Jump to content

G30 b48 pilitura in filtru ulei


Cristi0809

Recommended Posts

8 minutes ago, WIN60 said:

E interesant și fain un soft brutal pe orice mașină.. însă e riscant, soft brutal poate fi safe, însă soft brutal unsafe e total altceva. 

Am avut pe un golf 7 gtd venita masina din Germania cu soft brutal, patina pana in viteza 3 inclusiv, ma mir cum nu mi a picat cutia de viteze dsg sau motorul. Dupa ce mi am dat seama ca avea soft,  inital nu stiam asta, i am bagat softul original inapoi.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Da.. știu despre ce vorbești, am avut un golf 5 doar cu stage 1 normal, undeva la 170-175 ( pe vremea aia nu prea erau dyno). 
 

In treapta 2 patina ca naiba in momentul când băgai piciorul, voiam sa i iau injectoare/turbo de pe modelul de 170cp stock sa l fac de 200+, cred ca ar fi rupt nori. 
Însă n am apucat.. daună totală. 

Link to comment
Share on other sites

Asta cred ca se întâmpla când erai mai tânăr. Poate sa fie fain sa te dai o dată de doua ori cu ea, dar cu familia la drum lung, sperii copilul 😳

Plus ca de la o vârstă, chiar dacă vrei senzații ești mai rezervat. Plus ca n avem drumuri, mai bine te duci pe circuit, acolo da senzații.

Precizez ca și eu am soft pe mașină făcut la Ginel la Buzău. 

 

Link to comment
Share on other sites

Baietii dupa spusele voastre tre sa revin la softul original si sa o tin sub observatie, ceea ce am sa si fac. Revin catre voi la urmatoarea verificare. Motorul merge bine trage bine singura problema este pilitura. Alte simptome nu are. Bine ca mai da cu fum cand o tin nepornita cateva zile la prima cheie scoate un smoc de fum si apoi nu mai scoate deloc. Dar asta face de dinainte de soft si nu m-am agitat prea tare in aceasta privinta mai ales ca am mai auzit de problema asta la mai multe hibride. Va multumesc pentru raspuns tuturor!!!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, FiveThreeFive said:

@Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie.

  1. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia.
  2. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu?
  3. Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit?

Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.

Am uitat sa specific ca mi-ai dat cel mai tare raspuns posibil(este pe subiect si in acelasi timp si amuzant). Apreciez ca ai stat sa scrii tot acest roman. Zici ca e facut cu chat GPT :)))

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da fum sau abur?Daca da fum e clar ca nu e bine.La hibrid-ul de la bmw cel mai potrivit e daca sti ca vrei sa mergi si pe benzina sa-l pornesti inainte de a-l tura aiurea si asta o faci comutand pe sport.Eu nu folosesc deloc functia hybrid ci doar electric sau sport.Nu vreau sa porneasca cand il apuca motorul pe benzina si imi sunt suficienti caii motorului electric in oras.repet daca vreau putere incalzesc in prealabil motorul pe benzina trecandu-l pe sport.

Link to comment
Share on other sites

Ai facut ceva log-uri in mers/pe dyno si verificat daca totul e in parametri dupa soft sau doar "a scris" softu pe masina si pa ?
B48 sunt foarte rezistente, cu un potențial mare de tuning, de la un simplu stage 1 corect nu ar trebui să se întâmple nimic.
Sunt B48 uri in afara cu 360 whp pe interne si turbo stock , folosite ca daily si nu au absolut nici o problema . Al meu b48 cu aproape 190k(stage 1 motor si xhp stage 3 la cutie de 30k ) in afara de furtunul de retur care este problema si la cele stock nu am nimic de reprosat . 
400 cai e o valoare  normala pentru un 30e stage 1. Încearcă să revii la harta originală, să faci câteva schimburi la fiecare 1-2.000 km și vezi dacă problema persistă.

Link to comment
Share on other sites

@tzuculda cu fum nu abur. Un smoc de fum la pornire si dupa dispare. Chiar daca o cald dupa, nu mai da deloc cu fum. Dar simptomele astea le are aproape de cand am cumparat-o adica de la 83k km. Citind pe forumuri si vazand ca multi au problema asta si merg asa cu ele, nu m-am stresat prea tare.  Eu merg mult in oras si se opreste/porneste motorul continuu, cateodata ma dispera dar nu am ce sa-i fac. In curand o sa ma mut la casa si o sa o pot incarca.

@xJohnstiu ca sunt motoare rezistente. Eu mai am un 530e lci cel de 292cp si ma batea gandul sa-i fac si aluia stage 1, am vazut ca ala se duce in 400cp. Dar la ce patesc acum cu asta, nu cred ca-i mai fac. Depinde si cat de grava e situatia. Daca s-au dus cuzinetii, bielele, etc. cred ca o vand pt ca sunt motoare relativ noi si nu stiu pe nimeni care a mai umblat in ele. Asa ca ori o vand ori iau un alt motor cu pana in 100k km. Sper totusi sa nu ajung acolo. Vedem dupa ce rescriu softul original si fac schimbul iar.

Link to comment
Share on other sites

On 3/25/2024 at 5:34 AM, Cristi0809 said:

Am uitat sa specific ca mi-ai dat cel mai tare raspuns posibil(este pe subiect si in acelasi timp si amuzant). Apreciez ca ai stat sa scrii tot acest roman. Zici ca e facut cu chat GPT :)))

Baiete, ai primit cel mai bun raspuns posibil PENTRU SITUATIA IN CARE ESTI.

(..Nu te pune in situatia in care aparent stii ceva dar de fapt esti pe drumul de a afla ce prostie ai facut)

O reactie ca, cea citata nu face pe nimeni altcineva decat sa iti ignore problema, chiar daca poate ar avea un raspuns.

Subscriu in totalitate la ce ti-a spus @FiveThreeFive.

 

Link to comment
Share on other sites

@Cristi0809 sa nu crezi ca daca pui softul original si faci schimbul de ulei ai rezolvat problema. Daca ai pilitura in ulei treaba e clara, raul a fost deja facut, ca sa ne intelegem. A explicat 535 foarte bine ce s-a intamplat, eu completez cu urmatorul lucru, "softul" pe care l-ai pus a facut ca motorul sa porneasca instant la o turatie si presiune mult mai mare decat stock...ceea ce a dus la aceasta uzura prematura.

Nu te mai amagi, du masina la un specialist BMW cat mai curand, poate scapi doar cu niste cuzineti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@WIN60tind sa cred ca fumul este mai mult albastru decat negru.

@Mircea-Sizici sa nu mai merg asa cu ea si sa desfac motorul? Mi-e si teama sa umblu la ea. Sunt motoare relativ noi si nu multi au umblat in ele. Mi-e teama ca nu o sa mai fie cum a fost din fabrica. Sper ca macar sa fie doar cuzinetii si nu si altceva. 

@bimmer90f30acum ce faci ma certi de felul in care am raspuns? Incerc sa nu fac un capat de lume din problema ce o am si sa ma mai si amuz in anumite situatii.

 

Link to comment
Share on other sites

Pasul 1 - soft original

Pasul 2 - schimb ulei + filtru

Pasul 3 - mai mergi 1-2000km si verifici din nou/schimbi din nou ulei+filtru, intre timp urmaresti simptome sau alte probleme...

Pasul 4 - vezi dupaia cu un mecanic priceput ( ti-as sugera sa schimbi si mecanicul ! ) daca e necesar a fi desfacut ceva sau nu...

Link to comment
Share on other sites

Daca as fi eu in situatia asta, si bugetul mi-ar permite, as desface motorul (si in acel moment s-ar putea observa cauza, adica in ce componenta s-a produs acea uzura care a dat pilitura). Motor second hand e o loterie, mai bine repari motorul propriu (daca se poate face o reparatie), pt ca macar stii ce piese bagi in el.

Daca bugetul nu mi-ar permite, as renunta la masina respectiva (vanzare, casare, ii dau foc, etc...)

Daca mergi in continuare asa cum e ea acum, cel mai probabil se vor intampla urmatoarele:
- asa cum a zis cineva mai devreme, acea pilitura va avea rol abraziv, si va afecta alte componente (care sa zicem ca momentan nu sunt afectate mult, dar vor fi), care vor cauza multe alte probleme.
- ok, schimbi uleiul la 1000-2000 km. Se poate intampla una din doua:
    1. Componenta ce cauzeaza pilitura s-a uzat pana la un punct, dupa care nu se mai uzeaza. Schimbul des de ulei va "spala" pilitura. Si vei ramane cu un motor functional si "curat", care a ramas cu acea uzura (care poate da consum de ulei etc, dar macar e functional).
    2. Componenta ce cauzeaza pilitura se uzeaza in continuare, sau din cauza ei se produce uzura in alta componenta, si atunci schimbul des de ulei nu va "spala", si motorul va ramane "murdar" (sau va spala, dar tot timpul va aparea pilitura noua, si ajungi de unde ai plecat). La un moment dat motorul nu va mai functiona, si cine stie unde te va lasa in drum.

Eu sper ca sa fii in cazul 1, care asa cum au zis colegii mai sus, se poate observa dupa schimburile dese de ulei, daca mai ai pilitura in filtru. Dar chiar si asa, odata uzata o componenta, ea va cauza un "dezechilibru" daca il pot numi asa, care mai devreme sau mai tarziu va afecta alte componente (e ca si atunci cand de ex ai segmentii dusi, uleiul cauzeaza fum, si fumul cauzeaza sa se strice filtrul de particule, catalizatorul, etc...)

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ciprian01 said:

Fum albastru din cate stiu eu inseamna consum de ulei 🙂

Nu il baga in seamna le bimmer, e transant si ii place sa scrie mult.

:offtopic:

Atat stiai @Ciprian01? Care sa  motivul pentru care nu explici prea multe 🙂; sa nu ramana descoperite lacunele? 😉

..In rest, numai de bine despre altii, "nu-l baga in seama.." pe cutare..

Cred ca si eu si tu si multi altii au aflat multe de la @FiveThreeFive de cand intram pe aici.. (nu de la mine, nu de la mine); iar eu am luat doar pozitie fata de cei care risca sa NU aprecieze ceea ce altii explica. Pai de ce nu a mers direct la chatgpt..?

Ai putea explica de ce a trebuit sa iei partea vreunui judecator!?

Atat.

 

44 minutes ago, sskkaa said:

Pai nu faci 10 schimburi, mai faci 1 schimb, si daca dupa 1000/1500km in continuare e pilitura... desfaci motorul si vezi unde e problema si ce ar fi de inlocuit.

..tu cu, cine te certi!? 😅

Ca nu vad sa iti fi replicat cineva intre doua postari.. 😅😅

Normal ca asa ar fi de procedat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, bimmer90f30 said:

..tu cu, cine te certi!? 😅

Ca nu vad sa iti fi replicat cineva intre doua postari.. 😅😅

Normal ca asa ar fi de procedat.

Eu nu ma cert cu nimeni, doar ii raspundeam lui @catar , avand in vedere ca postul meu e dupa al lui 😄 

Link to comment
Share on other sites

Eu recomand acelasi lucru pe care l-a spus si @Mircea-Si, da baia jos, si verifici cuzinetii, daca nu faci asta, exista riscul sa faci praf arborele si iti faci mai mult de treaba pe viitor. Daca gasesti uzura acum, treaba e simpla, desfaci motor, dai jos arborele, il masori sa fie in tolerante, cuzineti noi si aia e. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.