilstein, astia fac arcuri dupa specificatiile oe.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.