Jump to content

Creste temperatura apei inexplicabil.


Recommended Posts

Salut baieti, am revenit iar si poate ma puteti ajuta.Acum ceva timp am experimentat o treaba nasoala cu o masina de suflet (bmw e46 316i) mai exact chiulasa si bloc motor si a trebuit sa o vand asa, anul trecut in noiembrie am cumparat alt bmw 318i si a mers ceva timp foarte bine adica cat a fost rece afara 😂, cand a dat de caldura aceasi treaba ... chiulasa.

Bun, am facut test de borcan si a iesit pozitiv, rectificare chiulasa si schimbare piese ca mai apoi la doua saptamani era pornita si pe liber iar deodata ma trezesc cu abur de sub capota si a pisat toata apa afara.Verific dupa 2 ore masina si gasesc vasul de expansiune crapat de sus pana jos, nu reusise sa elibere toata presiunea in fine.Dupa alte verificari gasesc si pompa de apa stricata (setupa), le schimb pe amandoua si las masina pornita ceva timp iar vreo 15 min timp in care este stabila creste temperatura, nici electroventilatorul nu pornea si dupa doi pumni la carbuni a luat-o.O repornesc si observ ca isi revine electroventilatorul dar iar acelasi simptom.A doua zi de nervi am plecat putin cu ea si i-am dat 120 sa vad ce face, surpriza ca nu crestea temperatura deloc! O las 5 min si o pornesc iar, la fel dupa 15 minute iar crestea temperatura la apa.

Ulei nu baga in apa si nici gaze, ma dispera masina asta.

Aici clip de la service:


 

Link to comment
Share on other sites

In viteza (la 120 km/h) ai asigurat racirea motorului cu fluxul de aer din fata masinii ori tu ai o problema cu racirea la viteze mici sau relanti.

Daca ai gasit vasul expansiune crapat, e logic ca presiunea sa acumulat odata cu cresterea temperaturii dar nu a avut pe unde sa iasa.

Vezi busonul vasului expansiune, are in el o supapa care deschide (parca) la 1,4 bar la benzinar si 2 bar la diesel (nu stiu sigur dar te documentezi tu)

Ala nu e ventilator racire care porneste "la pumni" asa ca verifica releul ce il controleaza, conexiunile, cablaj, perii (carbuni), etc ...cat si senzorul de temperatura montat pe motor.

Ca o paralela (ok, am inteles, tu ai benzinar dar nu conteaza), dar eu daca las dieselul meu "uitat" pornit in parcare azi, in soare, pe canicula (e90,m47) ...treptat ajunge temp la 98° ...apoi porneste ventilatorul racire pe tr. 1 viteza (asa, mai lent, nici nu e sesizabil de la volan) ....scade la 96-95 ...apoi in cateva minute iar urca la 98 - si tot asa o tine intruna.

In exterior imi sta pe 90-92, in depasiri in forta urca la 93-94. Ma refer acum, cand sunt caldurile astea in toata Romania.

Edited by zallo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ieri am pornit mașina și am lăsat-o 30 min să meargă pe loc și nici măcar nu a crescut temperatura.O repornesc, începe să se audă ceva aiurea la motor și atunci începuse iar să crească.La vreo câteva ore repet procesul și tot așa, prima pornire și nimic dar la a doua la fel zgomot ciudat și creștea temperatura și cred că trosnește ceva pe la chiulasă...am făcut programare la un service sa vad ce zic și băieții.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.