Jump to content

Simptome regenerare filtru de particule


MrsR

Recommended Posts

Salut. Aveti cateva idei sau ponturi dupa care as putea sa ma ghidez astfel incat sa imi dau seama ca masina isi face regenerare ? Este vorba de un 420d automat, b47 .

La vag ma ghidam dupa relantiul crescut si sunetul cauzat de flapsurile deschise, insa la BMW de multe ori nu sesizez nimic nici in bord nici la sunet si ma trezesc ca opresc masina in timpul regenerarii. Aveti vreun indiciu dupa care m-as putea ghida?

Link to comment
Share on other sites

Te salut,

Eu imi dau seama dupa sunetul motorului. Se aude mai infundat cumva atunci cand face regenerare.
Ce-i drept nu am putut sesiza aceasta diferenta decat dupa cateva luni bune din momentul in care am luat masina.

Singura alta varianta ar fi un OBD si te uiti din cand in cand daca ajunge Soot mass undeva peste 24g. Daca se porneste regenerarea vei vedea si temperatura pe evacuare la aprox. 600 grade. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Ion. said:

Singura alta varianta ar fi un OBD si te uiti din cand in cand daca ajunge Soot mass undeva peste 24g

Mai sunt si alte variante dar cea reala e posibilitatea de a vedea diferenta de presiune cu ISTA, sau cum zici prin obd cu aplicatie pe telefon. Dar, soot mass e tot o reflexie a diferentei de presiune din filtru, numai ca daca consideri varsta DPFului cu cenusa depusa in timp regenerarile mai dese reduc capacitatea si foarte probabil soot mass se schimba ca si cantitate.

OBD cu aplicatie sau ISTA pentru ce intrebi @MrsR

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu-mi dau seama cand se face regenerarea. De multe ori mi s-a intamplat sa vreau sa fac un drum in afara Bucurestiului pt regenerare, dar cand am pus bimmerlink/bimmer-tool era regenerarea facuta de cativa km.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

oare la BMW, cand se face regenerarea, nu se intampla la fel ca la alte marci si anume sa se activeze automat degivrarea lunetei si incalzirea in oglinzi?
la Opel de exemplu asa se intampla si cea mai simpla solutie este inserierea unui mic led pe alimentarea incalzirii in oglinda, in felul acesta, daca vezi ca se aprinde ledul si tu stii ca nu ai actionat degivrarea, stii ca masina isi face regenerare.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Virin3l said:

in felul acesta, daca vezi ca se aprinde ledul si tu stii ca nu ai actionat degivrarea, stii ca masina isi face regenerare.

lucru neauzit, dar interesant.

Nu.. bmw se pricepe cu talent sa scoata lucruri util de stiut (noi soferii banuind ca vor sa salveze bani din fabricatie../ tot ei vanzand La Acelasi Pret masinile) cum ar fi temperatura motorului, a "apei", adica antigel.. iar la E90 NFL si cred ca si FL au scos ceasul indicator pentru temperatura. Asta se intampla cand proiectantii se plictisesc si scos pentru ..simplicitate, indicatoare.

La Furi le-au pus inapoi ca probabil au auzit ca se plang proprietarii.. Au pus indicator tenperatura ulei ca e mai precis in urmarirea regimului motorului.. EVIDENT lucru util!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

lucru neauzit, dar interesant.

o sa fac un deep dive pe problema si revin aici cu informatii.
Actualmente, merg cu un OBD + Bimmertool, dar parca m-am cam plictisit de asta si solutia cu led-ul mi se pare mult mai eleganta....

Link to comment
Share on other sites

Da, am folosit un ISTA+ acolo vezi exact daca e sau nu in regenerare, si alte simptome nu prea am gasit dupa care sa ma iau. Am vazut ca am undeva la 25g pe filtru, nu cred ca este enorm la 235.000 km ( probabil prin orase , ca nu am masina de mult eu) . Galeria de admisia a fost destul de murdara si ea cand am curatat-o.

 

Si aparent conform regimului total de mers mai are ~48mii filtru de functionare corecta :)), vedem dupa ce ii fac regenerare daca se schimba acele valori.

025078c9-541a-4dba-b2f6-49070fd78e78.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 8/6/2024 at 9:23 AM, Ion. said:

Te salut,

Eu imi dau seama dupa sunetul motorului. Se aude mai infundat cumva atunci cand face regenerare.
Ce-i drept nu am putut sesiza aceasta diferenta decat dupa cateva luni bune din momentul in care am luat masina.

Singura alta varianta ar fi un OBD si te uiti din cand in cand daca ajunge Soot mass undeva peste 24g. Daca se porneste regenerarea vei vedea si temperatura pe evacuare la aprox. 600 grade. 

Salut, ai perfecta dreptate, dupa sunet, asa imi dau si eu seama la b47, se aude mai infundat. La b57 pe g30 nu am reusit sa imi dai seama dupa sunet.  Si cu obd ul cum ai zis e cea mai buna varianta, tot la fel si la mine in jur de 24-25 g soot mass pleaca regenerarea la b47 f30.  

@MrsR nu te luat dupa aia 48 de mii ramasi e a o estimare, din fabrica e setat la 250-300 de mii, aceea se poate reseta. 48 de mii cu 235 de mii iti da corect, pare ca a mers cum trebuie masina, ca altfel putea sa scada si mai rpd estimarea.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.