Jump to content

Bec ulei BMW e39 523i


Recommended Posts

 

Am un 523i 170 cai de când i-am făcut schimbul de ulei și la câteva zile a început sa mii se aprindă becul la ulei 
La rece este totul ok 
Când se încălzește se aprinde 
Am înlocuit senzorul de presiune

Astăzi i-am băgat 10w60 și doar dacă o duc in 3000 de ture și o scot pe liber scade turometrul aproape de  0 și se aprinde poarma când revine la 500 600 turații se stinge

Link to comment
Share on other sites

Salut Andrei, 

Sa intelegem ca este becul ce indica presine scazuta ulei. Din ce ai spus mai sus sa intelegem ca ai pus un ulei mult mai "subtire" decat cel specificat de producator sau cel care era in masina inainte ceea ce poate duce la o ungere defectuaoasa si poate cauza deteriorarea vibrochenului si a cuzinetilor. Indicat ar fii sa vezi daca ai span in filtrul de ulei.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/13/2024 at 11:10 PM, Andrei2396 said:

Am un 523i 170 cai de când i-am făcut schimbul de ulei și la câteva zile a început sa mii se aprindă becul la ulei 
[...] Astăzi i-am băgat 10w60 și doar dacă o duc in 3000 de ture și o scot pe liber scade turometrul aproape de  0 și se aprinde poarma când revine la 500 600 turații se stinge

@Andrei2396 Din cele de mai sus inteleg ca problema a aparut dupa un prim schimb de ulei, iar apoi l-ai inlocuit si pe acela cu un 10W60, iar problema persista. Intrebari:

  1. Ce tip de ulei ai folosit la primul schimb (producator, model, vascozitate), acela dupa care a inceput pentru prima data sa se aprinda martorul de ulei?
  2. Cu primul schimb de ulei, martorul de presiune se aprindea si in alte conditii (de ex., la relanti), sau doar in situatia descrisa de tine, anume atunci cand turatia motorului se ducea catre zero?
  3. Cu al doilea schimb de ulei (cel 10W60), martorul de presiune se mai aprinde si in alte situatii, sau strict atunci cand turatia motorului scade catre zero?
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FiveThreeFive said:

@Andrei2396 Din cele de mai sus inteleg ca problema a aparut dupa un prim schimb de ulei, iar apoi l-ai inlocuit si pe acela cu un 10W60, iar problema persista. Intrebari:

  1. Ce tip de ulei ai folosit la primul schimb (producator, model, vascozitate), acela dupa care a inceput pentru prima data sa se aprinda martorul de ulei?
  2. Cu primul schimb de ulei, martorul de presiune se aprindea si in alte conditii (de ex., la relanti), sau doar in situatia descrisa de tine, anume atunci cand turatia motorului se ducea catre zero?
  3. Cu al doilea schimb de ulei (cel 10W60), martorul de presiune se mai aprinde si in alte situatii, sau strict atunci cand turatia motorului scade catre zero?

Salut mașina când am cumpărată nu știu ce tip de ulei a fost in ea 

1 primul schimba care l-am făcut a fost Castrol 10w40 și de atunci a apărut problema 

2 cu primul ulei se aprindea când o lăsăm la relanti 

3 doar atunci când scade turația 

0736775949 mă poți sună sa îți explic 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bogdanlitzoiu said:

Salut Andrei, 

Sa intelegem ca este becul ce indica presine scazuta ulei. Din ce ai spus mai sus sa intelegem ca ai pus un ulei mult mai "subtire" decat cel specificat de producator sau cel care era in masina inainte ceea ce poate duce la o ungere defectuaoasa si poate cauza deteriorarea vibrochenului si a cuzinetilor. Indicat ar fii sa vezi daca ai span in filtrul de ulei.

 

0736775949 sunatima și va explic toată povestea 

Link to comment
Share on other sites

Andrei, scuza-ma, dar nu o sa te sun. Sunt de parere ca este oportun ca discutia sa ramana strict in cadrul oferit de forum. Si, in plus, iti recomand sa stergi numarul tau de telefon din post-ul de mai sus; nu este deloc OK sa fie public. 

Revenind la problema tehnica, avand in vedere ce ai raspuns mai sus, cred ca motorul a acumulat destul de multa uzura in lagare (arbore cotit: palier + biela, axe cu came). O alta cauza ar putea fi uzura pompei de ulei. Este posibil sa fie atat doar una dintre aceste cauze, sau amandoua.

Analizand cele de mai sus, cred ca ar trebui sa lasi motorul in pace si sa continui sa folosesti uleiul 10W60. Este un compromis decent, care ar trebui sa tina motorul stabilizat pentru probabil tot restul vietii lui, sau pana la o revizie capitala. Iti recomand insa sa cercetezi de ce scade turatia pana aproape de zero, cand scoti cutia la punctul mort / cand apesi ambreiajul. Acest lucru nu este normal. AI putea incepe prin curatarea / verificarea ICV-ului (idle control valve).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Andrei, scuza-ma, dar nu o sa te sun. Sunt de parere ca este oportun ca discutia sa ramana strict in cadrul oferit de forum. Si, in plus, iti recomand sa stergi numarul tau de telefon din post-ul de mai sus; nu este deloc OK sa fie public. 

Revenind la problema tehnica, avand in vedere ce ai raspuns mai sus, cred ca motorul a acumulat destul de multa uzura in lagare (arbore cotit: palier + biela, axe cu came). O alta cauza ar putea fi uzura pompei de ulei. Este posibil sa fie atat doar una dintre aceste cauze, sau amandoua.

Analizand cele de mai sus, cred ca ar trebui sa lasi motorul in pace si sa continui sa folosesti uleiul 10W60. Este un compromis decent, care ar trebui sa tina motorul stabilizat pentru probabil tot restul vietii lui, sau pana la o revizie capitala. Iti recomand insa sa cercetezi de ce scade turatia pana aproape de zero, cand scoti cutia la punctul mort / cand apesi ambreiajul. Acest lucru nu este normal. AI putea incepe prin curatarea / verificarea ICV-ului (idle control valve).

Da chestia de mă dispera că motorul nu bate deloc nici măcar tacheți se aude atât de frumos in cat nici nu zici că-i pornit 

Și eu bat spre uzura pompei dar am zis sa și întreb 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.