Jump to content

Swap motor e39 520d-530d


razvanelul
Go to solution Solved by razvanelul,

Recommended Posts

Salutare, am facut swap la motor de la 2.0d la 3.0d.

Masina nu trage pana in 3000 de ture.

Turbina reconditionata.

EGR anulat.

Vacuumurile sunt bune.

Electrovalva si senzor map bun.

Nu sunt scapari de aer pe admisie.

Mai are cineva idei de la ce ar putea fi?

 

PS: mentionez ca calculatorul motor este de e46 184 de cai automat.

 

Link to comment
Share on other sites

EGR este anulat cu un simplu surub in capul de la furtun, NU este anulat complet cu un kit. Am facut aceasta proba sa vad daca are vreun impact asupra motorului (daca trage mai bine sau nu). Daca se dovadea a fi EGR-ul il schimbam fara probleme, la cati bani am bagat in acest swap nu se mai pune problema de 700-800 de lei cat costa un EGR.

Asa ca poate ar fi o idee sa intrebi inainte cum a fost anulat acel EGR. 🙂

Sper ca te-am lamurit.

Link to comment
Share on other sites

De ce ar fi problema daca motorul nu trage pana in 3k rpm?

Turbina a fost testata pe banc dupa reconditionare. Sigur e in parametri? Ti s-a dat certificat ca a fost calibrata ca inainte, ca e in parametri optimi?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/9/2024 at 11:28 AM, bimmer90f30 said:

De ce ar fi problema daca motorul nu trage pana in 3k rpm?

Turbina a fost testata pe banc dupa reconditionare. Sigur e in parametri? Ti s-a dat certificat ca a fost calibrata ca inainte, ca e in parametri optimi?

Turbina la luat o de la un baiat (Benny de la SV). El a avut o pe un Patrol, a mers 200km si a pus una de 535. Am sa mai fac vreo 2-3 probe daca nu o calibrez eu.

On 8/9/2024 at 12:58 PM, srb_alex said:

Sa nu fie ceva din soft, avand in vedere ca este de e46!

Am luat un ECU de e39 193hp urmeaza sa l schimb si sa vad cum se comporta atunci. Voi reveni cu post daca am rezolvat in caz de se mai izbeste cineva de problema asta

Link to comment
Share on other sites

On 8/8/2024 at 7:19 PM, razvanelul said:

Turbina reconditionata.

 

27 minutes ago, razvanelul said:

Turbina la luat o de la un baiat (Benny de la SV). El a avut o pe un Patrol, a mers 200km si a pus una de 535.

astea sunt doua lucruri diferite.

De unde stii ca DDEul de la Patrol e la fel ca la BMW?? Sau o fi avut motor de BMW.. cu internetul zice..

Faptul ca fizic o turbina se potriveste in suruburi nu inseamna ca e si identica in felul cum deschide DDEul vanele.. 

27 minutes ago, razvanelul said:

Am sa mai fac vreo 2-3 probe daca nu o calibrez eu.

poti sa faci si mai multe probe.. daca nu o duci sa ti-o calibreze pentru motorul ala, nu cred ca o sa o aduci in parametri cei optimi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/23/2024 at 11:37 AM, bimmer90f30 said:

 

astea sunt doua lucruri diferite.

De unde stii ca DDEul de la Patrol e la fel ca la BMW?? Sau o fi avut motor de BMW.. cu internetul zice..

Faptul ca fizic o turbina se potriveste in suruburi nu inseamna ca e si identica in felul cum deschide DDEul vanele.. 

poti sa faci si mai multe probe.. daca nu o duci sa ti-o calibreze pentru motorul ala, nu cred ca o sa o aduci in parametri cei optimi.

Turbina este de e39 3.0D. Pe Patrol era pus M57D30

Link to comment
Share on other sites

On 9/5/2024 at 9:08 PM, razvanelul said:

 

 

On 8/23/2024 at 11:37 AM, bimmer90f30 said:

 

De unde stii ca DDEul de la Patrol e la fel ca la BMW?? Sau o fi avut motor de BMW.. cu internetul zice..

Faptul ca fizic o turbina se potriveste in suruburi nu inseamna ca e si identica in felul cum deschide DDEul vanele.. 

 

Am fost la reglaj cu turbina si nu s a schimbat absolut nimic

Link to comment
Share on other sites

  • Solution
12 hours ago, bimmer90f30 said:

Probabil evacuarea e e mai mare in diametru la 3 litri fata de cea de pe 2 litri. Incearca sa afli cam ce diametre au fiecare. Back-pressure joaca un rol important in puterea motorului, felul cum trage motorul...

Am pus si evacuarea de 3.0D.

 

Am rezolvat problema si raspund aici in caz de cineva mai are nevoie/probleme.

 

Cand am facut swapul trebuia pusa pedala de 2.5D/3.0D. Baiatul care s-a ocupat de partea electrica mi-a montat un potentiometru de un bmw ceva nfl(practic a ramas pedala mecanica de 2.0d). Nu am intampinat problema sa nu se tureze peste 1300 de turatii desi masina nu trage cum trebuia. Pur si simplu am inlocuit pedala mecanica de 2.0d cu una de 2.5D si am legat firele iar apoi problema s-a rezolvat, trage de zici ca-i avion.

 

Succes si multumesc pentru tuturor pentru raspunsuri.

 

On 8/8/2024 at 9:31 PM, FiveThreeFive said:

Din aceasta cauza, nu vei primi sfaturi aici pe forum.

Explicatia o gasesti la link-ul de mai jos:

https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/

Si aviz colegului care a sarit asa tare ca am anulat EGR sa fac probe iti sugerez sa deschizi putin flightradar sa vezi ce este pe cerul Europei. Ia in considerare ca un avion de la OTP-LTN consuma vreo 7.5tone de kerosen. Problema nu-s EGR-urile anulate 😉

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, razvanelul said:

[...] Ia in considerare ca un avion de la OTP-LTN consuma vreo 7.5tone de kerosen. Problema nu-s EGR-urile anulate 😉

@razvanelul Nu ai dreptate, din cateva considerente:

1. In acel avion pe ruta OTP - LTN intra aproape 200 de oameni. Plus cargo. Hai sa spunem ca n-au vandut toate biletele si sunt in medie doar 150 de pasageri in avion. Luand in considerare densitatea kerosenului, cele 7.5 tone inseamna cca. 9,100 litri. Per calator, rezulta cca. 61 litri. Daca prin absurd ai trimite fiecare pasager, de la Bucuresti la Luton, cu cate un E39 la care tocmai s-a facut swap de la 2.0D la 3.0d (desigur, cu EGR off), ar necesita fiecare cel putin 150l motorina, presupunand ca se merge in regim super economic. Si daca ii trimiti cate doi in masina, tot avionul polueaza semnificativ mai putin.

2. Noxele pe care le scoti tu pe teava BMW-ului E39 care tocmai a primit swap de la 2.0d la 3.0d, cu EGR anulat, sunt emise in imediata apropiere a pietonilor, care le trag adanc in piept, sa se bucure de efectele datatoare de viata ale acestora. Avionul le emite, in cea mai mare parte, foarte departe de oameni. Tot noxe sunt, dar impactul imediat al acestora este mult mai redus.

3. Ne-ai mintit.
In al doilea post din acest topic, ai spus, referitor la anularea EGR-ului: 

On 8/8/2024 at 9:51 PM, razvanelul said:

Am facut aceasta proba sa vad daca are vreun impact asupra motorului [...] Daca se dovadea a fi EGR-ul il schimbam fara probleme, la cati bani am bagat in acest swap nu se mai pune problema de 700-800 de lei cat costa un EGR.

declaratie prin care ai lasat sa se inteleaga ca urmeaza sa pui in functiune EGR-ul. La final insa, ai dat-o la intors, invocand argumente stupide pentru a justifica faptul ca vei circula cu EGR off.

Bonus:

4. @bimmer90f30, @srb_alex si toti ceilalti de pe forum.
Va rog din nou, nu mai raspundeti la topic-urile postate de cei care au DPF off / EGR off. Din pacate, este un fapt de viata: civilizarea nu se poate realiza doar printr-o atitudine binevoitoare, ci numai in combinatie cu severitatea.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, razvanelul said:

Si aviz colegului care a sarit asa tare ca am anulat EGR sa fac probe iti sugerez sa deschizi putin flightradar sa vezi ce este pe cerul Europei. Ia in considerare ca un avion de la OTP-LTN consuma vreo 7.5tone de kerosen. Problema nu-s EGR-urile anulate 😉

Asta e cea mai jalnica scuza posibila "Da' ce, doar eu poluez?" Dublata de comparatia unei operatiuni facuta ca sa-ti economiseasca tie 200 de euro, fara niciun alt beneficiu, cu un mijloc de transport de masa, cu avantaje evidente pentru multi oameni.

Pe langa ce ti-a explicat mai sus @FiveThreeFive, si anume faptul ca tu poluezi in nasul tuturor, poluarea e cumulativa. Adica daca se strang cativa 'intelectuali' care folosesc aceeasi scuza, se aduna cat de-un avion. Fara beneficiile aferente, doar cu poluarea. Sub nasurile noastre.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, FiveThreeFive said:

Va rog din nou, nu mai raspundeti la topic-urile postate de cei care au DPF off / EGR off. Din pacate, este un fapt de viata: civilizarea nu se poate realiza doar printr-o atitudine binevoitoare, ci numai in combinatie cu severitatea.

Am ascuns ultima postare.

👍🏻

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.