Jump to content

Urasc viteza!


Romulus

Recommended Posts

in romania cu toate principiile cunoscute si necunoscute si cu milioane de km la bord si fara viteza si cu stat pe loc si ce vrei tu oricand risti sa intre unu in tine ca era seara se grabeste si a intrat in depasire fara sa te vada

am facut dealul negru - valea oltului de foarte multe ori cand am facut nevata buc-sibiu si de acolo am invatat multe am vazut destule si ... oricand sincer ma urc la volan cu frica ca oricand dupa o curba, dupa coloana de pe contrasens poate sa vina un tir si sa intre in mine, cu toata nevinovatia mea. E pacat, din cauza lui Iliescu cu coruptia si spagile lui acum noi nu avem drumuri in tara asta si ne riscam viata de fiecare data cand ne urcam la volan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce ucide?

- oboseala soferilor de tir care sunt obligati de patroni sa mearga mii de kilometrii non-stop si sa ignore legislatia in vigoare,

- graba soferilor de microbze pt a face cat mai multe curse intr-o zi si cu pasageri cat mai multi chiar daca stau inghesuiti si in picioare

- lipsa marcajelor si a semnelor de circulatie de calitate

- spaga data la examenul auto

- graba instructorilor auto, a caror "ora" de instructaj este de fapt 40'-45'

- sa mai zic de calitatea precara a soselelor??

 

Daca mai imi vine ceva in minte am sa zic...

 

 

Aaaaa....si CEL MAI IMPORTANT...............Nevestele Cicalitoare din dreapta soferului! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
De fapt nu urasc viteza, am pus titlul asta doar ca sa va atrag atentia. Iubesc viteza, o urasc doar pe cea neadaptata la conditiile de trafic.

 

Urasc sa vad copii morti pe sosea pentru ca n-au avut timp sa inteleaga dinamica unei masini. Sa inteleaga pericolele la care se expun. Sa inteleaga ce se poate si ce nu se poate in functie de viteza unei masini.

 

Urasc sa vad oameni care conduceau BMW-uri, zdrobiti de vreun copac, doar pentru ca au uitat pentru o clipa tot ce au invatat. Sau poate pentru ca n-au stiut niciodata. Dar au vrut sa arate altor 5-6 prietenari ce poate masina. Din pacate le-a aratat doar ce nu poate soferul, masina poate multe.

 

Vreau ca acest topic sa fie unul despre "conducerea preventiva" in general. Si asta inseamna si adaptarea vitezei, astfel incat marja de eroare in caz ca se intampla ceva sa fie suficient de mare incat sa se poata evita orice situatie neplacuta.

 

Chiar si recent, multi eroi de pe forum, laudau cate un alt "erou" care filma in masina cum merge el cu viteza mare, crosetand "popice" in miscare. Stia ce face!

 

Stia ce face pe naiba. Daca stia ce face, i-ar fi fost frica de multele necunoscute care puteau aparea si n-ar fi facut asa ceva. Daca stia ce face, adapta viteza. Sa mergi pe circuit cu viteza mare, deja presupune multe riscuri. Dar s-o faci pe un drum aglomerat, o cauti cu lumanarea. Numai condus preventiv nu se cheama. Eu ii spun inconstienta.

 

Cheia multor accidente este "condusul preventiv". Stiinta de a ajunge la 250 km/h atunci cand se poate si a sta la 40 km/h atunci cand nu se poate. Stiinta de a prevedea orice situatie neprevazuta si a minimiza riscurile pana la neglijabil.

 

Cand consideri tu viteza unui 650, adaptata la conditii ? Presupun ca nu ai motor de 5000 cmc ca sa mergi cu 60 km/h... si mai presupun ca nu circuli numai pe autostrazi in DE...

Link to comment
Share on other sites

Faci tot felul de presupuneri gresite. :) Ce treaba are faptul ca pot merge tare cu mersul tare? Ce treaba are masina, cu adaptarea vitezei la conditiile drumului? Poate soferul are... Dar masina? Ca poti ajunge mai repede la viteze mari?

 

Poti ucide pe cineva? Dar o faci? Si atunci daca ai o masina puternica, inseamna ca vrei sa ucizi pe cineva? Daca ai un pistol in buzunar il vei chiar folosi?

 

Multa lume gandeste ca tine. O data ce conduc masini puternice, inteleg ca nu viteza mare e totul. Acceleratia de la 60 km/h la 100 km/h e importanta. Ca un exemplu...

 

Si de obicei pe drum ma depasesc tot felul de idioti, cu masini care stau pe drum de 10 ori mai prost decat masina mea. Unii or sa spuna ca sunt un batran impotent la volan. N-au decat.

 

Dar sansele sa ma vezi la stiri infipt intr-un copac sau cu 2 copii morti sub masina, sunt mult mai mici decat sansele idiotilor care cred ca un motor de 5000 cmc nu te lasa sa mergi cu 60 km/h...

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
De fapt nu urasc viteza, am pus titlul asta doar ca sa va atrag atentia. Iubesc viteza, o urasc doar pe cea neadaptata la conditiile de trafic...

:blink:

 

on topic: cine nu uraste mortaciuni lipite pe stalpi, mai ales cele propagate din bmw-uri? e vorba de personalitatea fiecaruia si de masina pe care o conduce in diferite proportii, adica 70% si 30%, respectiv. ca daca omul nu simte viteza, traficul si conditiile de drum, poti sa il pui intr-o locomotiva ca tot o sa faca un accident. pentru mine, pentru a putea scadea accidentele, trebuie sa civilizezi si sa faci constient, "ochii cat sarmaua"...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Aaaaa....si CEL MAI IMPORTANT...............Nevestele Cicalitoare din dreapta soferului! :)

Lol, cine stie, cunoaste! :)

ma indoiesc ca se vorbeste din experienta, dar mai stii? :)

 

Nu din experienta proprie, la mine in masina se vorbeste calm si in liniste fara a se depasi 69 dB. Cine ridica vocea sau ma streseaza cu parerile lui soferiste este rugat destul de (ne)politicos sa coboare din masina. :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu te-ar fi salvat tractiunea integrala? Credeam ca e un panaceu...
:blink:

 

In plus fata de ce s-a spus aici mai apar si situatii imprevizibile, variabile pe care nu le poti lua in calcul...si accidentele care nu se produc din vina soferului. Eu m-am trezit cu o turma de oi dupa o curba noaptea pe E60 si aveam 160kph. Am luat 10 vieti de oaie cu mine si am trecut printre 2 ciobani...in momentul impactului estimez ca aveam undeva la 90kph. Sau sunt situatii in care cate un imbecil depaseste pe linia continua sau fara vizibilitate si te trezesti fata in fata cu unul care are cam 150 sau mai mult...si tu la fel. Mi s-a intamplat destul de des si a trebuit sa ies de pe carosabil cu rotile jumatate pe asfalt si jumatate pe pamant. Viteza sub nici o forma nu poate fi sanatoasa decat prin senzatiile pe care le ofera.

 

Un alt fapt interesant: distanta de franare nu creste in mod liniar: o masina buna franeaza de la 100km/h la 0 undeva sub 40 m, dar de la 140km/h are nevoie cu mult peste 100m distanta de franare + daca mai luam in calcul distanta parcursa pana la apasarea pedalei (aprox 0.7s) + starea anvelopelor + greutatea masinii (care de multe ori poate fi incarcata) + aderenta asfaltului ajungem la distante efective mult mai mari decat cele declarate de producatori!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.