Jump to content

E46 320D 136Hp pierderi putere cand intra turbina


Recommended Posts

Salut, am un e46 320D 136Hp, problema cu masina este ca atunci cand intra turbina trage putin si da afara, se pune in nas apoi iar incepe sa traga, am pus testerul si am eroarea 'Charge air pressure control'. Am schimbat furtune, senzor map, debitmetru si nimic, la fel
azi am schimbat electrovalva de la turbo si masina trage mai tare, dar tot se limitează daca i dau o data talpa, daca o iau treptat trage liniar, insa daca i dau talpa o data tot la fel face, da in nas numai ca trage mai tare, se simte ca trage si in A 5 a insa da in nas rau, ce sa fie ca nu i mai dau de cap.
Edited by Romulus
format clear
Link to comment
Share on other sites

Turbina "nu intra" ci functioneaza (se invarte) de la prima pornire.

M-am confruntat si eu cu problema asta dar la e90 (diferenta este ca eu am actuator turbina electronic)

La o diagnoza (log) in mers s-a vazut ce se intampla cand masina cadea in bot pentru 1-2 secunde cand incercam sa o grabesc - pur si simplu ECU cerea la acel moment o anume presiune aer dar turbina livra mai putin sau cu intarziere chiar daca recupera ulterior si tinea pasul cu cerintele ECU.

Luni de zile mi-am batut capu cu problema asta si am rezolvat-o intamplator, cand am reconditionat turbina. Atunci s-a gasit in geometria variabila foarte multa depunere de un praf fin gri batatorit care ingreuna miscarea acesteia (mesterul a considerat ca e de la motorina si mi-a recomandat sa verific injectoarele)

In cazul tau ai multe de verificat, amintesc cateva:

- pierderi presiune pe traseu (intercooler, tubulatura, oringuri, etc)

- electrovalva sa fie pe original daca zici ca ai inlocuit-o, de vazut si capsula vacumatica ce controleaza geometria variabila a turbinei (parca asa e la e46)

- pierderi de presiune pe la galeria admisie, garnituri sau oringuri ax clapete (daca ai)

- sistem vacum, pompa, furtunașe

- softul (daca ai softul modificat)

- si in final turbina

Edited by zallo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/10/2024 at 10:15 AM, srb_alex said:

Ai probleme cu actuatorul turbinei! Este sparta membrana din el.

fir ar mama ei de turbina, am schimbat turbina eu ca cea veche nu tragea deloc, era geometria blocata nu se invartea deloc, asta de am pus o n avea pic de joc si se invartea perfect

 

On 8/10/2024 at 10:27 AM, zallo said:

Turbina "nu intra" ci functioneaza (se invarte) de la prima pornire.

M-am confruntat si eu cu problema asta dar la e90 (diferenta este ca eu am actuator turbina electronic)

La o diagnoza (log) in mers s-a vazut ce se intampla cand masina cadea in bot pentru 1-2 secunde cand incercam sa o grabesc - pur si simplu ECU cerea la acel moment o anume presiune aer dar turbina livra mai putin sau cu intarziere chiar daca recupera ulterior si tinea pasul cu cerintele ECU.

Luni de zile mi-am batut capu cu problema asta si am rezolvat-o intamplator, cand am reconditionat turbina. Atunci s-a gasit in geometria variabila foarte multa depunere de un praf fin gri batatorit care ingreuna miscarea acesteia (mesterul a considerat ca e de la motorina si mi-a recomandat sa verific injectoarele)

In cazul tau ai multe de verificat, amintesc cateva:

- pierderi presiune pe traseu (intercooler, tubulatura, oringuri, etc)

- electrovalva sa fie pe original daca zici ca ai inlocuit-o, de vazut si capsula vacumatica ce controleaza geometria variabila a turbinei (parca asa e la e46)

- pierderi de presiune pe la galeria admisie, garnituri sau oringuri ax clapete (daca ai)

- sistem vacum, pompa, furtunașe

- softul (daca ai softul modificat)

- si in final turbina

o sa verific tot ce mi-ai spus si sper sa gasesc ceva, turbina eu am schimbat o , cu cea veche nu tragea mai deloc ca era geometria blocata, se invartea putin si apoi se bloca mergea foarte greu. asta de am pus o era totul ok, nu avea joc nu se bloca geometria nu nimic

Link to comment
Share on other sites

Fa "vid" cumva pe sistemul vacum al masinii, eu stiu, chiar cu o seringa care merge usor sau apelezi la un service sa te asiguri ca "ține", ca nu ai scapari.

Verifica temeinic si capsula vacumatica ce controleaza geometria turbinei sa "tina" vacumul.

Vezi sa nu ai pe undeva un furtunas vacum gatuit, strivit sau indoit.

Legat de turbina, lucrurile nu prea functioneaza asa folcloric.
Si iti dau ex cu masina mea (e90/m47) l-a care i-am reconditionat turbina acum 2 luni.

Ti-am spus in primul raspuns ce a fost in cazul meu desi am tot verificat si paraverificat actuatorul. Geometria mergea lin si usoar la manevrarea cu mana, nu agata, nu scotea zgomote. Axul turbinei (verificat pe masina cu degetele) avea un joc stanga-dreapta de vreo 2mm si cam de 1,5mm inainte-inapoi (axial) si axul se invartea extrem de usor.
In conditiile astea aveam fum albastru la fiecare pornire si in talpa + un fluierat meserias non-stop + un "oftat" al turbinei in decelerare.

Surpriza a venit la desfacerea turbinei cand s-a colectat din geometria variabila 2 pumni de praf fin gri. Nu era blocata/colmatata geometria dar se misca mai greut, mai cu intarziere prin tot praful ala depus pe ea si in jurul ei. L-am intrebat pe meserias cum isi explica asta din moment ce merg cu masina destul de sportiv si preponderent drumuri exterioare ? De ce turatiile ridicate nu au eliminat acel praf ? (nu am DPF din fabricatie). N-a stiut ce sa-mi raspunda.

O alta surpriza a fost cand am primit in brate turbina reconditionata - avea un joc la ax (stanga-dreapta) de aprox  1,5mm si axial (inainte/inapoi) de vreo 1mm !
L-am intrebat contrariat pe mester - "d-le, pai ce facem ? Ti-am dat-o cu joc si mi-o dai tot cu joc + eu platesc ? Cum naiba sa o montez asa ?"

Omul m-a asigurat ca totul e in regula si sa o montez linistit si sa nu mai stau asa mult pe YouTube (!?)

Acuma ce sa zic, n-am decat 1500 km rulati dar n-am ce sa-i reprosez. Nu mai scoate fum albastru, nu fluiera, nu mai gasesc ulei pe tubulatura in fata EGR-ului (verificat la 1000km) masina parca a prins viata si o simt promta si "pe faza".

Eu nu zic ca asa e si in cazul tau dar poate niste idei de aici iti vor da alte idei.

Edited by zallo
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, zallo said:

Fa "vid" cumva pe sistemul vacum al masinii, eu stiu, chiar cu o seringa care merge usor sau apelezi la un service sa te asiguri ca "ține", ca nu ai scapari.

Verifica temeinic si capsula vacumatica ce controleaza geometria turbinei sa "tina" vacumul.

Vezi sa nu ai pe undeva un furtunas vacum gatuit, strivit sau indoit.

Legat de turbina, lucrurile nu prea functioneaza asa folcloric.
Si iti dau ex cu masina mea (e90/m47) l-a care i-am reconditionat turbina acum 2 luni.

Ti-am spus in primul raspuns ce a fost in cazul meu desi am tot verificat si paraverificat actuatorul. Geometria mergea lin si usoar la manevrarea cu mana, nu agata, nu scotea zgomote. Axul turbinei (verificat pe masina cu degetele) avea un joc stanga-dreapta de vreo 2mm si cam de 1,5mm inainte-inapoi (axial) si axul se invartea extrem de usor.
In conditiile astea aveam fum albastru la fiecare pornire si in talpa + un fluierat meserias non-stop + un "oftat" al turbinei in decelerare.

Surpriza a venit la desfacerea turbinei cand s-a colectat din geometria variabila 2 pumni de praf fin gri. Nu era blocata/colmatata geometria dar se misca mai greut, mai cu intarziere prin tot praful ala depus pe ea si in jurul ei. L-am intrebat pe meserias cum isi explica asta din moment ce merg cu masina destul de sportiv si preponderent drumuri exterioare ? De ce turatiile ridicate nu au eliminat acel praf ? (nu am DPF din fabricatie). N-a stiut ce sa-mi raspunda.

O alta surpriza a fost cand am primit in brate turbina reconditionata - avea un joc la ax (stanga-dreapta) de aprox  1,5mm si axial (inainte/inapoi) de vreo 1mm !
L-am intrebat contrariat pe mester - "d-le, pai ce facem ? Ti-am dat-o cu joc si mi-o dai tot cu joc + eu platesc ? Cum naiba sa o montez asa ?"

Omul m-a asigurat ca totul e in regula si sa o montez linistit si sa nu mai stau asa mult pe YouTube (!?)

Acuma ce sa zic, n-am decat 1500 km rulati dar n-am ce sa-i reprosez. Nu mai scoate fum albastru, nu fluiera, nu mai gasesc ulei pe tubulatura in fata EGR-ului (verificat la 1000km) masina parca a prins viata si o simt promta si "pe faza".

Eu nu zic ca asa e si in cazul tau dar poate niste idei de aici iti vor da alte idei.

mersi, chiar o sa verific cam tot ce tine de aer, mai schimb o data electrovalva poate asta nu e buna. Sper sa rezolv si sa scap de problema asta, mi s a luat sa o simt cum trage si apoi abia urca 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.