Jump to content

Zarganit la chiuloasă la BMW X3


David Bogdan

Recommended Posts

Salutare, am un BMW X3 2.0 diesel motor n47. Mașina are 200.000 km. Am luat-o de câteva luni și când am luat-o avea un zarganit de lanț, am crezut că e distribuția, așa că am mers cu ea la service și i-am făcut revizia totală( ulei, distribuție etc), cu toate acestea sunetul de zarganit de lanț nu a dispărut. Dimineața când pornesc mașina la rece se aude zarganitul dar când se încălzește motorul, dispare. Într-o zi am zis sa pornesc mașina și să văd de unde se poate auzi sunetul, am pornit mașina, am deschis capota și am pus pe cineva să o accelereze     ( am uitat sa menționez că se aude și când accelerez, dar doar când e rece motorul, când se încălzește nu se mai aude absolut nimic) in timp ce accelera am încercat să îmi dau seama de unde se aude, și sunetul vine de la chiuloasă, se aude sub capacul motorului. Am verificat  și injectoarele totul este in regulă. Mi-au spus unii mecanici că sunt culbutorii, alții zic că nu sunt, nici nu știu ce să mai cred. Daca mă poate ajuta cineva, că este sâcâitor sunetul și îmi e frică să nu fie ceva grav.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, WIN60 said:

Să nu fie din accesorii, a dat cineva cureaua jos la rece dimineață să vezi dacă se mai aude?? 

Nu cred că este, că accesoriile au fost schimbate și ele recent.

Eu cred că este din motor ceva, care la cald își crește volumul și nu mai face joc, e posibil sa fie și culbutori, să își fi făcut joc la rece, dar nu e sigur, e posibil sa fie altceva. Mi-a spus un mecanic sa bag un aditiv de ulei și să vedem dacă sunetul dispare, dar sunt șanse foarte mici să dispară. Acum sa vedem. Daca mai aveți și alții ceva idei, sa mi le ziceți va rog, că poate rezolv și eu problema.

 

Link to comment
Share on other sites

Eu știam ca nu e bine sa bagi aditivi de nici un fel în motor. Am văzut pe la servici ca au băgat duralube în mașină aproape noua😬. Deci sunt fel de fel de păreri. Oricum dacă uzura este, nici mama aditivului nu o repara. Poate răspunde cineva mai competent. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2024 at 2:29 PM, Lospaa said:

Eu știam ca nu e bine sa bagi aditivi de nici un fel în motor. Am văzut pe la servici ca au băgat duralube în mașină aproape noua😬. Deci sunt fel de fel de păreri. Oricum dacă uzura este, nici mama aditivului nu o repara. Poate răspunde cineva mai competent. 

Da, ai dreptate, da cică dacă sunt culbutorii, ăia fiind hidraulici de la un timp cică se ,, murdăresc'' sa zic așa și nu mai își trag ulei, din câte mi-a explicat un mecanic, și am zis că poate se curăță. Dar poate sa nu fie culbutorii, mă gândesc să nu fie ceva joc în bielă, da nu cred, că sunetul se aude sus la motor nu se aude jos. Daca mai aveți ceva păreri, sunt bine venite.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca a auzit sunetul mecanicul inainte sa schimbe distributia? Ca daca tot a desfacut era mult mai usor sa verifice. Avea joc mare lantul?

Racordul flexibil l-ai verificat?

Edited by srb_alex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa mergi la un service specializat pe BMW gen Bforce sau Service Scream (Tezparii) care-s competenti si care au facut zeci de mii de BMW-uri in cariera lor si poate te ajuta. Nu e ok sa schimbi jumate de motor sau cu totul fara sa stii concret ce are. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, six in line said:

Eu zic sa mergi la un service specializat pe BMW gen Bforce sau Service Scream (Tezparii) care-s competenti si care au facut zeci de mii de BMW-uri in cariera lor si poate te ajuta. Nu e ok sa schimbi jumate de motor sau cu totul fara sa stii concret ce are. 

Adevărat ce zici, am sa merg sa vad ce zic și mecanicii experți în așa ceva.

16 hours ago, srb_alex said:

Banuiesc ca a auzit sunetul mecanicul inainte sa schimbe distributia? Ca daca tot a desfacut era mult mai usor sa verifice. Avea joc mare lantul?

Racordul flexibil l-ai verificat?

Daca e racordul flexibil, e normal să se audă sus? In partea de sus a motorului? Poate sa fie și racordul flexibil.

Link to comment
Share on other sites

On 3/8/2024 at 8:18 AM, Lospaa said:

Nu poate nimeni sa îți zică, dacă mecanicul care era lângă mașina nu si a dat seama... Mergi la cineva care știe ce face. 

Adevărat, sper sa o rezolve ce-i de la reprezentanta. Mulțumesc oricum! Revin cu detalii și să văd ce a fost și cât costă.

Link to comment
Share on other sites

Salutare din nou, vin cu informații noi pentru cei care se lovesc de această problemă, am fost azi cu mașina la reprezentanta la BMW( unde am schimbat distribuția) și oamenii s-au uitat la distribuție că am zis că poate s-a desprins ceva, totul era ok, s-au uitat la motor, au pus tester pe ea totul ok. Mi-au zis că motorul este perfect rulează fara nici o problemă, nici ei nu știau ce poate sa aibă de scoate sunetul ăla. Am zis totuși să mai încerc la un service, că totuși nu mi se pare normal sunetul de zarganit, mai nou se aude și la cald, am sunat un prieten și mi-a zis sa încerc la un service din Oradea, oamenii sunt specializați pe zgomote ciudate la mașini, mi-au zis că e balansoarul problemă, ăla începe să se ducă și dacă ăla cedează au zis că îmi sparge motorul, grupul și mult mai multe, dar alți mecanici mi-au zis că nu are nici o problemă, că pot să merg cu ea că nu se întâmplă nimic, și uite așa îmi spărgeam motorul. Încă n-am făcut-o că era târziu și închideau service -ul dar revin după ce rezolv problema. Și dacă mi-ați putea spune, ce rol are acest balansor? Mă gândesc că balansează motorul sa nu aibă trepidații, nici nu știu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare, vin cu informații noi, am dus mașina la făcut să îmi anuleze arborii balansieri și mașina nu mai scoate nici un zarganit. Mi-a zis mecanicul că s-au dus acele de rulment de la arborii balansieri și de aia făcea așa. Toată chestia m-a costat 3000 de lei, daca îi schimbam probabil mă costa puțin mai multișor.

 

Link to comment
Share on other sites

Cum au anulat arborii? Au scos lanțul de antrenare sau au scos arborii?

Oricum aia au rolul de a echilibra motorul, anularea lor nu cred că e ok. Ai scăpat de zăngănit dar vibrațiile vor crește. Și odată cu vibrațiile și uzura altor componente.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 4/4/2024 at 7:52 AM, Remvirg said:

Cum au anulat arborii? Au scos lanțul de antrenare sau au scos arborii?

Oricum aia au rolul de a echilibra motorul, anularea lor nu cred că e ok. Ai scăpat de zăngănit dar vibrațiile vor crește. Și odată cu vibrațiile și uzura altor componente.

Păi nu știu cum că nu am fost acolo sa vad.

Mi-a zis mecanicul că nu este nici ce-a mai mica problemă,80% dintre BMW-uri sunt fara balansieri.

Vibrațiile nu motorului sunt aproape insesizabile, și uzura nu au ce să facă deoarece nu au rol de ungere, balansierii au fost puși doar sa diminueze vibrațiile motorului.

 

On 4/4/2024 at 8:33 AM, mgi said:

Jesus, asta e un nou low, sa anulezi arborii balansieri. 🤦‍♀️

Frate și eu m-am gândit că nu e bine, dar e scump sa pui alții noi, plus că riști să se strice iar și cum am spus mai sus daca se sparg ăia îți sparge motorul și cutia de viteze și nu are rost. Nu are nici o problemă, mașina merge chiar bine, plus am mai scos și câțiva cai in plus.

On 4/4/2024 at 8:53 AM, sskkaa said:

@David Bogdan la ce service ai fost in Oradea?

Hmmm, nu mai știu cum se cheamă, dar mă interesez și am să îți zic

Link to comment
Share on other sites

Acum am o altă problemă, problema asta era dinainte sa anulez arborii balansieri. Înainte să schimb distribuția în sarcină și la anumite turații motorul își schimbă sunetul, ceva gen cum se aude un Opel. Și după ce am schimbat distribuția nu s-a mai auzit până înainte să anulez arborii balansieri, înainte să-i anulez a apărut din nou sunetul, am anulat arborii și am crezut că o să dispară, da tot nu a dispărut, și devine enervant, când e cald afară și accelerez sau e in sarcina își schimbă sunetul, ca un fel de răpanit, nu știu cum sa zic, da sună ca un Opel, are zgomotul ascuțit. Da nu se aude mult doar in anumite turații dar și așa rar cum se aude tot enervant e. Nu știu ce poate fi, mă gândesc că pot fi clapetele că alea nu le-am schimbat, dar parcă se aude de undeva din spatele motorului jos, nu știu ce poate, Țin să menționez că la relanti nu se aude nimic, doar în sarcină.Daca mă puteți ajuta va rog cu niște idei aș fi recunoscător!

Link to comment
Share on other sites

On 6/30/2024 at 11:46 AM, srb_alex said:

Ai verificat injectoarele? Posibil sa fie de acolo

Da, injectoarele au fost verificate când am schimbat distribuția, cu distribuția am aproape 50.000 de km, deci nu cred că e de la injectoare, acum nu știu ce să zic. Da și când pornesc mașina se aude zgomotul ăla, chiar când dau la cheie, după ce a pornit nu se mai aude

Link to comment
Share on other sites

On 7/2/2024 at 9:29 PM, Onnix said:

Mergi tot la mecanicii balansieri… mai gasesc ei ceva de anulat… poate o sa sune ca skoda dupa

E greu să înțelegeți că nu de la balansieri face așa, cu sau fără balansieri mașina rulează tot la fel, am aproape 30.000 de km cu arborii balansieri anulați și nu am intervenit cu absolut nimic la mașină. Acest sunet era și înainte să schimb distribuția și să anulez balansierii.

Ba încă de când am anulat balansierii mașina se aude mai încet nu mai are zgomot mare doar în turații după cum am zis, dar o rezolv și pe asta, în rest cu mașina nu am nici ce-a mai mica problemă!!!!

On 7/2/2024 at 9:29 PM, Onnix said:

Mergi tot la mecanicii balansieri… mai gasesc ei ceva de anulat… poate o sa sune ca skoda după 

In primul rând nu ei au zis sa mi anuleze, eu am zis, deoarece era o groază de bani sa le schimb și nu am vrut să mai bag in ea că doar ce schimbasem distribuția și nu am vrut să mai bag bani și i-am întrebat dacă nu îmi pot anula balansierii și au zis că se poate așa că i-am anulat.

Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma, insa nu sunt de acord cu anulatul componentelor puse de fabrica. Cand isi cumpara masina, romanii vor ca ea sa fie intr-o stare impecabila, istoric reprezentanta etc iar dupa, incep sa anuleze Dpf/catalizator, Egr, clapete admisie, AdBlue etc… mai nou si arborii balansieri. 

Edited by Onnix
  • Like 1
  • De acord! 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Scuzați ignoranta, ce este un arbore balansier și care este rolul lui? Normal ca piesele puse din fabrica ar trebui sa rămână la locul lor :), un specialist a gândit tot sistemul ala și probabil sunt ceva consecințe dacă ne apucam sa scoatem piese din angrenaj.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, goangaus said:

Scuzați ignoranta, ce este un arbore balansier și care este rolul lui? Normal ca piesele puse din fabrica ar trebui sa rămână la locul lor :), un specialist a gândit tot sistemul ala și probabil sunt ceva consecințe dacă ne apucam sa scoatem piese din angrenaj.

Reperele 1, 2 si 3.

IMG_6510.jpeg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.