Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, Liviu Filip said:

Sigur! Vă mulțumesc frumos de ajutor și răspunsuri!

Bine, nu uita sa vii sa ne arati ce spune bimmerlink-ul despre cantitatea de cenusa imediat dupa curatare. Si pune un screen shoot aici.. de evidenta.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Pot sa iti spun eu de pe acum ce o sa arate bimmerlink dupa curatarea filtrului. 
1. Daca nu-l reinitializeaza cu ISTA va arata aceeasi valoare precum cea actuala. 
2. Daca-l reinitializeaza va arata 0 grame. 

Link to comment
Share on other sites

Profit de ocazia aceasta sa va intreb daca ati observat urmatorul fenomen:

Se termina regenerarea cu succes, Soot mass ajungand in jurul valorii de 6g, dar in momentul cand las piciorul de pe acceleratie, Soot mass sa sara 2-3g in sus spre 9g. Daca accelerez, revine iar cu 2-3g mai jos.

Senzor(i) cu probleme?

 

Link to comment
Share on other sites

Valoarea "Soot mass" e o estimare calculata in functie de backpressure masurat care in mod normal creste odata cu turatia motorului. Masuratoarea relevanta e backpressure in funtie de regim: relanti, 2000 rot/min, 4000 rot/min.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vă salut!

Am mai discutat despre asta și acum mi-a apărut iarăși acel martor check engine. Am verificat cu bimmer link și singura eroare care e permanentă e 24CE00. Mă poate sfătui cineva ce pot face ?

IMG_9633.png

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, mgi said:

Da, rezolva întâi problema cu egr-ul și după aceea 3 probabil sa se rezolve și eroarea de la dpf

Dar EGR’ul l-am făcut în urma rechemării în service. Mașina a avut rechemare și am fost cu ea la reprezentanță la Timișoara. Am și pus pe mecanic să se uite după ce am luat-o să văd dacă au schimbat egr’ul și era nou..

16 minutes ago, mgi said:

Da, rezolva întâi problema cu egr-ul și după aceea 3 probabil sa se rezolve și eroarea de la dpf

Măcar din curiozitate, cât face toată treaba ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, srb_alex said:

Cu atat mai bine ca ai schimbat EGR ul pe campanie. Eu zis sa te duci la ei si sa le spui ca ai eroare pe EGR.

Păi și crezi că îi mai interesează pe ei? Totuși a trecut mai bine de un an de când am fost. Dacă nu greșesc undeva în aprilie 2023.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Liviu Filip said:

Păi și crezi că îi mai interesează pe ei? Totuși a trecut mai bine de un an de când am fost. Dacă nu greșesc undeva în aprilie 2023.

Verifica sa nu ai rechemare din nou pt racitor + egr. Campania noua cu ultimul model/reper de racitor a inceput pe 27 aprilie 2023. Mai mult ca sigur ti-a fost schimbat atunci tot cu modelul vechi de racitor, o posibila cauza a problemei actuale.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Onnix said:

Verifica sa nu ai rechemare din nou pt racitor + egr. Campania noua cu ultimul model/reper de racitor a inceput pe 27 aprilie 2023. Mai mult ca sigur ti-a fost schimbat atunci tot cu modelul vechi de racitor, o posibila cauza a problemei actuale.

Acum mă uitam când am fost cu mașina și în 22 februarie 2023, deci nu aprilie cum am zis, așa am avut impresia. 
Dar totuși când am verificat seria pe site-ul lor, îmi spune că “nu există rechemare în service pentru acest automobil”.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 7/7/2024 at 10:26 AM, Liviu Filip said:

Acum mă uitam când am fost cu mașina și în 22 februarie 2023, deci nu aprilie cum am zis, așa am avut impresia. 
Dar totuși când am verificat seria pe site-ul lor, îmi spune că “nu există rechemare în service pentru acest automobil”.

 

Update: am verificat așa foarte random, se pare că acum apare că este rechemare. Cel mai probabil tot răcitor, egr.

IMG_0971.png

Link to comment
Share on other sites

Am avut săptămâna aceasta o problemă cu o scurgere de antigel, am lăsat deschisă și o discuție pe tema asta.. OK, s-a rezolvat problema aia, însă, când am deschis discuția cu DPF’ul, am zis că am dus-o la reprezentanță BMW în Timișoara, că am avut rechemare pentru schimbat răcitor+egr și tot aici am zis că în continuare am problema aceasta, ba se mai aprindea martorul de check engine, etc. Când a desfăcut mașina să schimbe acel cot de sub admisie..deșteptul care a lucrat la egr, a prins firul acela din poză +(câteva șuruburi strânse doar cu mâna), care, am înțeles că face circularea aerului.. de acolo aprins senzor, de acolo galeria de admisie arăta de zici că nu a fost niciodată curățată, etc.

Pe scurt, la reprezentanță se pare că au numa mecanici care mai de care mai prost. 

f751c451-9302-406c-b002-bf3bfc866e80.jpeg

456e5d49-9352-42fe-a018-cdd456b60d6e.jpeg

Edited by Liviu Filip
Edit
  • Crying 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Liviu Filip said:

Pe scurt, la reprezentanță se pare că au numa mecanici care mai de care mai prost. 

f751c451-9302-406c-b002-bf3bfc866e80.jpeg

Cum ma, sa nu ridici cablul ala sa te asiguri ca nu e prins in imbinarea aia.

Tre sa fii bat sa nu vezi ditamai cablul acolo!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bună domnilor, am și eu o întrebare despre DPF. În cazul pe care îl discutați bimmerlinkul spune clar ca mașina ar mai merge 60mii km cu scula colmatatã. O curățire de calitate spre exemplu la optimal auto în Arad ar costa spre exemplu între 200 și  300€ funcție de motor… un dpf nou exact de 10 ori mai mult? Merită riscul? Eu cu puțin peste 200mii km la bord (fac cam 30mii pe an) am tot cu bimmerlink undeva pe la 95 mii km până la exit și sincer m-am bucurat tare când am citit de oferta celor de la Optimal Auto căci nu am chef să-mi cadă dpf ul când sunt acasă în Germania și nu am decât varianta cu dpf nou la alegere.

Link to comment
Share on other sites

On 9/15/2024 at 3:34 PM, Helmuth P said:

la optimal auto în Arad ar costa spre exemplu între 200 și  300€ funcție de motor…

Sa fiu tu l-as duce absolut la curatat. Nu fac decat sa scoata cenusa din el. Asta se aduna in DPF. Banii tii scoti in cateva zeci de mii de km, chiar daca se exista o posibilitate sa se infunde. Baga de seama ca probabil oricare filtru ai pune senzorii de diferenta de presiune tot trebuie pusi noi si resetat filtrul..

..L-as curata la cei care curata chimic si nu termic.. sau cu ultrasunete.. tot un fel de chimic.. ca solutia e ceva soda caustica..

Termic nu l-as curata pentru ca DPFul insusi s-a umplut prin arderi termice. Cred ca, cea chimica e cea mai eficienta ca dizolva.

Stiu alti colegi pe unii parca in Odorhei... aici e un link unde se curata termic in Odorhei.

https://filtreparticule.ro/despre-noi/

Pot sa confirme altii ca daca cestia sunt cei din Odorhei nu au mai avut probleme 1 an si jumate respectand conditile lor?

Nu prea ii inteleg de ce alimina din start curatarea chimica cand aceasta daca este aplicata corect este cea mi eficienta pentru ca cenusa din elementul filtrant este "atacat" de substanta chimica in totalitate.. in timp ce incalzindu-l extrem si suflat cu aer acest aer practic isi POATE face loc DOAR PRIN  anumite canale ale filtrului si de aici curatarea ok-ish (nu perfect garantat in toate colturile, suprafata filtrului).

In timp ce baia chimica ataca si dizolva cenusa in toate colturile posibile din filtru si asa cenusa iese afara in timpul clatirii.

Nu mai zic de metoda ultrasunetelor, care la fel, lichidul este vibrat la 38kHz in toata baia de lichid, adica in tot filtrul dezintegrand cenusa din toate colturile..

O metoda foarte neinvaziva/distructiva daca este aplicata corect.

 

(Sunt foarte curios ce solutie speciala  😜😜 folosesc cei de la Odorhei, daca nu e chimica.. Ca metoda nu e, e o solutie. 😅)

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

iata ce ne zice AI: as paria ca e in ordinea popularitatii si perfoematei obtinute la finanlul procesuluo de curatare:

There are a few ways to clean a diesel particulate filter (DPF) on the bench, including:  

Chemical cleaner

Remove the DPF from the vehicle, spray it with a DPF cleaning solution, and let it soak in for about 20 minutes. Then, rinse it with water and allow it to dry completely. You can use a fuel additive to keep the filter unclogged while it's in use, or a spray-on system for a deeper clean.  

Ultrasonic cleaner

Place the DPF in an ultrasonic cleaner to clean every surface area, including crevices that compressed air can't reach.  

Thermal cleaning

Also known as "bake and blow", this process involves baking the DPF in an oven to oxidize soot, then forcing ash out with air.  

Air knife technology

This method uses bidirectional air scanning to clean both ends of the DPF.  

Pressure pulse clean

This method uses a high-velocity, low-pressure air pulse to remove ash and soot.  

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Sa fiu tu l-as duce absolut la curatat. Nu fac decat sa scoata cenusa din el. Asta se aduna in DPF. Banii tii scoti in cateva zeci de mii de km, chiar daca se exista o posibilitate sa se infunde. Baga de seama ca probabil oricare filtru ai pune senzorii de diferenta de presiune tot trebuie pusi noi si resetat filtrul..

..L-as curata la cei care curata chimic si nu termic.. sau cu ultrasunete.. tot un fel de chimic.. ca solutia e ceva soda caustica..

Termic nu l-as curata pentru ca DPFul insusi s-a umplut prin arderi termice. Cred ca, cea chimica e cea mai eficienta ca dizolva.

Stiu alti colegi pe unii parca in Odorhei... aici e un link unde se curata termic in Odorhei.

https://filtreparticule.ro/despre-noi/

Pot sa confirme altii ca daca cestia sunt cei din Odorhei nu au mai avut probleme 1 an si jumate respectand conditile lor?

Nu prea ii inteleg de ce alimina din start curatarea chimica cand aceasta daca este aplicata corect este cea mi eficienta pentru ca cenusa din elementul filtrant este "atacat" de substanta chimica in totalitate.. in timp ce incalzindu-l extrem si suflat cu aer acest aer practic isi POATE face loc DOAR PRIN  anumite canale ale filtrului si de aici curatarea ok-ish (nu perfect garantat in toate colturile, suprafata filtrului).

In timp ce baia chimica ataca si dizolva cenusa in toate colturile posibile din filtru si asa cenusa iese afara in timpul clatirii.

Nu mai zic de metoda ultrasunetelor, care la fel, lichidul este vibrat la 38kHz in toata baia de lichid, adica in tot filtrul dezintegrand cenusa din toate colturile..

O metoda foarte neinvaziva/distructiva daca este aplicata corect.

 

(Sunt foarte curios ce solutie speciala  😜😜 folosesc cei de la Odorhei, daca nu e chimica.. Ca metoda nu e, e o solutie. 😅)

 

De curățat îl voi curăța dar probabil când vin anul viitor în România (cum mai am aproape 90mi km până e plin) acum am programare pentru schimbarea uleiului la cutia automata de viteză (al,doilea schimb de ulei după ce,l-am făcut pe primul la 120mii km). Interesat la curățire dpf este ca firma nu spune exact cum o face (https://serviceoptimal.ro/curatare-dpf-arad/) dar oricum se merită căci vreau sa mai țin mașina câtva anișori neavând practic probleme cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.