Jump to content

probleme la franarea violenta


russu_e39

Recommended Posts

mai intai sa va spun ca este vorba despre un 530d e39...si problemele incep cam asa, la franarile de la viteze mari (ex 160-100km/h) masina si volanul vibreaza...nu foarte tare, insa destul cat sa dea un sentiment de nesiguranta...se mai intampla ca la o franare de la 180 la 100 sa se auda un huruit dupa cateva secunde dupa ce calc frana, si daca iau piciorul de pe frana 2-3 sec si franez se aude din nou...mentiuni...jante si cauciucuri noi 235/40/18, discuri de frana rulate aprox 25.000km, placute frana bune
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
azi am cumparat bieletele de directie cu capete de bara si buscile cu rulmentul din cap de la telescop pe lemforder, maine le schimb si va spun rezultatul

268536[/snapback]

Hai, spune-ne rezultatul...ca si la mine vibreaza tot la viteze mari, nu am gasit joc in articulatii, dar parca un zgomot tot il aud pe pietre... :blink:

Link to comment
Share on other sites

si obligatoriu sa-i faci geometria dupa ce le schimbi.

274388[/snapback]

aceiasi treaba mi se intampla si mie.

Am pus discuri perforate Zimmerman si placute ATE. La fel face dar numai la viteze mari. O sa ma duc sa fac si geometria la roti sau sa vad ce alta varianta mai exista.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus originale de la AB vin pe Textar si discurile si franele daca le cautati in comert sunt mai ieftine sunt peste Ate si peste Zimmerman sunt cele de fabrica am verificat discurile care le-am dat jos si erau tot Textar. Merg brici nu ai treaba cuy ele. Exact asa cum trebuie sa franeze un bmw, adica bine.
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus originale de la AB vin pe Textar si discurile si franele daca le cautati in comert sunt mai ieftine sunt peste Ate si peste Zimmerman sunt cele de fabrica am verificat discurile care le-am dat jos si erau tot Textar. Merg brici nu ai treaba cuy ele. Exact asa cum trebuie sa franeze un bmw, adica bine.

278949[/snapback]

Am avut si eu Textar dar e o problema la ele... scartaie....

Oricum din fabrica ai Textar pe fata si ATE pe spate dar e diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Huruitul poate sa fie de la placute, daca au eventual o compozitie mai dura (aka mai mult metal - de obicei in variantele de placute "sport") asa ca poti sa incerci o schimbare de placute de frana, numai ca trebuie sa iei in calcul faptul ca nu se poate ceea ce doreste tot romanul adica "si cu branza si cu carne simultan".

Ori vrei:

a) o limuzina care sa nu faca nici un zgomot si atunci pui: placute de frana mai moi care nu fac zgomot, discuri de frana pline si cauciucuri de limuzina cu zgomot de rulare foarte mic, adica nu variante cu profil sport (caz in care evident, feelingul pe frana nu e la fel de precis, si nici aderenta nu e la fel de mare - asta neinsemnand ca derapezi cu masina)

ori

:blink: varianta de masina sport cu placute de frana dure, discuri de frana cu rizuri si/sau gauri si cauciucuri sport, caz in care inghiti un zgomot de rulare mai mare si eventuale zgomote pe franare, pentru feelingul sport.

 

Si inca nu m-am lamurit uruie sau scartaie? Ca scartaitul de frane la BMW mai are o alta cauza foarte comuna, pentru care BMW furnizeaza inclusiv remedii. Adica respectiv spatele placutei se unge la montaj cu o vaselina anti scartait (se gaseste si aftermarket una cu cupru tot pentru asta), chit ca placutele mai de top vin si cu un plastic lipit pe spate tot pentru acelasi motiv.

 

 

Insa oricum ramane problema vibratiilor care intr-adevar nu sunt normale, si la care daca excluzi jocurile mecanice din suspensie si uzura mare a discurilor iti mai ramane o eventuala ovalizare. Asta se poate verifica foarte usor la orice service care are un stand de test de frane.

 

P.S. Eu in momentul de fata am discuri sport Brembo HighCarbon slotate pe fata si discuri normale ATE pe spate cu placute ATE fata/spate (varianta normala nu sport) si am zgomot pe frana 0. Insa discurile pe fata le-am schimbat in garantie la 5000 de kilometri dupa ce pusesem ATE Powersport slotate care s-au ovalizat si care tot asa ca si la tine la franare de la 160 la 100, mai ales in plaja de pe la 130 la 110 vibrau destul de puternic in volan, fara sa se simta insa in pedala.

Edited by katana
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.