Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Turometru digital/ Shift light


Recommended Posts

In principal de la acel proiect s-a pornit insa piesele costa mult meste 250 000 pentru ca pentru a masura 7500 de ture este necesar un microprocesor mult mai avansat decat ce are adelaida si practic doar acea componenta ridica pretul.
Rabanne, hai sa renuntam la marketing-ul full of shit.

Lasam deoparte faptul ca exista multe metode de a masura turatia. De exemplu, o metoda consta in numararea impulsurilor de la aprindere. Alta (mai simpla, dar mai putin precisa) consta in transformarea numarului de impulsuri in tensiune, apoi masurarea tensiunii (practic turometrul devine un voltmetru + o interfata). Iarasi, lasam la o parte faptul ca precizia este ultra-suficienta la nivel de zeci de ture, deci pot sa numar linistit din 10 in 10 impulsuri.

Luam cazul cel mai crunt (cel mai intensiv). Turometrul ia semnalul de la aprindere, si numara toate impulsurile. Considerand cazul unui motor cu 6 cilindri in linie, inseamna ca la fiecare doua ture sunt sase impulsuri, deci trei impulsuri pe tura.

6000 rpm = 100 rotatii pe secunda (rps) . 100 rps x 3 = 300 Hz.

7500 rpm = 125 rps. 125 rps x 3 = 375 Hz.

 

Herti, Rabanne. Vorbim de Herti intr-o era in care cele mai banale procesoare lucreaza la frecvente de ordinul Megahertz-ilor. Adica de aprox. 1.000.000 ori mai mari. Altfel zis, pentru fiecare impuls primit, "procesorul" respectiv poate sa efectueze cca. 1.000.000 de operatii, fara sa rateze urmatorul impuls.

Ti se pare tie ca numararea unor impulsuri etse o aplicatie atat de intensiva din punct de vedere matematic, astfel incat sa necesite 1.000.000 de calcule per impuls primit de la aprindere?

Link to comment
Share on other sites

FiveThreeFive,

 

cu exceptia shift light-urilor profesionale care au ceva procesoare digitale, toate celelalte scule de masurat turatia contin fix doua integrate:

 

- un convertor frecventa - tensiune

- un integrat care in functie de tensiunea de intrare face "ceva" pe citiva pini de iesire.

 

in plus, mai sint niste rezistente pentru calibrare (exact hertii resepctivi)

 

daca vrem sa punem mai multe leduri pentru a face un interval mai lung sau mai des, se schimba rezistentele sau se pun mai multe integrate din categoria a doua, montate in serie (pretul unuia este de 90-100 mii lei la end user). eu mi-am facut singur si turometru digital, si shift light. sint scheme pe net cu gramada.

Link to comment
Share on other sites

Hehhe :blink:

Auzi (cine pana mea?!?) , ce zici sa facem un buziness ? :)

Io trimit niste bani , tu iei niste turometre de alea de la auto moto velo sau unde e , le modifici pina la 7500 si le vindem aici. Ce zici ? Fara misto.

Link to comment
Share on other sites

nu ma ocup cu chestii d-astea. si oricum un turometru cu leduri (fie ele patrate sau rotunde) puse intr-o cutie de plastic mi se pare de o tzaranie incredibila.

 

stiu insa persoane care s-ar baga la asta, si care v-ar face sa va inghititi mistourile cu formule.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.