Jump to content

Romania 1 deces / 3 accidente


CC23298

Recommended Posts

Societatea Academica Romana (SAR) a publicat raportul „Drumuri in lucru?”, document care trateaza starea infrastructurii rutiere din Romania si pericolele generate de aceasta asupra traficului rutier.

 

Membrii SAR, cei care au intocmit acest raport care reda adevarata situatie existenta in Romania, au afirmat la inceputul documentului: ”Micul secret al sectorului nostru de infrastructura este ca banii nu mai sunt o mare problema. El inca primeste mai putin decat ar avea nevoie in mod ideal, dar mai mult decat poate gestiona actualmente. Asa ca adevarata criza este una de conducere si de capacitate administrativa”.

 

Problema accidentelor

 

Conform acestui studiu, Romania se afla pe primul loc in Europa in ceea ce priveste rata mortalitatii raportata la numarul de accidente. Astfel, in Romania sansa de a muri intr-un accident pe un drum national este de 40 de ori mai mare decat media in UE. Raportul arata ca nu doar stilul de condus al romanilor este aici de blamat, ci in primul rand geometria defectuoasa a sectoarelor de drum, intarzierea cronica lucrarilor de intretinere si coliziunea cu traficul local din satele si orasele lipsite de centuri ocolitoare. In lipsa unei retele bine proiectata si intretinuta de drumuri judetene si comunale, traficul local in Romania este excesiv concentrat pe drumurile nationale.

 

Problema autostrazilor

 

Documentul de fata ataca in mod direct problema autostrazilor in Romania, care isi pot dovedi utilitate, dar care nu reprezinta solutia la toate problemele. De asemenea, se mai face cunoscut faptul ca in tara noastra pretul unui km de autostrada este de 2-3 mai mare decat preturile practicate in tari ca Polonia, Ungaria sau Cehia. Fata de aceste realitati nimeni nu are vreo explicatie, nu se stie de ce exista unele costuri suplimentare si ascunse in pretul unui km de autostrada.

 

Raportul consemneaza o critica virulenta la adresa autoritatilor romane, care nu dezvolta proiecte si planuri cu finalitate reala ci unele fanteziste (planul autostrazilor 2007-2013), menite sa atraga aprecierea opiniei publice. Documentul ne-a atras atentia asupra riscurilor asupra accidentelor rutiere existente pe drumurile publice din Romania.

 

Practic, Romania este tara care prezinta cel mai mare risc pe drumurile publice. Media de un deces la trei accidente fata de un deces la sase accidente, cat se inregistreaza in Rusia, a doua tara in topul riscurilor, arata cat de grava este este situatia. Raportul SAR a subliniat starea jalnica a infrastructurii, care reprezinta unul dintre cele mai importante puncte in procesul de aderare efectiva a tarii noastre in comunitatea europeana.

 

Raportul integral al SAR: http://www.automarket.ro/download/sar-policy-brief-no-26.pdf

(text preluat)

post-6567-1186113666_thumb.jpg

Edited by CC23298
Link to comment
Share on other sites

suntem si noi pe primul loc la ceva.si ca de obicei nu la ceva bun.

daca stai sa te uiti la stirile de la ora 5 nu-ti mai vine sa te urci la volan.

drumurile sunt proaste dar cel mai grav e ca sunt pline de soferi inconstienti,fara pic de civilizatie si respect in trafic.

parerea mea e ca soferii de logan,de maxi-taxi si 50% din soferii de tir ar trebui impuscati.cam atat.

Link to comment
Share on other sites

Printre cauzele deceselor pe drumuri nu este trecuta una dintre cele mai importante pt. mine, si anume starea parcului auto. Cate ragalii ruginite moarte care se mai tin doar in sarme intalniti zilnic? Cate dintre ele credeti ca mai franeaza corect? Sau altfel: Cate Dacii vechi implicate in accidente le-ati vazut deformandu-se intr-un fel in care sa protejeze cat de cat pe cineva din interior?
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca tot soferii inconstienti sunt de vina.

daca tot au o ragalie de dacie legata cu sarma(ca statul ii cere enorm pe taxa de prima inmatriculare sa-si aduca si el una mai bunicica)macar sa mearga prudent si incet ,sa tina cont de starea tehnica a masinii pe care o conduce.

am vazut ca e macel cand siese RAR-ul cu masinile de control in trafic-amenzi si taloane luate la greu...ar trebui sa fie in fiecare zi pe strazi de dimineata pana seara

Link to comment
Share on other sites

Autohtonele care sunt propuse ca premiu pt casare au fost concepute in anii 1968...pt acum...pe langa faptul ca gradul de siguranta la impact e slab din constructie, mai intervine si uzura fizica a materialelor...respectiv suduri slabite sau artizanal facute, coroziunea metalelor in timp...tabla subtire utilizata care, odata cu trecerea timpului, s-a subtiat si mai mult datorita coroziunii firesti a mediului...starea imprecara dpdv tehnic al masinii...pai la RAR iti verifica bucsele si farurile in loc sa puna senzori pe masina si sa o supuna la torsiuni si socuri mici...sa vada independenta tablelor fata de cadru/sasiu....adica tocmai ce spuneati mai devreme...calitatea legaturilor realizate cu sarma :blink:
Link to comment
Share on other sites

eu zic ca nu e relativ sondajul asta prin simplu fapt ca la noi mai mult decat jumate din accidente nu sunt declarate...

267625[/snapback]

 

@sierra: Sincer, nu cred ca zgarieturile din parcare sau jantele ciobite in borduri au fost considerate accidente .... Asta daca am inteles eu bine ce ai scris tu

Link to comment
Share on other sites

este ingrijorator, aproape in fiecare zi vad la tv accidente cu protagonisti soferi de bmw, si culmea cam intodeauna ei sunt de vina. de ex: astazi la stiri unu cu un e46 a pierdut controlul , a intrat pe trotuar si a luat pe sus o familie care isi plimba bebelusul in carucior => sotul mort, copilul si mama in stare grava la spital cu fracturi, deasemenea, tot astazi, un e39 condus de un cetatean chinez a omorat pe trecera de pietoni o fata de 15 ani.

lumea o sa inceapa sa ne priveasca ca pe niste animale daca nu se opresc odata chestile astea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.