Jump to content

E92 320i Automat 2009 - Pornire grea si cloncanit cu zgalt - la cald


Recommended Posts

https://www.youtube.com/watch?v=ciWQHF1h7mU

Salut,

Dupa cum vedeti/auziti in clip, am problema asta.

Dimineata cu motorul rece motorul porneste rapid frumos finut fara probleme, fara zgomote, fara zgalturi.

Dupa ce motorul este cald/ la temperatura optima, daca opresc masina si o las o vreme, cand incerc sa o re-pornesc, uneori, porneste greu, face acel zgomot care variaza ca intensitate, uneori face mai tare, alteori mai incet, uneori zgaltaie masina, alteori nu.

Dupa ce porneste, masina merge normal, are putere, suna frumos.

 

Erorile care apar din cand in cand sunt:

02DED - closed-circuit current violation - Nu pot sa imi dau seama de la ce e. Am masina de un an si nu i-am dat de capat. Uneori re-apare dupa cateva zile, uneori dupa cateva saptamani. Nu pare sa afecteze cu nimic masina.

30EA - catalytic converter sulphurized - Asta apare cand o plimb mai mult prin oras dar dispare dupa o tura pe autostrada dupa ce isi face desulfarea.

A6CF - AUC Sensor - asta e senzorul de recirculare clima - nu apare decat daca pun recircularea pe auto - o sa il schimb la un moment dat dar nu e prioritar.

O monitorizez cu Carly si vad cam care e gradul de incarcare al filtrului nox si o scot la alergat din cand in cand sa o tin in parametrii. Intra corect in stratified charge, mixed stratificat/omogen si omogen in functie de sarcina/viteza.

 

Istoric cu ce am inlocuit pe masina de cand am luat-o, unele preventiv, altele de nevoie:

Bujii + Bobine + Injectoare index 11 - noi OEM

Senzor NOX - nou OEM

Lant Distributie + ghidaje + patina intinzatoare + kit lant pompa ulei + valva presiune ulei + valvele solenoid de la vanos + vanosii in sine - Noi OEM

Senzori de pozitie axuri cu came - Noi OEM

Pompa de inalta presiune - Noua OEM

Tacheti Hidraulici + Garnituri Supape - Noi OEM

Pompa Vacuum - Noua OEM

2 Schimburi de ulei la cutia de viteze - E un pic zgaltaita in treptele 1 si 2 la opriri si in panta in conditii de trafic start stop. Stau in Cluj unde cam peste tot e deal sau vale si in mod automat schimba des in 1-a, probabil de-aia. Pe drum drept cu acceleratie constanta, schimba finut, mai ales dupa ce se incalzeste. Daca o tin pe mod manual cand opresc ramane in a 2-a si nu se simte nici un schimb de viteza. Am citit pe alte forumuri ca asa sunt zf-urile din generatia asta. Personal mi se pare ca masina imi comunica cand urmeaza sa retrogradeze treptele si atunci pot sa evit 90% din schimburile mai agresive. Dupa fiecare schimb de ulei am simtit o imbunatatire la cutie. Ramane sa mai fac un al treilea schimb cam intr-o luna sa fie tot lichidul fresh.

Bateria e noua

Am dus-o la reprezentata sa ii fac un update de soft dar mi-au zis ca nu se conecteaza masina la update server sau ceva de genu. Cred ca e de la ei, nu de la masina. Ultimul update, zic ei, e facut in 2016 deci cred ca e ok sa o las in pace pe partea asta.

In afara de cele 3 erori de mai sus, nu am alte coduri sau martori in bord.

Clapeta de acceleratie era un pic imbacsita. Am curatat-o anul trecut in vara.

Am un service unde am dus fosta masina multi ani, dar nu prea se baga ei la fineturi. Daca porneste si merge, e suficient. Fara coduri de eroare specifice pe problema asta, n-am sanse sa rezolv cu ei.

Am incercat sa cer si ajutorul unui mecanic de BMW care e renumit in Cluj ca nu face doar diagnoza pe tester, ca mai pune si mana pe fiare, dar cand i-am spus ca e N43 s-a suparat si nu a vrut sa mai vorbeasca cu mine. Nu am apucat sa ii explic problema asa ca nu imi ramane decat sa apelez la experienta si cunostiintele voastre.

Scuze pentru postarea lunga si astept cu interes raspunsurile voastre.

 

 

 

 

 

 

Edited by Nym
typos si completari
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Eugen B said:

Cauta pe forum cu functia search, mai sunt cativa colegi ce au N43 si s-au confruntat cu diverse probleme, sfarsind experti in motorul asta, eventual scrie-le un PM.

Mersi, am căutat si nu am gasit nimic in speta. Altfel nu postam. Daca gasesti tu ceva si binevoiești sa imi trimiti link catre postare ai aprecierea mea.

Link to comment
Share on other sites

Problema pe 02DED e ca masina e "trezita" din cand in cand in loc sa stea in sleep, creste undeva amperajul peste 50mA, unii zic ca e o eroare fantoma si apare mereu dupa o vreme la toate masinile. 

Eu am un feeling ca problema cu pornirea apare fix cand e activa eroarea de catalizator. 

Erorile pe catalizator la N43 sunt foarte spurcate, masina poate sa aiba ezitari in acceleratie, poate sa ai suturi in mers constant, pot fi porniri grele. 

Totodata as urmari un pic valorile injectoarelor in timpul mersului, pana se incalzeste motorul, dupa care oprita masina si repornita, ca sa vezi ce valori iti da. Trebuie pusa diagnoza ISTA+ macar si mers cu ea, citite valorile, apoi cand ajunge la 90 grade temperatura uleiului, vazut la repornire ce se intampla. 

Totodata stiu ca si din cauza sensorului de temperatura motor, masina poate porni greu, dar nu stiu 100% sigur daca si la cald sau doar la rece. 

Totodata scoate solenoizii vanos daca nu i-ai scos niciodata si curata-i, ca sigur au depuneri pe site. Astept ceva noutati cu niste valori si cu ce ai incercat sa faci. Ii dam de capat. 

Totodata, ai verificat cum stai cu compresia? Foarte curios. 

Mie cloncanitul ala nu imi sugereaza decat ca poate veni de la electromotor. 

Edited by HitmaNLive
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/31/2024 at 1:10 PM, Eugen B said:

Cauta pe forum cu functia search, mai sunt cativa colegi ce au N43 si s-au confruntat cu diverse probleme, sfarsind experti in motorul asta, eventual scrie-le un PM.

Mersi, am căutat si nu am gasit nimic in speta. Altfel nu postam. Daca gasesti tu ceva si binevoiești sa imi trimiti link catre postare ai aprecierea mea.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HitmaNLive said:

Eu am un feeling ca problema cu pornirea apare fix cand e activa eroarea de catalizator. 

Pot sa confirm ca nu are legatura cu eroarea de NOX, asa face si cu nivelul de incarcare la 4mg si la 200mg si la 400mg, adica si cu eroarea prezenta si fara.

Nivelul de contaminare cu sulf nu afecteaza fluxul de gaze de esapament. Nu e ca la diesel unde se depune strat de funingine si se infunda. Am avut e90 pe motorina si am avut parte de toate experientele ce tin de dpf, regenerari etc.

2 hours ago, HitmaNLive said:

Totodata as urmari un pic valorile injectoarelor in timpul mersului, pana se incalzeste motorul, dupa care oprita masina si repornita, ca sa vezi ce valori iti da. Trebuie pusa diagnoza ISTA+ macar si mers cu ea, citite valorile, apoi cand ajunge la 90 grade temperatura uleiului, vazut la repornire ce se intampla. 

A facut asta mecanicul meu de mai multe ori si nu a gasit nimic in neregula. Eu nu am decat Carly cu care citesc erorile, mai codez cate o functie si monitorizez nivelul de incarcare nox, baterie, temperaturi, etc. Nu stiu daca imi citeste valori pe injectoare sau daca le citeste corect. ISTA+ e un pic peste nivelul meu de cunostiinte.

In plus, pornirile astea balbaite sunt greu de reprodus. In video-ul pus de mine a fost a 5-a incercare de a surprinde problema. Specific, am condus masina 1 ora si am lasat-o parcata 3 ore, si cand am pornit-o s-a manifestat. Uneori porneste normal, alteori nu. Singurul factor pe care ma pot baza e ca se manifesta doar dupa ce motorul e bine incalzit.

Adica pot sa o duc la mecanic, sa incerce sa reproduca fenomenul de 2-3 ori, ea sa porneasca normal si el sa traga concluzia ca totul e ok. Nu am gasit pe cineva care sa faca teste obsesiv si pasionat cum le facem noi posesorii. Sa ascultam fiecare tacanit si fiecare scartait. Porneste? Da, Merge? Da. ok adu-o cand se strica.

Asa am ramas fara pompa de inalte la iesire din Budapesta pe autostrada cu 100/ora. Asa silentios era motorul ca nici nu mi-am dat seama cand s-a oprit.

Am dus-o pe platforma la service, la ei a pornit, a mers, nu a dat nici-o eroare, mi-a zis sa ma duc sa iau masina ca nu are nimic.

Le-am zis, ok schimba-mi pompa aia preventiv. Au schimbat-o. Problem solved. Instinct 1 - 0 Mecanic

Tacaneau tachetii si incepuse sa pape ulei. Nope, suna normal, consumul e cu mult sub cel specificat in carte, ok schimba-mi tachetii si garniturile de supape pls. Nu mai tacane, consumul e acum 0.  Instinct 2 - 0 Mecanic

Martor de presiune scazuta la ulei dupa un drum mai lung inainte sa opresc motorul. La repornire nu a mai aparut. O duc la service. N-are nimic, o anomalie. MMMkay schimba-mi te rog valva de presiune la ulei. Problem solved, n-am mai avut alti martori. Instinct 3 - 0 Mecanic

 

2 hours ago, HitmaNLive said:

Totodata stiu ca si din cauza sensorului de temperatura motor, masina poate porni greu, dar nu stiu 100% sigur daca si la cald sau doar la rece.

Si senzorul asta a fost schimbat preventiv anul trecut.

 

2 hours ago, HitmaNLive said:

Totodata scoate solenoizii vanos daca nu i-ai scos niciodata si curata-i, ca sigur au depuneri pe site. Astept ceva noutati cu niste valori si cu ce ai incercat sa faci. Ii dam de capat. 

De cand am luat masina pana in prezent a avut mai multe interventii care au necesitat demontarea capacului de la motor, adica i-am facut vreo 3 schimburi de ulei intr-un an la interval de 3-4 luni. Solenoizii sunt noi. Am desigur partea de mententnta DIY planificata care implica curatarea de solenoizi clapeta de acceleratie, senzor maf etc, dar ma indoiesc sa fi acumulat depuneri in contextul dat.

 

Compresia nu am verificat-o. Nici eu nici mecanicul nu am sesizat ca motorul sa aiba probleme de performanta deci nu am ridicat problema.

Dupa toate schimburile pe care le-am facut, cu exceptia pornirilor la cald, merge perfect. E o placere sa o conduc.

 

3 hours ago, HitmaNLive said:

Mie cloncanitul ala nu imi sugereaza decat ca poate veni de la electromotor. 

Si eu am suspiciunea asta de ceva timp pentru ca problema asta se manifesta de cand am luat masina. Am comandat un starter nou care trebuie sa ajunga maine si il voi schimba. Cateodata am impresia ca nu se retrage suficient de repede de pe volant si loveste volantul cu dintii in starter. Poate chiar sa fi pierdut niste dinti din angrenaj ori pe volant ori pe starter si de acolo sa apara si pornirea aia balbaita cand ajunge la pauza si invarte in gol pentru o fractiune de secunda.

Alt suspect in opinia mea ar fi ceva din ansamblul pompei de combustibil din rezervor. Am comandat si un kid de pompa cu regulator de presiune senzor si filtru + modulul acela electronic al pompei care e montat in lateralul spatarului din spate. Stiu ca se incing si nu mai trimit comanda corecta la pompa. In plus masina a trecut recent de 200mii si mai am drumuri lungi de facut anu asta deci cumva o schimb si preventiv. Pompa de inalte m-a lasat fara avertisment si de atunci caut motiv sa o schimb si pe asta din rezervor.

Voi afla curand daca instinctul ma duce din nou in directia corecta sau nu. Sper la un scor 4-0 dupa urmatoarea vizita la mecanic dar nah, norocul se mai si termina. Nu ma consider vreun expert sau ceva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Legat de compresie, eu aveam 12 la toți cilindrii din câte îmi amintesc când am verificat ultima oara și până la urmă s-a dovedit că din cauza consumului de ulei excesiv , de fapt compresia in ultime vreme era foarte slabă , dar motorul pornea la rece impecabil, pentru că la benzină daca ai bujii bune, nu exista probleme.

Nu cred sa fie probleme din pompa sau regulatorul de presiune din rezervor .. mașina mea avea 300000 km până să îi fac motorul și nu cred sa fi schimbat cineva așa ceva. 

Din instincte (mai mult din documentații și bătăi de cap) am găsit și eu multe probleme la mașină, că nu am lăsat-o niciodată să ia decizii mecanicul , ci eu am decis ce sa schimbe când am dus-o în service , din simplul fapt că nu aveam eu timp sau elevator.

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update la problema.

Am inlocuit electromotorul cu unul nou(suspectul principal pentru pornirile greoaie si balbaite), impreuna cu pompa de benzina din rezervor, regulator, modul de control etc(pentru linistea mea, ca am un drum lung de cateva mii de km de facut in curand si nu vreau suprize cum am avut cu pompa de inalte in trecut).

Pornirile acum sunt frumoase si vioaie, nu se mai balbaie.

 

Din pacate, cloncanitul a ramas.  😞

 

Am fost de la service direct la itp unde am urcat-o pe elevator si i-am dat mai multe porniri ca sa reproducem cloncanitul. Dupa vreo 5-6 ponriri a 7-a a fost cu clonc, a 8-a mai putin pronuntat, 9 si 10 foarte putin pronuntat. Nu pare sa aiba vreo logica cat de tare sau cand o sa faca cloncanitul.

Am verificat in zona motorului si am dedus ca nu e nimic acolo care sa produca zgomotul. Tampoanele sunt noi, totul e strans ok nu sunt vibratii atipice prezente.  ITP-ul l-am trecut cu brio, masina e bibelou.

 

Am izolat zgomotul undeva in zona cutiei de viteze. Dupa cateva incercari in care nu am reusit sa producem cloncanitul am scos masina pe Neutral, am oprit motorul, am pus masina in Park, am pornit motorul si am reusit sa auzim iar cloncanitul.

 

Unii zic ca e ceva din softul cutiei. Masina a avut softul actualizat in 2016 la reprezentanta in Germania, deci ar trebui sa aiba update-ul care teoretic rezolva sau diminueaza cloncanitul asta dar tot asa face.

Mai jos va las niste video-uri sa auziti cam cum se manifesta. Cam asa e si la mine sunetul. In video-ul meu original se aude mai tare. Dar variaza ca intensitate la fiecare pornire.

 

Daca v-ati mai intalnit careva cu asa ceva, m-ar ajuta sfaturile si opiniile voastre.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salutare. Revin cu un mini update la problema cu pornirile greoaie.

Desi electromotorul nou ajuta f mult si invarte vioi motorul la pornire, uneori in loc sa porneasca la sfert invarte in gol si apoi porneste poticnit.

Problema e foarte random se manifesta 99% din timp cand motorul e incalzit si las masina parcata cateva ore sau cand e f cald afara chiar si la prima pornire, dar asta mult mai rar.

Ne-avand erori la diagnoza decat un 002DED Closed Circuit Violation nu prea stiu pe care cale sa o apuc asa ca am luat toate forumurile la puricat si am cautat simptome similare si am gasit cativa suspecti.

Suspectul 1 - Cablul de masa intre sasiu si motor. Am luat un cablu cu clești crocodil si l-am pus pe borna negativa din habitaclul motorului si pe motor in sine, undeva unde am putut face contact cu blocul. Afara erau 36 grade, deci pornire grea aproape garantata. A pornit instant desi bateria agm veche de un an arata 11.7V

In ziua respectiva am mai facut inca 4 porniri la diferite intervale dupa ce mi-am rezolvat treburi prin oras. Din cele 5 porniri doar a 5-a a fost putin scuturata si cu bateria la 12.3V

Deci nu sunt sigur ca de la cablul ala a fost problema. Totusi l-am schimbat si am vazut ca era destul de corodat, fiind cu eticheta de 2009, adica nu a mai fost schimbat din fabrica.

Impreuna cu el am schimbat si cablul anti interferente. Si ala era imbatranit si am zis, de ce nu?

Suspectul 2 - Fuel tank breather valve, sau valva epurator. Cred ca asa ii zice in romana. 

Porniri grele sau deloc dupa ce faci plinul. Eu nu am avut pana acum problema asta, dar poate din cauza ca am citit despre ea, dupa fiecare plin am avut senzatia ca face figuri la pornire mai des.

L-am schimbat si pe asta. Cel vechi arata destul de imbacsit. Poate ca valva ramane putin intepenita la pornire si de acolo pornirile mai grele pana isi da drumul. Habar nu am. Ramane de vazut.

 

Suspectil 3 - Senzorul de temperatura apa/ulei.

Citeam pe la unii ca se intampla cateodata ca senzorii sa nu dea nici erori pe tester, dar nici sa nu citeasca valori corecte.

Cineva spunea ca motivul pt care masina ii pornea usor dimineata la rece si greu la cald era ca senzorul ala ii dadea o temperatura mai mica decat cea reala la pornirile la cald si ii dadea peste cap amestecul de aer combustibil.

La mine cand porneste prima oara la rece, dar cu dificultati, se simte in spate miros de benzina mai intens decat atunci cand porneste la rece dar normal. 

Asa ca l-am schimbat si pe asta, poate poate. 

Am cerut si un test de injectoare sa fiu sigur ca nu plange vreunu sau ceva. Sunt schimbate candva anul trecut, noi oem.

De curs nu curg, iar la valorile de adaptări sau corectii, nu mai tin minte cum s-a exprimat, parafrazez mecanicul, limitele maxime sunt 200ml per ciclu iar la mine valoarea maxima inregistrata a fost 60. Adica in parametrii, si nu e corectie constanta.

Deci excludem varianta ca imi pipi in cilindrii si imi ineaca pornirile.

Las si o poza sa vedeti cam cu aratau cablurile, senzorul, etc.

Inca nu stiu daca problema a fost rezolvata, voi afla in timp, folosind masina. Voi reveni cu update daca face iar figuri sau cand ma conving ca s-a rezolvat.

Problema cu zgaltaitul si cloncanitul la pornire, cred ca am izolat-o la convertizor si sau valvele din cutia de viteze.

Cineva zicea ca dupa ce a reparat convertizorul a scapat de problema. Cand o sa am timp voi vizita un service dedicat pentru cutii automate.

Deocamdata nu ma deranjeaza asa tare cum o fac pornirile alea grele si nici nu s-a agravat de cand am masina asa ca pot sa mai astept un pic.

 

IMG_20240903_155842843.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fuel tank breather nu e epuratorul. 

Epuratorul are rolul de a retine particolele de ulei din gazele emanate in interiorul motorului. 

Practic epuratorul se cheama PCV (Positive crankshaft ventilation) sau CCV (Crank Case Ventilation) si la N43 se afla incastrat in capacul culbutori. Nu se poate schimba, este vorba de o membrana cu arc, exista kituri de reparatii, dar trebuie taiata zona unde vine acea membrana si lipita inapoi cu foarte mare strictete. 

Eu am comandat capac complet, a fost 1800 lei pe original. 

Problemele care apar cand PCV e defect sunt, consum de ulei, ezitari in acceleratii bruste la turatii mici (ca si cum ar da niste suturi) si chiar formarea presiunii in motor, care duce la spargerea tuturor etansarilor, si pierderea de ulei, lucruri pe care le-am patit eu. 

 

Link to comment
Share on other sites

Asa e. Nu e ala. Stiu de care zici. La supapa aia cu furtunas din poza care baga vaporii de benzina din rezervor in camera de ardere sau ceva de genu ma refeream.

Nu stiu denumirile in romana ca le iau dupa cod de pe realoem si acolo totul e in engleza. Pana si pe bavauto traducerile sunt cateodata paralele cu termenii de mecanica romanesti. 

Pentru valva aia de care zici tu sunt pregatit sa schimb capacul in momentul in care incepe sa dea semne ca nu mai e ok. Pana acum am avut noroc si nu imi face figuri.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu update la problema cu pornirea balbaita.

Din pacate nu am scapat de ea. Cand porneste ok porneste mai usor ca inainte dar cand porneste balbait tot asa se simte doar ca invarte mai putin ca inainte dar tot se simte ca parca se ineaca.

Deci o mica imbunatatire dar in esenta problema a ramas.

Erori pe tester nu da. Problema e intermitenta.

Ulei nu consuma deloc. E tot la maxim după cateva mii de km de la ultimul schimb.

In mers e ok, are putere constant nu da rateuri nu ezita.

Fum nu scoate, motorul suna rotund.

Ceva mici vibratii uneori la semafor dar alea cred ca sunt de la convertizor ca mai da si cate un mic șoc cand decupleaza si apoi dispar si vibratiile brusc. 

Bateria e incarcata la maxim. Am pus testeru de baterie pe ea si e 100% si la incarcare si la sanatate.

CCA e inca peste cei 850A cat e ratingul ei. Am pus-o pe redresor sa fiu sigur si e ok si pe masina

O sa il rog pe mecanic sa imi faca un test de compresie desi nu stiu daca o sa iasa ceva.

Hitman, parca tu ai avut probleme cu compresia la al tau. Aveai porniri dinastea? Seamana simptomele cu ce ai patit tu?

Nu stiu ce as putea sa mai verific. Aveti careva vreo idee?

Edited by Nym
Link to comment
Share on other sites

Am dus ieri masina la service. Au frecat-o azi pe toate partile, teste peste teste, masina nu are nimic. Au facut un reset de adaptari si merge si mai finut acum. Am ajuns la concluzia ca problema nu e la masina, e la mine. Am citit prea multe povesti de groaza cu n43 si ma astept sa tot pice ceva si ea de fapt e ok.

Nu pierde nimic nu consuma nimic, consumul de benzina e mai bun ca la 316D ul vechi la drum lung.

Pornirile alea mai scuturate care oricum sunt rare, gen una din zece, cred ca sunt o combinatie de masina stat prea mult parcata, etanol care se mai evapora, naiba stie. Cert e ca totul e in parametrii. 

Am rugat-o pe nevasta-mea sa imi caute un psiholog bun sa vedem ce am de fapt de reparat la viata mea sa nu mai dau vina pe masina.

Ne vedem la Sibiu!

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.