Jump to content

Zgomot motor de tonalitate joasa - e90/320d/2007


Recommended Posts

Salutare

De vreo 2-3 saptamani m-am pomenit cu un zgomot de sub capota si nu reusesc nicicum sa gasc ce-l produce. Este vorba de un zgomot de tonalitate joasa, grav, foarte asemanator cu cel de flexibil rupt/toba sparta.
In general apare dupa incalzirea motorului dar am avut dimineti cand era prezent de la prima pornire. 
Cel mai persistent se aude la turatie de relantii si incepe sa se estompeze (chiar sa dispara dupa 2000-2500 ture).
Aleatoriu, uneori se aude mai discret pe un drum, alteori mai pronuntat cu ocazia altui drum.
Cumva provine din partea stanga a masinii, undeva din zona dintre roata si bara fata. (am incercat sa fac un clip dar e irelevant)


Nu pot spune exact cand a aparut acest zgomot dar poate totusi are legatura cu ultimele interventii.

Intai am trecut de la galeria cu dopuri la cea initiala, cu clapete. Da, stiu, toti elimina clapetele, eu le-am pus inapoi !
Am cumparat piese sistemului pe original (capsula vacumatica, electrovalva, furtunase, garnituri galerie) si retin atunci ca eram incantat de cum functioneaza masina. Stiu sigur ca nu era atunci acel zgomot, l-as fi remarcat. Pot insa spune ca la acel moment masina mergea ireprosabil.

La cateva zile a inceput sa fluiere turbina tot mai tare (inclusiv la cald) si sa-mi arunce fum albastru la porniri si in "talpa", asa ca n-am mai asteptat sfarsitul ei. Mi-am demontat turbina acasa si cu ea in brate m-am dus la un centru local de reconditionare. A 2-a zi mi-au confirmat ca da, turbina se poate reconditiona si actuatorul electronic e ok. Dupa 3 zile am primit turbina cu recomandarea sa nu umblu la ea la nimic si sa o montez ca atare si drept urmare am montat-o cu maxima atentie la orice detaliu. In acest timp, sa nu stau degeaba, mi-am demontat catalizatorul si l-am spalat (nu am DPF din fabricatie) dar chiar nu merita efortul, era curatel si am mai inlocuit uleiul si filtrele.

Prima pornire dupa reconditionare a fost o dezamagire ! Motorul tremura si "gîlgîia" (nu gasc un termen mai potrivit) adica facea ca un fumator de 60 de ani ce se ineaca cu propriile secretii (scuze)
Am rulat asa 20 de km dar clar, ceva nu era bine pentru ca la cea mai mica accelerare sarea temp motor la 96-98° asta fiind o masina de care ma rugam sa ajunga la 90 si rar depasea 93-94, eventual in depasiri in forta vara pe canicula. De zgomote sub capota nu mai vorbesc, toata gama de sunete, de la ascutit si metalic pana la trombon. De "tras", nici vorba - aveam lag urias, ezita 5 secunde, vroia sa plece apoi se ofilea. In schimb tragea bine dupa 3000 ture !

A 2-a zi am iesit in teste pe sosea cu o cheie inelara de 10", un pix, o foaie si un marker si dupa 60km si multe opriri in care invarteam cate 45° de "clopotul" actuatorului, am reusit sa-mi aduc masina la starea initiala Practic am desurubat acel clopot de 3 ori cate 45° de la cum a fost reglat de catre cei ce au reconditionat turbina
Acum tragea bine de la primul metru, motorul se auzea frumusel, nu se mai incalzea, ok,
Nu cred sa fi ramas de atunci cu zgomotul de acum pentru ca la cat sunt de fixist l-as fi remarcat ..

Acum 2 zile am verificat cu manuta mea tot ce ar putea fi ca si cauza sub masina - suporti evacuare (ok, nu atinge nicaieri), suporti motor si cutie, teava evacuare am verificat-o cm cu cm, flexibilul e ok (l- am pipait, l-am mirosit, l-am apasat, l-am palmat, l-am luminat cu lanterna cu motorul functionand), scuturi bine fixate, colierul turbina/catalizator e ok (e nou si e strans bine), imbinarile turbinei cu galeria evacuare sunt ok, nu simt sub masina sau sub capota gaze esapament), am inlocuit inclusiv uleiul din cutie MLF LT3 BMW.

Pentru ca sub masina n-am gasit nimic ca sursa de zgomot de trombon, am zis sa revin totusi sub capota. Si oricum, turbina si prima jumatate de evacuare e pe partea dreapta a masinii (pasager), ori eu am senzatia ca sursa zgomotului e din stanga masinii de undeva.

Am demontat cureaua accesorii si am pornit motorul. Ce sa zic, subiectiva treaba - da, zgomotul a disparut mult dar parca totusi mai era ceva din el. Sau nu. Sau nu stiu. Da, par tampit dar e greu sa fi obiectiv cand iti suna urechile a diesel.
Specific ca am o singura curea accesorii (6pk1836, adica de lungime 1836mm si 6 caneluri) dar nu am pompa servo directie pentru ca am directie full electric)

Am inceput sa invart de fulii. Fulia pompa apa, fulia intinzator si fulia "oarba" merg lin, fara zgomot. Am remarcat insa ca alternatorul "zornaie" in ton ascutit si fulia compresor AC se misca greu si hîrșîie, parca freaca ceva gripat. Am tras in toate felurile si de fulia arbore cotit, am dat cu pumnu in ea, am lovit-o cu un ciocan de cauciuc in toate felurile - nu stiu, parca suna totusi cumva "a spart" dar prea putin.

Ca sa fiu totusi mai sigur, dupa niste calcule, am cumparat experimental o alta curea accesorii (6pk1700 / mai scurta) si dupa montaj am evitat fulia "oarba" si fulia compresor AC. Practic masina e functionala dar nu am AC - asa functionez azi.

Da, motorul s-a linistit, au disparut multe din zgomote, se mai remarca zornaiala rulmentilor alternator (ma ocup zilele astea) dar totusi a ramas ceva din zgomotul de "trombon", de evacuare sparta.

Acum nu mai stiu nici ce sa cred, nici ce sa fac ! Sa inlocuiesc fulia arborelui cotit ? Genereaza ea astfel de zgomote sau doar batai ? Pentru ca nu sesizez vreo bataie. In plus, si ambreiajul pare ok adica nu e nici o diferenta de sunet sau vibratii daca calc/las pedala (cutie manuala, evident)

Si am mai observat o chestie interesanta.
La un moment dat stateam sprijinit cu pieptul pe botul masinii si cu bratele intinse spre fulii si in timp ce motorul mergea am slabit incetisor si cu grija tensiunea curelei din intinzator astfel incat fuliile sa patineze pe curea. Surpriza, vibratiile din caroserie resimtite la sub-brat au disparut dar cand am "conectat" din nou curata vibratiile au revenit puternic in caroserie.

In concluzie
Suspectez fulia arbore cotit, chiar si alternatorul care desi scoate sunete de bile libere rostogolite poate totusi mai produce si alt tip de zgomote ...fulia compresor e dusa, ok, acum circul cu el dezafectat, o sa ma ocup ... pompa apa e relativ noua si oricum fulia ei se invarte lin, intinzatorul e ok, l-am demontat, l-am verificat ...evacuarea nu atinge, plasticele sunt bine fixate ...turbina ? Pare ok, nu fluiera, reglajul actuatorului gasit de mine mi se pare ok, masina merge ireprosabil (stagiu 1) ...si totusi inca am un zgomot de trombon, de tonalitate joasa undeva in stanga motorului.

Daca nu v-am deranjat prea tare cu lungimea textului ...aveti careva vreo idee ? Ca eu nu mai am.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Fulia de la arbore o schimbi cand se rupe sau daca are fisuri in corpul de cauciuc. schimba toate rolele de la accesorii si verifica toate plasticele la care ai umblat, mai ales pe partea de admisie.

Cu actuatorul de la turbo cred ca cea mai buna reinitializare se face cu ISTA.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Fulia de la arbore ca aspect se prezinta ok, cel putin pe partea exterioara suprafata cauciucului e neteda

Acum functionez doar cu rola intinzatoare care chiar e silentioasa. Alternatorul da, face galagie dar o sa-i inlocuiesc rulmentii doar sapt viitoare (mi-am comandar cheia speciala sa pot demonta fulia lui)

Plasticele de sub masina le-am verificat de 3 ori dar totusi voi mai verifica plasticele de sub parbriz. A trebuit sa demontez tot din zona filtrului aer pentru ca pe sub filtru ajungi la suruburile prindere turbina pe galerie evacuare.

Nu am ISTA dar consider ca cei care mi-au reglat actuatorul au stiut totusi cum sa o faca chiar daca teoria de pe bank cu mersul pe sosea nu prea au coincis.

Mai mult, acum vreo 2 ani am mai verificat actuatorul la "un baiat" si a zis ca e reglat corect (am facut atunci un semn pe pozitia lui de reglaj). Acum, dupa reconditionarea turbinei am avut surpriza sa constat ca pozitia cursei actuatorului in care masina trage si merge cel mai bine corespunde la fix cu vechiul semn facut de mine (a scapat de sablajul facut la reconditionare)

Dar multumesc pentru sugestie, am sa desfac tot din nou din zona filtrului aer, poate mi-a scapat ceva.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ceva, ceva, tot ai zis tu Mircea-Si, adica sa inlocuiesc ambele rol.

Pe moment m- gandit ca e inutil pentru ca am specifica ca ambele functioneaza lin si fara zgomot dar exista posibilitatea sa scoata vreun zgomot cand lucreaza tensionate de cura.
O mica corectie (mi-a scapat) - cureaua mai scurta angreneaza si rola "oarba", doar compresorul AC este evitat (are rulmentul gripat dar n-am avut cheia speciala dedicata sa demontez fulia pentru inlocuirea rulmentului)

In concluzie ar fi ca odata scos compresorul din ecuatie zgomotul gros sa redus aproximativ la 40% dar tot a mai ramas. Stau efectiv langa roata fata stanga cu motorul pornit si pot jura ca e rupt flexibilul (care e in dreapta !). Partea mai nasoala este ca il aud si din interior chiar daca geamurile sunt inchise.

Si inca 2 chestiuni daca ma puteti ajuta, orice idee e binevenita.

1 - montata cureaua normala a masinii (pe toate fuliile / 6pk1836) aceasta iesea de pe rola intinzator cu vreo 2mm in afara in rulaj. Nu iesea mai mult, se pastra la cei 2mm care nu calcau pe rola. Asa a mers masina mult si bine.
Apoi zilele trecute am pus o cura foarte scurta (n-am calculat bine lungimea ca sa evit compresorul / 6pk1650) pe care am reusit sa o montez dar intinzatorul era tensionat la maxim. Aceasta curea iesea mai in afara de pe rola cu vreo 5mm in rulaj dar se pastra asa.
Totusi apoi am pus o curea putin mai lunga (6pk1700) dar si asta calca mai in exteriorul rolului cu 2mm.
Am demontat rola intinzatoare cu tot cu arc dar n-am gasit nimic dubios si nici nu are nici cel mai mic joc.
Am pus o rigla peste rol, toate par aliniate dar ma gandesc totusi daca nu cumva fulia arbore are o miscare oscilatorie insesizabila care sa determine nealinierea asta.
(liniuta galbena de pe fulia arbore este locul unde fulia are un sunet ciudat, dublu, spart cumva, la lovirea cu un ciocan cauciuc)

2 - ce cheie am nevoie sa pot demonta fulia alternator ? Pentru compresor am gasit pe internet cheia dedicata dar pentru alternatorul meu, chiar nu.
Am incercat o tubulara de 22, nu intra pe piulita, de 24 mi se pare larga, probabil e de 23 dar nu am. In plus, prin tubulara trebuie sa introduc un imbus (il am) dar atunci nu mai pot manevra tubulara. Nu pare a fi o fulie specifica BMW, nu stiu...

In fine, poate ma prins prea tare zgomotul asta si o dau in obsesiv.

Am sa inlocuiesc ambele rol, rulmentii din alternator si fulia compresor si atunci mai ramane cu semnul intrebarii fulia arbore.

gENAQfj.jpegUXAwplL.jpegl9tZJ0V.jpeg ZnYcz1t.jpeg

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Din ce observ fulia compresorului nu arata prea bine, ca si cum ar fi ceva rupt pe acolo si ceva lipsa.

Eu zic sa schimbi fulia vibrochen impreuna cu toate rolele, intinzatorul si cureaua.

Si eu aveam un sunet ciudat din cauza fuliei. Mentionez ca fulia nu era crapata si arata chiar bine. O mai poti testa cu o surubelnita, daca iese mult in afara este defecta.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Daaaa ....n-am specificat. Cand mi-am dat seama ca fulia compresor suna urat si nestiind cum se desface, am incercat sa o blochez cu o surubelnita ca sa o pot desface. Cand am vazut cum se rupe acea tabliță subtire, m-am oprit. Ulterior am cautat pe YouTube si am inteles ca am nevoie de o cheie dedicata.

Petele de ulei, de uns, din jurul fuliilor mi se datoreaza mie ...am incercat cu un spray ulei sa gresez rulmentii fuliilor. In zadar, nu merge asa.

Multumesc pentru sugestie, sa rezolv rulmentii alternatorului si apoi mai ramane sa-mi indrept atentia spre fulia arbore cotit.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Între timp, ca un mic update ...inca n-am rezolvat nimic.

Masina sta in parcare de o saptamana, fara rola intinzator si ghidaj (am cumparat altele noi intre timp) si fara alternator.

Am demontat alternatorul, l-am desfacut, da, rulmentul dinspre fulie l-am gasit crapat, colectorul de cupru (pe care ruleaza periile (carbunii) e maxim de uzat ...dar n-am reusit sa scot rotorul din rulmentul din spate). . Am bocanit, am presat, am extras, am incercat orice inventie posibila, nu sa extras 1 mm macar M-am dus cu tot ansamblul la o presa industriala, totul bine improptit si fixat ...dar decat sa iasa axul rotorului din rulmentul din spate, carcasa a preferat sa crape.

Bun, zic. Am cumparat un alt alternator identic second (prin curier/400 lei) dar si in asta huruie rulmentii. Am cumparat kit reparatie dedicat (rulmenti, colector, carbuni) si urmeaza sa duc alternatorul cumparat la o firma de specialitate pentru reconditionat.

Între timp am mai găsit o chestie la motor care ar putea genera acel zgomot.

Pe sub fulia arborelui cotit trece o conducta AC care ajunge pe partea stanga a motorului, intra intr-o mica "bașica" dupa care se intoarce inapoi paralel. Distanta dintre cele 2 conduce era de vreo cateva zecimi, era clar ca vibrau impreuna, se vad semne de frecare intre ele.

Acuma nah, sa vad la final ce am rezolvat...

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Si mai revin inca o data, probabil ultima oara.

Am pornit de la un zgomot "gros" care, cel mai probabil a fost un cumul de factori (role, tevi AC care vibrau in atingere, fulie compresor AC (evitata temporar), rulment alternator dinspre fulie uzat si crapat.

Maine sunt 2 saptamani de cand masina imi sta in parcare si desi am rezolvat toate aspectele, a mai ramas alternatorul.

La inceput parea simplu un schimbat de rulmenti, de colector si de perii (carbuni) mai ales ca am gasit kit-ul complet de reparatie alternator.

În ciuda a zeci de clipuri vizionate pe YT, în realitate lucruri nu au fost chiar atat de simplu.

De exemplu ...rulmentul dinspre fulie nu a iesit cu nici un extractor conventional, a fost necesara o presa hidraulica industriala dar carcasa alternatorului a crapat si rulmentul tot nu a iesit de pe axul rotorului.

Am cumparat alt alternator second dar sa dovedit a fi in acelasi grad de uzura ca si al meu. In final din 2 am reusit sa fac unul.

Ok, am inlocuit rulmentii si m-am apucat sa inlocuiesc colectorul (ala pe care ruleaza carbunii).

Spart adezivul ce izoleaza conectorii lui, taiat lipitura mecanica a colectorului ...inlocuit cu colectorul nou dar ce sa vezi - firele au ramas prea scurte pentru a fi lipite ferm (nu doar prin cositor ci si mecanic)

Am sapat cu un biax cu freza in elicea metalica a rotorului sa castig spatiu pentru a prelungii firele de cupru. Ok, rezolvat, lipit, izolat.

Ansamblat alternatorul si apoi refacute lipiturile pe cele 3 punti diode. Asta a mers ok.

La final, alta bataie de cap - inlocuirea carbunilor uzati. Parea simplu initial dar chiar nu a fost, am folosit iar biax cu freza + burghiu de "fi" 3.

Ca si concluzie ?

Daca va huruie rulmentii alternator, se gripeaza, se sparg sau apar probleme cu uzura colectorului montat pe axul rotor, desi reparatia pare usoara si ieftina, incercati mai bine sa gasiti un alt alternator (nou sau second) ...daca second, preferabil de pe o masina cat mai putin alergata.

Am avut optiunea sa aleg intre alternator nou "reconditionat"/(1300 lei + piesa veche la schimb), alt alternator second, sau in al repara pe al meu.

Desi initial am luat unul second, in final din el si din al meu am facut unul destul de dubios. Sper sa mearga, maine il pun sus.

Mai bine luam unul nou (reconditionat) si terminam povestea intr-o ora.

De asemenea, preferabil de cumparat ansamblul carbuni colectori cu totul, pe nou. Inlocuirea lor iar te pune in situatia sa gasti solutii ciudate de rezolvare.

Cu fulia compresor m-am invatat minte. Sa gripat rulmentul din ea dar n-am mai insistat pe inlocuirea rulmentului ci am cumparat alta fulie cu 300 lei si gata.

Deci daca ai un garaj utilat, ai timp la dispozitie, chef si inclina spre surubarit, ce sa zic, iti doresc spor la lucru ! Poti compensa o parte din cheltuieli cu manopera ta.

Eu nu am garaj, ma descurc cum pot dar sa nu credeti ca n-am incercat si la firmele de reparatii de profil din zona mea. M-am lovit de scarpinat, de "pai sa vedeti domnu' ca nu se poate" ...ca "nu mai bine cumparati altu ?"... Dupa 3 refuzuri si lălăieli am decis sa continui singur.

Sper maine dupa ce montez totul sa fi scapat de zgomotele dubioase si sa ma bucur de masina din nou.

 

 

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Bun, n-am rezolvat nimic. Sunt un car de nervi !

M-am incalcit in role, curele si alternator facut bucati, le-am rezolvat pe toate in final cu nejustificat de multe cheltuieli, in fine, masina merge ok acum dar zgomotul de toba sparta a ramas ! Ma omoara chestia asta cu zile !

Zgomotul e foarte accentuat la relanti si se pierde treptat pe masura ce creste turatia. De ex la 100km/he chiar liniste in masina.

Mai am o singura neclaritate: 

- stie cineva sa-mi spuna sigur daca la e90, 320d, 163cp, 2007, m47, nfl, EXISTA o garnitura tabla intre turbina si catalizator ?

Eu cand am demontat turbina nu am gasit acolo nici o garnitura si implicit tot asa am si montat-o. Si acum mai intreband pe unul si altul, unii zic ca este, altii ca nu.

Desi la verificari nu am sesizat scapari de gaze la evacuare, nu stiu, poate nu am insistat suficient cu spuma, hartiute si alte metode.

Atat mai pot - sa suspectez ca ori am ceva scapari pe la imbinarea turbinei cu evacuarea (unde e acel colier mare) ori turbina sa aiba scapari intre componentele ei (carcasa ei) si atunci ma duc la cei care mi-au reconditionat-o sa stam de vorba.

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dupa cautari insistente pe internet si YouTube am gasit si raspunsul - da, la modelul meu de motorizare EXISTA o garnitura de tabla intre turbina si carcasa catalizatorului (sub acel colier mare crestat)

M-am cam mirat eu atunci, la demontarea turbinei ca n-am gasit nici o garnitura acolo dar n-am dat o atat de mare importanta aspectului si drept urmare am montat si turbina reconditionata la fel.

De ce totusi nu am resimtit miros de gaze in habitaclu, de ce nu am sesizat urme de negreala la verificarea evacuarii sau cum in 4 ani nu ma deranjat zgomotul ?

Acum dand timpul inapoi, incep sa se lege niste lucruri.

Si inainte de reconditionarea turbinei, uneori sotia se plangea ca simte miros de "fum" in habitaclu de pe scaunul pasagerului si totusi eu nu detectam. Am fost de 2 ori la verificare "flexibil", s-au mai uitat pe acolo baietii cu lanterna fara sa demonteze scutul si mi-au zis ca e ok.

Am mai verificat eu filtrul epurator si mai ramanea in ultima instanta sa vad șaibele de la injectoare dar am abandonat ideea cu timpul.

Zgomot de esapament spart mai auzeam uneori si inainte dar era ceva sporadic si parca aparea mai mult cand se inclina masina pe o anumita parte mai mult, in functie de terenul pe care mergeam. N-am dat importanta atunci asa cum n-am dat importanta nici cand mi-a spus cel ce a reconditionat turbina ca "vezi ca acum turbina e sanatoasa, va livra mai multa putere si iti va arata alte zone slabe ale motorului". Am zis in sinea mea ..."pleaca bă cu povesti d-astea !"

De ce totusi nu am gasit negreala la imbinarea fara garnitura metalica a turbinei ?

Pai in primul rand nu am rulat foarte mult de la inlocuirea turbinei ...apoi, sa inspectezi cu atentie acea imbinare a colierului e foarte dificil. Pe "sus" nu poti, pe "jos" iar nu poti, e foarte aiurea si limita vederii.

Si ultima explicatie ce o gasc este ca gazele nu prea s-au inghesuit sa iasa prin lipsa garniturii dar (probabil) zgomotul da !

Nu am DPF din constructie, in carcasa ce se imbina cu turbina nu am decat catalizatorul pe care dealtfel l-am spalat cu solutii si presiune inainte de a monta turbina reconditionata. E curat, e foarte permisiv, am suflat in carcasa fara sa pun gura pe teava si aerul iese foarte usor pe cealalta parte.

Atata scandal si atata scris pentru o garnitura ...dar macar acum stiu despre ce e vorba. Macar am rolele schimbate, alternatorul reconditionat, fulia compresor noua ...si ieri, dupa un drum de vreo 70 km am constatat ca mi-a scazut consumul mediu de la 6,9 la 5,1% in CB.

In 4 ani oricat am incercat uneori sa merg "la consum" (mai am momente d-astea uneori dar rar), in CB n-am reusit da cobor sub 6,3%. Ori ca e vorba despre o eroare, ori ceva legat de reconditionarea alternatorului, nu stiu ...dar asta ca fapt divers. Nu-mi pasa cat consuma o masina daca vad ca merge bine si-mi drag de ea !

Acum imi este clar ce am de facut si nu-mi mai ramane decat sa va multumesc celor care ati incercat niste sugestii cat si celor care m-au luat mai mult sau mai putin in serios...

Atasez un link YouTube de unde am inteles totusi ca "acolo" trebuia sa fie o garnitura metalica.

Urmariti intervalul de la min. 24"15 la 24"35

 

 

 

 

 

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

Deci da - daca stai langa masina pornita si in urma verificarilor totusi ai senzatia ca se aude a esapament "spart"  ...atunci ai esapamentul spart. Sau cu scapari la imbinari. Mult mi-a trebuit sa pricep asta !

M-am pregatit azi cu cele 2 garnituri metalice pentru turbina (luate in dublu exemplar, ca sa fie) + un colier nou.

Am slabit turbina de pe galeria evacuare, am scos suruburile, am extras garnitura veche si am pus una noua (triplu stratificata). Nu am gasit aici scapari de gaze sau negreala dar pentru linistea mea am inlocuit-o.

Apoi am demontat catalizatorul si ...mda. Se vede in foto cum se realiza inchiderea.... Si eu ma miram de ce suna masina ca un tractor !

Ciudat, scaparile de gaze si negreala erau inspre blocul motor, nici o sansa sa le vezi oricate verificari ai fi facut.

Garnitura s-a potrivit perfect, nu inteleg de ce sustin unii ca nu exista acolo nici o garnitura (e suficienta o singura bucata, eu am luat doua, sa am in cazul in care "nu-mi iese montajul din prima"

A fost putina chinuiala dar a meritat ca si "sound".

Problema rezolvata.

V-am salutat !

 

AidubAz.jpeg

 

O3vD0rR.jpeg

 

ARYmTcQ.jpeg

 

Z0MSN57.jpeg

 

amIhnEY.jpeg

 

icu5uSJ.jpeg

 

MrRICIW.jpeg

 

b5pHmAK.jpeg

 

fLf8CKr.jpeg

 

PSFxUi5.jpeg

 

AHMcHQp.jpeg

 

i8BGKoz.jpeg

 

AJqODqH.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.