Jump to content

Codare Baterie noua


Recommended Posts

Salutare all,

Astazi am schimbat bateria masini aveam 90ah cu 900A bmw originala ( de 10 ani si de i se cam dusase viata) asa ca am cumparat la recomandarea mecanicului un exide de 95ah si 850A nu am gasit deloc ceva cu, curentul de pornire de 900ah, am observat ca bateria masinii era PB eu acum am cumparat AGM Start-stop fiind vorba de un F34 din 2014. Dupa montare am pus testerul si aveam 3 optiuni in register battery . Prima de same battery, different capacity si from Lead to AGM bla bla, am selectat ca am schimbat cu una AGM, m-a intrebat daca e BMW am zis ca no si am trecut mai departe, problema e ca nu imi apare nimic de inregistrarea noii valori de AH si A.

Aveti ideei ? 

Link to comment
Share on other sites

Cea data de tine nu e deloc la fel , recomandarea inclusiv la Varta pe site era de 90 cu 850 , da am facut trecere de la PB la AGM deoarece am citit ca astea sunt recomandate pentru start-stop.

image.png.3c63fb8d2834c0fdd55d00e2b7401f19.png
Plus ca in realoem cea de 90ah cu 900a nu se mai produce ci de 92ah cu 900a, unde 92 e capacitatea si 900 e curentul de pornire, nu cred ca influenteaza faptul ca sunt 850 sau 900

 

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

trebuie obligatoriu codata, daca masina nu are in optiuni baterie de 95 poti pune si de 110 tot pana la 90 o incarca.

la codare se reseteaza valorile de curent de incarcare, cea veche se incarca la curent mare, cea noua are nevoie de curent mai mic ca e noua, altfel o pui pe butuci repede. Daca nu o codezi, masina stie ca e tot bateria veche si o incarca ca atare.

Daca pui VIN iti pot spune ce baterii poti pune pe masina, inclusiv daca iti trebuie Pb sau AGM, daca masina nu stie de AGM e o problema la codare si la curba de incarcare.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare, VIN ul masinii e: WBA3Y71080D156838 
Deci trebuia sa cumpar tot plumb sau nu inteleg ?

Ideea e ca in ISTA/D am inregistrat-o ca fiind baterie AGM dar nu ofera posibilitatea sa schimb AH sau A, din ce am citit pe net vad ca se poate cu ISTA/P NCS expert problema e ca eu la F34 folosesc cablu ENET ( ma intereseaza doar diagnoza) nu si codare si din ce stiu codarile se fac doar cu ICOM ... Nu cred ca influenteaza cu nimic faptul ca el stie ca e Baterie AGM acum de 90 in loc de 95, oricum din ce am citit cele AGM sunt incarcate la 80% datorita faptului ca lasa un rest pentru incarcarea din franare, sper ca nu gresesc.

Edited by DragosPena
Completare
Link to comment
Share on other sites

Masina ta a venit din fabrica cu baterie de 92Ah AGM. (vezi attach).

Masina suporta baterie doar de 90/92 AGM doar cu inregistrare in ISTA.

Daca vrei sa treci la baterie normala sau sa schimbi capacitatea bateriei trebuie programata masina pentru asta si nu iti recomand sa faci asta in fata blocului sau in curte. Mergi intr-un service BMW.

Pun aici notele din ETK referitoare la baterie ca nu se vad in printscreen:

 

Important! ---------------------------------------- Please observe without fail the following information on correct battery replacement! - ISTA Document RA_61_20_Notes_on_battery_replacement ---------------------------------------- For further information, see: - Master document, battery ISTA_Document_SI_61_07_02_(875) ---------------------------------------- To ensure correct electrical system functions, it is essential to install the original battery stored in the vehicle order (battery size and battery type)! ---------------------------------------- On vehicles with IBS (Intelligent Battery Sensor) the battery must be registered via the diagnosis system (ISTA) and thereby logged in to the vehicle electrical system. ---------------------------------------- Standard batteries can always be replaced with AGM batteries matching the same specification. In the case of this procedure, you must, in addition to registering the vehicle via ISTA/P, carry out a vehicle coding as follows: ---------------------------------------- Read out battery size and registration in the vehicle electrical system: ISTA->Service functions->Body->Power supply->Register_battery_replacement-> Test plan 

 

Screenshot 2024-02-20 at 12.31.57.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns, acum intreb ca sunt mai nablete eu , masina avea bateria originala PB nu stiu daca era AGM sau nu dar nu scria nimic de genul pe ea, am montat acum o baterie de 95 AGM , am facut inregistrarea in ISTA ca a fost schimbata cu una AGM , pana ajung la service risc ceva avand una de 95 si nu de 90/92 cum recomanda producatorul ? Mai exact aceasta:
https://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide-start-stop-ek950-12-v-95-ah-850-a-353x175x190-mm-mstrnid-66429.htm?_gl=1*srljsp*_up*MQ..&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4asu1vV0qiH3R3WyIVpysTCeWLiNX7kuDNu-xVJub5TSz8-GkmznC6RoCmY0QAvD_BwE Sper ca e ok ca am pus link ul de la ea, daca nu e ok sterg nu e problema

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

singurul risc daca nu o inregistrezi este ca nu se incarca full si tot timpul e in fast-charge cu un curent de incarcare mare care era OK pentru vechea baterie. Asta doar ii scurteaza durata de viata, adica in loc sa te tina 10 ani ca cea veche probabil o sa tina 5-6 ani.

Ma indoiesc ca venit din fabrica cu baterie cu Pb, BMW pune doar AGM pe masini de vreo 10 ani daca nu ma insel eu. Bateria originala trebuie sa fie Varta si are o eticheta cu un cod QR, poti sa pui o poza de la eticheta aia si iti zic ce baterie e.

 

Link to comment
Share on other sites

Da greseala mea, scrie mare cat capul meu AGM pe ea :)) ok , am inregistrat ca fiind una agm si ca nu e originala, trb doar sa ii trec si ca are 95 in loc de 90 cat era asta .

Ciudat e faptul ca ii dadui ok si vazui ca start stop ul este disable, o plimbai 20 de m prin parcare si start-stop ul era inca disabled, o sa vad diseara cand plec de la munca acasa daca isi da drumul .

Link to comment
Share on other sites

https://zen-auto.ro/baterii/baterii-auto/banner/10928-banner-running-bull-agm-12v-92ah-850a-borna-normala-dreapta-.html?utm_source=compari  asta iti trebuia. Iar din ISTA+ ii dai replace with same battery.

 

LE: vad ca ai pus si tu un link cu Exide, e la fel de buna. Eu am pus linkul cu Banner fiindca si la mine se apropie momentul inlocuirii bateriei originale si pe langa faptul ca scrie BMW pe ea, apare si sigla Banner.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cum testezi daca bateria mai e buna? La mine in ultima perioada se tot reseteaza orice memorez ca posturi radio sau scurtaturi pe "casetofon" 🙂 . In plus nu mai tine minte nici cand activez localizarea prin GPS, sau split screen...

Toate astea au inceput sa apara dupa ce recent a fost inlocuit in reprezentanta racitorul+egr, dar tind sa cred ca e doar o coincidenta.

Am un consumator mai activ dupa ce opresc motorul, e o camera de bord care se opreste dupa 10-15min.

Asa ca am zis ca ar putea fi bateria, masina e din dec 2015 si inca are bateria originala.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.