Jump to content

Se merita Chiptuning ?


Recommended Posts

Va salut! știu ca deschid un subiect mult discutat și tot nu sint convins sa fac sau nu Chiptuning dețin 520i 2018 touring 184 cp la doar 95 mii km, pot face la firma specializata cu garanție 5 ani, va fi dusa la 260 de cai și cuplu de la 290 la 420, ați făcut și voi chiptuning? Marea mea întrebare este dacă nu se va uza prematur ,ma refer la tot , motor cutie viteze șamd.  fiind supus la ceva mai multa putere decit cum a ieșit din fabrica ,menționez ca nu merg sportiv decit foarte rar, mulțumesc 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, cipri71 said:

Va salut! știu ca deschid un subiect mult discutat și tot nu sint convins sa fac sau nu Chiptuning dețin 520i 2018 touring 184 cp la doar 95 mii km, pot face la firma specializata cu garanție 5 ani, va fi dusa la 260 de cai și cuplu de la 290 la 420, ați făcut și voi chiptuning? Marea mea întrebare este dacă nu se va uza prematur ,ma refer la tot , motor cutie viteze șamd.  fiind supus la ceva mai multa putere decit cum a ieșit din fabrica ,menționez ca nu merg sportiv decit foarte rar, mulțumesc 

 

Totul se va uza prematur atunci cand faci soft. Ideal este sa nu o arzi pe saracie si sa iei motorizarea corecta pt dorintele tale.

Dar… sa zicem totusi, ca nu esti sarac… dar nici bogat… doar ca vrei sa o arzi frumos cu consatenii, atunci cand te intorci in tara.

Intrebare: ce motor ai? B20B ori B20A?

ps. Lasa aia cu garantia pt ca firma de tuning, nu iti da 5 ani garantie nici la suportul de numar , dupa tuning, daramite la motor…

  • De acord! 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Onnix said:

Lasa aia cu garantia pt ca firma de tuning, nu iti da 5 ani garantie nici la suportul de numar , dupa tuning, daramite la motor…

mi-ai luat vorba din gura.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Onnix said:

Totul se va uza prematur atunci cand faci soft. Ideal este sa nu o arzi pe saracie si sa iei motorizarea corecta pt dorintele tale.

Dar… sa zicem totusi, ca nu esti sarac… dar nici bogat… doar ca vrei sa o arzi frumos cu consatenii, atunci cand te intorci in tara.

Intrebare: ce motor ai? B20B ori B20A?

ps. Lasa aia cu garantia pt ca firma de tuning, nu iti da 5 ani garantie nici la suportul de numar , dupa tuning, daramite la motor…

Este B20B, am inteles ca voi avea 260 cp de la 184- 420Nm de la 290, mi au spus ca este un soft tuning si sa nu-mi fac griji pt o uzura mai prematura daca merg Sport mai rar,nimeni din voi nu ati facut sa traiti experiente cu probleme  din cauza tuning ului ? ce am inteles de la iei este ca motoarele sunt facute și testate sa duca ducă între atit și atit,deci ies din fabrica asa fiind mai economic .Mercedes de exemplu ; oricare model iese din fabrica 250 de cai (iei nu is mai bat capul cu resoft tuning) de aia exista AMG care este separat de Mercedes,le trimite la iei și le scot cu 350 de cai vs 250, multumesc de raspuns

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, cipri71 said:

Este B20B, am inteles ca voi avea 260 cp de la 184- 420Nm de la 290, mi au spus ca este un soft tuning si sa nu-mi fac griji pt o uzura mai prematura daca merg Sport mai rar,nimeni din voi nu ati facut sa traiti experiente cu probleme  din cauza tuning ului ? ce am inteles de la iei este ca motoarele sunt facute și testate sa duca ducă între atit și atit,deci ies din fabrica asa fiind mai economic .Mercedes de exemplu ; oricare model iese din fabrica 250 de cai (iei nu is mai bat capul cu resoft tuning) de aia exista AMG care este separat de Mercedes,le trimite la iei și le scot cu 350 de cai vs 250, multumesc de raspuns

La astfel de explicatii mai bine nu faci

Link to comment
Share on other sites

Odată cu resoftarea îți asumi și eventualele probleme ce pot sa apară la motor sau la unele componente, e simpla treaba. 

Vizavi de codul motor știu ca am citit ca la unul dintre ele nu este recomandat sa faci resoftarea, nu mai țin minte exact dacă cel cu A sau cel cu B, ar trebui sa te informezi înainte. 

Link to comment
Share on other sites

teoretic la niciunul nu e recomandat sa faci resoftarea. dar cel cu codul “B” a fost folosit si pe 30i si pe 20i pe cand cel cu codul “A” a fost folosit exclusiv pe 20i si pe 30e( unde output-ul e la fel ca si pe 20i)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

B20B e mult mai ok pt soft, internele sunt mai rezistente decat la A. Cutia duce fara stres cei 420nm, binenteles ca trebuie optimizata si ea o data cu softul. Cat de bine va iesi softul, asta depinde la cine il faci. Daca e facut corect, nu ar trebui sa ai probleme la un mers normal. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

De ce nu o vinzi și îți iei un b58? Si ai rezolvat problema. Chiar dacă mai pui ceva, ai putere etc și stai liniștit.. Sau un 530i, eu sunt mulțumit de cum se mișcă, nu prea am simțit sa fie mai prejos fata de n57 270ponei, ba chiar din contra,,, 

Edited by Lospaa
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sskkaa said:

Depinde si ce cutie se pune pe pe 20i. Eu la ZF 8HP75 cred, nu am avut nevoie, se impaca perfect cu softul motorului, deci n am umblat deloc la cutie.

Tunerii seriosi stiu ca umbla si la TCU atunci cand fac soft. Dragos de la Complechip face asta. 
Am luat asta de pe FB pagina Complechip:

“Utilizator: S-a efectuat si o remapare a tcu ? Valorile actuale de cuplu sunt transpuse in calculele tcu ?”

Dragos: Absolut. Raportarea cuplului e reala. Fara interventie in TCU nu s-ar fi putut implementa corect interventia in ECU.”

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lospaa said:

De ce nu o vinzi și îți iei un b58? Si ai rezolvat problema. Chiar dacă mai pui ceva, ai putere etc și stai liniștit.. Sau un 530i, eu sunt mulțumit de cum se mișcă, nu prea am simțit sa fie mai prejos fata de n57 270ponei, ba chiar din contra,,, 

probabil pentru ca e 10k diferenta, probabil pentru acelasi motiv pentru care nu isi cumpara M5

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Onnix said:

B20B e mult mai ok pt soft, internele sunt mai rezistente decat la A. Cutia duce fara stres cei 420nm, binenteles ca trebuie optimizata si ea o data cu softul. Cat de bine va iesi softul, asta depinde la cine il faci. Daca e facut corect, nu ar trebui sa ai probleme la un mers normal. Bafta!

Viper de ce nu il contrazici si pe @Onnix cum ma contrazici pe mine? Pentru ca asa esti tu, 'tiu..

Asa zic si eu ca @onix ca Bul e mai bun ca Aul.

Si am zis-o si pe alt topic.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, bimmer90f30 said:

Viper de ce nu il contrazici si pe @Onnix cum ma contrazici pe mine? Pentru ca asa esti tu, 'tiu..

Asa zic si eu ca @onix ca Bul e mai bun ca Aul.

Si am zis-o si pe alt topic.

pai a spus exact acelasi lucru. ca si mine . varianta “B” a fost pusa exclusiv pe 30i. 

in primii ani de fabricatie varianta varianta B s-a pus si pe 20i, dupa care 20i a primit exclusiv varianta A. 

si vatianta B are interne mai resistente compresie mai mica. dar nu, varianta B nu e mai noua decat varianta A cum insinuai tu.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Viper05 said:

probabil pentru ca e 10k diferenta, probabil pentru acelasi motiv pentru care nu isi cumpara M5

Pai cu cât da pe tuning și cât e un motor dacă are ghinion... Plus ca are varianta 530i nu neapărat 540i.Intr adevăr mai trebuie bani, fiecare are un buget etc, dacă își permite schimbul e bine de luat în calcul orice varianta, n am fost sarcastic sau altceva.. 

Link to comment
Share on other sites

Echipe de ingineri de la BMW muncind din greu ani de zile sa faca masini fiabile pentru mii de soferi versus...niste baeț talentaț cu laptop care baga semnu de exclamare dupa fiecare Vrum! Vrum! si check engine in bord ... cu garantie atata timp cat nu mergi sportiv cu BMW-ul. Adica acum ca ai dus-o de la 184 la 260 cai, las-o mai moale ca altfel se uzeaza prematur. Cum suna asta, ca mie imi suna a downgrade?

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Nym said:

Echipe de ingineri de la BMW muncind din greu ani de zile sa faca masini fiabile pentru mii de soferi versus...niste baeț talentaț cu laptop care baga semnu de exclamare dupa fiecare Vrum! Vrum! si check engine in bord ... cu garantie atata timp cat nu mergi sportiv cu BMW-ul. Adica acum ca ai dus-o de la 184 la 260 cai, las-o mai moale ca altfel se uzeaza prematur. Cum suna asta, ca mie imi suna a downgrade?

nu neaparat niste “băieți” . de exemplu ac schnitzer ofer tuning cu garantie. dar costa in jur de 4k

in usa pe vremuri dinan oferea tuning cu garantie( mi se pare ca direct in reprezentante). plus, sa nu uitam chair bmw ,prin bmw m performance ofera tuning la unele motoare. 

asa ca nu toti cei care ofera tu ing aunt “băieți “ la colt se bloc

15 minutes ago, Lospaa said:

Pai cu cât da pe tuning și cât e un motor dacă are ghinion... Plus ca are varianta 530i nu neapărat 540i.Intr adevăr mai trebuie bani, fiecare are un buget etc, dacă își permite schimbul e bine de luat în calcul orice varianta, n am fost sarcastic sau altceva.. 

un bm3 e in just de 600 de euro, nici pe departe cat e un upgrade la motor

1 hour ago, bimmer90f30 said:

 

Asa zic si eu ca @onix ca Bul e mai bun ca Aul.

Si am zis-o si pe alt topic.

exista si varianta C, aia inseamna ca e mai buna decat B?

ti-am mai spus variantele au in general legatura cu puterea nu cu data aparitiei. daca e pana acolo mi se pare ca A a aparut dupa B. dar tu nu ca batman

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

https://www.bmengineworks.co.uk/engine/codes

Dupa lista gasita de mine A avea puterea cea mai mica dar au fost si facute din 2014. B a aparut din 2015, pentru ca atunci au aparut variante mult mai fiabile.. cum e si firesc. Probababil ei considerand producerea unei versiuni inbunatatite B, avand access si la o statistica mult mai reala.. cu un an de experienta pe drumuri in varianta A.

N57 ABC e cel mai usor de inteles. Evident ca varianta C fiind cea mai puternica trebuia sa fie si cea mai fiabila inca din 1012. Ca doar nu erau asteptate pe piata motoare cu puteri si agilitate marita inca de la aparitia noilor versiuni de N57. Nu le-au mai numit A ci le-au numit direct C inca din 2012

Dar asta nu exclude stresul motorului (A) daca tu maresti puterea la aceea varianta, care nu a fost conceputa sa fie fiabila la puterea marita prin modificarea DDE.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bimmer intelege odata, daca varianta A era prima si varianta B era techical update cum sustii tu, in momentul ala varianta A nu se mai fabrica. cu varianta C e la fel. 

si totusi in 2024 se mai fabrica varianta A. daca vrei sa intelegi bine daca nu nu.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.