Jump to content

ceva probleme cu clima la e36


Recommended Posts

am modelu de climatronic cu rotite.....e din 93 masina.....dupa ce am incarcat cu freon i-am dat drumu ,baga rece cum trebuie dar parca merge infundat.....adika dau la 4 si nu

scoate aeru tare....foarte incet...dar rece.......

 

sa fie filtru ala de polen?ce ziceti?

nici nu stiu unde e filtru de polen..la mine la masina :blink:

Link to comment
Share on other sites

am modelu de climatronic cu rotite.....e din 93 masina.....dupa ce am incarcat cu freon i-am dat drumu ,baga rece cum trebuie dar parca merge infundat.....adika dau la 4 si nu 

scoate aeru tare....foarte incet...dar rece.......

 

sa fie filtru ala de polen?ce ziceti?

nici nu stiu unde e filtru de polen..la mine la masina :blink:

28248[/snapback]

 

Ai filtrul de polen foarte murdar.Am patit si eu asa.La mine la E34 era chiar in spatele panoului central cu cassu si butoanele de la clima,scoteam torpedoul si filtrul iesea ca un sertar.

Link to comment
Share on other sites

mda , schimba filtrul de polen( 800.000-1.000.000), trebuie sa dai torpedoul jos si o sa-l gasesti undeva in spatele computerului de bord sau a ceasului (depinde ce ai) , daca iti cumperi filtru MAN ( iti recomand) o sa gasesti si o schita in cutie.

bafta!

Link to comment
Share on other sites

okey....mersi...maine merg sa cumpar filtru si va zic dupaia rezultatele :blink:

P.S  Ce fel de clima este asta pe e36? clima normala sau climatronic?

 

adika cum se numeste defapt.....

28267[/snapback]

 

Aer conditionat.Ai doar rotite,nu e nimic digital acolo.

Link to comment
Share on other sites

nu... e A.C. cu reglaj separat al temperaturii stg-dr

28273[/snapback]

 

Exact.Aer conditionat simplu.Si la E34 este tot asa,ai reglaj stanga dreapta,dar nu este climatronic pentru ca nu are nimic digital.Nu este nici automat,pentru ca ai reglaj manual pentru directionarea aerului.

Link to comment
Share on other sites

am modelu de climatronic cu rotite.....e din 93 masina.....dupa ce am incarcat cu freon i-am dat drumu ,baga rece cum trebuie dar parca merge infundat.....adika dau la 4 si nu 

scoate aeru tare....foarte incet...dar rece.......

 

sa fie filtru ala de polen?ce ziceti?

nici nu stiu unde e filtru de polen..la mine la masina :blink:

28248[/snapback]

 

pt. a schimba microfiltru (asa il gasesti la Bavaria), trebuie sa dai jos cutia de manusi, sa cobori blocul cu mufe&ZKV si ai acces la carcasa microfiltrului. Carcasa este pozitionata exact in spatele castefonului, OBC-ului (ceas daca nu ai OBC) si a modului de control al incalzirii si A/C.

Uite atasat instructiunile din manualul BMW de inlocuire.

 

Now, referitor la cum se cheama ce are Calin pe masina (si eu am la fel).. BMW ii zice "Heater and A/C control module". Si sunt 3 modele: Rotary-knob, Digital si A/C simplu. Cele cu A/C simplu nu monitorizeaza temperatura din masina, si se comporta ca A/C-ul de la Cielo de ex.

Modelele care au rotary-knob cu grade, monitorizeaza temperatura si mentin constanta acea temperatura. De ex. daca e iarna, chiar daca eu am butonul de A/C apasat (si de fapt il las apasat tot timpul, pentru dezumificare), dar temperatura setata la 22 grade, masina baga caldura, nu baga aer rece. Vara baga aer rece, fara sa modific nimic din aranjarea butoanelor. Existenta unor butoane pe care sa le rotesti nu este decat un efect vizual. Totul este controlat electronic in spate. Flapsurile ce directioneaza aerul sunt miscate de motoare electrice. La interfetele cu display digital, exista mai multe motoare de directionare a aerului, astfel poti face combinatii mai multe decat la cele cu rotary-knob. Cred ca modele cu A/C simplu (fara grade) au comanda mecanica.. dar nu am demontat nici unul. Nu tipati la mine, ca stiu ca si la cele cu rotary-knob exista un cablu care transmite mecanic de la panoul frontal la cutia centrala a heaterului. Dar.. robinetii de apa calda sunt actionati electric, flapsurile la fel, si exista un senzor de monitorizare a vitezei ventilatorului si un senzor de temperatura. Analiza si tipul de aer o dicteaza modulul.. deci e automat.

 

Climatronicul e un pic mai evoluat.. adik (ma scuzati de copy/paste):

"Climatronic air conditioning isn’t a ‘normal’ air conditioning system - it’s intelligent. While most systems only blow hot or cold air into the cabin after they have detected a shift in cabin temperature, Climatronic sustains the right temperature by responding to climate changes before they happen.

 

It does this by continually monitoring blower speed, airflow, and air distribution. The system estimates at what time and to what extent, the cabin will heat up. It even factors in the possible increase in cabin temperature caused by the sun coming out, and as a result adjusts the temperature.

 

Climatronic’s 2Zone system provides two separate climate zones for driver and passenger. 4Zone Climatronic is even more flexible, filtering treated air to the car’s four footrest areas via a multi-function distribution box to generate independent ‘zones’ for every passenger.

 

Climatronic’s monitoring sensors eliminate the need for dramatic blasts of hot or cold air to balance the temperature. Such control over the cabin environment allows for much calmer journeys.

 

Climatronic uses an externally regulated compressor that’s low on power consumption and therefore high on fuel efficiency.

"

post-432-1119349176_thumb.jpg

post-432-1119349223_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

am modelu de climatronic cu rotite.....e din 93 masina.....dupa ce am incarcat cu freon i-am dat drumu ,baga rece cum trebuie dar parca merge infundat.....adika dau la 4 si nu 

scoate aeru tare....foarte incet...dar rece.......

 

sa fie filtru ala de polen?ce ziceti?

nici nu stiu unde e filtru de polen..la mine la masina :blink:

28248[/snapback]

 

Am gasit in TIS asta:

Complaint:

- Reduced air output after the car has been driven for any considerable length of time with the air conditioning switched on.

- A white mist emerges from the ventilation grilles.

 

Cause: When the evaporator is at a temperature of approx 2 grades C, it is switched off via the compressor. Under certain operationg conditions, however, it is possible that the evaporator may ice up.

 

Affected vehicles: E36 with IHKR. Period of manufacture: from the start of series production through to week 23/94 approximately.

 

Remedy: In the event of this complaint arising, the evaporator adapter given should be fitted on the evaporator sensor. The resistor integrated into the evaporator adapter ensures that the compressor switches the evaporator off once it reaches a temperature of approx 5 C instead of when it reaches approx 2C as before. This prevents ice from ofrming on the evaporator.

It is essential that fitting of the evaporator adapter is recorded by affixing the relevant label to the IHKR control unit.

 

 

Deci, daca fluxul de aer vine normal (la viteza maxima), imediat dupa ce ai pornit motorul (ai avut aerul cond. oprit mult timp), atunci nu e de la filtru, ci pur si simplu se formeaza gheata pe evaporator si nu mai trece aerul prin el. Asta poate fi din 2 motive. Unul ar fi cel gasit in TIS, altul ar fi ca cine ti-a pus freon nu a respectat specificatiile masinii tale. Fa un test, si vezi daca cu aer normal (cu A/C oprit mult timp) fluxul de aer este normal cu viteza ventilatorului. Daca doar dupa ce pornesti A/C-ul ai o problema cu aerul care bate prea incet.. atunci ori ai mizerie in evaporator si ingheata repede, ori ai o problema cu freonul si/sau cu senzorul de control al compresorului.

Daca indiferent de folosirea A/C aerul vine foarte incet la viteza maxima, atunci e filtru, si vezi in postul meu precedent instructiunile de inlocuire.

 

P.S.: masina ta e cu IHKA sau IHKAF, dar cred ca si la tine poate ingheta evaporatorul.

 

IHKA - automatic Heating and A/C

IHKAF - IHKA w/ micro filter

IHKR - regulated Heating and A/C

IHKRF - IHKR w/ micro filter

IHKS - standard Heating and A/C

Edited by Darren
Link to comment
Share on other sites

Am avut probleme asemanatoare cu clima. Cand dadeam vantilatorul pe maxim nu scotea cum trebuie si cateodata varia dupa cum vroia el.

Am schimbat prima data filtrul de polen dar nu a ajutat.

Dupa aia am dat parca 70 Eur pe evaporator si totul a revenit la normal.

Link to comment
Share on other sites

Modelele care au rotary-knob cu grade, monitorizeaza temperatura si mentin constanta acea temperatura. De ex. daca e iarna, chiar daca eu am butonul de A/C apasat (si de fapt il las apasat tot timpul, pentru dezumificare), dar temperatura setata la 22 grade, masina baga caldura, nu baga aer rece. Vara baga aer rece, fara sa modific nimic din aranjarea butoanelor. Existenta unor butoane pe care sa le rotesti nu este decat un efect vizual. Totul este controlat electronic in spate.

Hehe, mi-ai luat o piatra depe inima (creier :blink:): credeam ca o sa am probleme cu caldura la iarna, ca indiferent pe ce apasam / roteam nu venea decat aer rece (de afara) :)

Still, cam fac figuri motorasele alea, daca directionez aerul catre picioare & parbriz, tot iese aer si pela bord, de-abia dupa ce apas pe butoane/opresc motor/apas butoane etc se inchid flapsurile..

Link to comment
Share on other sites

Ieri am schimbat filtrul de polen .....singur....ca am zis ca e usor.......nu a fost chiar asa de usor....dar m-am descurcat......Aveam o gramada de frunze prin filtru.....iar acuma merje clima foarte bine.....daca pun pe 4 nu mai pot sta in masina ...asa tare vine aeru..... :blink: :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.