Jump to content

E91 lci n47 184cp vibrează/tremura toată masina


Go to solution Solved by mase,

Recommended Posts

Salutare, am cautat o soluție pe forumuri și în service dar am rămas fără idei. 

Problema:

Masina incepe de capul ei sa vibreze, se simte în schimbator și în toată masina o vibrație puternica și rapida. Se întâmplă la orice turatie și la orice viteza iar vibrațiile încep în mers, tine treaba asta vreo 50-100 de km și apoi ca prin magie își revine. 

Pe tester nu sunt erori, am reușit sa vad pe unul prin Bluetooth în timp ce mergeam și aveam tremuratul ca injectorul 2 compensa -1.2. L-am schimbat dar degeaba, poate de fapt e 4 cu buba dar celelalte erau la valori normale de maxim + 0.3, dacă aveți sfaturi, va rog.

Când s-a schimbat distributia în oct 2023, mecanicul a spus ca volanta e puțin uzata dar nu am probleme la schimbat treptele, nu se aude niciun sunet rau, nu smuceste deci nu as zice ca e de aici.

De fel, la masina s-au făcut următoarele:

Schimbat ulei și filtre 

Schimbat lichid de frana

Discuri și placute noi

Garnituri racitor de ulei pe original 

Tampoane motor pe original

Injectorul 2 specificat mai sus

Capac culburoti și garnitura pe original (intrau vapori de ulei în cabina)

Turbina reconditionata

Le scriu pe toate ca poate ajuta ...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
23 minutes ago, ADRIAN HD said:

Etrier spate blocat.

Nu am verificat, ar trebui sa aștept sa facă probleme iar și sa vad dacă se încinge roata. Nu miroase a încins totuși. Mulțumesc pt idee

 

Edit, tremuratul e și când madina sta oprita la semafor, cum ar afecta etrierul?

Edited by Razvandrei
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Razvandrei said:

 

Edit, tremuratul e și când madina sta oprita la semafor, cum ar afecta etrierul?

Este speriata pentru că știe că urmează să se pună iar în mișcare, tremura preventiv 😁.

La modul serios, am avut etrier blocat, se comporta fix cum descrii tu dar daca face și staționată, clar nu asta e cauza. 

Și având în vedere că atunci când e staționată doar motorul este piesa în mișcare...probabil ceva pe acolo ar trebui sa fie. 

Link to comment
Share on other sites

Injectoarele nu se schimba cele/cel cu valori pe minus, ci se schimba cel/e pe plus. Problema poate fi de la volant, Egr, electrovalve Egr si racitor Egr. Trebuiesc resetate valori pe injectie dupa ce se schimba injectorul + scris codul Ima in DDE. Mergi la cineva care are habar.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Onnix said:

Injectoarele nu se schimba cele/cel cu valori pe minus, ci se schimba cel/e pe plus. Problema poate fi de la volant, Egr, electrovalve Egr si racitor Egr. Trebuiesc resetate valori pe injectie dupa ce se schimba injectorul + scris codul Ima in DDE. Mergi la cineva care are habar.

O sa ma duc la un service sa fac un test de injectoare dacă ajuta sa identific buba. Treaba interesanta e ca și când nu am tremurat, cam aceleasi valori sunt la injectoare, poate asta cu schimbatul nu a rezolvat nimic și ar trebui sa ma uit la volanta. Dacă e uzata volanta, se poate crea un dezechilibru și sa tremure masina?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Razvandrei said:

O sa ma duc la un service sa fac un test de injectoare dacă ajuta sa identific buba. Treaba interesanta e ca și când nu am tremurat, cam aceleasi valori sunt la injectoare, poate asta cu schimbatul nu a rezolvat nimic și ar trebui sa ma uit la volanta. Dacă e uzata volanta, se poate crea un dezechilibru și sa tremure masina?

Binenteles. Desi, eu banii i-as paria pe Egr, racitor Egr si sistemul de vacuum/electrovalve adiacent, senzor Map etc

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
21 minutes ago, mase said:

90% problema este la volant.

Asa as zice dar ma costa vreo 600 de lei sa dea jos cutia sa verifice volanta. Și ca să pun înapoi tot defect, nu prea e bine. Zic asta pt ca un kit complet de schimb e vreo 4k-5k ron și n-as plati de 2 ori manopera. Exista vreo metoda mai ieftina de a verifica?

37 minutes ago, Onnix said:

Binenteles. Desi, eu banii i-as paria pe Egr, racitor Egr si sistemul de vacuum/electrovalve adiacent, senzor Map etc

Pe tester nu am nicio eroare, dacă ceva da cu virgula, tre sa fie un senzor sa anunțe ca e o problema. Pt racitor de exemplu am rechemare în service dar Bavaria Bacău zice ca doar în Germania se face, nu tine de ei.

Edited by Razvandrei
Link to comment
Share on other sites

Pai cand bantuiti pe aici marea majoritate ca nu aveti erori dar aveti probleme, nici noi nu putem sa dam raspunsuri… astia care inca mai vrem sa vi le dam gratis… ca nici cu bani nu vreti sa mergeti la diagnoza. Nu e ok sa dai vina pe Bmw… ca nu l-ai luat nou, ci obosit. 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Razvandrei said:

Update, am găsit pe tester eroarea 4b90, google zice ca e regulator de presiune din pompa de injectie. Posibil asta sa dea peste cap motorul? 

Mi-a trebuit bmw :))

Pompa de inalte nu injectie! 

Link to comment
Share on other sites

Stai bre ca exagerezi, nu sunt la primul bmw și plătesc pt diagnoza și service. Fac singur chestii simple ce nu necesita diagnoza la final sau scule specializate. Altfel am spus ca nu apar erori iar asta am gasit-o azi dar masina nu mi-a creat probleme. Pur și simplu caut continuu cauza și s-a întâmplat sa dau o scanare sa vad ceva nou.

3 minutes ago, srb_alex said:

Pompa de inalte nu injectie! 

Pompa de inalta, corect.

Link to comment
Share on other sites

On 6/2/2024 at 11:38 AM, Onnix said:

Injectoarele nu se schimba cele/cel cu valori pe minus, ci se schimba cel/e pe plus.

Daca ar fi cum zici, atunci de ce in ISTA zice ca corectiile se pot duce in +/- 5? Sau altfel spus daca un injector e in -3 in ISTA nu trebuie schimbat?

Intreb doar.

On 6/2/2024 at 10:06 AM, Razvandrei said:

tine treaba asta vreo 50-100 de km și apoi ca prin magie își revine. 

In topic, pai daca "prin magie isi revine" probabil motorul e la regim. Deci la regim nu se intampla ci rece, pana la regim.

Nu ai spus daca ai facut diagnoza cu ISTA-D. E aproape obligatoriu ca DOAR CU ISTA sa investighezi problema, nimic altceva in cazul tau.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 6/2/2024 at 1:16 PM, Razvandrei said:

Exista vreo metoda mai ieftina de a verifica?

Da, vibreaza masina in momentul cand pleci ussor de pe loc in treapta 1? Un pic cu fata in panta la deal, plecat de pe loc.

Daca nu vibreaza cand dai drumul la ambreiaj nu poate fi volantul. Apoi volant uzat sa nu mai tremure, cand e la inceputul uzurii sale, adica atunci se simte tremuratul o idee la plecat de pe loc.. apoiii trece la cald. Dar mai apoi cand uzura devine mai pronuntata vibreaza la orice temperatura la plecat de pe loc.

Daca masina trepideaza stationand cu motor pornit, problema e in alta parte, parerea mea.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 6/2/2024 at 3:43 PM, srb_alex said:

regulator de presiune din pompa de injectie.

Posibil asta sa dea peste cap motorul? 

Da, indeosebi la ralanti.

Noua la dealer e scumpa. Eu nu te incurajez decat sa incerci cu una de pe alta masina sa afli daca e aceea de vina.

Diagnoza, cu ISTA?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, bimmer90f30 said:

Da, vibreaza masina in momentul cand pleci ussor de pe loc in treapta 1? Un pic cu fata in panta la deal.

Daca nu vibreaza cand dai drumul la ambreiaj nu poate fi volantul. Apoi volant uzat sa nu mai tremure, doar cand  la inceputul uzurii sale, adica cand abia se simte tremuratul o idee la.plecat de pe loc..ii trece la cald. Dar mai apoi cand uzura e.mai pronuntata vibreaza la orice temperatura la plecat de pe loc.

Daca masina trepideaza stationand cu motor pornit, problema e in alta parte, parerea mea.

 

Tremuratul e si cu masina stationand, nu e nicio diferenta dacă apăs sau nu ambreiajul. Creste în frecventa daca pot spune asa pana la vreo 3k de ture, peste 3k parca începe sa fie mai puțin sesizabil dar e tot acolo.

2 minutes ago, bimmer90f30 said:

Da, indeosebi la ralanti.

N-am fluctuații de turatie deloc. La relanti acul sta fix.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Razvandrei said:

N-am fluctuații de turatie deloc. La relanti acul sta fix.

Poti sa explici mai exact cand tremura??

Regulatorul ala se strica de obicei cand motorul nu sta la ralanti, porneate greu, evident ca turomentru nu e stabil.. Senzorul ala de pe pompa e responsabil parca pana pe la 1500 turatii dupa care debitul e "preluat" de cel de pe rampa.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, bimmer90f30 said:

Daca ar fi cum zici, atunci de ce in ISTA zice ca corectiile se pot duce in +/- 5? Sau altfel spus daca un injector e in -3 in ISTA nu trebuie schimbat?

Intreb doar.

In topic, pai daca "prin magie isi revine" probabil motorul e la regim. Deci la regim nu se intampla ci rece, pana la regim.

Nu ai spus daca ai facut diagnoza cu ISTA-D. E aproape obligatoriu ca DOAR CU ISTA sa investighezi problema, nimic altceva in cazul tau.

Ultima diagnoza cu ista a fost acum 3-4 sapt, eroarea găsită mai sus e de pe bimmerlink. Maine sper sa ajung la testare pe ista, a fost plecat la nunta tipul cu testerul :))

 

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Poti sa explici mai exact cand tremura??

Regulatorul ala se strica de obicei cand motorul nu sta la ralanti, porneate greu, evident ca turomentru nu e stabil.. Senzorul ala de pe pompa e responsabil parca pana pe la 1500 turatii dupa care debitul e "preluat" de cel de pe 

Situație exacta, plec de la bacau spre București, pana la Focșani e ok, de la Focșani la Buzău tremura, apoi merge bine, ajung pe centura capitalei, tremura iar.

Alta data, plec de acasă, după 2-3 km incepe tremuratul. Deci nu prea contează dacă e cald sau rece.

Motorina pun premium de la mall, omv și mai rar Rompetrol.

Am observat ca dacă tremura și o opresc 10-15 min, își revine.

Merg cu ea turata, schimb în medie la 2500 sau peste, o data la 2 sapt vede drum mai lung de minim 50 de km ca să fiu sigur ca își face regenerarea.

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai facut diagnoza aceea cu bimmerlink care e cat de cat dezvoltat pentru bmw, cauta de imprumut, sa, eventual sa inversezi valva de pe pompa cu una de pe o masina care nu are probleme, acelasi PN. Si vezi daca mai face.

Asa scoti din calcul o posibilitate. 

Valvele nu se codeaza.

Link to comment
Share on other sites

Update:

Am fost la diagnoza, nu este nimic rău în ea. Valorile pe injectoare erau ok, +- 0.3 maxim. Pe pompa de inalta, la fel, presiunile erau bune fără variații.

A găsit pe egr ca sunt momente când se blochează și nu are o linie cursiva la inchis-deschis.

Prin urmare, o sa ma apuc sambata sa curat egr-ul și dacă tot desfac, sa curat și admisia plus înlocuirea clapetelor. Am motorul de 184 de cai, știam ca la asta se poate înlocui rampa de clapete, mi-ar mai trebui niște garnituri, aveți vreo recomandare pe aftermarket sau musai original? Dacă știe cineva calitatea pieselor sa știu ce comand.

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.