Jump to content

Engine oil pressure too low…BMW 520 f11 biturbo


Recommended Posts

Salutare! Mă confrunt cu o problemă care sincer mă face cu capul!

am achiziționat mașina din Germania, adusă acasă am constatat ca se aprinde presiunea de ulei la relanti când uleiul ajungea la 100 de grade. Pe drum cu ea spre mecanic, motorul a început să bată! Buuun! Mecanicul a recomandat să schimbăm motorul să nu-l refacem pe acela. Am achiziționat alt motor complet fără anexe din dezmembrări! O grămadă de bani, în fine! Pus pe mașină, ieri a ieșit mecanicul cu ea la probă! Bang….acelasi mesaj cu presiunea de ulei🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️! Adică cu altă pompă de ulei…cu ulei nou..filtru…alt motor ce să mai! Nu înțeleg, toate motoarele astea au problema asta? Nu știu ce să mai fac, m-a îmbătrânit cu 5 ani mașina asta! Mi se pare probabilitatea prea mică să se întâmple și la acesta la fel! Dacă știe cineva vre-o soluție…nu știu ce să mai fac! Zi bună

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Codruț Ne mai trebuie informatii: anul de fabricatie, tipul de motor, rulajul cand ai cumparat masina. Daca ne poti comunica si VIN-ul masinii, cu atat mai bine. Motorul al doilea, bate si el, sau nu?

Salutare! Scuze…..An 2012, tip motor N47D20C 2.0 biturbo 218cp. Mașina avea 300000 când am luat-o! Al doilea motor are 170000 și merge foarte frumos, nu bate! Dar și mie și mecanicului ne este frică să îl mai pornim. Am discutat cu el și a spus ca astăzi o să facă o măsurătoare a presiunii cu manometrul!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Mircea-Si said:

Ala nu e mecanic, sigur a uitat sa cupleze ceva mufe care au legatura si cu snezorul de presiune ulei. Motorul cumparat are garantie?

Are garanție 2 luni! Mi se pare prea mică probabilitatea sau prea mare ghinionul să pățesc asta cu 2 motoare!

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Codruț said:

Salutare! Scuze…..An 2012, tip motor N47D20C 2.0 biturbo 218cp. Mașina avea 300000 când am luat-o! Al doilea motor are 170000 și merge foarte frumos, nu bate! Dar și mie și mecanicului ne este frică să îl mai pornim. Am discutat cu el și a spus ca astăzi o să facă o măsurătoare a presiunii cu manometrul!

  1. Ideea de a masura presiunea cu manometrul este excelenta. Va lamuri imediat in ce situatie te afli: daca presiunea este in parametri, dar ai o problema la nivelul senzorului (vezi ce a sugerat @Mircea-Si mai sus), sau daca presiunea este intr-adevar scazuta si va trebui sa dai jos baia de ulei pentru a verifica starea pompei de ulei. Este o veste buna ca al doilea motor nu face zgomote suspecte
  2. It recomand ca, pe viitor, sa eviti astfel de chilipiruri. Cumparand o masina moderna cu rulaj 300k Km si motor stresat, este ca si cum ai cauta dinadins sa ai probleme.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca cel de-l doilea motor are 170k km. In afara le vand cu 300-400k km masini pe roti iar in Romania le dezmembreaza cu 170k.
Avand modelul cu 2 turbine, in locul tau cumparam pompa noua de ulei + distributie si le montam pe motorul de schimb. Altfel, e afacere bulgareasca ce ai facut. Bafta!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, FiveThreeFive said:
  1. Ideea de a masura presiunea cu manometrul este excelenta. Va lamuri imediat in ce situatie te afli: daca presiunea este in parametri, dar ai o problema la nivelul senzorului (vezi ce a sugerat @Mircea-Si mai sus), sau daca presiunea este intr-adevar scazuta si va trebui sa dai jos baia de ulei pentru a verifica starea pompei de ulei. Este o veste buna ca al doilea motor nu face zgomote suspecte
  2. It recomand ca, pe viitor, sa eviti astfel de chilipiruri. Cumparand o masina moderna cu rulaj 300k Km si motor stresat, este ca si cum ai cauta dinadins sa ai probleme.

Înțeleg ce spui…am mai avut BMW-uri în urmă și nu am avut niciodată probleme de genul asta cu ele! Așa cum am spus mai sus…dacă și acest motor este cu aceeași problemă ca și cel original, înseamnă ca sunt chiar cea mai ghinionistă persoană! Chiar și cu garanția motorului, să îl demonteze din nou, să merg iar prin țară să găsesc un alt motor, montaj din nou….mai bine prefer să schimb pompa! Totuși sper să fie altceva pentru ca deja sunt sătul de această mașină și de problemele ei! Mulțumesc!

1 minute ago, Onnix said:

Eu nu cred ca cel de-l doilea motor are 170k km. In afara le vand cu 300-400k km masini pe roti iar in Romania le dezmembreaza cu 170k.
Avand modelul cu 2 turbine, in locul tau cumparam pompa noua de ulei + distributie si le montam pe motorul de schimb. Altfel, e afacere bulgareasca ce ai facut. Bafta!

Am schimbat distribuția pe cel de-al doilea motor…dar pompa de ulei nu!

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam, motorul ala nu cred ca are 170k km. Iti dai seama ca e deja obosita si cea pe care ai pus-o si poate sa cada oricand. Pompa o poate schimba fara sa mai dea jos motorul. Eu asa as proceda pt linistea mea.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Onnix said:

Dupa cum spuneam, motorul ala nu cred ca are 170k km. Iti dai seama ca e deja obosita si cea pe care ai pus-o si poate sa cada oricand. Pompa o poate schimba fara sa mai dea jos motorul. Eu asa as proceda pt linistea mea.

Aștept sa vad ce spune manometrul iar apoi o sa iau o decizie! Schimb orice numai sa o vad mergând ca sa scap de stresul ăsta! Ms.

Încă ceva ce aș vrea să întreb…credeți ca ar putea avea legătură termoflotul și corpul filtrului de ulei cu presiunea? Mecanicul spune ca le-a curățat înainte de a le monta pe motorul de schimb.

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa gasesti undeva specificatia de presiune de ulei pentru N47. Valorile pe care le-ai indicat par promitatoare, dar citirea corecta se face cand uleiul ajunge la temperatura normala de functionare (cca. 90 gr. C), nu la rece.

Incalzeste motorul turand usor (~ 1100-1200 rpm) si avand presiunea de ulei sub permanenta observatie. Daca presiunea scade in orice moment sub 1.0 bar, opreste imediat. Daca ajungi cu succes la temperatura de regim, lasa motorul la relanti si vezi ce presiune indica. Generic vorbind, daca ai macar 0.8 bar la relanti cu motorul cald, nu te paste o defectiune iminenta. Dar insist, este musai necesar sa gasesti specificatia BMW pentru N47.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, FiveThreeFive said:

Ar trebui sa gasesti undeva specificatia de presiune de ulei pentru N47. Valorile pe care le-ai indicat par promitatoare, dar citirea corecta se face cand uleiul ajunge la temperatura normala de functionare (cca. 90 gr. C), nu la rece.

Incalzeste motorul turand usor (~ 1100-1200 rpm) si avand presiunea de ulei sub permanenta observatie. Daca presiunea scade in orice moment sub 1.0 bar, opreste imediat. Daca ajungi cu succes la temperatura de regim, lasa motorul la relanti si vezi ce presiune indica. Generic vorbind, daca ai macar 0.8 bar la relanti cu motorul cald, nu te paste o defectiune iminenta. Dar insist, este musai necesar sa gasesti specificatia BMW pentru N47.

WBAXB31000DW50395 este seria de șasiu! Dacă poate cineva să mă ajute cu valorile! Am vorbit cu cineva și mi-a trimis poza asta.

acc65355-cb98-415b-aeb3-faeda0c8d02d.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere atat informatia din poza de mai jos, cat si faptul ca motorul nu este nici pe departe nou, cred ca, daca obtii >1.0 bar la relanti si >3.0 bar la turatie, esti OK pe termen scurt - chiar daca putin iesit din specificatie.

N47_pressure_switch.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Codruț said:

Am făcut testul cu manometrul! 2 bari in relanti la rece….in turație la 2000-2500 ture 4,5 bari! Ce credeți?

E irelevant ce credem noi. Eu sunt de parere ca pompa trebuie schimbata… altfel, tot timpul vei sta cu stres ca poate cadea oricand.

Valorile corecte sunt cele scrise mai sus de @mase

 

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

@Codruț Ai masurat pana la urma presiunea uleiului la cald? Daca nu, ar fi bine sa faci acest lucru, atat inainte de a schimba pompa, cat si dupa aceea. Comparand cele doua seturi de valori, vei avea mai multe imformatii despre starea de sanatate a motorului si vei putea determina in ce masura problema presiunii de ulei a fost cauzata de pompa. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, FiveThreeFive said:

@Codruț Ai masurat pana la urma presiunea uleiului la cald? Daca nu, ar fi bine sa faci acest lucru, atat inainte de a schimba pompa, cat si dupa aceea. Comparand cele doua seturi de valori, vei avea mai multe imformatii despre starea de sanatate a motorului si vei putea determina in ce masura problema presiunii de ulei a fost cauzata de pompa. 

Am măsurat aseară! Am 1,1 bar la 95-100 grade și 5 bar la 3000 rpm la aceeași temperatură! Nu este suficientă, pleacă de la 2,2 bar la rece și scade până la 1,1 bar la cald🤷🏻‍♂️. În sarcina este ok, dar nu la relanti

Link to comment
Share on other sites

On 7/12/2024 at 5:38 AM, Codruț said:

În sarcina este ok, dar nu la relanti

Presiunea masurata la RALANTI e cea esentiala!        Ca in ture toate pompele; si cele ..uzate si cele noi, ridica presiunea uleiului mai ales cu motor fierbinte. 

Dar cum uzura LA ORICE MOTOR ice LA RECE E CEA MAI MARE, o data in plus cum tratam motorul (la rece) face viata motorului mai lunga.

Pompa motorului probabil nu are nimic, uzurile sunt desupra ei, acolo unde si senzorul sta (e localizat) si masoara..

Daca ne mai mananca si "undeva" si bagam si solutii de curatat depuneri.. (ca asa ne-a convins unii..) ca motorul ar avea "nevoie" ..la sute de mii de km ... 😆😆.. numai bine nu ii facem! 

Pot sa mai intreb, cand ai cumparat masina din Germania motorul era cald, mai tii minte?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

Presiunea masurata la RALANTI e cea esentiala!        Ca in ture toate pompele; si cele ..uzate si cele noi, ridica presiunea uleiului mai ales cu motor fierbinte. 

Dar cum uzura LA ORICE MOTOR ice LA RECE E CEA MAI MARE, o data in plus cum tratam motorul (la rece) face viata motorului mai lunga.

Pompa motorului probabil nu are nimic, uzurile sunt desupra ei, acolo unde si senzorul sta (e localizat) si masoara..

Daca ne mai mananca si "undeva" si bagam si solutii de curatat depuneri.. (ca asa ne-a convins unii..) ca motorul ar avea "nevoie" ..la sute de mii de km ... 😆😆.. numai bine nu ii facem! 

 

Am înțeles…te referi la cuzineți! Nu am încercat cu nici un fel de soluție de curățat! O să dea din nou baia jos să se uite la cuzineți, să verifice uzura! Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Codruț said:

Am înțeles…te referi la cuzineți! Nu am încercat cu nici un fel de soluție de curățat! O să dea din nou baia jos să se uite la cuzineți, să verifice uzura! Mulțumesc 

Nu e vorba doar de cuzineti. Poate fi vorba de orice lagar prin care trece uleiul. Desogur ar putea fi vorba cel mai probabil de cuzineti pentru ca au suprafata cea mai mare pe unde trece uleiul.

Sa te apuci sa (chase, suna frumos pe englezesti) cauti, urmaresti (pe romaneste) uzurile cele mai mari intr-un motor e treaba de:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Sisif

..un pic de Cooperativa Munca in Zadar..

Stiu nu-i frumos ce zic dar cam asa e situatia.

Da, uita-te la cuzineti, masoara, probabil merita pusi altii sa iasa la toleranta.. poate ai noroc si scapi.

Nimeni nu cred ca stie care e e cu adevarat problema. Stiu, nu ito dau o veste buna. Pentru ca nu exista veste buna cand martorul de presiune de ulei apare; ba chiar e cea mai proasta din cele care pot aparea.

Iar la BMW pompe de ulei stricate singure nu prea sunt.. ele chiar imping uleiul.. mult timp!

Sa ne intelegem, eu scriu aici si pentru morala si bagat lucruri la cap nu neaparat sa iti rapund tie.

Sa Dea Domnul sa afli si sa fie doar cuzinetii!

Ca pentru asta exista forumurile astea ce maii mult, pentru gasit solutii la probleme.

Numai cand sunt probleme ne intalnim sa schimbam pareri.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu e vorba doar de cuzineti. Poate fi vorba de orice lagar prin care trece uleiul. Desogur ar putea fi vorba cel mai probabil de cuzineti.

Sa te apuci sa (chase, suna frumos pe englezesti) cauti, urmaresti (pe romaneste) uzurile cele mai mari intr-un motor e treaba de:

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Sisif

..un pic de Cooperativa Munca in Zadar..

Stiu nu-i frumos ce zic dar cam asa e situatia.

Da, uita-te la cuzineti, masoara, probabil merita pusi altii sa iasa la toleranta.. poate ai noroc si scapi.

Nimeni nu cred ca stie care e e cu adevarat problema. Stiu, nu ito dau o veste buna. Pentru ca nu exista veste buna cand martorul de presiune de ulei apare; ba chiar e cea mai proasta din cele care pot aparea.

Iar la BMW pompe de ulei stricate singure nu prea sunt.. ele chiar imping uleiul.. mult timp!

Ms frumos pentru sfat! Asta este următoarea operațiune! Dacă nici după asta nu reușesc să ies cu ea pe stradă, casată și gata! Fiat 1.3 diesel și am încheiat discuția! Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Codruț said:

Ms frumos pentru sfat! Asta este următoarea operațiune! Dacă nici după asta nu reușesc să ies cu ea pe stradă, casată și gata! Fiat 1.3 diesel și am încheiat discuția! Mulțumesc 

Nu trebuie sa te iriti si superi prea tare. Nu se merita.

Cauta sa iei o masina cu un motor cu, cat mai putini km ca ai oarecum certitudinea ca sansele sa fie uzat prea mult sunt mai mici. Si certificat, dovedit ca are cati km zice in reclama. Bine astea vin cu un cost... apoi, cauta modelul de masini cu motoare mai fiabile decat altele... 

Dar cel mai important, trateaza motorul termic cu respect, mai ales cand e rece si atunci te va tine sa te plictisesti!

Si bonus, daca iti place dieselul pune-i ulei 2T ca mine (eu pun in 3 la data curenta) 😛. Dar asta e alt subiect - nu vreau sa-ti poluez topicul cu convingerile si experientele mele pe partea de admisie a unui motor termic...

Iti pot spune in cateva cuvinte pe privat mai multe dar doar esti interesat cu adevarat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.