Jump to content

Anvelope Run Flat sau nu ?


Alin Florea

Recommended Posts

Salutare,am un BMW x4 G02 și aș vrea să îi comand cauciucuri de vară pe 20”

latimi diferite: față 245/45/20 cu spate 275/40/20 .

nu știu ce cauciucuri ar fi cele mai bune aș opta pentru RunFlat dar am citit ca sunt foarte rigide,grele afectează suspensia/direcția și se uzează mai rapid decât cele normale.Asa este ? Momentan am salvat astea din poză în coș ,sunt ok ? 

IMG_5671.png

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa stai fara griji, alege runflat, daca vrei mai mult confort si nu te streseaza ca ai putea sa faci pana si sa stai pe dreapta pe undeva, alege normale. Orice ai alege, alege cu *, ce ai pus in cos este bun si la pret foarte bun.

Link to comment
Share on other sites

Salut, anvelopele Run Flat sunt mult peste cele normale dpdv al calitatii si al stabilitatii. Sunt mai grele si masina se "lipeste" mai bine de asfalt. Intr-adevar sunt mai rigide dar sunt superioare celor normale. Ce ai pus tu in cos sunt ft ok, Pireli e echiparea de fabrica a masinii. Nu uita ca anvelopele si franele sunt primul contact cu asfaltul la orice masina. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@six in line Subiectul anvelope run-flat vs. standard este aproximativ la fel de disputat precum cel privind uleiul de motor.

Anvelopele run-flat ofera anumite beneficii, dar aderenta si tinuta de drum nu sunt neaparat printe ele. Ca regula generala, cu cat un element de suspensie (iar anvelopele fac parte din aceasta categorie) este mai greu, cu atat acesta constituie un dezavantaj mai mare.

  • Like 1
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alin Florea said:

nu știu ce cauciucuri ar fi cele mai bune aș opta pentru RunFlat dar am citit ca sunt foarte rigide,grele afectează suspensia/direcția și se uzează mai rapid decât cele normale.Asa este ?

Cat de grele sa fie daca pentru non-RFT in portbagaj ai avea si roata slim care e cam obligatorie daca pleci la drum lung (strainatati...) in portbagaj? Plus cric si cheie de prezoane..

Mergi pe RFT daca ai pana in 45 ani si nu crezi, simti spatele ca te ia..

Apoi masina se va comporta mai bine fata de non-RFT daca folosesti la limita de sus agilitatea BMW.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers si nu incerc sa trag nici o concluzie ca nici eu nu stiu ce sa cred. 3 din 4 anvelope de pe masina tatalui meu, BMW G01, jante de 19. Anvelope Pirelli de iarna, run-flat cu steluta cumparate de noi, arata asa. Si asta nu este cel mai rau, sunt unele cu rupturi pe interior.  Nu pierd presiune. Explicatia celor de la Autosoft a fost ca s-a mers cu presiunea in roti scazuta, ceea ce nu este posibil avand in vedere ca masina urla la cea mai mica abatere de presiune in pneuri.

Am mai avut anvelope Pirelli (chiar pe G05 am fix aceleasi anvelope dar pe 20), am mai avut anvelope run-flat pe diferite masini dar asa ceva nu am mai intalnit. Cel de la Autosoft zicea ca poate sa nu mai merg pe Pirelli dar tot el a recunoscut ca pe dimensiuni mai mari, cu steluta, ei au doar Pirelli. Nu cred ca il ajta pe initiator (poate chiar mai mult incurca) dar pentru ca am fost saptamana trecuta sa le schimb, am zis sa mentionez experienta mea. Daca ar fi sa nu pun run-flat, sigur as lua altceva decat Pirelli. Am avut Goodyear pe F15, normale, si nu am avut absolut nici o problema.

20240425_121721.jpg

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, bimmer90f30 said:

Cat de grele sa fie daca pentru non-RFT in portbagaj ai avea si roata slim care e cam obligatorie daca pleci la drum lung (strainatati...) in portbagaj? Plus cric si cheie de prezoane..

Mergi pe RFT daca ai pana in 45 ani si nu crezi, simti spatele ca te ia..

Apoi masina se va comporta mai bine fata de non-RFT daca folosesti la limita de sus agilitatea BMW.

 

Una e sprung weight, alta e unsprung weight.

Impactul greutatii e sesizabil cand vine vorba de roti, respectiv unsprung weight-ul - jante usoare cu anvelope usoare se simt imediat.

2 hours ago, six in line said:

Salut, anvelopele Run Flat sunt mult peste cele normale dpdv al calitatii si al stabilitatii. Sunt mai grele si masina se "lipeste" mai bine de asfalt. Intr-adevar sunt mai rigide dar sunt superioare celor normale. Ce ai pus tu in cos sunt ft ok, Pireli e echiparea de fabrica a masinii. Nu uita ca anvelopele si franele sunt primul contact cu asfaltul la orice masina. 

Ce ar insemna calitate sau superioare in cazul asta? Cam orice anvelopa de performanta nu e Runflat.

Edited by paul_e88
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

@Alin Florea salut, exact aceleasi dimensiuni le am si eu pe.X3 G01.

Eu cand am luat jantele pe 20 au venit deja echipate cu Pirelli Pzero PZ4.

La ce ai tu nevoie, runflat si cu * BMW ai doar 3 optiuni pe 20":

Bridgestone Alenza

Pirelli Pzero PZ4

sau

Michelin Latitude Sport 3.

Eu le as alege pe ultimele. Cand se uzeaza actualele PZ4, eu trec pe Michelin.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mkdan2004 said:

Ca fapt divers si nu incerc sa trag nici o concluzie ca nici eu nu stiu ce sa cred. 3 din 4 anvelope de pe masina tatalui meu, BMW G01, jante de 19. Anvelope Pirelli de iarna, run-flat cu steluta cumparate de noi, arata asa. Si asta nu este cel mai rau, sunt unele cu rupturi pe interior.  Nu pierd presiune. Explicatia celor de la Autosoft a fost ca s-a mers cu presiunea in roti scazuta, ceea ce nu este posibil avand in vedere ca masina urla la cea mai mica abatere de presiune in pneuri.

Am mai avut anvelope Pirelli (chiar pe G05 am fix aceleasi anvelope dar pe 20), am mai avut anvelope run-flat pe diferite masini dar asa ceva nu am mai intalnit. Cel de la Autosoft zicea ca poate sa nu mai merg pe Pirelli dar tot el a recunoscut ca pe dimensiuni mai mari, cu steluta, ei au doar Pirelli. Nu cred ca il ajta pe initiator (poate chiar mai mult incurca) dar pentru ca am fost saptamana trecuta sa le schimb, am zis sa mentionez experienta mea. Daca ar fi sa nu pun run-flat, sigur as lua altceva decat Pirelli. Am avut Goodyear pe F15, normale, si nu am avut absolut nici o problema.

20240425_121721.jpg

Din pacate pe 20 singura anvelopa omologata * BMW si cu runflat este Pirelli. La 19 mai ai si alte variante, chiar si Michelin.

Link to comment
Share on other sites

On 4/29/2024 at 9:30 AM, paul_e88 said:

jante usoare cu anvelope usoare se simt imediat.

Jantele lui pe 20 sunt jante usoare, sau sunt grele, explica la obiect, cu exemple daca se poate.

Pentru mine jantele usoare sunt alea din tabla; la celalalte greutatea le creste cu marimea. Pebtru ca o data cu marimea creste si grosimea materialului. Dar poate tu ai alte date si eventual ii sugeram sa aleaga alte jante din materiale mai usoare o data cu trecerea la anvelope de vara.

Nu inteleg aluzia sau explicatia. Asa ca eu am dat-o pe a mea. Raman la parerea initiala.

 

 

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/29/2024 at 11:30 AM, paul_e88 said:

Una e sprung weight, alta e unsprung weight.

Impactul greutatii e sesizabil cand vine vorba de roti, respectiv unsprung weight-ul - jante usoare cu anvelope usoare se simt imediat.

L-ai terminat!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut runflat pe X6 si nu am mai vrut sa mai aud de ele, de-asta cand mi-am luat X5-ul mi-am luat cu pneuri pe 22 deoarece era singura optiune ce o aveam la indemana ca sa fug de runflat-uri.

Acum actuala masina are pneuri pe 20 cu runflat dar daca maine ar trebui sa schimb pneurile as lua pneuri normale.

Runflat sunt zgomotoase si grele, imi bag picioarele in ele.Am compresorul in portbagaj daca se intampla sa iau vreun cui ceva sa bag aer cat sa ajung la vreo vulcanizare sa il repar. Am patit-o la X6, am avut un holsurub de toata frumusetea in roata de mi-a dat masina avertizare ca am presiunea scazuta cand am vrut sa plec. Am scos frumos compresorul, am bagat aer in roata si am plecat sa gasesc o vulcanizare unde sa repar pneul. Puteam probabil sa plec fara sa bag aer dar aveam sanse mari sa fac pneul praf si ma costa cateva sute bune de $ pneul pe 20, 315 din ce retin ca aveam pe spate la X6. Asa am platit vreo $20 si aia a fost dupa ce mi-am gasit o vulcanizare ce a vrut sa repare ca majoritatea mergeau cu magareala ca nu se poate repara si tre sa comand alte doua pneuri ca sa le iau pereche. 

Concluzia mea: NU as lua runflat nici sa ma bati. 😄 

Mai jos se poate vedea ce aveam in roata dupa ce o umflasem evident si am plecat sa gasesc o vulcanizare. 🙂

LnXxirC.jpg

xyUZq5p.jpg

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Viper05 said:

pai nu stiu deaia intreb, eu credeam ca e fix invers dar habar nu am

Fizica din carti mai greseste cateodata, nu des. 

Si ca sa lamurim repede, repede, probabil jante pe 20 din metal nici nu se pot face.. 

Dar sunt absolut sigur ca o sa insisti..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare!
 

O curiozitate am si eu. Este adevarat ca presiunile declarate de producator si scrise pe sticker-ul de la usa, sunt pentru anvelope RFT? presupun ca atunci cand montezi anvelope Non-RFT ar trebuie cel putin 0.2 in plus la presiune. voi ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

Presiunile de pe stâlp sunt pentru anvelope , punct!Nu contează ca sunt runflat sau normale.Sunt presiunile recomandate în funcție de încărcare.Si în idrive ai presiune pentru confort sau pentru extra load.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Verifica daca in cartea masinii sunt pe lista anvelopele RFT. Sincer nu recomand pentru ca nu in toate vulcanizarile se pot repara dar nici nu pot sa neg ca intr-adevar ai stabilitate mai buna in special pe viraje. Daca vrei performante bune pe franare ai grija sa nu fie all seasons !

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.