Jump to content

Resoftare BMW Seria 3 F30


Recommended Posts

Salutare baieti,

 

Detin un BMW F30 318d 143 cai N47 (cutie automata). Am achizitionat masina din Germania cu cateva luni in urma. In prezent masina are undeva la 220.000 km. Am in plan sa merg la o firma specializata si sa ii fac o resoftare. Din cate mi-au zis cei de acolo ar ajunge undeva la 180-185 de cai. Masina desi are ceva kilometrii a fost rulata 90% pe autostrada. Si eu la randul meu circul cu ea destul de mult in afara orasului. Distributia a fost schimbata deja in Germania si am factura cu ea. Am verificat-o si la Bavaria + inca un service din oras si mi s-a spus ca masina e intr-o stare buna. Dupa ce am adus-o in Romania am facut ce am putut pe partea de mentenanta preventiva la ea: schimbat ulei la cutia de viteze, revizie + filtre, ulei diferential, protectii amortizoare, schimbate niste garnituri. Va intreb si pe voi ce parere aveti de resoftarea in sine avand in vedere starea masinii? Nu abuzez masina in general oricati cai ar avea si mi-ar fi de folos resoftarea in special in afara orasului la depasiri. 

 

Multumesc.

Edited by victormihai
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca eu sunt din Brasov. Pentru cei care cunosc am in plan sa merg ori la WKS Performance/FWP Racing. Am mai multe cunostinte care si-au facut soft la firmele acestea si nu au avut probleme. Din ce am vorbit cu ei m-ar costa undeva la 2000-2200 softul acolo.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, branevl said:

Salut, eu as face la la Dragos de la completechip, de cei de mai sus nu stiu nimic.

Am inteles, mersi de recomandare. Si eu am auzit ca la Iasi sunt firme de soft bune. Dar tehnic vorbind la modelul meu 318d, exista ceva riscuri la partea de turbo,injectoare,motor daca se face un soft cum trebuie?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

@victormihai Subiect de meditatie:
 

 

Nu vad legatura dintre topicul trimis de tine si ce vreau eu sa fac. Am zis ca vreau un soft prin care masina sa ajunga la maxim 170-180 de cai. Baiatul respectiv din ce inteleg zice ca a facut soft si vrea si mai mult de atat. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, victormihai said:

Nu vad legatura dintre topicul trimis de tine si ce vreau eu sa fac. Am zis ca vreau un soft prin care masina sa ajunga la maxim 170-180 de cai. 

@victormihai Inseamna ca nu prea reusesc sa ma exprim. Mai incerc inca o data.

Intentia ta este sa impingi un F30 318d de la 143 CP stock la cca. 170-180 CP, ceea ce este foarte aproape de puterea unui F30 320d stock. Cu alte cuvinte, sa transformi prin tuning un 318d intr-un 320d. 

Dar BMW a considerat ca destul de multe componente importante ale motorului, cum ar fi pistoanele, segmentii, bielele, turbina, supapele de evacuare (desi acestea din urma sunt identice dimensional), nu pot fi preluate de la 318d. A trebuit sa sufere deranjul de a proiecta si a introduce in fabricatie altele, specifice pentru 320d. Dupa cum observi, piesele enumerate sunt cele care suporta un stres suplimentar, atunci cand puterea motorului creste. Supapele de admisie nu trec prin asemenea stres, asa ca sunt la fel si la 318d si la 320d.

2 hours ago, victormihai said:

 Dar tehnic vorbind la modelul meu 318d, exista ceva riscuri la partea de turbo,injectoare,motor daca se face un soft cum trebuie?

Pe termen scurt nu vor fi probleme. Daca si pe termen lung totul va fi OK, atunci inseamna ca inginerii de la BMW sunt cam idioti. Intrebarea la care nu stiu sa raspund este ce inseamna termen lung la un motor cu rulaj de 220k Km. Dar, daca faci tuning-ul si il duci la nivelul unui 320d, probabil ca o sa ai ocazia sa afli tu raspunsul.

Link to comment
Share on other sites

Ce vrea sa zica colegul de mai sus, este ca daca masina ta in starea actuala mai duce x ani, prin acel soft o sa scurtezi viata considerabil. Cat de considerabil, asta nu stiu :). In locul tau as pune ceva mai conservator, 10CP cu 40 NM.

Link to comment
Share on other sites

Mai tine si de creierasul tau si cum folosesti masina dupa resoftare , as spune ca la o utilizare normala nu o expui la mari riscuri  . Si eu am exces de putere dar nu rup masina doar pt ca poate . Si daca avea 20k km la fel procedam .

 

Nu cred ca inginerii bmw sunt idioti , multe motorizari pe piata sunt facute pt diverse categorii de persoane ,  taxe , consum ,diversitate etc . E adevarat ca 220k km inseamna o uzura la care cel putin eu as renunta la resoftare si as lua alta masina sa zicem dar stiu masini resoftate de peste 100k km cu un rulaj f mare deci loteria ta , go for it 

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu ca de am facut soft la masina, a mea de la 218hp si 450nm ( in acte) care a scos real pe dyno 197 cu 400nm am dus-o la 230 si 470nm, diferenta la mine a fost sesizabila avand mai putin decat ce spunea cartea, din ce am vazut pe net 325d e vestit sa scoata mai putin pe dyno decat ce e real, spre deosebire de restul bmw urilor care chiar pun si putin peste cat e pe carte sau acolo 🙂 resoftarea am facut-o la 250k aproximativ, mentenanta preventinv la mine au insemnat mult mai multe piese de schimbat nu doar filtre ulei, garnituri cam peste tot, furtune vacum, electrovalve la ambele turbine etc 🙂 chiar daca am injectoare de 335 pe ea ( de pe n57 teoretic) in iarna tot a inceput sa dea unul kicks) de lasat te vei lasa pe masina cel putin la inceput daca nu chiar dupa.
Ca sa intelegi remaparea trebuie sa intelegi ce se intampla in spate, nu pot sa iasa caluti daca amestecul nu e mai bogat, de asemenea nici la amestec nu poti sa il faci prea bogat pentru ca trebuie pastrat un raport litri de combustibl pe oxigen, deci remapararea inseamna o supra alimentare uneori inseamna incarcarea mai mare a turbinei ( aici nu este neaparat ok depinde de la producator la producator si cat suporta turbina ), ca si fiabilitatea da vei scadea , vei scadea in esenta si daca mergi potol (adica vei avea accelerari normale dar nu spre rosu) pentru ca cuplu porneste de jos, caii incep sa plece mai sus , cuplul pune presiune pe motor ca si interne (cel putin din ce am vazut eu) daca iti asumi sa iti crape o turbina mai repede, injectoare go for it dar de asemenea din ce am auzit eu de motorul 318d nu e de super lauda avand probleme la segmentii de la pistoare cu vestitul consum de ulei 🙂 
Sfatul meu prietenesc e sa vezi daca ai varianta de vandut + diferenta si ia un 320/325 sau daca iti asumi impozitul 330d si atunci poti gandii la soft.
Am uitat sa iti precizez o injectie mai mare de motorina inseamna automat si o incarcare mai mare pe DPF .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Voiam sa revin cu un update. Am facut pana la urma softul la masina. Pretul a fost de 1900 lei (pentru cei interesati). Am fost cu masina la un service si s-au testat si parametrii ei inainte de soft. Testare dyno inainte de soft: 133 hp si 320 Nm (fata de 143 cat trebuiau sa fie). Testare dyno dupa soft: 170 hp si 390 Nm. Opacitate 0.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.