Jump to content

Pierdere antigel F30 N47


Recommended Posts

Salut tuturor,

O sa va povestesc pe scurt situatia mea.

 

Masina in cauza:

- 2014 F30 320d xDrive auto cu motor N47.

- cumparata in 2016 din Germania la 29.000 km

-  in momentul de fata are 131.000 km, folosita 90% din timp extra urban. Nicio problema pana la aceasta pe care v-o povestesc mai jos.

 

Problema pe care o am:

Acum vreo doua luni am observat depuneri de funingine pe teava de esapament (aceasta fiind curata initial), dupa care am observat apa pe teava si mai tarziu nivel scazut de antigel (nu a scazut atat de mult incat sa apara in bord). 

 

Alte simptome:

Mai recent, de vreo doua saptamani, masina e mai lenesa in accelaratie cand motoru e sub 1500 rpm in orice treapta s-ar afla iar cutia schimba in treapta inferioara. Pe mod sport totul functioneaza fara nicio problema, motorul fiind mereu mai turat

 

Ipoteza mea:

Tind sa cred ca racitorul EGR e fisurat in interior. Stiu ca au fost rechemari pe tema asta, masina mea nefiind rechemata si nici nu este vreo rechemare valabila la momentul de fata.

 

Ce masuri am luat pana acum? 

- verificat cu ISTA pentru eventuale coduri de eroare, 0 erori.

- am curata valva EGR, galerie admisie si clapeta de depuneri. EGR si galerie curate, putina funingine, sub 1mm grosime. In schimb, in zona clapetei si clapeta in sine avea vreo 3-5 mm de depuneri lipicioase.  Eu banuiesc ca acea depunere ar fi antigelul combinat cu gaze.

- verificat fizic sistemul de culisare de la EGR, nicio problema, se misca perfect si nu se blocheaza in nicio pozitie.

- verificat DPF cu ISTA, regenereaza regulat. 15g de depuneri indica senzorul

- am verificat pentru eventuale scurgeri in zona motorului cand acesta era rece, la 5 minute dupa pornire, la 1h de mers la drum. Nicio urma de scurgeri in niciuna dintre situatii

 

Astept pareri/sugestii/sfaturi.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Cat consum în cat timp? 
 

1. Trebuie test presiune instalație

2.Trebuie verificat cu atenție toate furtunurile, pompa apa, termostat, radiator. 
 

3. Schimbi racitorul pentru ca oricum astea vechi au probleme. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
13 hours ago, WIN60 said:

Cat consum în cat timp? 
 

1. Trebuie test presiune instalație

2.Trebuie verificat cu atenție toate furtunurile, pompa apa, termostat, radiator. 
 

3. Schimbi racitorul pentru ca oricum astea vechi au probleme. 

Am schimbat antigelul in martie anul trecut si aveam aproximativ 3 cm deasupra nivelului minim, acum a ajuns la nivelul minim. Nu stiu exact de cand a inceput sa consume. Eu am observat antigel pe teava de esapament acum doua luni. Am facut de atunci aprox. 2000 km.

1. Se poate face un test de presiune acasa in vreun mod sau e nevoie de un aparat special?

2. Cred ca o sa merg intr-un service pt a verifica cele mentionate de tine.

3. Maine vreau sa sun la APAN sa fac o programare ca sa verifice racitorul. Daca e defect, crezi ca mi l-ar schimba ei?

Edited by acpreli
Link to comment
Share on other sites

Nu știu ce să zic.. neavând campanie activă nu cred, însă e posibil să fie genul de campanie ca in cazul în care reclami pierderi/consum antigel, sa ți schimbe gratuit, cel mai bine discuți cu ei și le explici în detaliu în momentul în care ajungi la programare tot ce ai scris aici ca să și noteze pe comandă de lucru din service. 
 

Nu e cine știe ce aparat special, trebuie înfiletat în locul bușonului pe vas și are o pompă cu care faci presiune, dacă scade presiunea înseamnă ca se pierde pe undeva, dacă nu se vede niciunde pierderea poate să fie în interior (răcitor gen).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/10/2024 at 12:16 PM, WIN60 said:

Nu știu ce să zic.. neavând campanie activă nu cred, însă e posibil să fie genul de campanie ca in cazul în care reclami pierderi/consum antigel, sa ți schimbe gratuit, cel mai bine discuți cu ei și le explici în detaliu în momentul în care ajungi la programare tot ce ai scris aici ca să și noteze pe comandă de lucru din service. 
 

Nu e cine știe ce aparat special, trebuie înfiletat în locul bușonului pe vas și are o pompă cu care faci presiune, dacă scade presiunea înseamnă ca se pierde pe undeva, dacă nu se vede niciunde pierderea poate să fie în interior (răcitor gen).

Salut,

Azi la ora 14 am avut programare la Apan. Baietii au facut testul de presiune, nu scapa deloc presiune. S-a verificat si racitorul, este in regula. Au zis ca modelul ala nu face parte din cele defectuoase. 

O chestie care au zis-o, iar mie mi s-a parut penibila, a fost ca masina poate consuma pana la 1l de antigel pe an si asta e normal.

 

Ce parere ai, ce sa fac in continuare? Daca nu scapa presiune instalatia de raciere mai e vreo sansa sa fie _chiulasa_/garnitura de vina?

Link to comment
Share on other sites

Scapă pe undeva.. testul de presiune este pentru pierderile clare, însă în unele momente cu motorul cald când crește presiunea poate să scape, iar aparatul de presiune sa spună ca nu scapă niciunde. 

Ori e pe undeva în zona evacuării și se și usucă repede, ori este radiatorul.. nu cred să fie garnitura/chiulasa în cazul ăsta. 
 

Nu trebuie să facă parte din cele defectuoase, se defectează și astea. 
 

Masina poate sa consume.. 100-300ml antigel (eu in 8 ani, am băgat de 2 ori câte 100 ml completare , însă niciodată 1L!

 

Astia de la BMW cred ca au atat de multe solicitări de pierderi de antigel încât au ridicat ștafeta, ca pot sa consume 1L pe an :)))

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Verifica bine zona corpului filtru de ulei, termoflot. In interiorul acestuia se duc garniturile si se amesteca uleiul cu antigelul. Este destul de comuna problema, sunt mai multe garnituri care trebuiesc schimbate toate, inclusiv cele de la racitorul pt cutia de viteze.

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/22/2024 at 5:33 AM, WIN60 said:

Scapă pe undeva.. testul de presiune este pentru pierderile clare, însă în unele momente cu motorul cald când crește presiunea poate să scape, iar aparatul de presiune sa spună ca nu scapă niciunde. 

Ori e pe undeva în zona evacuării și se și usucă repede, ori este radiatorul.. nu cred să fie garnitura/chiulasa în cazul ăsta. 
 

Nu trebuie să facă parte din cele defectuoase, se defectează și astea. 
 

Masina poate sa consume.. 100-300ml antigel (eu in 8 ani, am băgat de 2 ori câte 100 ml completare , însă niciodată 1L!

 

Astia de la BMW cred ca au atat de multe solicitări de pierderi de antigel încât au ridicat ștafeta, ca pot sa consume 1L pe an :)))

Am pus un mic tester la vasul de expansiune si scoate cate o bula la fiecare 2 sec. Cred ca e chiulasa sau garnitura. Mai jos e un link spre un video pe wetransfer

https://we.tl/t-iB5sZMYyVP

Ce parere ai?

Link to comment
Share on other sites

Nu pornește filmarea. 
 

Nu știu ce să zic.. poți face și un test de gaze ? Este un dispozitiv ce se înșurubează pe vasul de expansiune cu un lichid, dacă sunt gaze în sistemul de răcire atunci se face altă culoare lichidul respectiv.

 

Tester de gaze (uita te pe google)

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, WIN60 said:

Nu pornește filmarea. 
 

Nu știu ce să zic.. poți face și un test de gaze ? Este un dispozitiv ce se înșurubează pe vasul de expansiune cu un lichid, dacă sunt gaze în sistemul de răcire atunci se face altă culoare lichidul respectiv.

 

Tester de gaze (uita te pe google)

Exact asta am folosit. Doar ca a inceput sa iasa bule de aer de cand l-am pus, n-am mai asteptat sa se schimbe culoarea.

E plauzibil si cu chiulasa, compresie scazuta din moment ce nu mai are putere motoru la turatii mici.

Totusi mi se pare dubios la 130 mii sa pice chiulasa/garnitura

Link to comment
Share on other sites

Nu e dubios.. daca lucrezi in branșa asta sa vezi la ce km pica motoarele.. inclusiv la 20k-50k km. 
 

E simplu, nu e complicat atâta timp cat nu e problema de bloc/pistoane. 
 

Dacă e doar chiulasa nu e cine știe de făcut. 
 

Ai făcut test compresie și nu a ieșit ce trebuie?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, WIN60 said:

Nu e dubios.. daca lucrezi in branșa asta sa vezi la ce km pica motoarele.. inclusiv la 20k-50k km. 
 

E simplu, nu e complicat atâta timp cat nu e problema de bloc/pistoane. 
 

Dacă e doar chiulasa nu e cine știe de făcut. 
 

Ai făcut test compresie și nu a ieșit ce trebuie?

Nu am facut test de compresie, vreau sa imi iau eu un tester pentru asta.

Sincer, nu prea am incredere in niciun mecanic, de asta prefer sa fac testele singur. Decat sa merg sa-mi zica ca asa fac toate sau asa e normal, mai bine fac eu.

Saptamana viitoare vreau sa ma ocup si de problema asta. O sa revin cu un update. Mersi de sfaturi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.