Jump to content

G31 - Adblue error


CatalinG31

Recommended Posts

Salutare baieti, proprietar de G31 de sub 1 an si nou pe forum. 

Recent mi-a aparut o eroare in bord legat de AdBlue - AdBlue system failuare. Please arance an appointment. 
Initial m-am gandit ca este vorba de nivelul de AdBlue, mai aveam 3500km range, asa ca am adaugat 10L de origine BMW, nu din alte parti. Am mers cu masina, nu s-a schimbat nimic. 
Am fost cu ea in service pentru o verificare si diagnoza,se pare ca este rezervorul de AdBlue, despre care am mai citit aici numai de bine. 

Eroarea/erorile de pe diagnoza este in ordinea nr de km:  
Active Tank, SCR Delivery module, signal: Fault
SCR system, CC message requirement: AdBlue System faulty
SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
Active Tank, SCR Delivery module, Short circuit to ground

Acum, dupa diagniza mi s-a comunicat ca este necesara inlocuirea rezervorului eroarea fiind pe el. Nu este ceva ce se poare repara, pompa am inteles ca e de vina, dar e un pachet de piese acolo. Costul aferent acestei operatiuni fiind de ~7500 lei. 

Din ce am inteles la fel de recomandata ca inlocuirea, este anularea acestuia si aici voiam sa ridic putin problema daca sunt persoane ce au trecut prin asta, cu siguranta sunt daca exista aceasta optiune pe piata. Cu exceptia partii in care AdBlue nu mai descopune noxele in unele mai putin nocive, ce riscuri ar exista daca s-ar anula acest sistem din soft? Exista riscul ca la ITP sa dea putin cu virgula? Din cate stiu, AdBlue este injectat in evacuare dupa filtrul de particule, caz in care nu ar afecta in vreo fel functionarea acestuia sau al motorului. 
Ceva pareri/experiente?
Multumesc!
 

Link to comment
Share on other sites

@CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe.

Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.

  • De acord! 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut FiveThreeFive, tocmai de asta am deschis topicul sa dezbat problema asta. 

Mașină în cauză este întreținută exemplar, de la schimb ulei la 10-12k km, la schimb antigel, lichid de frâna cf producător, discuri și plăcuțe față spate, ulei cutie viteze, anvelope premium toate exclusiv de origine BMW nu la colțul străzii, și probabil altele de care nu îmi aduc aminte. 
 

Pare ca sistemul ăsta e făcut să se strice după câțiva ani și în stilul ăla de no rights to repare, ci doar înlocuire tot sistemul pentru o amărâtă de pompă arsă din ce am înțeles. 

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Tata la X3 a avut aceeasi eroare, cred ca am scris pe topicul respectiv. Eroare de adblue, a aparut in bord, 7500 lei sau 5500 la un service parca.

Asta in iarna, acum au venit caldurile, si pare ca de la temperaturile calduroase, a facut eroarea sa dispara. Proleasing Ploiesti zicea ca e posibil sa se fi cristalizat adblue-ul pe pompa 😄 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, CatalinG31 said:

 

Pare ca sistemul ăsta e făcut să se strice după câțiva ani și în stilul ăla de no rights to repare, ci doar înlocuire tot sistemul pentru o amărâtă de pompă arsă din ce am înțeles. 

Ca o paranteza, right to repair înseamnă altceva și nu se aplica aici. Poți să-l repari și singur, dacă ai cunoștințele și sculele necesare. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

 Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe.

 

din pacate in Ro nu au aparatura necesara impusa prin lege pentru masurarea normelor de la euro4 in sus, de aceea toate respingerile pentru eliminare/golire DPF si anulare AdBlue EGR si altele este facut doar vizual si putin fortat.

Pentru verificarea Euro 5/6/6d temp, pe langa opacimentru este nevoie si de alt echipament care sa ruleze simultan cu acesta si este scump, neimpus si inexsitent in statiile ITP. Nici in sediul RAR nu cred ca exista.

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CatalinG31 said:

Pare ca sistemul ăsta e făcut să se strice după câțiva ani și în stilul ăla de no rights to repare, ci doar înlocuire tot sistemul pentru o amărâtă de pompă arsă din ce am înțeles. 

Problema ta e simpla (chiar daca o sa constati singur ca nu ai ce face, decat sa "joci" (jucam) cum se canta/ ..trebuie schimbat sau curatat bec, daca stii cu, ce si unde.. acel rezervor si/sau accea pompa/injector sau ce o fi.

Right to repair este un drept pentru care NOI UTILIZATORII TREBUIE SA LUPTAM.. ca sa intelegi exact ce trebuie inteles. Nu este vreun drept care se primeste mura in gura zilele astea si cele ce vin!

Asadar, daca esti in cunostinta de cauza, problema ti-o poti rezolva desigur, dar asta inseamna zilele astea sa fii realist si sa cunosti, ..sau sa stii la ce sa te astepti de la un anumit model de masina, ce probleme ar putea avea.. si luate toate masurile preventive, incluzand finaciar sa poti aborda problema mult mai usor cand apare; pentru ca sigur va aparea!..

Asadar din pacate asta este costul intretinerii un BMW zilele astea iar de asta nu scapi decat daca schimbi marca si treci la alta cu problemele ei..

Stai legal si schimba ce trebuie schimbat si asta e. A, bravo ca ai intretinut-o ca la carte. Acolo unde s-a intretinut cu lichide schimbate, nu se va strica; iti spun eu care intretin 3 masini.

Cati km are masina, pentru a sti toata lumea?

 

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
56 minutes ago, mgi said:

Ca o paranteza, right to repair înseamnă altceva și nu se aplica aici. Poți să-l repari și singur, dacă ai cunoștințele și sculele necesare. 

Nu prea ai ce sa repari ca totul vine la pachet, nu poti lua doar pompa, iei rezervorul complet cu electronica/pompa/platice si toate cele. 

 

@bimmer90f30 masina are 147k in acest moment. Oricat as avea eu 2 maini drepte, nu am suficiente cunostinte tehnice in aria asta ca sa ma bag sa dau rezervorul ala jos de pe masina (asta e partea simpla) si sa incerc sa curat ce e pe acolo. Peste tot pe unde am citit pana acum (de asta am si deschis acest thread) se vorbeste strict de inlocuirea piesei cu totul, nu exista varianta de reparare prin curatare sau inlocuit pompa/electronica sau ce poate sa mai fie stricat, pentru ca nu se vand piesele separat. 

La orice masina as trece vor exista probleme mai devreme sau mai tarziu, mai eftine sau mai scumpe de rezolvat. Nu e prima masina si nu asta este solutia. Sunt constient de costul de intretinere al masinii si a fost luat in calcul cand am achizitionat masina. Posibilitatea sa fie reparata exista, dar sa nu fim ipocriti si sa fim sinceri cu noi, cred ca oricine ar cauta variante si nu s-ar arunca din prima secunda cu capul inainte. Probabil cei ce fac asta, sunt dintr-o patura putin mai inalta si fie sumele astea sunt de oridnul maruntis ori nu ajung sa le aiba pentru ca schimba masina la 1-2-3 ani. 

Legat de right to repair, oricat ne-am lupta noi utilizatorii, e nevoie de sustinere de mai sus si impus prin lege. Noi putem sa nu mai cumparam, dar let's be honest, asta nu functioneaza. 

Edited by CatalinG31
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CatalinG31 said:

Legat de right to repair, oricat ne-am lupta noi utilizatorii, e nevoie de sustinere de mai sus si impus prin lege. Noi putem sa nu mai cumparam, dar let's be honest, asta nu functioneaza. 

Se vede fragezimea mintii care spune asa ceva.

Asa e nu avem nici o sansa, stiu prea bine, dar nu pentru ce zici tu, in nici un caz. Pentru ca aia care stiu cum stai lucrurile au trait in alte vremuri. Iar cand vorbesc nu sunt crezuti de astia mai "proaspeti" ca tine la minte, din astia carora li se ia mibtea cu blitz-ul si cu gadjetu care face si drege... 😲😲😲  ... Vremuri care au fost si sunt conduse de ban, si profit nu bun-simt, in nici un caz! Si vor fi conduse tot de ban. Punct.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

In prima faza te poti duce la un service de cartier sa se uite la cablaje si sa curete putin zona aia, gaura aia din care iese adblue din ce am observat la unele se face dop (cristalizat), poti da si pompa jos si o misti putin, poti cu ISTA sa incerci tot felul de teste de "resuscitare". Era bine la 3500km cat iti arata sa fi adaugat un aditiv de genu dar si acum poti incerca, se adauga 25ml la 10 litri.

Incearca sa tot stergi erorile la cateva zile 2-3 distanta, adauga si aditivul asta ca mai rau nu ai ce sa-i faci si mai mergi cu ea asa 1-2 saptamani mai multi km, cum spunea si Cirpian, mai sus, la caldura incep sa mearga.

Cica ar exista o pompa de mercedes care este asemanatoare si e undeva la 1200 de lei dar 100% sigur nu este ca e de acolo si atunci te risti daca nu poti returna piesa.

Nu sunt 100% sigur dar tot de aici stiu ca nu ar afecta adica nu ai avea probleme sa nu-ti mai porneasca masina dupa un anumit numar de km, parca 400 e numarul, daca mergi cu ea asa.

 

 

 image.png.277bfd2ae33f395846aa299976a60d46.png

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

Poti baga tot aditivul anticristalizare in rezervor si sa mergi asa cateva sute de km. Este posibil sa isi revina… stiu cativa care au reusit in felul acesta. Pe viitor ca sa nu mai ai probleme cu adblue, incearca sa ti rezervorul cel putin jumatate plin, asta ca sa eviti cristalizarea si sa adaugi cate 25ml aditiv adblue de fiecare data cand completezi. Binenteles, sa cureti acum si injectorul adblue de pe evacuare.

Eu folosesc aditivul de mai jos. La o verificare a injectorului acum 1000km, acesta nu avea absolut nicio depunere, cristalizare pe el… curat ca lacrima dupa 57.000km… deci, din punctul meu de vedere, isi face treaba cu brio.

 

IMG_5395.png

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Onnix said:

...Pe viitor ca sa nu mai ai probleme cu adblue, incearca sa ti rezervorul cel putin jumatate plin, asta ca sa eviti cristalizarea ...

Si eu sunt de aceeasi parere, sa nu lasati rezervorul sa se goleasca, chiar da puneti lunar/la 2 3 luni sau in functie de cati km faceti sa fie cat mai plin tot timpul... eu in ultimii 40k km ( momentan 93k la bord ) nu am lasat niciodata range-ul de adblue sa scada sub 10000km...

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, sskkaa said:

Si eu sunt de aceeasi parere, sa nu lasati rezervorul sa se goleasca, chiar da puneti lunar/la 2 3 luni sau in functie de cati km faceti sa fie cat mai plin tot timpul... eu in ultimii 40k km ( momentan 93k la bord ) nu am lasat niciodata range-ul de adblue sa scada sub 10000km...

Eu am curatat injectorul la 38k km si erau ceva depuneri acolo. Dupa curatare, am folosit aditivul la fiecare completare. Acum la 57k km cand am verificat injectorul, curat lacrima, clar aditivul isi face treaba.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 hour ago, raduron10 said:

Eu am schimbat rezervorul la 70k, deci poti sa fii multumit, la tine a tinut mai mult.🙂

Costul rezervorlui parca a fost de vreo 4500 lei cu tot cu manopera.

Ce sa zic, sunt un norocos. Daca era 4500 lei era mai digerabil, dar vorbim de 7300 lei piese + Manopera si nu la reprezentanta. Si e o bucata de plastic cu o pompa, daca vorbeam de o interventie la motor, filtru de particule sau altele mai relevante intelegam, topicul asta nici nu mai era deschis. 
 

2 hours ago, arnx said:

In prima faza te poti duce la un service de cartier sa se uite la cablaje si sa curete putin zona aia, gaura aia din care iese adblue din ce am observat la unele se face dop (cristalizat), poti da si pompa jos si o misti putin, poti cu ISTA sa incerci tot felul de teste de "resuscitare". Era bine la 3500km cat iti arata sa fi adaugat un aditiv de genu dar si acum poti incerca, se adauga 25ml la 10 litri.

Incearca sa tot stergi erorile la cateva zile 2-3 distanta, adauga si aditivul asta ca mai rau nu ai ce sa-i faci si mai mergi cu ea asa 1-2 saptamani mai multi km, cum spunea si Cirpian, mai sus, la caldura incep sa mearga.

Cica ar exista o pompa de mercedes care este asemanatoare si e undeva la 1200 de lei dar 100% sigur nu este ca e de acolo si atunci te risti daca nu poti returna piesa.

Nu sunt 100% sigur dar tot de aici stiu ca nu ar afecta adica nu ai avea probleme sa nu-ti mai porneasca masina dupa un anumit numar de km, parca 400 e numarul, daca mergi cu ea asa.

La service am fost cu ea (FRK), au demontat in zona , s-a uitat mecaniul si la rezervor (fara sa il dea jos). Au pus diagnoza pe baza careia au iesit codurile de eroare din primul post, nu stiu daca se mai poate face ceva sau nu. Tot acolo am completat si cu Adblue de origine, dar am facut asta cand mai aveam 3500km range. 

Active Tank, SCR Delivery module, signal: Fault
SCR system, CC message requirement: AdBlue System faulty
SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
Active Tank, SCR Delivery module, Short circuit to ground


Personal nu am cu ce sa sterg codurile de eroare pentru ca nu am nicio diagnoza. Am citit de ISTA, recomandati vreun loc anume de unde sa fie luat? 
 

Pot incerca sa umblu eu, sa desfac injectorul si sa vad cum arata acolo. Nu stiu cu rezervorul, sa vad in weekend ce timp am ca e ceva de demontat sa ajungi la el, e in bara efectiv. Incerc si cu aditiv, poate poate, ce imi e mie teama e de acel "Short circuit to ground" din eroare, sa nu fie pompa dupa efectiv si sa fie prea tarziu pentru orice.
N-are sens sa ma complic cu variante posibile (pompa de mercedes) ca dau 1000 lei degeaba. La fel si cu variante SH, risc sa dau jumate din suma si sa pice dupa scurt timp. 

 

 

Edited by CatalinG31
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CatalinG31 said:

Ce sa zic, sunt un norocos. Daca era 4500 lei era mai digerabil, dar vorbim de 7300 lei piese + Manopera si nu la reprezentanta. Si e o bucata de plastic cu o pompa, daca vorbeam de o interventie la motor, filtru de particule sau altele mai relevante intelegam, topicul asta nici nu mai era deschis. 
 

La service am fost cu ea (FRK), au demontat in zona , s-a uitat mecaniul si la rezervor (fara sa il dea jos). Au pus diagnoza pe baza careia au iesit codurile de eroare din primul post, nu stiu daca se mai poate face ceva sau nu. Tot acolo am completat si cu Adblue de origine, dar am facut asta cand mai aveam 3500km range. 

Active Tank, SCR Delivery module, signal: Fault
SCR system, CC message requirement: AdBlue System faulty
SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
Active Tank, SCR Delivery module, Short circuit to ground


Personal nu am cu ce sa sterg codurile de eroare pentru ca nu am nicio diagnoza. Am citit de ISTA, recomandati vreun loc anume de unde sa fie luat? 
 

Pot incerca sa umblu eu, sa desfac injectorul si sa vad cum arata acolo. Nu stiu cu rezervorul, sa vad in weekend ce timp am ca e ceva de demontat sa ajungi la el, e in bara efectiv. Incerc si cu aditiv, poate poate, ce imi e mie teama e de acel "Short circuit to ground" din eroare, sa nu fie pompa dupa efectiv si sa fie prea tarziu pentru orice.
N-are sens sa ma complic cu variante posibile (pompa de mercedes) ca dau 1000 lei degeaba. La fel si cu variante SH, risc sa dau jumate din suma si sa pice dupa scurt timp. 

 

 

Vezi ca este un cablu de la rezervorul de adblue, care se freaca pe acolo si se intrerupe. Sunt cativa pe alte grupuri care au avut problema asta si au rezolvat-o doar cu putina banda izoliera. Verifica bine cablajele inainte sa schimbi rezervorul.

IMG_5396.jpeg

Edited by Onnix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu s-a inventat inca perpetuum mobile.

cu putin noroc, urmatoarea factura poate fi 50.000 lei

si pt ca nu ai casco, urmatoarea factura ar putea fi chiar intreaga valoare a masinii.

sa fii pregatit!

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Onnix said:

Vezi ca este un cablu de la rezervorul de adblue, care se freaca pe acolo si se intrerupe. Sunt cativa pe alte grupuri care au avut problema asta si au rezolvat-o doar cu putina banda izoliera. Verifica bine cablajele inainte sa schimbi rezervorul.

 

Multumesc Onnix, in weekend arunc un ochi pe acolo prin zona. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, CatalinG31 said:

Ce sa zic, sunt un norocos. Daca era 4500 lei era mai digerabil, dar vorbim de 7300 lei piese + Manopera si nu la reprezentanta. Si e o bucata de plastic cu o pompa, daca vorbeam de o interventie la motor, filtru de particule sau altele mai relevante intelegam, topicul asta nici nu mai era deschis. 

Nu inteleg nici eu de ce e asa scump, eu l-am schimbat anul trecut, greu de crezut ca aproape s-a dublat.

Cere o oferta si la Bavaria.

Eroarea degeaba o stergi, mie mi-au sters-o si apoi reapare dupa o perioada de timp. Slabe sanse sa scapi fara schimbarea rezervorului, multe masini diesel au problema asta. Si mie mi-au verificat cablaje, sters erori, dar pana la urma mi-au dat vestea proasta...nu am avut incontro decat sa-l schimb.

Poate intre timp a aparut cineva care le repara, incearca si varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, CatalinG31 said:

Personal nu am cu ce sa sterg codurile de eroare pentru ca nu am nicio diagnoza. Am citit de ISTA, recomandati vreun loc anume de unde sa fie luat? 

ISTA se instalează pe un laptop cu un procesor cat de cat actual, cumperi un cablu ENet de pe emag ( 50 RON) și după ce urmărești 2-3 tutoriale pe Youtube,  vei putea să-ți faci singur diagnoza și sa ștergi erorile, operațiune banala. Kitul de instalare este free, nu mai știu de unde l-am dat eu jos, posibil chiar de pe aici de pe forum. Nu știu de ce băieții de la FRK nu au desfăcut injectorul sa încerce o curățare, poate pt ca erorile tale indica clar o problema la rezervor per ansamblu. Oricum, după ce pui ISTA pe mașină, vei vedea pașii indicați de producător pentru corectarea problemei. Mai cere oferte și de la alte service-uri pt rezervorul ala, pare cam mare diferența de preț fata de preturile puse aici de alti colegi de forum..

Later edit: uite de aici 

 

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, injectorul defect dă alte erori, acolo erorile sunt pe rezervor (pompa). 
 

Merge încercat o curățare și poți încerca și cu aditivul pe care l au spus colegii mai sus. 
 

Cu diagnoză ista poți încerca să tot resetezi eroarea să o ia de la început km. 
 

Nu știu la BMW cum este, dar la Stelantis dacă mașinile ajung la 0 km, trebuie cod de pornire cu diagnoză online în vederea resetării/pornii și atunci îți mai apar 50 km de făcut. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Pe 27.03.2024 la 12:21, CatalinG31 a spus:

Salutare baieti, proprietar de G31 de sub 1 an si nou pe forum. 

Recent mi-a aparut o eroare in bord legat de AdBlue - AdBlue system failuare. Vă rugăm să faceți sau programare. 
Initial m-am gandit ca este vorba de nivelul de AdBlue, mai aveam 3500km range, asa ca am adaugat 10L de origine BMW, nu din alte parti. Am mers cu masina, nu sa schimbat nimic. 
Am fost cu ea in service pentru o verificare si diagnoza,se pare ca este rezervorul de AdBlue, despre care am mai citit aici numai de bine. 

Eroarea/erorile de pe diagnoza este in ordinea nr de km:  
Active Tank, SCR Delivery module, signal: Fault
SCR system, CC message requirement: AdBlue System faulty
SCR control unit, diagnostic feedback: System fault OBD
Active Tank, SCR Delivery module, Short circuit to ground

Acum, dupa diagniza mi-a comunicat ca este necesara inlocuirea rezervorului eroarea fiind pe el. Nu este ceva ce se poare repara, pompa am inteles ca e de vina, dar e un pachet de piese acolo. Costul aferent acestei operațiuni fiind de ~7500 lei. 

Din ce am inteles la fel de recomandata ca inlocuirea, este anularea si aici voiam sa ridic putin daca sunt persoane ce au trecut prin asta, cu siguranta daca exista aceasta optiune pe piata. Cu exceptia partii in care AdBlue nu mai descopera noxele in unele mai putine nocive, ce riscuri ar exista daca s-ar anula acest sistem din soft? Exista riscul ca la ITP sa dea putin cu virgula? Din cate stiu, AdBlue este injectat in evacuare dupa filtrul de particule, caz in care nu ar afecta in vreo felul functionarii acestuia sau al motorului. 
Ceva pareri/experiente?
Multumesc!
 

Salut. Și eu am un g31 de ceva timp. Am avut eroarea cu,, ad blue guasto ""am făcut diagnoza la mecanic, concluzia: trebuie schimbat rezervorul, injector,etc. Cu preturi aferente. Un mecanic de la bmw varese (în Italia)a spus ca mai mult ca sigur sa cristalizat ad blue pentru ca am asteptat sa ajunga pe rezerva. Sfatul lui era să pun un aditiv în AdBlue pentru a topi cristale. Ok ,am pus la un plin de AdBlue 150 ml de aditiv. Sa mai aprins eroarea aproximativ 300 km . După aceea nici o problemă. Totul funcționează normal. Deja am consumat un rezervor de AdBlue,. Am văzut pe forum ca au mai făcut și alți șoferi și a funcționat. Asta a fost în cazul meu. O zi bună 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.