Jump to content

Acceleratie intarziata bmw x3 g01


sorin1234

Recommended Posts

Salutare, am achizitionat recent un bmw x3 g01 20i cu 100k km din 2020, toate bune si frumoase doar ca am observat ca are un soi de delay in anumite momente cand vreau sa plec mai tare de pe loc(vreau sa schimb banda, intru pe un bulevard, etc) dureaza aproximativ 2-3 secunde maxim pana masina incepe efectiv sa accelereze ceea ce e destul de deranjant deoarece am impresia ca nu ma pot baza total pe ea.Mentionez ca problema asta nu apare tot timpul, ci doar uneori. Am gasit pe alte forumuri ceva similar:
https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=2036682

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1598317

https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1818335

 

Aveti idee daca e ceva des intalnit? Exista vreo rezolvare? E primul bmw pe care il am si mi se pare super dubios

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@sorin1234 20i e un motor foarte ok, daca nu ai pretentii sportive de la el. Pus pe X3, care tinde spre 2tone, si cu xdrive, e o varianta care tine cu casa din toate punctele de vedere iar pentru oras mi se pare combinatia cea mai ok, dar nu are nicio veleitate dinamica.

Am condus destul o masina similara ( X3 G01 20i xdr ) a unui coleg, si masina e lipsita de orice feeling dinamic/sportiv. Isi face treaba, dar nu trebuie sa-i ceri mai mult decat e cazul. Dar 2-3 sec lag, nu am simtit niciodata. Doar pleaca mai greu ca n-are saraca iepe 😄 

Link to comment
Share on other sites

Nu avem de unde sa stim daca @sorin1234 mai intra sa vada raspunsurile noastre.

Dar de unde stim ca dansul nu tine motorul in modul efficient si in momentul cand el ii da talpa motorul (firesc) ezita ca el se asteapta la un condus decent apre eficient adica cu incetisorul..

Incercati si voi in modul efficient sa vedeti ce ezitare are motorul in reactie prompta, da chiar secunde, deci e normal.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 Nu stiu cum e la seria G, dar la seria F, chiar daca e in modul ECO, daca apas pedala de acc la maxim, se accelereaza normal fara limitari. Ar fi o tampenie sa fie diferit pe G, pana la urma sunt situatii unde o acceleratie rapida te poate salva de la o chestie nasoala. 

@sorin1234 Programare la service, daca nu ai macar o diagnoza tu acasa ca sa vedem ce erori sunt pe acolo. 

 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Shep86 said:

Nu stiu cum e la seria G, dar la seria F, chiar daca e in modul ECO, daca apas pedala de acc la maxim, se accelereaza normal fara limitari.

Eu am comparat modul efficient cu sport si cu, cel normal - comfort- eventual.

Si m-am referit strict la intarziere nu limitari. Autorul se refera la intarziere nu limitare cum zici tu.

Daca dau timpul inapoi prin 2014 am condus un F nou EF model vreo saptamana si am observat ca e o diferenta intre moduri, o intarziere in reactie, proptitudine de a fi prezent in actiunea dorita, modul sport fiind desigur cel mai agil si prompt. (La x1 (F48) e "barca" modul Eff.; zici ca tragi de o franghie sa ajungi undeva. 😅 Pe asta pot sa o confirm zilnic../ Sport e destul de agil..)

Nu stiu ce vrei tu sa zici cu limitare. Limitare pentru mine e cand nu mi se da voi sa ajung la ceva, nu cum ajung la acel ceva.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pe modul Eco Pro sensibilitatea pedalei de accelerație este redusa grav, de ex. Ce obții în modul sport cu 20% throttle în Eco obtii cu 50% apasare pedala.

Și eu am problema asta cu lagul exagerat la G01 30i, cateodata răspunde incredibil de lent. Am făcut un test cu cutia de transfer dezactivata și masina mi s-a părut mult mai responsive, plus ca au dispărut toate simptomele descrise pe topicul de downshift in timpul franarii, pentru cei care l-au citit. Săptămâna viitoare urmează sa schimb uleiul in cutia de transfer și revin cu feedback, dacă se reduce si lagul. Oricum ar fi, trebuie învățat ca daca esti in Confort și vrei sa pleci tare fie muti schimbătorul în stanga pe modul sport, fie dai un tap scurt la accelerație pentru a face un downshift. În modul Confort cutia sta subturata și dacă nu o pregătești nu o sa răspundă asa rapid.

Link to comment
Share on other sites

Mie cutia ZF8 mi se pare printre cele mai bune si echilibrate cutii de pe piata. Reactioneaza si retrogradeaza suficient de repede parerea mea.

Eu am avut vreo 2 tentative de ECO pro, in rest doar pe comfort. Pe sport e prea dura masina, si ma enerveaza socurile la schimburile de viteza in full throttle. Daca s-ar putea scoate alea cumva, ar fi de vis 😄 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, sskkaa said:

. Pe sport e prea dura masina, si ma enerveaza socurile la schimburile de viteza in full throttle. Daca s-ar putea scoate alea cumva, ar fi de vis 😄 

:offtopic:

Padele nu are masina? Cum reactioneaza in sport ldaca folosesti padelele? La fel de dur?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, goangaus said:

Și eu am problema asta cu lagul exagerat la G01 30i, cateodata răspunde incredibil de lent.

Nu stiu, ca nu am incercat dar din cand in cand DDEul merita resetat in comportamentul memorat.

Ai incercat resetarea asta vreodata?

1. Apasa butonul de start pana la aparitia tuturor luminilor.

2. Apasa acceleratia pana la podea timp de 1 minut.

3. Tine apasata acceleratia la podea si ia contactul din cheie.

4. Elibereaza pedala de acceleratie.

5. Asteapta 2 minute fara a porni motorul.

6. Porneste motorul si verifica promptitudinea/schimbarea reactiei.
 

Sa vedem cate multumiri imi iau.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu stiu, ca nu am incercat dar din cand in cand DDEul merita resetat in comportamentul memorat.

Ai incercat resetarea asta vreodata?

1. Apasa butonul de start pana la aparitia tuturor luminilor.

2. Apasa acceleratia pana la podea timp de 1 minut.

3. Tine apasata acceleratia la podea si ia contactul din cheie.

4. Elibereaza pedala de acceleratie.

5. Asteapta 2 minute fara a porni motorul.

6. Porneste motorul si verifica promptitudinea/schimbarea reactiei.
 

Sa vedem cate multumiri imi iau.

Am folosit o procedura similara, adaptata pentru keyless, dar probabil este doar placebo, pare ca are efect o zi dar apoi revine la starea initiala. Am citit mai multe păreri ale unor oameni certificați BMW care spun ca aceasta procedura nu este documentata nicaieri și ca nu face nimic.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, goangaus said:

Am folosit o procedura similara, adaptata pentru keyless, dar probabil este doar placebo, pare ca are efect o zi dar apoi revine la starea initiala. Am citit mai multe păreri ale unor oameni certificați BMW care spun ca aceasta procedura nu este documentata nicaieri și ca nu face nimic.

Acuma, cat vrei si tu sa tina resetarea?🙂

Evident ca dupa un scurt timp invat la loc cum conduce soferul.

 

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 Mai pe scurt in modul eco, daca accelerezi normal ai si delay si urca mai greu in turatie, dar daca apas pedala la fund, dispare delay-ul si se accelereaza la fel de repede ca pe modul sport, singura diferenta este cand schimba treapta de viteza. In modul sport o sa schimbe cat mai sus .

Sper ca acum ai inteles. 

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shep86 said:

urca mai greu in turatie, dar daca apas pedala la fund, dispare delay-ul si se accelereaza la fel de repede ca pe modul sport,

..🙂 mi-e trebuie sa imi explici doar cum delay-ul nu mai e limitarea din primul post al tau pe acest topic. 🙂

...m-as cxxa pe mine (sa am) sa apas pedala la fund (adica acceleratia) in modul EcoPro sau Efficient.. in speranta ca motorul va reactiona ca si in modul normal, pardon sport zici.. Nu, merci. Pentru mine ori o pun in modul care trebuie si simt ca face deja ce trebuie, sau ce ma astept ...decat ce m-as astepta.. sa faca. Ori merg linistit daca am chef. 

..Actul conducerii consta in principal in a nu risca in ultimul timp.. ci a fi conectat permanent la schimbarile din trafic si  a alege modul potrivit, de "alerta" a motorului.

Dar unii vor, pot si stiu.. 😇

Sa vedem ce cred si altii, eventual OPul.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

ZF 8hp

On 7/1/2024 at 4:05 PM, sskkaa said:

Mie cutia ZF8 mi se pare printre cele mai bune si echilibrate cutii de pe piata. Reactioneaza si retrogradeaza suficient de repede parerea mea.

Eu am avut vreo 2 tentative de ECO pro, in rest doar pe comfort. Pe sport e prea dura masina, si ma enerveaza socurile la schimburile de viteza in full throttle. Daca s-ar putea scoate alea cumva, ar fi de vis 😄 

O fi buna dar pe unele masini au softuri de tot cacatul. PE al meu X3 are un soft de cacat rau...pe sport in loc sa o tina in plaja de cuplu si putere daca iau piciorul de pe acceleratie trece intr-o treapta superioara si daca accelerez progresiv nu brusc nu retrogrdeaza, trage de ea asa aiurea.

Cand ma joc cu padelele simt si eu cei 190 de cai  si 400 nm ai lui B47 :)))))))))))))))))

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea simt pe M40d... o fi si din cauza celor peste 380cp si 800nm? 😄 Lasand gluma la o parte, retrogradeaza exact cand trebuie si cat trebuie in functie de cat de tare apas pedala de acceleratie. Eu am 8HP75 din cate stiu...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.