Jump to content

Swap Motor BMW n47 la b47


marian13

Recommended Posts

Salut ,am o întrebare am căutat nespus pe alte forumuri și în engleză și youtube etc. Am un BMW seria 3 GT cu 318d 2.0 diesel an 2014 in luna a 11 , cod motor N47D20C euro 6 , mașina am cumparat-o cu 100 K km schimburile de ulei au fost făcute la 10.000 de km întotdeauna sau mai devreme mașina nu a fost solicitata prin oraș sau din partea mea nu a văzut mai mult de 160 de km la oră ,uleiul folosit a fost mereu liqui moly acuma are 152.000 km iar din păcate nu știu de ce la 120 km la oră pe autostradă în mers să rupt lanțul de distribuție,nu am avut sunete ciudate la rece sau la cald a funcționat mereu normal .Acuma ca deja motorul s-a stricat m-a lăsat pe Austria și aștept asigurarea să i repatrieze în Franța acolo locuiesc de 5 ani ,vreau să știu se poate monta un motor cu cod b47D20A in loc de motorul care il am deoarece am găsit câteva la 3000€ cu 25k km sau trebuie unul cu același cod motor ca al meu desi multe n47 sunt cu norma euro 5 din câte am văzut .Scuzati-ma pe mine pentru timpul de lectură acordat acestei istorii cu așteptarea unui răspuns.

Link to comment
Share on other sites

@marian13 Desi lantul de distributie este punctul slab al N47, la un motor fabricat 11/2014, cu schimburi ulei la 10k km, este surprinzator ca lantul sa cedeze la 152k km.

Ai certitudinea - preferabil sustinuta de istoricul de service - ca motorul a beneficiat de schimburi de ulei la 10k km inca de cand era nou, deci inainte sa ajunga la tine? Rulajul de 152k km este cel real si lipsit de orice dubiu?

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep la swap-ul motoarelor dar pe langa compatibilitatea fizica/mecanica cu, cutia de viteza, apoi a suportilor motor.. a acelorasi tipuri de injectoare.. bmw a pus piezo pe N47 apoi mi se pare ca a revenit la solenoid.. (acceptate de DDE-ul masinii pe care se "trasnplanteaza") sunt destul de multe de luat in considerare la masinile astea mai noi.. de prin 2007 as zice..  e destul de complicat.

 

Pe de alta parte, nu vreau sa diminuez efectivitatea uleiului Liqui Moly (parca e german..) dar BMW foloseste mai nou, de vreo cativa ani, poate chiar 2014, uleiul Shell Pure Plus..

Cum a zis si @FiveThreeFive foarte probabil schimburile NU au fost facute la 10k pana la 100k km. Cred ca pot confirma destui inclusiv eu insumi cu doua masini luate in vest care au schimburi cel putin pana la 150-200k km la 25-30k km la dealer sau cand le-o fi zis martorul in bord.. ca asa e viata in vest - scump de intretinut masina/motorul.

Apoi masinile ajung la "sarmani" si e dupa noroc..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FiveThreeFive said:

@marian13 Desi lantul de distributie este punctul slab al N47, la un motor fabricat 11/2014, cu schimburi ulei la 10k km, este surprinzator ca lantul sa cedeze la 152k km.

Ai certitudinea - preferabil sustinuta de istoricul de service - ca motorul a beneficiat de schimburi de ulei la 10k km inca de cand era nou, deci inainte sa ajunga la tine? Rulajul de 152k km este cel real si lipsit de orice dubiu?

Masina a fost verificata cand am cumparat-o și pe card vertical și pe un site din Franța cu raport fiind al treilea proprietar.La 67.000 km a fost cumparata de al doilea proprietar de la o reprezentanta BMW din Franța cu schimburile și întreținerea făcută eu cumpărând-o la 100.000 km cu factura de la al doilea proprietar cu 2 schimburi de ulei făcute la un garaj din concesiune și agreat de producătorul de la BMW ,eu la fel am avut grijă de această mașină ,sunt un fan pentru această mașină sunt tânăr și am avut foarte mult grijă atât estetic cat și făcute schimburile cu filtre bosch .Din câte mi-a explicat al doilea proprietar mașina a fost folosită de reprezenta înaintea lui pentru a face curse între reprezentante de către responsabilul concesiunii.Acuma faptul este consumat să fi fost ghinion acuma doar vreau să îi pun al motor și să nu mă complic cu repararea lanțului și alte daune sunt fericit ca nu a fost mai rău sa fiu implicat într-un accident rutier .

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu ma pricep la swap-ul motoarelor dar pe langa compatibilitatea fizica/mecanica cu, cutia de viteza a suportilor motor.. a acelorasi tipusi de injectoare.. (acceptate de DDE-ul masinii pe care se "trasnplanteaza") sunt destul de multe de luat in considerare la masinile astea mai noi.. de prin 2007 as zice..  e destul de complicat.

 

Pe de alta parte, nu vreau sa diminuez efectivitatea uleiului Liqui Moly (parca e german..) dar BMW foloseste mai nou, de vreo cativa ani, poate chiar 2014, uleiul Shell Pure Plus..

Cum a zis si @FiveThreeFive foarte putin probabil schimburile NU au fost facute la 10k pana la 100k km. Cred ca pot confirma destui inclusiv eu insumi cu doua masini luate in vest care au schimburi cel putin pana la 150-200k km la 25-30k km la dealer sau cand le-o fi zis martorul in bord.. ca asa e viata in vest - scump de intretinut masina/motorul.

Apoi masinile ajung la "sarmani" si e dupa noroc..

Motorul care l-am găsit are 15k km provenit de pe un f30 înmatriculat în 2018 dar motorul fabricat in 03.2016 eu6 cu cod B47D20A fiind complet cu toate accesoriile ,al meu cel distrus fiind in 11.2014 eu6 N47D20C ,am căutat foarte multe motoare dar nu am găsit N47 cu norma eu6 cum e al meu .

5 minutes ago, marian13 said:

Masina a fost verificata cand am cumparat-o și pe card vertical și pe un site din Franța cu raport fiind al treilea proprietar.La 67.000 km a fost cumparata de al doilea proprietar de la o reprezentanta BMW din Franța cu schimburile și întreținerea făcută eu cumpărând-o la 100.000 km cu factura de la al doilea proprietar cu 2 schimburi de ulei făcute la un garaj din concesiune și agreat de producătorul de la BMW ,eu la fel am avut grijă de această mașină ,sunt un fan pentru această mașină sunt tânăr și am avut foarte mult grijă atât estetic cat și făcute schimburile cu filtre bosch .Din câte mi-a explicat al doilea proprietar mașina a fost folosită de reprezenta înaintea lui pentru a face curse între reprezentante de către responsabilul concesiunii.Acuma faptul este consumat să fi fost ghinion acuma doar vreau să îi pun al motor și să nu mă complic cu repararea lanțului și alte daune sunt fericit ca nu a fost mai rău sa fiu implicat într-un accident rutier .

Motorul care l-am găsit are 15k km provenit de pe un f30 înmatriculat în 2018 dar motorul fabricat in 03.2016 eu6 cu cod B47D20A fiind complet cu toate accesoriile ,al meu cel distrus fiind in 11.2014 eu6 N47D20C ,am căutat foarte multe motoare dar nu am găsit N47 cu norma eu6 cum e al meu .

*Am încercat uleiul liqui moly deoarece fostul proprietar a făcut cele 2 schimburi de ulei cu castrol și eu primul schimb la fel dar undeva la 8k km mi-a cerut un litru dupa ce am făcut schimburile cu liqui moly nu a mai cerut ulei atât cat la mașina mea cat și a unui prieten având un VW TOURAN ,după incidentul de sâmbătă cu distribuția am verificat și nivelul ulei care indică fix unde era săgeata mică “MAX”.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, marian13 said:

am căutat foarte multe motoare dar nu am găsit N47 cu norma eu6 cum e al meu .

Ai incercat sa cauti raspuns la urmatoarea intrebare:

Ce stabileste norma de poluare, motorul sau sistemul antipoluare (filtru dpf, capacitatea - fagurele intern, desimea lui-  de filtrare a noxelor.. si modalitatea prin care este gestionata de DDE)?

Eu cred ca filtrul DPF montat, si nu  motorul, se inscrie in norma de poluare stabilita in fabrica. Daca motorul e fara uzura, filtru va fi sanatos filtrarea va fi corespunzatoare. Asadar uzura motorului e mai importanta. Cu alte cuvinte un motor "Euro 5" cu putini km (care o sa fie scump..) ar sanse mai mici sa fie uzat datorita vietii mai scurte.. pana sa il iei tu decat un Euro 6 cu multi km.

Parerea mea.

Intreaba in stanga-dreapta ce ti-am sugerat si probabil te vei complica mai putin..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Ai incercat sa cauti raspuns la urmatoarea intrebare:

Ce stabileste norma de poluare, motorul sau sistemul antipoluare (filtru dpf, capacitatea - fagurele intern, desimea lui-  de filtrare a noxelor.. si modalitatea prin care este gestionata de DDE)?

Eu cred ca filtrul DPF montat, si nu  motorul, se inscrie in norma de poluare stabilita in fabrica. Daca motorul e fara uzura, filtru va fi sanatos filtrarea va fi corespunzatoare. Asadar uzura motorului e mai importanta. Cu alte cuvinte un motor "Euro 5" cu putini km (care o sa fie scump..) ar sanse mai mici sa fie uzat datorita vietii mai scurte.. pana sa il iei tu decat un Euro 6 cu multi km.

Parerea mea.

Intreaba in stanga-dreapta ce ti-am sugerat si probabil te vei complica mai putin..

O sa ma interes de lucru acesta cu norma de poluare care este stabilită ,totuși motorul găsit de mine are 15 k km din 2016 la prețul de 2500€ iar un motor N găsit e mai scump și mai mulți km este complet cu toate accesoriile singura diferență este ca are codul B47D20A și al meu este N47D20C, o să mă interesez  dacă este compatibil cum gestionează DDE ,am întrebat 2 mecanici dar ei încă nu s-au confruntat cu situația asta.Si mi se pare ciudat cum nu găsesc o informație despre cineva care nu a încercat un swap intre modelele astea de motoare dar am văzut swap făcut de la 2 la 3 litri dar nu swap cu 2 motoare de 2 l dar coduri diferite in general motoarele astea sunt indetice mai putin capacul pe unde pui uleiul și ceva la b47 cu presiunea in cilindri și ceva de distribuția îmbunătățită sugerează cei de la BMW deși cred ca e ceva marketing aici . Mulțumesc pentru informațiile oferite ,este un început apreciez mult !

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, marian13 said:

B47D20A

Nici motoarele nu le-a lasat in pace, stai linistit.. din fericire versiunile aparute sunt in ordine alfabetica. Asadar ce ai gasit tu este prima versiune a lui B47 ca sfarseste cu A. Ce ai tu probabil e ultima versiune a lui N47. Asadar ..probabil ceva schimbari minore tot au facut.. de aceea nu o sa fie usor. Pana si profilul intern al pistonului ar pute diferi fara ca noi muritori de rand sa stim ce au facut de la A la C. Dar idee ramane aceiasi; trebuie verificate mai multe compatibilitati daca schimbi generatii de motoare, cred.. /ca Sa NU schimbi DDEul. Ca apoi dai in alte calcule si sume..

Poate ai noroc si mecanicul sau tu gasesti ce trebuie de la inceput.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nici motoarele nu le-a lasat in pace, stai linistit.. din fericire versiunile aparute sunt in ordine alfabetica. Asadar ce ai gasit tu este prima versiune a lui B47 ca sfarseste cu A. 

nu cred ca llitere au legatura cu oridinea in care au aparut. daca e la fel ca si la b48 , ma gandesc ca e la fel, are legatura cu puterea motorului si  cu modele pe care a fost pus.

ce insinuezi tu ca o versiune cu D in capat e mult mai noua decat o versiune cu  A. in capat e gresit

de exemplu la b48, A-ul e exclusiv pe verisiunea de 184cp pe cand B-ul e si pe 254 si pe 184. dar nu e mai nou

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, marian13 said:

Masina a fost verificata cand am cumparat-o și pe card vertical și pe un site din Franța cu raport fiind al treilea proprietar.La 67.000 km a fost cumparata de al doilea proprietar de la o reprezentanta BMW din Franța cu schimburile și întreținerea făcută eu cumpărând-o la 100.000 km cu factura de la al doilea proprietar cu 2 schimburi de ulei făcute la un garaj din concesiune și agreat de producătorul de la BMW ,eu la fel am avut grijă de această mașină ,sunt un fan pentru această mașină sunt tânăr și am avut foarte mult grijă atât estetic cat și făcute schimburile cu filtre bosch .Din câte mi-a explicat al doilea proprietar mașina a fost folosită de reprezenta înaintea lui pentru a face curse între reprezentante de către responsabilul concesiunii.Acuma faptul este consumat să fi fost ghinion acuma doar vreau să îi pun al motor și să nu mă complic cu repararea lanțului și alte daune sunt fericit ca nu a fost mai rău sa fiu implicat într-un accident rutier .

Motorul care l-am găsit are 15k km provenit de pe un f30 înmatriculat în 2018 dar motorul fabricat in 03.2016 eu6 cu cod B47D20A fiind complet cu toate accesoriile ,al meu cel distrus fiind in 11.2014 eu6 N47D20C ,am căutat foarte multe motoare dar nu am găsit N47 cu norma eu6 cum e al meu .

*Am încercat uleiul liqui moly deoarece fostul proprietar a făcut cele 2 schimburi de ulei cu castrol și eu primul schimb la fel dar undeva la 8k km mi-a cerut un litru dupa ce am făcut schimburile cu liqui moly nu a mai cerut ulei atât cat la mașina mea cat și a unui prieten având un VW TOURAN ,după incidentul de sâmbătă cu distribuția am verificat și nivelul ulei care indică fix unde era săgeata mică “MAX”.

Daca te duci la bmw, sau scoti online un raport air al masinii, adica istoricul complet, apar revizii la 10k?

Iar 1L de ulei la 8000km... deja e clar ca motorul poate avea o problema undeva...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/are-the-blocks-on-the-n47d20a-and-the-n47d20c-the-same.324665/

https://www.justanswer.co.uk/bmw/ot4bm-evening-tell-difference.html

I understand you are looking for information on the differences between the B47D20A and B47D20B engines for your 2016 BMW 125d M Sport. The B47 engines are a series of diesel engines produced by BMW that come in various configurations. B47D20A typically refers to earlier versions of the B47 engine, while B47D20B is often associated with engines that have received a technical upgrade, known as B47TÜ , which includes improvements such as AdBlue injection and higher injection pressures . 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Nici motoarele nu le-a lasat in pace, stai linistit.. din fericire versiunile aparute sunt in ordine alfabetica. Asadar ce ai gasit tu este prima versiune a lui B47 ca sfarseste cu A. Ce ai tu probabil e ultima versiune a lui N47. Asadar ..probabil ceva schimbari minore tot au facut.. de aceea nu o sa fie usor. Pana si profilul intern al pistonului ar pute diferi fara ca noi muritori de rand sa stim ce au facut de la A la C. Dar idee ramane aceiasi; trebuie verificate mai multe compatibilitati daca schimbi generatii de motoare, cred.. /ca Sa NU schimbi DDEul. Ca apoi dai in alte calcule si sume..

Poate ai noroc si mecanicul sau tu gasesti ce trebuie de la inceput.

B4720DA are 110kw exact ca al meu n4720DA presupun ca o sa potrivească cu DDE dacă nu ori o sa il schimb oricum e o pomană un motor de 15 K la bani ăștia față de cei de la reprezentanta care te iluminează cu niște scoruri minunate.

Just now, marian13 said:

B47D20Aare 110kw exact ca al meu n47D20C ca o sa potrivească cu DDE dacă nu ori o sa il schimb oricum e o pomană un motor de 15 K la bani ăștia față de cei de la reprezentanta care te iluminează cu niște scoruri minunate.Oricum săptămâna viitoare o să aflu ce și cum ca o să mă apuc de treabă și o să țin la curent asta dacă se va putea sau nu acest swap.

 

10 hours ago, sskkaa said:

Daca te duci la bmw, sau scoti online un raport air al masinii, adica istoricul complet, apar revizii la 10k?

Iar 1L de ulei la 8000km... deja e clar ca motorul poate avea o problema undeva...

S-a întâmplat odată sa ceara 1 L avea Castrol dupa 4 schimburi de liqui moly nu a mai cerut la niciunul .Desi ma gandesc sa fi fost ceva la lanț din fabrica .

13 hours ago, Viper05 said:

nu cred ca llitere au legatura cu oridinea in care au aparut. daca e la fel ca si la b48 , ma gandesc ca e la fel, are legatura cu puterea motorului si  cu modele pe care a fost pus.

ce insinuezi tu ca o versiune cu D in capat e mult mai noua decat o versiune cu  A. in capat e gresit

de exemplu la b48, A-ul e exclusiv pe verisiunea de 184cp pe cand B-ul e si pe 254 si pe 184. dar nu e mai nou

Am căutat despre n47 cat și b47 au fost puse pe f34 mai multe b47 au fost puse ,și da al meu n47 are 190 cp și b47 184 cp ,știu ca am făcut swap anterior la mașina precedentă vw touran care a avut garnitură de _chiulasa_ dusă și 330k motor 2.0 cu 136 cp și am schimbat cu unul de Audi a3 140 cp 180k și merge încă bine după 1 an și seriile la motor erau diferite și am diferit Audi fiind 2008 și Touran fiind 2004 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, bimmer90f30 said:

https://www.bimmerforums.co.uk/threads/are-the-blocks-on-the-n47d20a-and-the-n47d20c-the-same.324665/

https://www.justanswer.co.uk/bmw/ot4bm-evening-tell-difference.html

I understand you are looking for information on the differences between the B47D20A and B47D20B engines for your 2016 BMW 125d M Sport. The B47 engines are a series of diesel engines produced by BMW that come in various configurations. B47D20A typically refers to earlier versions of the B47 engine, while B47D20B is often associated with engines that have received a technical upgrade, known as B47TÜ , which includes improvements such as AdBlue injection and higher injection pressures . 

 

Încă un punct important și mersi mult trebuie să vb cu persoana care vinde motorul să întreb dacă nu a avut adblue pe mașină care a dat jos motorul .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.