Jump to content

Sfaturi achizitie X1 din 2012


Equaliser

Recommended Posts

Salut!

Am ocazia sa cumpar un X1 din 2012, motor 2.0 fara XDrive, cutie manuala, cu aproximativ 180.000 km, de la o persoana cunoscuta, care a avut grija de masina.

Destinatia principala a masinii va fi naveta de aproximativ 900 km/saptamana.

Aceasta generatie, fiind cu distributia in spatele motorului, am inteles ca au rolele intinzatoare din plastic si ar trebui facut schimbul de distributie pe la 200-250.000 km sau cand incepe sa sune.

Autohausul din Germania de unde l-a cumparat i-a spus ca aceasta distributie e pe viata si sa incalzeasca masina 5 minute dimineata. Partea asta n-o cred, pentru ca uleiul n-are cum sa se-ncalzeasca la relanti, mai ales iarna.

Am mai auzit ca e comuna o problema cu bluetotth-ul, care ramane activ dupa oprirea motorului, cauta dispozitive si descarca bateria.

 

As dori sa stiu daca are costuri mari de intretinere si ce probleme pot sa apara la acest model.

Link to comment
Share on other sites

Salut, distributia la motorul N47 se face la 200K sa fii tu linistit. Pune diagnoza ISTA pe masina si vezi daca ramane vreun modul activ dupa ce o incui. Cel mai bine verifici masina pe elevator la un mecanic bun si n-ai treaba. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Equaliser said:

Am ocazia sa cumpar un X1 din 2012, motor 2.0 fara XDrive, cutie manuala, cu aproximativ 180.000 km [...] Destinatia principala a masinii va fi naveta de aproximativ 900 km/saptamana.

Pentru o masina de naveta, in opinia mea ar trebui sa te orientezi catre un model cat mai fiabil, economic si sigur. Sunt sceptic ca acel X1 este o alegere buna.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Multumesc pentru sfaturi.

La capitolul siguranta, totusi nu mi-as face probleme cu X1 ca-i superior fata de alde Renault, VW, Hyundai.

Costurile de intretinere si reparatii ma ingrijoreaza la BMW, ca-s multe povesti ca piesele sunt scumpe.

Edited by Equaliser
Link to comment
Share on other sites

Asta cu incălzitul mașinii e un mit,nu ajută distribuția cu nimic,bine,poți sta 20-30 sec.cu ea inainte să pleci,mai ales cu motorul rece.Distribuția poate crăpa și fără să dea semne.Ideal ar fi să o faci pe la 200k,scapi de stres ,poate ai n47t pe ea,care are piese imbunătațite puse pe distribuție.Dacă stii de la cine iei mașina e ok ,motorul e destul de fiabil,am avut e91 care e pe aceiași platformă cu x1,la drum lung mașina e ce trebuie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Equaliser said:

La capitolul siguranta, totusi nu mi-as face probleme cu X1

Mi-ai adus aminte de o gluma pe care am auzit-o cu multi ani in urma, la un stand-up comedy. 
"Doamna, aveti grija cu cainele acela, sa nu ma muste!"
"Vai, dar va faceti probleme, cainele este castrat."
"Doamna, mie mi-e teama ca ma musca, nu ca ma f*te!".

Cam asa si tu. In cazul unui X1 de vechimea respectiva, utilizat pentru naveta, ingrijorarea nu se refera la siguranta lui, ci la fiabilitate.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Ce probleme ar fi comune la X1 pe masura ce avanseaza-n varsta?

Am tot citit de chestia aia cu sistemul de infotainment care cauta dispozitive pana ramai fara baterie si care se rezolva inchizandu-l cand opresti masina.

Altele care ar fi, ca inca mai aveam impresia ca masinile premium sunt bune si la 500.000 km.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Equaliser said:

[...] inca mai aveam impresia ca masinile premium sunt bune si la 500.000 km.

In niciun caz. Aceasta teorie a fost, in mod limitat, valabila pentru anumite modele fabricate in urma cu cca. 2-3 decenii. Si, chiar in acele cazuri, doar pentru exemplarele care au fost foarte bine intretinute.

Insist: nu cred ca un X1 vechi de 12 ani si cu 180.000 km este o masina potrivita pentru naveta, la un rulaj anual estimat de cca. 50.000 km. Este posibil sa fii tu norocos de fel. Dar gandeste-te si la scenariul opus: cum rezolvi cu naveta, daca intri intr-o serie de probleme (implicit cheltuieli) neasteptate cu masina?

Daca tii neaparat sa ai un BMW pentru naveta, avand in vedere faptul ca in mod evident nu ai in vedere un buget mare, iti recomand sa iei in considerare un F20 116d (2015 - 2019) sau urmasul lui, F40 116d (2019 - 2024), ambele cu motor B37, cu un rulaj sub 50.000 km, cu un istoric de intretinere foarte bun si cu recall-urile (daca exista) efectuate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu tin neaparat BMW. Povestea e urmatoarea.

Acum la naveta este un VW din 2006 luat de la o cunostinta care a intretinut masina. A ajuns la 350.000 si inca merge bine, interiorul e obosit, dar n-am avut cheltuieli prea mari cu ea, in afara de schimbat praguri, aripi si volanta.

Pot sa spun ca mi-a depasit cu mult asteptarile la cheltuieli, consum si durata de viata, pentru ca am luat-o in ideea s-o tin 5 ani si a depasit 8, cu 250.000 km facuti la naveta. Pentru o masina pe care am dat 5.000 euro, zic ca-i bine.

Cand masina are nevoie de o reparatie, revizie, am un E Class ca masina de familie si rezerva.

Acum baiatul care mi-a vandut VW, vrea sa vanda acest X1, sa-si faca upgrade.

Ma gandeam ca daca a mers prima oara, poate merge si a doua, sa pot tine masina macar 5 ani, chiar daca la consum nu s-ar compara, castigul ar fi la siguranta si confort.

Plus ca fiind mai inalta la garda, as putea s-o mai folosesc si-n zone mai accidentate, cand mai ies pe la munte.

 

O alta idee ar fi ca daca incep niste cheltuieli pe chestii la care n-am avut probleme cu VW, o vand, ca fiind BMW, nu se devalorizeaza atat de tare si n-am pierderi mari.

Baiatul a avut grija de ea, de asta sunt sigur, n-a accelerat-o tare cand avea motorul rece, sa-i deterioreze lantul, deci chiar si distributiei as putea sa-i aman schimbarea daca 12 ani n-au uzat lantul ca timp.

Deci daca-n 3-4 ani face figuri cu cheltuielile (nu exagerate, bineinteles), daca iau un 4.000 pe ea, tot si-a facut treaba aproape decent si-i dau o nota de trecere.

 

Ideea ar fi sa stiu la ce cheltuieli sa ma astept, daca sunt probleme comune majore.

Link to comment
Share on other sites

Posesor de BMW X1, fabricat in 2014, xdrive, automat, cu istoric in reteaua BMW pana la 190.000 km. Am cumparat-o in 2020 la 218.000 km. Atasez mai jos cheltuielile cu masina.

Anul trecut am avut cele mai costisitoare probleme pentru ca nu am reusit sa identific problema care imi incarca foarte repede DPF (regenerari dese). Practic am ajuns sa schimb un injector, sa reconditionez turbo, sa schimb debimetrul de aer, etc... puteau fi evitate aceste costuri. 

Singura problema pe care o am si n-am rezolvat-o pana acum, este un mic joc in crucea cardanica de la axul volanului. Se simte pe loc cand misti usor stanga dreapta  ... lumea zice ca asta ar fi "boala lor" :).

Intre 2020 si 2023 am avut X1 si Passat B6 (2010). Mereu preferam sa plec la drum lung cu Passatul ... 

Personal nu recomand X1 pentru naveta. Pentru zone mai accidentate, pe la munte... DA.

Ce an de fabricatie are E Class-ul pe care zici ca-l tii de rezerva?

 

Screenshot 2024-08-07 at 19.21.28.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, gelu22 said:

Posesor de BMW X1, fabricat in 2014, xdrive, automat, cu istoric in reteaua BMW pana la 190.000 km. Am cumparat-o in 2020 la 218.000 km. Atasez mai jos cheltuielile cu masina.

Anul trecut am avut cele mai costisitoare probleme pentru ca nu am reusit sa identific problema care imi incarca foarte repede DPF (regenerari dese). Practic am ajuns sa schimb un injector, sa reconditionez turbo, sa schimb debimetrul de aer, etc... puteau fi evitate aceste costuri. 

Singura problema pe care o am si n-am rezolvat-o pana acum, este un mic joc in crucea cardanica de la axul volanului. Se simte pe loc cand misti usor stanga dreapta  ... lumea zice ca asta ar fi "boala lor" :).

Intre 2020 si 2023 am avut X1 si Passat B6 (2010). Mereu preferam sa plec la drum lung cu Passatul ... 

Personal nu recomand X1 pentru naveta. Pentru zone mai accidentate, pe la munte... DA.

Ce an de fabricatie are E Class-ul pe care zici ca-l tii de rezerva?

 

Screenshot 2024-08-07 at 19.21.28.png

E Classul nu-i rezerva in sensul ca sta pe loc.

E masina de oras, de drumuri cu familia si 2-3 zile pe luna de inlocuire la naveta pentru curatare.

E din 2010, are un pic peste 200.000 km.

 

Vad c-ai avut multe de reparat la directie pe langa problema cu DPF-ul. Cedeaza mai repede, sunt sensibile de a trebuit sa bagi atatia bani in caseta de directie, cap de bara etc.

Si problema cu DPF-ul care era?

Daca ar fi masina de naveta si problema ta ar fi fost de la prea putini km parcursi, la mine ar fi sanse sa nu apara?

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2024 at 10:29 AM, Equaliser said:

Salut!

Am ocazia sa cumpar un X1 din 2012, motor 2.0 fara XDrive, cutie manuala, cu aproximativ 180.000 km, de la o persoana cunoscuta, care a avut grija de masina.

Destinatia principala a masinii va fi naveta de aproximativ 900 km/saptamana.

Aceasta generatie, fiind cu distributia in spatele motorului, am inteles ca au rolele intinzatoare din plastic si ar trebui facut schimbul de distributie pe la 200-250.000 km sau cand incepe sa sune.

Autohausul din Germania de unde l-a cumparat i-a spus ca aceasta distributie e pe viata si sa incalzeasca masina 5 minute dimineata. Partea asta n-o cred, pentru ca uleiul n-are cum sa se-ncalzeasca la relanti, mai ales iarna.

Am mai auzit ca e comuna o problema cu bluetotth-ul, care ramane activ dupa oprirea motorului, cauta dispozitive si descarca bateria.

 

As dori sa stiu daca are costuri mari de intretinere si ce probleme pot sa apara la acest model.

X1 23d -utie automata, xdrive luat pe la 95k in 2018 acum are pe la 165k 2011 an de fabricatie in afara de clasicele discuri / placute :

-distributie bonus am schimbat si ulei cutie viteze

-fulie vibrochen

-role ,curele ,intinzator si pompa de apa

-cd player

-EGR 

- ceva cablu intrerupt masina se oprea in mers

Avand in vedere nr de km as zice ca ar trebui sa te astepti la distributie, EGR si fulie vibrochen .Ma rog ar mai fi de discutat in ce stare e ambreiajul si volanta .

 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Equaliser said:

Vad c-ai avut multe de reparat la directie pe langa problema cu DPF-ul. Cedeaza mai repede, sunt sensibile de a trebuit sa bagi atatia bani in caseta de directie, cap de bara etc.

Si problema cu DPF-ul care era?

Daca ar fi masina de naveta si problema ta ar fi fost de la prea putini km parcursi, la mine ar fi sanse sa nu apara?

La directie/articulatii eu zic ca X1 este foarte ok. Am avut problema la o bucsa in caseta de directie, am reconditionat-o, dar pentru a benficia de garantie 2 ani, firma mi-a cerut sa inlocuiesc cam tot ce tine de articulatii  nu stiu daca chiar toate erau 100% de schimbat.

La DPF problema a fost ca EGR a luat-o razna… regenerari dese (la fiecare 30km). Am fost la Bavaria si mi-au zis direct sa schimb DPF… am topic separat pentru acea problema.

Distributia a fost schimbata de vechiul proprietar undeva la 210.000 km. 

Edited by gelu22
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
8 hours ago, alex230ro said:

X1 23d -utie automata, xdrive luat pe la 95k in 2018 acum are pe la 165k 2011 an de fabricatie in afara de clasicele discuri / placute :

-distributie bonus am schimbat si ulei cutie viteze

-fulie vibrochen

-role ,curele ,intinzator si pompa de apa

-cd player

-EGR 

- ceva cablu intrerupt masina se oprea in mers

Avand in vedere nr de km as zice ca ar trebui sa te astepti la distributie, EGR si fulie vibrochen .Ma rog ar mai fi de discutat in ce stare e ambreiajul si volanta .

 

Faza cu opritul in mers mi se pare o chestie foarte grava pentru un BMW la acel numar de km.

Ambreiajul si volanta as avea pretentii de la BMW, daca la VW am schimbat la 170.000 si fiind Jetta, e renumita pentru faptul ca volanta se consuma repede.

Edited by Equaliser
Link to comment
Share on other sites

La Passat cu dsg am schimbat volant la 250mii și egr la aproape 300mii.

La F am schimbat ambreiajul tot în jur de 250mii. 

Mari diferențe de fiabilitate în general între bmw și vw nu cred sa mai fie. 

S ar putea ca vw sa fie mai fiabil. 

Edited by Lospaa
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, alex230ro said:

A fost un cablu intrerupt nu stiu daca a fost ceva problema de fabricatie sau a fost ros de vreun soarece cert e ca masina a stat vreo 2 luni pana sa fie gasit .

E84 este la baza tot un e9X, care are problema cu mufa cablului de plus ce intra panoul de sigurante de sub bord. Nimic special, doar aiurea cand se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.