Jump to content

cât consumă bmw-ul tău


Recommended Posts

28 minutes ago, DragosPena said:

Salutare,

Din ce vad eu, benzina in america e mai slaba calitativ decat cea din europa dar si mult mai ieftina.

Am explicat mai sus ca nu sunt echivalente tipurile de carburant... 93 de aici nu este echivalent cu 93 din Romania. America e diferita si la cifra octanica sau cum se numeste la ei cum si la restul unitatilor de masura este diferita fata de Europa... vezi m vs foot, kg vs pound, etc.

Uite ce imi apare la o simpla cautare pe Google.

What is the difference between EU and US octane gas?
 
In essence American 90-octane fuel would be the same as European 95 octane fuel. Thus, regardless of where you live or the octane number on the pump, most unleaded fuel worldwide are the same. In Europe the number maybe 95, but it is no different than 90 octane fuel in America.Jan 30, 2021

Am zis mai sus ca 93-ul din State este echivalent cu 99-100 din Europa... ma corectez. 🙂 

 
What is 93 US octane in Europe?
 
 
These are different octane blends, rated with the same method, the US method. EU ratings are 95/98, which are equivalent to US ratings of 91/93. So, EU 95 octane = US 91 octane and EU 98 octane = US 93 octane. Top performance with EU 98 octane = 93 US octane.
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Clar am facut postarea dupa ce am comparat cifra octanica din europa cu cea din america mai exact ce e mai jos si de asta am si zis ca mie unul mi se pare mai slaba calitativ decat a nostra. Nu am vrut sa te repeti in explicatie, ma refeream strict la valorile de mai jos. Plus ca m-am obisnuit cu americanii sa fie mai altfel decat noi la absolut tot ce inseamna scala de masura.

Kymco AK550 in the USA for 2021 | Page 39 | Adventure Rider

Ca sa nu fac super mult offtopic:

Consum 1.8 benzina fostul BMW in oras  11l pana la 14-15 ( alergat)
Consum 2.0 D actualul 325d consum 8 in oras dar am avut si 10.5 in functie de aglomeratie

Consum 3.0D 535d undeva la 10-11 oras.

Consum 3.0 benzina la e93 22l (am avut si 15 dar prea rar) cat a fost la mine masinuta 🙂  

Edited by DragosPena
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, goangaus said:

De acord cu voi dar repet,  nu stau in trafic, cel puțin nu drumurile uzuale pe care le fac zi de zi.

Am observat ca am consum foarte mare dimineața cu motorul rece, exemplu recent în care nu am stat deloc în trafic, viteza medie de 26 km/h este data doar de oprirea în intersectii/semafoare/speed bumps/etc.

ejqYbqK.jpg

Seara, aproximativ același traseu, fara trafic, consum ceva mai mic dar tot mare.

WjGpR0G.jpg

Spuneți ca sunt ok aceste consumuri, în condițiile date?

Cam asa am eu la M140 consumul , cred ca depinde mult de trafic.La mine acum e 12.7 cu media de 28km/h si in scadere dar am avut si un drum extraurban si acolo a scazut destul de serios consumul. Acum in aplicatie eu nu am consum am 17 litri si estimeaza ca fac 132 km .Oricum eu am un traseu de 14 km care il fac in 60 min . La tine as zice ca u apuca sa se incalzeasca motorul .

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca e nevoie de mai mult combustibil ca sa atingi nivelul de vapori necesari in camera de ardere. Cand motorul e rece, lichidul vrea sa condenseze, nu sa se evapore. Si deci e nevoie de mai mult lichid, ca sa ai suficienti vapori. Cand motorul e cald, lichidul se evapora mult mai usor si combustia are nevoie de mai putin.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

E o intrebare prea "complexa"  dar asa simplificat motoarele sunt gandite pentru a functiona cel mai bine la o anumita temperatura, pentru a ajunge acolo trebuie benzina mai multa decat sa zicem un motor care este deja in temperatura de operare. Asta asa pe scurt, ca funny fact in manualul de reparatii al celebrului Oltcit spunea ca in cazul distantelor mai mici de 10 km si in conditii de "vreme rece" consumul poate creste cu pana la 200%  ma rog intre timp tehnica a mai evoluat dar ideea ramane aceasi pe distante scurte o sa ai consum mai mare

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, goangaus said:

Asa o fi. 

Intrebare de habarnist in mecanica, nu dați cu pietre: de ce consuma mai mult cat e motorul rece? Turația este ținuta mai sus doar vreun minut cred, iar pana nu dispare mesajul COLD din bord nu forțez in nici un fel. 

Sunt multe, dar cred in primul rand pentru ca inca ungerea nu e perfecta si pana se incalzeste, frecarile in toate piese in miscare sunt mai mari, din cauza contractiei la temperaturi in afara celor de operare. Nici in mine nu dati cu pietre, sunt computerist.

Link to comment
Share on other sites

Pelicula de ulei se formeaza in primele 30 de secunde de la pornire. Tolerantele un pic mai mari din motorul rece nu cred ca au ca rezultat o frecare atat de mare, ca asta ar insemna o uzura imensa. Eventual se mai pierde niste combustibil pe langa segmenti, dar si cantitatea aia e foarte mica, pentru ca altfel ar creste nivelul uleiului foarte mult.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.