Jump to content

Nu mai revine volanul după virare


Recommended Posts

Salutare , mașina în cauză un bmw e46 

Mai săptămânile trecute îmi copia șoseaua , am “rezolvat” problema sa zicem așa dar la viteza tot era instabila de vină fiind caseta de direcție 

Am recondiționat caseta , bielete noi de direcție capete de bară noi și unghiul făcut , dar acum nu mai revine volanul repede și nici complet..la un sfert de tură se cam blochează să zic așa..cineva mi a zis să mai merg cu ea ca își revine dar nu știu ce să zic în privința asta..

 

Link to comment
Share on other sites

Intrucat ai reconditionat caseta de directie, tind sa cred ca acolo este cauza. Probabil este prea "stransa" (o metoda facila de a ascunde clientului un joc exagerat in cremaliera). Dupa reconditionare, ai observat sa este mai greu sa rotesti volanul, decat inainte? Daca totul e OK cu caseta, atunci de vina ar putea sa fie unghiul de convergenta (foarte) iesit din specificatii. Teoretic, o alta cauza ar mai putea fi unghiul de fuga, dar, intrucat acesta nu e reglabil la E46, nu se aplica in cazul tau.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca exista o articulatie intre coloana volan si caseta.

Are o cruce cardanica si e posibil sa fie cauza. Trebuie sa o dai jos si sa vezi daca se misca usor, fara jocuri.

Daca se blocheaza in anumite pozitii sau merge mai greu, o sa fie nevoie sa o schimbi/reconditionezi daca gasesti unde.

32_0942.jpg?v=01.2020

Edited by bogdanx
Piesa in cauza - nr.5
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, bogdanx said:

Are o cruce cardanica si e posibil sa fie cauza. Trebuie sa o dai jos si sa vezi daca se misca usor, fara jocuri. Daca se blocheaza in anumite pozitii sau merge mai greu, o sa fie nevoie sa o schimbi/reconditionezi daca gasesti unde.

Teoretic, daca crucea cardanica se intepeneste, ar trebui ca acest lucru sa se simta in volan la fiecare rotire a acestuia (360 gr.), aproximativ in aceeasi pozitie.

15 hours ago, Cosmin lefegiu said:

la un sfert de tură se cam blochează să zic așa

Deci, daca volanul se "cam blocheaza" la un sfert de tura la fiecare tura (indiferent cat de bracate sunt rotile), atunci crucea cardanica poate fi de vina. Daca se blocheaza numai inainte de pozitia de centru ("drept inainte"), este mai putin probabil sa fie o problema de la crucea cardanica. Indiferent, sugestia lui @bogdanx este foarte buna, iar piesa respectiva merita sa fie verificata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.