Jump to content

Anvelope AllSeason sau Vara cu Iarna?


ValiRpc

Recommended Posts

Salut!
Am si eu o intrebare legata de anvelope. Detin un BMW x3 F25 xDrive20D non facelift si nu stiu daca sa merg pe niste anvelope allseason. Momentan pentru vara am niste Pirelli PZero 245/45r19 pe fata si 275/40r19 pe spate toate fiind runflat si ma gandeam sa fac o trecere la anvelope de tip all season. Ce variante ar fii mai bune pentru niste cauciucuri allseason sau daca mi-ati recomanda aceasta schimbare.

Multumesc frumos!

Edited by ValiRpc
Link to comment
Share on other sites

@ValiRpc atentie mare ca la BMW cutia de transfer e foarte sensibila la anvelope, mai ales la alea care nu respecta omologarea.

Cu atat mai mult ca ai xdrive, si dimensiuni diferite la roti fata/spate, ar fi bine sa pui anvelope omologate cu * BMW.

Nu cred ca exista anvelopa ALLSEASON omologata cu * BMW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, exista allseason runflat eu asa am pe seria 3, cu steluta nu stiu daca exista. Eu am pus hankook kinergy 4s2, sunt multumit. Daca vrei sa mergi la limita stabilitatii pe curbe ca pe circuit mai bine dedicate vara- iarna, daca mergi normal isi fac treaba perfect cele allseason.

Link to comment
Share on other sites

Anvelopele AS sunt și vor rămâne un compromis. Sunt mai bune decât niste mizerii de buget vara/iarna însă nu se vor compara cu unele  dedicate de calitate. 

Problema dpmdv nu se pune pt 99% din timpul de conducere când ești atent, conduci preventiv, te adaptezi la condițiile meteo, bla-bla, ci pt cei 1% când intervine neprevăzutul. Atunci ai nevoie de anvelope bune. Atunci se face diferența.

Nu trebuie sa fii Schumacher permanent, sa mergi la limita stabilitatii pe curbe că sa ai nevoie de anvelope dedicate bune. Ai "nevoie" sa te trezești într-o curbă cu apa/gheata/praf/mizerie/etc, ai nevoie sa pui o frana brutală, ai nevoie sa tragi brusc de volan să eviți ceva, etc. Plus condițiile extreme, foarte frig iarna sau vara foarte cald pe autostrada chiar și fără precipitatii. Asta nu se întâmplă foarte des dar se întâmplă. In astfel de situații vezi diferența între anvelope bune dedicate și AS-uri. In cea mai mare parte a timpului niste AS pot fi la fel de bune că niște dedicate. Dar nu atunci ai nevoie de aderenta mai buna, de cativa metri în minus la o frânare. Ci tocmai in momentele in care te aștepți mai putin.

Eu nu as folosi AS, indiferent care teste "reale" arată că AS bate iarna o anvelopa de iarna buna și în același timp bate și vara una de vara buna. Daca așa ceva ar fi real anvelopele dedicate ar disparea, toți producătorii ar face doar AS. 

Edited by Remvirg
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Jumatate din parcul auto al Romaniei merge vara cu anvelope de iarna:)) nu crezi ca erau mai bune cele allseason pt acele masini?

Ce spui tu ai dreptate, dar deja te duci prea departe. E pe principiu nu mai iesii din casa ca poate sa iti cada o caramida in cap sa mori.

Da prosti rau aia de la range rover cand pun anvelope all season pe masini, direct de noi din fabrica, la masini de  150-200 de mii euro. Si dusterul vine din fabrica nou cu anvelope allseason si cine stie cate mai cate. E un compromis bun dupa mine. Eu am pe una allseason si pe alta cu motorul 3.0 vara-iarna.

Normal ca allseason nu bate o anvelopa dedicata buna , dar nu pt asta sunt facute. Dar sigur bate chinezariile ds 2 lei si pe aia care merg cu anvelope cu profil de 2 mm.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt curios, un ex concret, eu am luat anvelope Hankook vara și Fulda iarna, as fi avut o varianta mai buna pe allseason? Sau nu neapărat mai buna, sa zicem ca la fel dar sa ies mai ieftin la bani? Am avut pe Passat Michelin allseason, asa a venit mașina și le am schimbat ca nu mi au plăcut, arunci am pus Goodyear care mi s au părut excepționale atât alea de iarna cât și cele de vara. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lospaa said:

Am avut pe Passat Michelin allseason, asa a venit mașina și le am schimbat ca nu mi au plăcut, arunci am pus Goodyear care mi s au părut excepționale atât alea de iarna cât și cele de vara. 

Deci tu ai avut Goodyear de vara si Goodyear de iarna si nu ti-a placut Michelin Crossclimate (sau all-season)?

Link to comment
Share on other sites

Pe XC 40-ul maica-mii am pus Good Year Vector 4S..culmea, masina a venit cu doua randuri de roti 🙂  Pentru o utilizare normala, anvelopele sunt foarte ok si chiar mai silentioase decat ma asteptam (mai ales ca masina e plug in hibrid). Pentru acel 1% de situatii extreme, un plus de preventie face mai mult decat orice anvelopa, iar SUV-urile oricum nu te imbie sa mergi la limita pe viraje.

Pt mine alegerea AS a fost una de logistica, depozitat, schimbat, echilibrat..operatiuni obositoare pentru o masina care merge preponderent urban, 5.000 de km pe an.

 

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Remvirg said:

Problema dpmdv nu se pune pt 99% din timpul de conducere când ești atent, conduci preventiv, te adaptezi la condițiile meteo, bla-bla, ci pt cei 1% când intervine neprevăzutul. Atunci ai nevoie de anvelope bune. Atunci se face diferența.

Deci daca ar fi dupa tine cei care stau la bloc (zilele astea marea majoritate ce locuiesc in oras. ) si aproape sigur fie nu au loc de cauciucuri fie de set de roti de iarna/vara in plus.. CE LE SUGEREZI ACELORA, intreb eu? Sa nu mai foloseasca masina iarna sau vara!?

Eu imi pun toata increderea in all-season, ca sunt cat se poate de "destepte" sa fie legale. Iar de diaparut nu vor disparea ci dimpotriva sunt sanse sa devina poate chiar populare.

Nu inseamna ca tu nu ai dreptate. Doar ca ai impins subiectul la un extrem ne-necesar.

Analiza din linkul postat intareste ce am spus:

https://www.driving.co.uk/car-clinic/consumer/all-season-tyre-test-a-better-option-than-summer-and-winter-tyres-for-year-round-safety/

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Deci tu ai avut Goodyear de vara si Goodyear de iarna si nu ti-a placut Michelin Crossclimate (sau all-season)?

Da, mașina a venit echipata cu Michelin all season, nu mi au plăcut, țin minte ca era cam februarie și prin aprilie mi am luat Goodyear de vara, am fost f mulțumit și apoi  am luat de iarna și am fost megamultumit, mult mai bune ca Nokian de ex. Asa mi s au părut mie cel puțin. Michelin all season chiar nu mi au plăcut, dar nu mai știu cum se numeau, chestia e, cred ca depinde și de model, am pățit cu Dunlop,au trecut ceva ani de atunci, avusesem pe un b5, 5 Dunlop, venita mașina din Germania, excepționale, am cumpărat și pt e46, f proaste, apoi am verificat și erau clasa c parca, depinde și de model. 

Edited by Lospaa
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Lospaa said:

țin minte ca era cam februarie și prin aprilie mi am luat Goodyear de vara, am fost f mulțumit și apoi  am luat de iarna

Pai cum sa nu fii multumit daca ai luat dedicate fiecarui sezon extrem!?

All-season n-are cum sa satisfaca.. decat daca le pui langa alte all-season..

Link to comment
Share on other sites

Pai eu întrebam, dat fiind faptul ca acum nu am anvelope premium pe mașină, am vara Hankook si iarna Fulda, dacă as fi putut lua ceva allseason la fel de bun?

În ideea ca poate alți colegi ar avea de ales între anvelope dedicate din eșalonul 2 sa zic asa și allseason. 

Dacă ar exista varianta asta ar fi bun, ai avantajul unui singur rand de roti și un preț mai mic la achiziție. 

 

Link to comment
Share on other sites

De pe site-ul Bidgestone: 

  • All-season tires perform well in warm weather, but they may offer less grip than summer tires, sacrificing some steering, braking, and cornering capabilities.
  • All-season tires are capable of providing traction in winter, but are not the best tire to use in extreme winter driving conditions.
  • Because all-season tires offer a blend of summer and winter performance, they are often a good option for drivers in moderate climates and driving conditions.

De pe site-ul Pirelli:

  • All-season tyres are designed to perform all year-round and in all “normal” weather conditions, from a warm summer to a cold winter, so wheels will be provided with a medium level of performance in comparison with tyres designed specifically for winter or summer.
  •  All season tyres are the perfect compromise [...] when the car is mostly used in the city where road conditions are rarely “extreme”.

Parca am mai exprimat aceasta opinie cu ceva timp in urma: in conditiile climatice din România, anvelopele all seasons isi ating limitele nu atat iarna (intrucat nu mai sunt nici troiene de zapada si nici zile foarte geroase, poate cu exceptia zonelor montane de la altitudini mari), ci in canicula verii. Asa cum observati, producatorii le considera potrivite pentru vreme calda, dar evita sa se pronunte in ceea ce priveste zilele caniculare. Ceea ce noi avem acum din belsug, de pe la jumatatea lunii iunie pana pe la inceputul lui septembrie. All seasons sunt o alegere foarte buna pentru orice masina utilizata preponderent in oras. De asemenea, pentru o masina de familie in tari cu o clima moderata (Germania, Danemarca, etc.). Ducandu-le catre limitele lor, pot fi OK si pentru o masina de buget din România, condusa moderat si cu un rulaj anual relativ redus. 

Discutand acum despre marca, cu siguranta ca poti gasi anvelope de buna calitate la marci din "esalonul 2". Exemple, fara a fi o lista completa: Falken, Fulda, Hankook, Kleber, Kumho, Nexen, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. Intrebarea care ramane deschisa este in ce masura aceste companii isi permit sa investeasca in cercetare astfel incat sa tina pasul cu cei sase mari: Bridgestone, Continental, Dunlop, GoodYear, Michelin, Pirelli. Pe de o parte, unele companii din esalonul doi sunt independente si se pare ca fac o treaba foarte buna. Hankook este cel mai bun exemplu pozitiv, in timp ce Toyo nu prea a mai scos pneuri cu rezultate remarcabile in teste. Pe de alta parte, alte comapnii din esalonul doi sunt detinute de cele premium si este de asteptat ca acestea sa beneficieze de tehnologii imediat sub cele de ultima ora. Fulda, dar si Dunlop, apartin de GoodYear (ceea ce pune sub semnul intrebarii in ce masura mai reuseste Dunlop sa ramana in top, mai ales ca, in ultimii ani, ritmul de innoire a modelelor sale a fost destul de slab). Semperit si Uniroyal tin de Continental. Kleber este a lui Michelin.

Rezumand cele de mai sus, atat timp cat ai o masina premium pe care intentionezi sa o folosesti la nivelul resurselor sale, cred ca ideal este sa ai un set de anvelope de vara si un alt set de iarna, preferabil de la producatorii de top. Pe de alta parte, daca bugetul este un criteriu foarte important, sau daca BMW-ul este de generatie mai veche, atunci un set de vara + un set de iarna de la producatori de anvelope de "esalon 2" inca este o decizie buna. In fine, daca esti fortat si nu ai cum sa eviti - din varii motive - compromisul anvelopelor all seasons, atunci macar cumpara unele de la producatorii de top..

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

E clar ca anvelopele allseason sunt un compromis, si tocmai din acest motiv e FOARTE indicat ca cumparati doar marcile PREMIUM, pentru ca ei investesc cat de cat sume suficiente sa iasa o anvelopa ok/corecta.

Daca mergi majoritar prin oras, si faci pana in 10k km, eu m-as gandi serios la achizitia lor.

Daca mergi 20-30k km si un procent mare este si extraurban, e clar ca e mult mai indicat 2 seturi distincte vara/iarna.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

All seasons sunt o alegere foarte buna pentru orice masina utilizata preponderent in oras.

Nu stiu daca asta este cel mai bun sfat pentru ca, canicula, vara e mai mare in orase decat in afara lor. Spui asta pentru ca vitezele cu, care merg masinile sunt mai moderate sau pentru ca o anvelopa all-season se adapteaza tocmai caldurii mai bine oraselor? 

Eu consider ca un all-season este o alegere buna daca nu te stii un sofer ce isi asuma prea multe (adica risca destul de mult in actul conducerii) cand conduce..

Eu sunt unul din aia care de ani de zile pune all-season pe axa motoare.. iar pe cealalta de vara. Si pot spune ca m-am bagat in situatii cand cauciucurile care le am mi-au salvat masina.. (nu merg tare in general, la drum intins, dar curbele nu le iau deloc moderat... nu iminplace sa reduc viteza pe curbe; ma stiu un sofer atipic.. 😉 si ca atare stiu ca stresez cauciucuri..) 

Pe de alta parte, probabil si "natura" masinii conduse, diesel vs benzina, poate impinge stresul pe cauciucuri mai mult in cazul motoarelor pe benzina. Adica un 163cp diesel nu se compara cu un 250-300cp la roata...

Sunt destul de multe de considerat ca sa credem ca doar caldura sau frigul.. influienteaza un all-season.

Eu as scoate un all season iarna si as pune dedicate pentru iarna. Pentru ca iarna e mai surprizatoare la franari de urgenta pe zapada batatorita..

10 minutes ago, Remvirg said:

@bimmer90f30, exista vulvanizari care au și hotel pt anvelope/roti. Am ținut câțiva ani într-o astfel de locație. Nu costa o avere, până într-o 100 lei pe sezon.

De ce trebuie sa stiu eu ce ai spus tu?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, bimmer90f30 said:

Spui asta pentru ca vitezele cu, care merg masinile sunt mai moderate [...]

Da. Temperatura unui pneu depinde (evident) de temperatura ambientala, dar si de frecventa si amplitudinea cu care se deformeaza. Deci se va incalzi proprotional cu trei factori independenti: viteza, viraje, accelerari/franari . De aici rezulta si rolul presiunii corecte in anvelope.

(Spre exemplu, pneurile speciale pentru Formula 1 au aderenta corecta doar la o temperatura mai inalta. Cand trebuie sa mearga toti cu viteza mica dupa un safety car, se apuca sa vireze scurt stanga-dreapta; sau inainte de linia de start, unuii trag cate un burn: ca sa incalzeasca pneurile spre intervalul corect de temperatura. Cand merg in regim de cursa, nu mai e necesar acest lucru, pneurile se incing singure de la viteza si viraje)

Era un articol publicat cu mult timp in urma (vreo 2 decenii...) intr-o revista auto, din care rezulta ca un pneu care se invarte cu 750 rpm (ceea ce echivala, la marimea respectiva de pneu, cu cca. 100 Km/h) se incalzeste cu aprox. 25 gr. C dupa o jumatate de ora de mers constant in regim de autostrada.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Remvirg said:

@bimmer90f30, exista vulcanizari care au și hotel pt anvelope/roti. Am ținut câțiva ani într-o astfel de locație. Nu costa o avere, până într-o 100 lei pe sezon.

Nu știu cum sunt preturile în tara dar în București costa cam 50 ron / roata / 6 luni, deci nu chiar 100 ron pe sezon, asta era acum cativa ani buni.

Folosesc hotel de anvelope de ani buni chiar dacă stau la casa, e mult mai comod asa, rotile de 20 cu jante cu tot sunt mai greu de manevrat.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.