Jump to content

F36 problema directie


Recommended Posts

Salut,

 

Am un F36 din 2018 cu power steering.

Stiu ca sunt probleme cu ele si exista un kit de reparatie, lucru pe care o sa il si rezolv in urmatoarele saptamani.

Dar, imi e teama ca nu imi va rezolva problema mea.

Pe drumuri denivelate, adica cam pe aproape toate drumurile din oras, masina parca trage de volan stanga sau dreapta.

Ca si exemplu, este asemanator cu tragerea ce o face lane keep-ul (masina mea nici nu are lane keep). stiu ca este normal ca o masina cu anvelope late si jante mari sa faca treaba asta, dar parca la mine este exagerat. Cateodata parca pleaca volanul direct, trebuie sa tin tare de el sa nu joace masina.

Bratele cu bucsile sunt schimbate de o saptamana dar nu a rezolvat problema. Pe autostrada de exemplu sau dn unde drumul este bun, intr-adevar nu se intampla treaba asta.

Aveti ceva pareri/opinii care ar putea fi de folos?

 

Multumesc!

Edited by Vescan
gresit modelul masinii
Link to comment
Share on other sites

  • Vescan changed the title to F36 problema directie

Inteleg ca ai o problema de tramlining. Plecand de la ipoteza ca nu ai jocuri in suspensie si in directie, iti recomand urmatoarele:

  • umfla pneurile la cea mai joasa presiune permisa pentru specificul tau de utilizare, mai ales daca ai pneuri late cu flanc ingust;
  • verifica si, dupa caz, ajusteaza geometria puntilor fata si spate. Insista, la atelierul la care faci reglajul, sa seteze unghiul de convergenta la puntea fata la maximul de toe-in permis de specificatia BMW, pentru modelul tau de masina.
  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Cu siguranță roțile nu sunt conforme cu specificațiile bmw pentru modelul în cauză. 

Mulți pun jante de 19 sau 20,și peste 1 an au bătăi în casetă sau suspensie...pe lângă efectul ăsta de împrăștiere pe drum.

 

Ori cauciucurile au trecut de limita de uzură. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, wolf20 said:

Cu siguranță roțile nu sunt conforme cu specificațiile bmw pentru modelul în cauză. 

Mulți pun jante de 19 sau 20,și peste 1 an au bătăi în casetă sau suspensie...pe lângă efectul ăsta de împrăștiere pe drum.

 

Ori cauciucurile au trecut de limita de uzură. 

 

Rotile sunt conforme cu specificatiile masinii, pe 19 si cauciucurile sunt foarte putin rulate.

48 minutes ago, FiveThreeFive said:

Inteleg ca ai o problema de tramlining. Plecand de la ipoteza ca nu ai jocuri in suspensie si in directie, iti recomand urmatoarele:

  • umfla pneurile la cea mai joasa presiune permisa pentru specificul tau de utilizare, mai ales daca ai pneuri late cu flanc ingust;
  • verifica si, dupa caz, ajusteaza geometria puntilor fata si spate. Insista, la atelierul la care faci reglajul, sa seteze unghiul de convergenta la puntea fata la maximul de toe-in permis de specificatia BMW, pentru modelul tau de masina.

Multumesc pentru sfat! o sa incerc sa fac asta.

Rotile sunt runflat: fata sunt 225/40r19 iar cele spate 255/35r19.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Vescan said:

Rotile sunt conforme cu specificatiile masinii, pe 19 si cauciucurile sunt foarte putin rulate.

Multumesc pentru sfat! o sa incerc sa fac asta.

Rotile sunt runflat: fata sunt 225/40r19 iar cele spate 255/35r19.

Doar n o să spui că așa făcea și nouă. 🙂

Dacă ai un COC, mai verifică o dată. ( Nu pe stâlp)

Din suspensie sau direcție nu are cum să facă așa. 

Dacă nu cumva a umblat un Lache la geometrie înainte și a făcut o varză. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, wolf20 said:

Doar n o să spui că așa făcea și nouă. 🙂

Dacă ai un COC, mai verifică o dată. ( Nu pe stâlp)

Din suspensie sau direcție nu are cum să facă așa. 

Dacă nu cumva a umblat un Lache la geometrie înainte și a făcut o varză. 

Masina am luat-o acum o luna, avea rotile de iarna care intr-adevar erau ft uzate si am pus problema pe seama lor.

Dupa ce am schimbat anvelopele cu cele de vara, care au venit impreuna cu masina, am observat ca inca face la fel. Am fost la reechilibrat si geometrie la sigemo, intr-adevar s-a simtit diferenta, insa tot mi se pare ciudat cum se comporta masina.

Nu am vazut nici un certificat (banuiesc ca asta inseamna COC). 

Unde imi recomanzi sa ma uit cand voi comanda anvelopele viitoare? Sau orice sfat in plus ajuta.

Mersi mult! 🙂

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, wolf20 said:

Astea le a avut : https://www.auto-treff.com/wcf/index.php?article/399-styling-400/

pe 18, 2 dimensiuni.

Deci, nu sunt conforme.https://www.mdecoder.com/decode/wba4h91070bn87733

Inutil sa mai intreb cati km are masina.

Da, acestea sunt cele cu anvelopele de iarna care sunt f uzate. 

Ce scrie pe stalpul masinii, ca si dimensiuni, nu sunt considerate tot conforme?

Nu are ft multi km, acum am ajuns la 79k.

Link to comment
Share on other sites

Doar sunt curios, nu cu intentia de a contrazice. De ce nu ar fi rotile de 19 conforme? 
Inteleg ca din fabrica a venit cu 18, dar masina are omologare pe mai mutle dimensiuni de roti, as crede ca inclusiv 19 in dimensiunile mentionate de el.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Vescan said:

 

Ce scrie pe stalpul masinii, ca si dimensiuni, nu sunt considerate tot conforme?

 

Nu.
Acolo sunt trecute dimensiunile pentru toate tipurile de motor cu codul de caroserie aferent.

Adica ai si pt M4,435,430,420 , cu dimensiunile fiecaruia.Daca tu ai in COC 18,2 dimensiuni,aia pui,nu altceva( un dealer te lamureste mai bine)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, paul_e88 said:

Doar sunt curios, nu cu intentia de a contrazice. De ce nu ar fi rotile de 19 conforme? 
Inteleg ca din fabrica a venit cu 18, dar masina are omologare pe mai mutle dimensiuni de roti, as crede ca inclusiv 19 in dimensiunile mentionate de el.

Are pe mai multe dimensiuni,dar a lui este incompatibila cu 19.M urile au 19,20 cu franele si suspensia adecvata,nu toate cu mpaket.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, paul_e88 said:

Pai in COC adesea sunt trecute mai multe dimensiuni. Valabil si pentru CIV-ul romanesc.  

Chiar sunt curios daca se uita, ce gaseste acolo.

Nu stiu unde este acest COC si nici exact ce inseamna.. 

pe stalp si in talon sunt de la r17 pana la r20 inclusiv. 

Dar are sens ce spune wolf. O sa cumpar un set de anvelope si pun acestea de 18. Sa vedem daca va mai face asa.

Link to comment
Share on other sites

Uite-te in CIV sau du-te la un dealer BMW si intreaba despre compatibilitate cu masina ta, pe baza seriei de sasiu, inainte sa te apuci sa cumperi ceva.

Tu nu ai COC pentru ca masina ta e din RO originara, doar dealerul/primul proprietar a avut de-a face cu asta cand a inmatriculat-o.

PS: m-am uitat pe coduri si vad ca stickerele de prag/usa difera in functie de motorizare, de ex. 430i are alt sticker decat 440i. 

PS2: atasat si pagina din catalogul F36 LCI din 2018, 430i venea standard cu roti 17", optional putandu-se pune pana la 19".

Ai fi deja in ilegalitate cu rotile de 18", daca ar fi asa stricta situatia sa ai voie doar cu ce a venit ea. Dar cred ca masina are omologare pe 17-19", asa cum am vazut la majoritatea.

image_2024-05-15_174535027.png

 

image_2024-05-15_175022515.png

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, paul_e88 said:

Uite-te in CIV sau du-te la un dealer BMW si intreaba despre compatibilitate cu masina ta, pe baza seriei de sasiu, inainte sa te apuci sa cumperi ceva.

Tu nu ai COC pentru ca masina ta e din RO originara, doar dealerul/primul proprietar a avut de-a face cu asta cand a inmatriculat-o.

PS: m-am uitat pe coduri si vad ca stickerele de prag/usa difera in functie de motorizare, de ex. 430i are alt sticker decat 440i. 

PS2: atasat si pagina din catalogul F36 LCI din 2018, 430i venea standard cu roti 17", optional putandu-se pune pana la 19".

Ai fi deja in ilegalitate cu rotile de 18", daca ar fi asa stricta situatia sa ai voie doar cu ce a venit ea. Dar cred ca masina are omologare pe 17-19", asa cum am vazut la majoritatea.

image_2024-05-15_174535027.png

 

image_2024-05-15_175022515.png

Da, are omologare pana la r20.

Saptamana urmatoare este programata la bavaria masina si o sa ii intreb si despre acest aspect..

O sa revin cu update.

Multumesc mult pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, FiveThreeFive said:

Daca ai raportul de la finalul operatiei de geometrie, te rog posteaza-l aici.

Nu il am din pacate. Dar vreau sa o refac oricum, nu sunt multumit de ce au facut cei de la sigemo.

Si o sa le cer si raportul pe care il voi posta aici.

Inainte de asta, o sa pun presiunea asa cum ai mentionat.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wolf20 said:

Are pe mai multe dimensiuni,dar a lui este incompatibila cu 19.M urile au 19,20 cu franele si suspensia adecvata,nu toate cu mpaket.

Scuze, dar te inseli groaznic 🙂 hai sa nu sarim la gatul omului cand noi nu stiam ce are in CIV, asta unul.

Doi, acel efect de tramlining este prezent si la masini noi, conteaza ft mult cauciucurile, tipul de drum etc, nu e ceva anormal si nu inseamna ca sigur 100% este ceva in neregula cu masina. Este o consecinta a anvelopelor late pt anumite masini

@Vescan, in CIV ai trecute dimensiunile acceptate si conforme pt masina ta, simplu. Te poti uita acolo. Nu te arunca la cumparat anvelope pe 18 degeaba

Edited by minu94
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Vescan said:

Inainte de asta, o sa pun presiunea asa cum ai mentionat.

De la presiunea in anvelope sa nu te astepti la rezultate magice. Logica din spatele presiunii mai reduse este de a permite flancului anvelopelor sa flexeze ceva mai mult, reducand astfel efectul tramling-ului. Dar cum tu ai pneuri run-flat cu profil ingust, al caror flanc este prin definitie foarte rigid, o presiune redusa va aduce in cel mai bun caz o usoara ameliorare, iar in cel mai rau caz nu va avea aproape niciun efect.

In ceea ce priveste geometria puntilor, ideea este sa faci reglaje cat mai precise, urmarind valori care contracareaza tramlining-ul. Am observat ca mecanicii care regleaza geometria se multumesc cu orice valori care se incadreaza in intervalele limita prescrise. De exemplu, nu isi bat capul sa reduca la maxim posibil diferentele intre roata stanga si cea dreapta la aceeasi punte, pentru ca acest lucru implica migala si timp suplimentar. Din aceasta perspectiva, ideea este sa refaci geometria fata + spate, ramand in specificatiile BMW, dar setand cu precizie parametrii reglabili, tintind spre anumite valori. Fisa de la reglarea anterioara ar putea arata atat daca are sens o noua ajustare a geometriei, cat si daca aceasta are potentialul de a reduce tramling-ul.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Părerea mea este ca ai cauciucurile ovalizate. Se pot observa pe aparatul de echilibrare din vulcanizare daca sunt “săltărețe” sau calcă strâmb. Asta apare dacă au fost depozitate prost, ori mașina a stat mai multe luni nemișcată.

Iar dacă e asta, la autosoft ți le pot “țeși” pentru a fi perfect rotunde, mai ales ca sunt aproape noi

Edited by afterglow
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Vescan said:

niste anvelope xl inloc de runflat, ar fi mai “comode” pentru oras?

Avem teorie si avem practica.

In teorie, atat timp cat pastrezi neschimbate dimensiunile, cele mai confortabile anvelope - si totodata cu tendinta mai redusa spre tramlining - sunt cele standard load si touring. Nu XL, nu high-performance/sport. Cele XL au sens in doua situatii: producatorul specifica in mod expres un indice de incarcare pe care doar astfel de pneuri il indeplinesc, respectiv ai nevoie de o anvelopa cu un flanc ceva mai rigid, intr-un context in care nu ai alta alternativa. In opinia mea, atat timp cat bugetul iti permite, incearca sa iei anvelope de la producatori premium. Sunt mai scumpe, dar totodata reflecta prin performante si calitate banii cheltuiti in cercetare. De asemenea, subcriu la ceea ce a scris @minu94 mai sus: un anumit model de pneu poate fi mai predispus la tramlining decat altul. Problema este ca nu vei sti acest lucru decat dupa ce cumperi un set si il montezi pe masina.

Practica insa iti restrange plaja de optiuni, intrucat - dupa VIN - inteleg ca ai o masina xDrive. Foarte pe scurt, principala dilema este in ce masura se accepta diferente de diametru intre rotile celor doua punti. Gasesti aici pe forum topic-uri in care problema anvelopelor pentru xDrive este intoarsa pe toate partile, fara insa sa se ajunga neaparat la o concluzie clara, alb/negru. Iti recomand sa le cauti si sa le parcurgi. Poate la final vei fi si mai in ceata decat esti acum, dar dezbaterile de acolo sunt interesante si totodata utile, ajutandu-te sa iei o decizie in cunostinta de cauza.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.