Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Transformare 420i in 430i (B48 decompression)


Recommended Posts

Revin cu un subiect foarte controversat, interesant si care poate oferi informatii valoroase. 

Ma gandesc in ultima vreme din ce in ce mai des sa trec la un seria 4 coupe si sa dau E92, pe care l-am adus in punctul in care nu prea mai am ce sa ii fac si unde mi-am pierdut si interesul sa mai investect in el ceva bani, avand in vedere ca e impecabil dpdv al functionarii motorului si cu o lista lunga de retrofituri. 

Am vazut un subiect interesant legat de decompresia motorului B48 de la 11.1 cat are pe varianta de 135Kw la 10.2 cat are pe varianta de 185Kw prin schimbarea pistoanelor. (care difera ca cod de la o varianta la alta) 

Banuiesc totodata ca trebuie modificat si softul masinii, dar asta nu ar fi o mare problema. 

Pistoanele de varianta de 185kw ajung undeva la 6000 lei. 

Partea buna in toata chestiunea asta e ca odata desfacut motorul, poti vedea toate uzurile si sa rezolvi din start problemele. 

Din cercetari toate celelalte componente par a fi identice, turbina, admisie, racire.... 

Coduri motor B48b20M0 (135kw) vs B48B20O0 (185kw). Nu am gasit nimic care sa imi sugereze punctual diferentele intre ele in afara de codul pistoanelor. 

Daca are cineva mai mult e informatii, il rog sa scrie aici. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

deci 

toate 330i sunt B48B20B. unele 320i sunt B48B20B ( in general cele pana prin 2019) dupa care in  general sunt B48B20A

ce recomand e sa cumperi direct un 320i B48B20B pe care il duci direct la 250cp .codul motorului e foarte vizibil , stantat in fata pe bloc

Link to comment
Share on other sites

Diferenta de bani exista, si e destul de mare, diferenta pe care vreau sa o folosesc pentru a aduce unele retrofituri la masina in timp si pentru a schimba tot ce trebuie la ea. 

De ce nu fac soft la cel de 135 kw direct la 185 kw? Pentru ca ungerea si racirea pistoanelor difera de la una la alta, de asta pentru a avea o mai mare garantie ca totul rezista, cel mai sigur e sa schimbi pistoanele, sa pui cele de 185kw.

@Lospaa, m-am gandit in mare parte, dar stiu sigur ca nu voi lua banii astia decat daca va fi cineva care sa stie ce inseamna tot ce am facut la ea si care va aprecia asta.

E exclus sa o vand la Bombardieri, care iti dau 6000 pe ea boss. Imi rezerv dreptul sa imi aleg clientul cui o vand. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Revin cu ideea topicului. Recent m-am gandit foarte mult la ce vreau sa fac pe viitor, si dupa ce pun si volanul incalzit pe E92, o sa il scot la vanzare, pentru ca am gasit in Belgia un F32 care e pe placul meu atat ca dotari cat si ca aspect. 

Masina este din 2016 luna a 6-a cu motorul B48 2.0i.

Am gasit pe ebay pistoane de compresie 10.2 puse pe 30i la 500 euro. (O nimica toată)

Citisem recent ca ar diferi un pic galeria de admisie cat ai cea de evacuare care ar avea niste flapsuri.

Totodata citind cateva comentarii prin afara, unii recomanda pistoane de i8 care ar fi identice , doar ca permit compresie 9.5, ceea ca ar duce potentialul boost-ului turbo si mai sus. 

Aveti ceva noutati despre diferente? 

Am mai citit ceva si de arbore cotit mai usor pus pe 30i, dar nu stiu 100%.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, HitmaNLive said:

 

Totodata citind cateva comentarii prin afara, unii recomanda pistoane de i8 care ar fi identice , doar ca permit compresie 9.5, ceea ca ar duce potentialul boost-ului turbo si mai sus. 

 

exista b48 cu compresie 9.5 , modelul de 306?cp

sincer nu cred ca ai nevoie de pistoane si alte minuni, sunt multe b48 ,184cp resoftate la circa 250cp si mai mult cu mii de km fara probleme.

avand in vedere ca masina e f32 deci dinainte de 06/2020 rescrierea ecu e relativa ușoară 

Link to comment
Share on other sites

B48TU, intra din 2018 noiembrie (parca) tine de B48A sau B48B ? 

Exista diferente mari intre B48 simplu si B48TU, nu as vrea sa ma complic foarte mult pe viitor , cu o conversie sau toate modificarile se rigoare, mai ales ca tine si de partea de distribuție diferența, adica un nou bloc motor. 

Stie cineva cum le pot diferentia? Nu am aflat ceva concret pana acum. 

Totadata gasesc B48 pe anul 2016 F32 sau mai concret 2017? Nu prea ma incred in wikipedia cu 2016 🙂.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.