Jump to content

Recommended Posts

59 minutes ago, cosmindumitru7 said:

Fac 9000 de km la 3.4 luni și.mereu de câte ori am luat piese  am preferat sa iau ceva mai de calitate nu am salariu de mii de euro nu lucrez prin afara nu nimic lucrez la CFR .prima oară când am schimbat uleiul mi-a pus mecanicul o sticlă de ulei 150 de lei 😁 să cad jos când mi-a spus prețul iar acum l-am găsit la ofertă și de aceia am întrebat ce ulei sa pun .plus că sunt și începător pe forum 

Te salut cu respect. Parintii mei sunt CFR-isti pensionati. Am facut poza la ce pun in a mea la recomandarea mecanicului la care merg de vreo 8-9 ani si in care am incredere. Am cam 3000 de km facuti cu masina de la ultimul schimb si inca e deschis la culoare. Mai trag cateodata cu degetul de lant sa ma asigur ca e intins bine si nu are joc si asa vad si simt uleiul pe degete. 

IMG_20240408_214227553_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu ramane decat sa constat ca sunt judecat pe nedrept, sau cel putin dintr-o prisma complet nefavorabila de catre @HitmaNLive. Daca el crede ca afirmatia facuta mai sus cand l-am incurajat sa dechida un topic despre cum ar trebui sa tratam sau procedam cu o masina ICE, se inseala amarnic. Nu am avut nici cea mai mica intentie de a lua peste picior ceva din ce a spus. Ba dimpotriva, oricine altcineva daca citeste, chiar i-am dat dreptate, cum se zice, i-am ridicat mingea la fileu. In replica cand am postat linkul si replica adaugata..

Iar el ce a facut? S-a "avantat" si mai mult intreband direct daca stiu motivul pentru care exista uleiuri cu diferite curgeri (la rece..) pentru clime moderate vs. reci... de parca mai TREBUIA oa data in plus subliniat ca numai asa trebuie sa alegem uleiurile. Eu indraznesc sa spun ca se poate insela. Altfel nu pot sa imi explic de ce, si unde ar trebui folosit sa zicem 10W40 din fabrica? Doar in climele calde!? O sa caut in TIS si revin.. 

Apoi, ce nu inteleg, nu am observat nicaieri in topic subiect deschis despre uzura sau consumul de ulei al motorului?                                                                                                                                                                                                                              Mi se pare mie sau @HitmaNLive a tras discutia ca sa demonstreze ce probabil nu e cazul (sau poate a avut ceva cu parerea mea.. ma gandesc). Apoi nu cred sa fi spus ceva nefiresc sau nespecificat de BMW.. pe buna dreptate.

Vezi tu, @HitmaNLive cand scrius, daca se intampla sa scriu nu o fac dintr-o anume superioritate. DELOC. O fac fiind partizan 80-90% cu pretentiile fabricantului in materie de ulei sau de piese.. Singurul loc unde sunt complet impotriva a ce face BMW este distributia motoarelor din ultimul timp, lucru analizat si rastalmacit de altii pe buna dreptate, unde desigur nu pot sa nu ma aliez.

Am zis si o repet, sigurul lucru pe care il urasc pe buna dreptate este judecarea unei persoane, mai ales intr-un spatiu public.

@Nym am noutati pentru tine. BMW oficial pune in cele mai noi motoare uleiul SHELL, nu Castrol.

Iti pun linkul postat de mine cu poza facuta pe la dealer... care face trimitere aproape directa la Shell, care este printre putinele companii care foloseste baza uleiului din extras de gaz natural. Imi pare rau ca sunt nevoit sa te contrazic..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Nym said:

Mai trag cateodata cu degetul de lant sa ma asigur ca e intins bine si nu are joc si asa vad si simt uleiul pe degete. 

🙂 Nym, faptul ca pui tu degetul pe lant sa il simti nu inseamna nimic, nu te supara.. Motoarele astea stau in niste intinzatoare hidraulice care sunt intinse de catre uleiul care circula prin motor.. si daca un intizator e slabit.. nu e nici un indiciu.. cu toate ca sunt slabe sanse sa iti poti dea seama daca este slabit sau nu.. crede-ma ce spun..

Cu alte cuvinte cand e slabit atunci deja il auzi, slapping, adica zanganind la rece.. dupa pornire.

@Nym daca vizitezi pagina cu linkul postat mai sus da click in zona cu sageata din dreapta si vezi direct poza unde explica din ce sunt facute uleiurile puse de BMW..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30, lasă subiectele la persoana și raspunde-mi strict pe baza a ce scrie in documentația tehnică BMW și ce am zis eu. Nu mai devia de la subiecte că nu ii pasa nimanui că mi-ai ridicat mie mingea la fileu sau nu. Cine are nevoie de părerea mea i-o ofer cu drag. Daca scrii 40 de rânduri fara noimă nu interesează pe nimeni. Fii pe subiect și atât. 

Poți îndrăzni să spui ce vrei tu despre mine, e părerea ta. Eu vin cu argumente și colegii ți-au arătat dovezi. Restul e cancan !

Ca idee știam că Shell e noul dstribuitor de uleiuri BMW și mai știu că e o panarama de ulei , ca idee.

Aștept din TIS sa vedem ce spune. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, HitmaNLive said:

Ca idee știam că Shell e noul dstribuitor de uleiuri BMW și mai știu că e o panarama de ulei , ca idee.

(sunt pe subiect - BMW foloseste oficial Shell, indiferent daca tu crezi stii, esti convind ca e borsh sau nu)

O sa incerc sa iti rapsund cand am timp. Deocamdata s-au incins PREA mult spiritele la adresa mea.

Dar daca tot zici ca uleiul bmw e panarama, ce rost are sa mai caut in TIS? Nu cumva si ala e o panarama? Si nu cumva ma obosesc degeaba?

Nu mai comentez nimic deocamdata.

Ramane ca avem pareri diametral opuse.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, HitmaNLive said:

Îți doresc succes cu ideile pe care le ai 👌! Și ca să știi , nu o zic in glumă. Daca am fi toți la fel, cu aceleași idei și principii , ar fi boring viața . 

La fel ca tine sau ca mine?

Ca mine nu trebuie sa fie nimeni, mi-s suficient. Cu ideile mele nu trebuie sa te aliezi sau sa le contrazici, trebuie sa le recunosti. in rest nu ma intereseaza.. decat daca poti sa vii cu o idee mai buna o recunosc, oricate cuvinte ti-ar lua tie sau altuia. (dar daca iti bati joc intorc foaia..)

Nu ai ce succes sa imi urezi, succesul e in ceea ce fac maine dovedit in ziua de azi.. si sunt multumit, mai mult decat ar crede unii care ataca.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Bine omule ! Las-o așa ! Văd că ești ranchiunos tare, îți place să ai ultimul cuvânt . Las-o-n p și u și l și ă. Refuz să mă mai contrazic cu tine că văd că nu știi să întinzi mâna. Sănătate multa !

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, bimmer90f30 said:

🙂 Nym, faptul ca pui tu degetul pe lant sa il simti nu inseamna nimic, nu te supara.. Motoarele astea stau in niste intinzatoare hidraulice care sunt intinse de catre uleiul care circula prin motor.. si daca un intizator e slabit.. nu e nici un indiciu.. cu toate ca sunt slabe sanse sa iti poti dea seama daca este slabit sau nu.. crede-ma ce spun..

Cu alte cuvinte cand e slabit atunci deja il auzi, slapping, adica zanganind la rece.. dupa pornire.

@Nym

Inainte sa schimb distributia, puteam lantul vechi sa il misc cu degetul si lateral si vertical. Nu mult, dar era vizibil. Nu avea alte simptome l, si probabil era inca ok, dar am schimbat kitul complet preventiv.

 

Cu kitul nou schimbat de 6 luni lantul e beton indiferent in ce pozitie se opreste motorul.

Nu stiu cat de relevant e, dar am vazut niste clipuri pe youtube cu lanturi f slabite/intinse pe N43, probabil cu patina rupta pe care le miscau cu degetul foarte usor fara sa opuna pic de rezistenta.

Nu ma costa nimic sa arunc un ochi, ocazional sa vad daca are urme de uzura si sa pun mana pe el sa verific daca sta intins in continuare, avand practic grad de comparatie cu lantul vechi. 

Asta cu producatorul de ulei folosit de bmw, sincer, ma depaseste.

Am pus un screenshot din manualul masinii care e din 2009, deci evident neactualizat pe partea de producatori, dar cu recomandarile de vascozitati si conditii de utilizare care inca se aplica.

Ca sa vada initiatorul postarii ce spune producatorul inainte sa asculte parerile noastre si sa ia o decizie informata.

La fosta masina am folosit 8 ani acelasi ulei si am vandut-o perfecta cu peste 300k km.

Masina actuala, conform istoricului, din 2009 pana a ajuns la mine a avut reviziile facute la reprezentanta in Germania unde banuiesc ca tot ulei BMW i-au pus.

Am avut capacul de la motor dat jos si e curat, camele arata f bine pentru varsta si km.

Am tras concluzia ca indiferent ce e in bidoanele alea, se pare ca e suficient cat sa tina motorul sanatos.

Cand o sa mi se strice BMW-u din cauza ca i-am pus ulei BMW, recomandat de BMW, imi sterg si eu contu, vand masina si imi iau bicicleta.

Atat, eu ma retrag. Cred ca l-am zapacit pe colegul nostru cu atatea pareri pasionate. 😆

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, HitmaNLive said:

Ca idee știam că Shell e noul dstribuitor de uleiuri BMW și mai știu că e o panarama de ulei , ca idee.

Eu nu stiam ca Shell face panarame de uleiului... poti detalia te rog? 🙂 

Problema cu uleiul BMW nu e ca ar fi prost, ci ca se fac reviziile la 25-30k km... si la km aia niciun ulei nu si mai face treaba.

Daca e schimbat la 10k maxim 15k in conditii de utilizare cat mai ok, atunci orice ulei de marca, care respecta norma/vascozitatea impusa de producator, isi va face treaba.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.