Jump to content

Turatie deschidere clapete admisie


Recommended Posts

Buna ! 

Daca imi poate spune cineva la ce turatie aproximativa sunt actionate clapetele admisie spre deschidere (e90, 320d, 2006)

Am admisie cu clapete si de cateva zile ma confrunt cu urmatoarea problema. Porneste bine, pleaca bine de pe loc si cand trece de 2000-2400 ture, motorul incepe sa tremure de parca e inecat, tinde sa moara dar apoi brusc isi da drumu'.

Mi s-a spus ca ar fi de vina turbina, pierderi de presiune pe traseu, actuator ce agața sau clapetele din galeria admisie. Am verificat cu ajutorul unui prieten si clapetele devin actionate pe la vreo 3000 ture ceea ce mi se pare mult...

Cam la ce turatie ar trebui sa deschida clapetele din galeria admisie ?

Multumesc frumos.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Am facut diagnoza, adica nu eu ci am mers la cineva si a zis ca nu am erori.

Am desfacut furtunul ce duce la turbina si am incercat sa misc de ax, da, are putin joc stanga-dreapta dar foarte putin. Dar cam fluiera. Adica fluiera pina aproape de 90° cand parca inceteaza.

Actuatorul turbinei e electronic, adica asa am inteles, isi face cursa usor si liber daca deschid o usa, dar mai baza de capul lui 1 minut dupa care inceteaza.

Problema e ca nu ma inteleg cu masina intre 1800-2400 ture cand incepe sa tremure si parca ar vrea sa moara dar apoi brusc isi revine. Mi-a spus ca clapetele sunt deschise cu intarziere si motorul nu are suficient aer in turatii mari.

Dar am verificat, am strecurat mana sub galerie si axul clapetelor incepe sa fie actionat la vreo 3000 ture. Asa trebuie sa fie ?

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Clapetele stau închise doar când motorul este la ralanti . Odată ce acționezi  accelerația ,se deschid si ele mai mult sau mai puțin .

Oricum ,daca nu funcționează actuatorul ,primești eroare pe tester !

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Tremuratul nu e de la turbina dupa părerea mea. Și as înclina sa zic ca nici de la clapete nu e. Plus ca dacă n-ar merge clapetele ai avea erori de position implausible in ista

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce aplicatie a folosit baiatul cu diagnoza, mi-a spus doar ca a gasit niste erori vechi stocate dar care nu au legatura cu motorul (ceva cu clima si cu oglinda dreapta) si tot veche una legata de EGR.

Mi-a atras atentia la ce a spus userul Godini. Eu credeam ca la o anumita valoare de turatie (de aici si titlul topicului) axul ce manevreaza clapetele e actionat brusc si total pentru ca la mine asa face. Am pus un amic sa  accelereze si aproximativ la 2800-3000 ture axul se misca brusc, total si maxim. Pana la valoarea asta sta total nemiscat.

Inteleg ca clapetele ar trebui sa se miste progresiv, in functie de turatie. Asa ar fi  corect ?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos ! Credeam ca sistemul e mai rudimentar si butucanos la admisia cu clapete controlate de o capsula vacumatica si un convertizor fata de cea controlata electronic dar se pare ca nu.

Ceva nu functioneaza corect la masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.