Jump to content

245/45R18 vs 275/40R18


Recommended Posts

 184 cp  si 300Nm cum sunt pe 520i sunt prea putini pt a pune in miscare 275/40.

Tu probabil te asteptai sa cresti performanta masinii, insa vei obtine pe dos.

Discutam de o masa mult mai mare care trebuie sa se roteasca la accelerari, anvelopele si jantele pt 275/40 fiind mai late, implicit mai grele. 

De asemenea, frecarile anvelopelor late cu solul duc la cresterea consumului.

Evident, anvelopele late sunt necesare acolo unde performanta motorului este mare si trebuie o modalitate fizica pt a pune acea performanta jos pe asfalt.

 

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Eu cand trec de la jante pe 18 cu 245 latime pentru iarna la jantele de 19 cu 275 pe spate simt masina mai greoaie putin, poate cu 10%. Insa sunt jantele mai mari.

Daca ramai la 18 mare diferenta nu o sa simti, avantajul rotilor mai late pe spate, mi se pare mie, e stabilitatea la viteze mai mari.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, cipri71 said:

Va salut cu stima, are cineva pe un G31/184 cai set 275/40R18 pe spate ? voi simti diferenta la cuplu fata de 245/45R18 ? sint nou posesor cu nu prea multa experienta ,multumesc

Cum adica sa simti diferenta de cuplu? Cuplu e acelasi indiferent de ce jante pui 🙂 Daca vrei sa simti diferenta ii face un soft.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, edit said:

 184 cp  si 300Nm cum sunt pe 520i sunt prea putini pt a pune in miscare 275/40.

Tu probabil te asteptai sa cresti performanta masinii, insa vei obtine pe dos.

Discutam de o masa mult mai mare care trebuie sa se roteasca la accelerari, anvelopele si jantele pt 275/40 fiind mai late, implicit mai grele. 

De asemenea, frecarile anvelopelor late cu solul duc la cresterea consumului.

Evident, anvelopele late sunt necesare acolo unde performanta motorului este mare si trebuie o modalitate fizica pt a pune acea performanta 

 

multumesc pt raspuns

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, sskkaa said:

Cum adica sa simti diferenta de cuplu? Cuplu e acelasi indiferent de ce jante pui 🙂 Daca vrei sa simti diferenta ii face un soft.

O masina cu X cai putere cu jante pe 15, va trage mult mai bine decât aceeași mașină cu jante pe 20. Cuplul și caii sunt la fel, ca ăla este motorul, dar dacă calculăm caii și cuplul după 0-100, atunci nu mai este același cuplu la roata pentru ca se și simte ca mașina nu mai trage la fel. 
 

Ca și cum dacă ai pune 300 kg în mașina, clar nu mai e același cuplu pentru ca extra greutate scade din cuplu. 
De asta se calculează cuplu motor, cuplu la roata. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Cuplul e acelasi indiferent ca masina are 1500kg sau 2000kg, sau ca are jante pe 15 sau pe 20. Motorul tot atata cuplu produce, atat la motor cat si la roata. Ca perceptia e alta, corect, ca 200cp pe 1500kg se simt intr un fel, iar pe 2000kg altfel.

Link to comment
Share on other sites

Acum realist vorbind nu schimba nimeni roti de 20 cu roti de 15... hai sa zicem ca poți trece de la 20 la 18, caz în care diferenta de greutate cât sa fie, 5 kg sau pe acolo, nesemnificativ pentru performanta, ca doar nu vorbim de formula 1.

Link to comment
Share on other sites

nu vorbim de formula 1, dar cele 5 kg care trebuiesc rotite, se simt.

ia incearca sa invarti un pendul de 5kg, sa vezi ce forta trebuie.

 

 

@WIN60, nu as spune ca e o regula ca jantele mai mici cu implicit roti mai subtiri, duc mereu la o performanta mai mare. trebuie mereu corelat si cu forta motorului. daca e sa vorbim punctual de G30 care are jante intre 17 si 20 de inch, cu anvelope dimensionate conform, cu siguranta motorizarile in 4 cilindri se misca cel mai bine cu jante de 17 si anvelopele lor de 225/55.  dar rotile alea sunt ridicole.

Nu trebuiesc 245/45R18, pt ca aderenta suplimentara adusa de anvelopele mai late este insignifianta raportand la puterea mica a motoarelor si nu faci nimic altceva decat sa cresti masa care trebuie sa se roteasca. dar trebuie si un minim de estetica.

 

evident ca la M5 trebuiesc anvelope pe masura care se pun pe jante 20 de inch, pt a face fata puterii motorului. masa mare care trebuie rotita, desi aduce o pierdere, este compensata si depasita de aderenta suplimentara. pierzi pe o parte, insa castigi inzecit pe alta, punctul optim fiind la janta de 20 cu anvelopa lata si nu invers

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edit said:

nu vorbim de formula 1, dar cele 5 kg care trebuiesc rotite, se simt.

ia incearca sa invarti un pendul de 5kg, sa vezi ce forta trebuie.

Evident ca este necesara o forta suplimentara dar acele 5 kg sunt echivalentul unei sacoșe de cumpărături, voi simțiți cum scad performantele când adăugați o sacoșă in masina? Sa nu mai zic de un pasager.

Link to comment
Share on other sites

nu intelegi, deci.

5kg de masa care trebuie rotita nu inseamna 5kg de masa care se pune in portbagaj si trebuie transportata.

exista jante din carbon, cu cateva kg pe bucata mai usoare decat cele standard, cu pretul de 10.000 euro pe un set. care o fi motivul?

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
20 hours ago, sskkaa said:

Cuplul e acelasi indiferent ca masina are 1500kg sau 2000kg, sau ca are jante pe 15 sau pe 20. Motorul tot atata cuplu produce, atat la motor cat si la roata. Ca perceptia e alta, corect, ca 200cp pe 1500kg se simt intr un fel, iar pe 2000kg altfel.

nu este adevarat, cuplu la roata daca pot spune cuplu,e mai mare pe jante 20 vs 16 circumferinta mai mare cistiga

Edited by cipri71
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, cipri71 said:

nu este adevarat, cuplu la roata daca pot spune cuplu,e mai mare pe jante 20 vs 16 circumferinta mai mare cistiga

Cum sa fie cuplu mai mare pe jante mai mari? 🤣

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

On 6/5/2024 at 9:00 AM, goangaus said:

Acum realist vorbind nu schimba nimeni roti de 20 cu roti de 15... hai sa zicem ca poți trece de la 20 la 18, caz în care diferenta de greutate cât sa fie, 5 kg sau pe acolo, nesemnificativ pentru performanta, ca doar nu vorbim de formula 1.

performanta nu e in discutie, ci cum se simte
ca de la 20 la 18 cel mai probabil sunt mai inguste (scada pata de contact) si se modifica inaltimnea anvelopei si implicit rigiditatea, care cu cat este mai mica este avantaj pe viraje si dezavantaj pe acceleratie.

Ca acestea le simti ca sofer sau nu, tine de fiecare

in cazul dimensiunilor date, diferentele sunt aproape inexsitente
image.png.94ff41d2485f60dca595ffae7df765e8.png

si atunci ramane doar de constructia anvelopei

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, cipri71 said:

eu vroiam sa zic asa ,zic altfel, arunci la vale doua roti ,una de Reno Clio si una de Bmw serie 5 ,care ajunge prima

Ce vrea sa zica acest exemplu?

Link to comment
Share on other sites

On 6/3/2024 at 9:37 PM, cipri71 said:

Va salut cu stima, are cineva pe un G31/184 cai set 275/40R18 pe spate ? voi simti diferenta la cuplu fata de 245/45R18 ? sint nou posesor cu nu prea multa experienta ,multumesc

Salut,

La 184 de cai pe acea caroserie nu o sa simti nimic in plus, dinpotriva. Cuplul e mic, ma indoiesc ca masina e nevoita sa taie puterea prea des, ceea ce inseamna ca singurele efecte pe care le vei simtii vor fi cele negative.

O masina care are cuplu mare dar roti cu jante mici, o sa indoaie caucuciul, in special la plecari brutale de pe loc. Se poate observa asta cand intra controlul tractiunii care ii taie puterea, deoarece masina crede ca derapeaza. Adica puterea masinii scade, deliberat.

Atunci cand janta este mare si inaltimea cauciucului mica, preferabil cauciuc ranforsat, o sa aiba aderenta mai buna, deoarece cauciucul nu o sa se indoaie. Evident, in functie de puterea masinii, se poate intampla si in mers, in special in curbe la viteza foarte mare. Adica, masina nu o sa taie puterea, deoarece aderenta este mare.

De altfel, o suprafata mai mare de contact, inseamna o aderenta mai buna, pe uscat.

Important de mentionat ar fi ca pe carosabil umed, un cauciuc lat o sa aiba o aderenta mai slaba, deoarece punctul de presiune este disperasat pe o suprafata mai mare. La fel si pe gheata. 

De altfel, important de mentionat ar mai fi si faptul ca masina are frane/suspensie/bari de stabilizare/ranforsari/senzori/parametrii care fac diferenta. Niciun producator nu o sa puna frane foarte bune pe un model care nu e destinat segmentului sportiv. Nu ar putea justifica pretul in felul asta.

Ca sa nu mai zic ca spatiul de franare creste o data cu latimea cauciucul, datorita aceluiasi punct de presiune disperat pe o suprafata mai mare. Implicit, direct proportional pe carosabil umed.

Este doar iluzia caroseriei care te face sa crezi ca doar motorul este diferit si masina ajunge in limitari atat de periferice.

 

Quote

exista jante din carbon, cu cateva kg pe bucata mai usoare decat cele standard, cu pretul de 10.000 euro pe un set. care o fi motivul?

E dificil de fabricat. De fapt, e aliaj in care se incorporeaza carbon, pentru elasticitate dar si rigiditate. Faptul ca aliajul devine mai usor e un efect, nu un target.

Masinile de curse nu-s imbracate in carbon, din cate stiu eu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.