Jump to content

Codare nivel de incarcare custom


Recommended Posts

Salut,

Mi-am luat un i3, 120h. Si facui o nefacuta:  mi-am luata o statie de incarcare monofazata. Mi-am zis...7kWh este destul, ce nevoie am eu sa iau trifazica? Am tras frumusel cablu de 6x3, pozat bine bine, pus siguranta cu disjunctor curba B, circuit separat...i-am dat drumul...totul perfect. 32A. Perfect vreo 5 minute, pana mi s-a oprit contorul pentru depasire putere permisa. Am trifazic, 13.5 in contract, dar...asta inseamna 4.5 kWh/faza 😎. Ata ete - am limitat din masina la "reduced charging", si trag cu 16A maxim - 3.7kWh. Intrebarea mea acum, insa, (pentru ca ma mananca) este: pot sa codez masina sa incarce macar cu 18A/ 4.3 kWh? Macar sa trag aproape de maximul permis/faza. Nu de alta, dar nu ma mai apuc sa schimb totul pe trifazic...  

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu, nu poti coda pe masina un nivel intermediar de curent. 

Statia ar trebui sa aibe un instalation current care sa limiteze in cativa pasi curentul. Standardul ar permite in pasi de 1A. IAr setarea asta e obligatorie. Ciudat sa nu aibe asa ceva.

Daca mai tin bine minte, la I3 reduced current inseamna jumatate din cat comunica statia. Adica acum e 16A pt ca ea zice 32A. Daca ai seta-o sa zicem la 20A, reduced ar fi la 10A. 

P.S. Puterea e in kW, deci cand se vorbeste de incarcare e kW. Doar cand se discuta de baterie, atunci e energie si e kWh 😉

Link to comment
Share on other sites

Mda. Nu are niciun fel de setare - nu se conecteaza la vreo aplicatie, wifi sau bluetooth, nu are decat un buton start/stop, si este capsulata. Nu imi dau seama cum as putea sa o modific... Daca as seta statia la 20A, cumva, nu as mai avea nevoie de reduced la masina. 

PS - mutumesc pentru explicatie 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Nu e codare pt ca masina mai umbla. Ce te faci cand esti la 700km de casa si nu merge CCS si trebuie type 2. Ori tu ai masina codata pe 23A ... 

Reduced current a devenit standard. Erau mai ales acum cativa ani probleme si daramai statia chiar si aia publica daca trageai maxim. 

I3 are si ceva in plus: are 2 OBC, unul pe faza 1+2 si unul mai mic pe L3. Stie daca moare una din fazele 1,2 sau traga cu L3 cu vreo 3.5kW si asa te scoti de acolo pana ajungi la incarcator serios

Link to comment
Share on other sites

Pai ce sa se intample? Incarc cu 23A in loc de 32... Daca ma mananca sa merg cu o masina de oras la 700km de casa, pot sa stau nitelus mai mult langa o statie de incarcare Type 2 only.. 

btw - din cate citesc, la Tesla poti seta asa ceva din meniul masinii. In procente. 

Link to comment
Share on other sites

Nu e voie asa ceva ca poti ingheta iarna. Sunt masuri de protectie. 

Asta cu codatul sa incarce mai incet sunt romanisme.

Standardul EV prevede ca incarcatorul care e o montat la o intalatie este responsabil cu cat incarca masina astfel incat instalatia sa nu fie afectata. 

Nu masina. 

tesla e gagetareala si doar la ea au pus o mizerie dinaia. Profund inutila. Bine, un roman adevarat va gasi o parcare unde daca incarci nu platesti parcarea si va da incet incarcarea sa nu plateasca. 

Sa tragi dintr-o instalatie in pasi de 1A unde masina decide cat sa traga e calea buna spre incendiu. 

Ca sa ai load balancing, pt ca tie asa ceva iti trebuie, se pune smart meter + incarcator capabil sa schimbe PWM-ul in pasi de 1A. 

Minim 6A... max 80A considerand ca ai cablul type 2 adecvat. Si cablul are in el , la fiecare cap, o rezistenta care codeaza capabilitatea lui de curent. Daca imprumuti un cablu de 16A si vrei sa tragi cu 32A, nu va merge. Pt ca acel cablu va fi citit. Si de masina si de incarcator.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Stai putin ca sa inteleg: Cu toate standardele, i3 este prevazut cu optiunea sa incarce cu maxim sau reduced. Setare din meniul masinii. Dintr-o statie capabila sa dea 32A, masina decide sa ia cu 16, printr-o setare din iDrive. Unde este prajeala? Si inghetatul iarna? Si romanismele?

Gagetareala aia pur inutila, Tesla, a incarcat ieri de la incarcatorul meu cu 19A. A mea se incarca cu 16A. Si nu - nu a ars nici Tesla, nici casa. Este atat de aberant sa ma gandesc la posibilitatea sa ridic acel prag "reduced" la a mea, considering? 

In acelasi timp, fara niciun load balancer/ smart meter etc. o statie mai desteptuta, cu o nenorocita de aplicatie, se poate seta sa incarce cu ce nivel vrei. 8-10-13-16-32A. Si iar, fara incendiu romanesc.

Nu vreau sa imprumut niciun cablu. Statia mea poate sa incarce cu 7 KW, fiind rated 32A (cablu and all), dar nu ii pot da eu atatia Kw, din motive de limitare/ faza de la distribuitor. Cred, totusi, ca te-ai repezit nitelus in subiect.    

Edited by mihaipg
Link to comment
Share on other sites

Nu. Nu m-am repezit. Doar ca am proiectat statii de incarcare pe care le-am certificat dupa niste standarde iar cei de le vanzari le-au vandur in cateva tari din UE.

Apropos, ce ai tu nu respecta standardul pt ca trebuia sa se poata seta curentul de intalare. Trebuie sa fie accesibil instalatorului si descris in manual. Asta ca se seteaza singura, automat, sunt povesti. Nu exista sa "simta" ea unde e limita. E un kkt sa ocoloasca CE-ul pe care l-au obtinut pe proprie raspundere. La primul incendiu o sa dea vina pe o mana criminala. Ca magarul ala de la pensiunea cu dacii.

Standardul nu e facut pt tine acasa. Ca sigur toti spun ca nu va lua niciodata foc. Doar ca mai iau... Am vazut niste orori si niste cabluri arse dupa 2,3 incarcari si dadeau vina pe noi, pe incarcator. 

48 minutes ago, mihaipg said:

Stai putin ca sa inteleg: Cu toate standardele, i3 este prevazut cu optiunea sa incarce cu maxim sau reduced. Setare din meniul masinii. Dintr-o statie capabila sa dea 32A, masina decide sa ia cu 16, printr-o setare din iDrive. Unde este prajeala? Si inghetatul iarna? Si romanismele?

Gagetareala aia pur inutila, Tesla, a incarcat ieri de la incarcatorul meu cu 19A. A mea se incarca cu 16A. Si nu - nu a ars nici Tesla, nici casa. Este atat de aberant sa ma gandesc la posibilitatea sa ridic acel prag "reduced" la a mea, considering? 

Nu ai inteles... 

Incarcatorul ii spune masinii cu cat sa traga maxim. Acest nivel nu poate fi depasit de nicio masina. Baca el spune 19A, maxim 19A. Degeaba ai app de tesla sau de altceva. 

Masina face maxim ce ii spune incarcatorul si trebuie sa fie la indemana utilizatorului daca el vrea mai putin sau nu. 

Dar e gresit sa ceri pasi mai mici pentru a trage totul dintr-o retea. Poti cere pasi mai mici, sau praguri de curent pentru a putea prelungi incarcarea. Ex. Sa incarci incet ziua, la soare. Dar pasii nu sunt facuti sa te duci la limita instalatiei , in pasi marunti. 

Acum iti merge. Aceiasi instalatie, peste 20 de ani va lua foc. Atat. 

Pana la urma, treaba ta. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

ok - eram sigur ca urmeaza faza cu experienta imensa in domeniu. Chapeau, dar eu tot cred ca te-ai repezit in subiect. 

Hai sa o luam pe rand: inteleg statia nu este conforma cu standardele. Si a aparut si magarul de la Ferma Lupilor in peisaj. Nu prea am eu ce sa fac cu treaba asta... Statia este luata din Romania, de la un magazin de aici. Daca au vindut echipamente si la "magarul ala", nu am idee. Sper ca nu de la ei a pornit focul, oricum... 

De unde discutia cu "maxim"? Ti se pare ca eu vreau sa maresc acel maxim? Ti se pare ca vreau sa fortez limita instalatiei?! 

Mai incercam odata: instalatia mea este corect dimensionata, cu circuit separat, cablu de 6x3 monofilar, siguranta cu diferential, curba B, prize industriale si tot ce trebuie. Limita nu este data de instalatie, ci de puterea contractuala alocata. Mai exact 13.5, pe trifazic. Cu alte cuvinte, 4.5/ faza. Cand statia este conectata la masina, si masina setata la "maxim", trage linistita cu aprox 7 kW ( aprox 32A). Doar ca linistea este curmata de contorul smart care, dupa cateva minute, spune ca este depasita puterea contractuala, si opreste. As putea sa cer marire de putere, la 21 de exemplu, dar numai de birocaratie nu am chef acum. Setand masina la "reduced", trage cu 16A - adica cam 3.5-3.8 kW. Sub limita contractuala/ faza. Repet - limitarea de la masina. Acum - tot ce am vrut sa aflu este daca pot seta ceva  la masina pentru a mari acea limita "reduced", de la 16A la, de exemplu, 19. In speranta ca "reduced" nu inseamna jumatate din ce intra, ci este o valoare definita in soft. Si cam atata.

revenind la exemplul cu Tesla - daca o conectam fara sa ii spunem din meniu sa limiteze, tragea ca si i3-ul, cu 7kW. Si iar zicea contorul smart "stop". Asa, setand din meniu sa traga doar cu 19A, s-a incarcat cu 4.5 kW. Si totul a fost ok. Ceea ce as fi dorit si eu.

Unde arde?    

BTW - in panoul stradal, langa contor, am sigurante de 32A. Si nu sunt puse de mine, cu litza 😉 

PS - kkt, magari, idioti, "romani adevarati" etc. Esti calm, ce sa zic..

Edited by mihaipg
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

asa cum banuiam, modul "reduced" din meniul de incarcare al lui i3 NU inseamna jumatate din ce intra. Inseamna fix 16A. Am conectat incarcatorul portabil pe care il am, incarcator de 16A/3.6kW, fara sa modific ceva in iDrive - deci tot pe modul "reduced". A tras cu 16A, si nu cu 8. 

"Daca mai tin bine minte, la I3 reduced current inseamna jumatate din cat comunica statia. Adica acum e 16A pt ca ea zice 32A. Daca ai seta-o sa zicem la 20A, reduced ar fi la 10A.". Deci nu. 

 

1.jpg

Edited by mihaipg
Link to comment
Share on other sites

On 6/1/2024 at 6:11 PM, mihaipg said:

ok - eram sigur ca urmeaza faza cu experienta imensa in domeniu. Chapeau, dar eu tot cred ca te-ai repezit in subiect. 

Deci daca primesti raspunsuri de la cineva cu experienta in incarcatoare si autorizat ANRE pe o tema legata de incarcarea masinii nu e bine. mergi si intreaba in alta parte. 

Inafara de ironie ai repetat aceleasi povesti da, intr-un pur stil romanesc. Si cum pui problema cu incarcarea si cu autosuficienta. 

Poate te bucuri mai mult cand incearca Dorel sa te ajute.

Topicul nu are sens. Se inchide.

P.S. Daca nu te zgarceai la statia de incarcare sau daca te documentai inainte, era mai simplu

 

Link to comment
Share on other sites

  • Bala locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.