Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Transformare 420i in 430i (B48 decompression)


Recommended Posts

Revin cu un subiect foarte controversat, interesant si care poate oferi informatii valoroase. 

Ma gandesc in ultima vreme din ce in ce mai des sa trec la un seria 4 coupe si sa dau E92, pe care l-am adus in punctul in care nu prea mai am ce sa ii fac si unde mi-am pierdut si interesul sa mai investect in el ceva bani, avand in vedere ca e impecabil dpdv al functionarii motorului si cu o lista lunga de retrofituri. 

Am vazut un subiect interesant legat de decompresia motorului B48 de la 11.1 cat are pe varianta de 135Kw la 10.2 cat are pe varianta de 185Kw prin schimbarea pistoanelor. (care difera ca cod de la o varianta la alta) 

Banuiesc totodata ca trebuie modificat si softul masinii, dar asta nu ar fi o mare problema. 

Pistoanele de varianta de 185kw ajung undeva la 6000 lei. 

Partea buna in toata chestiunea asta e ca odata desfacut motorul, poti vedea toate uzurile si sa rezolvi din start problemele. 

Din cercetari toate celelalte componente par a fi identice, turbina, admisie, racire.... 

Coduri motor B48b20M0 (135kw) vs B48B20O0 (185kw). Nu am gasit nimic care sa imi sugereze punctual diferentele intre ele in afara de codul pistoanelor. 

Daca are cineva mai mult e informatii, il rog sa scrie aici. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

deci 

toate 330i sunt B48B20B. unele 320i sunt B48B20B ( in general cele pana prin 2019) dupa care in  general sunt B48B20A

ce recomand e sa cumperi direct un 320i B48B20B pe care il duci direct la 250cp .codul motorului e foarte vizibil , stantat in fata pe bloc

Link to comment
Share on other sites

Diferenta de bani exista, si e destul de mare, diferenta pe care vreau sa o folosesc pentru a aduce unele retrofituri la masina in timp si pentru a schimba tot ce trebuie la ea. 

De ce nu fac soft la cel de 135 kw direct la 185 kw? Pentru ca ungerea si racirea pistoanelor difera de la una la alta, de asta pentru a avea o mai mare garantie ca totul rezista, cel mai sigur e sa schimbi pistoanele, sa pui cele de 185kw.

@Lospaa, m-am gandit in mare parte, dar stiu sigur ca nu voi lua banii astia decat daca va fi cineva care sa stie ce inseamna tot ce am facut la ea si care va aprecia asta.

E exclus sa o vand la Bombardieri, care iti dau 6000 pe ea boss. Imi rezerv dreptul sa imi aleg clientul cui o vand. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Revin cu ideea topicului. Recent m-am gandit foarte mult la ce vreau sa fac pe viitor, si dupa ce pun si volanul incalzit pe E92, o sa il scot la vanzare, pentru ca am gasit in Belgia un F32 care e pe placul meu atat ca dotari cat si ca aspect. 

Masina este din 2016 luna a 6-a cu motorul B48 2.0i.

Am gasit pe ebay pistoane de compresie 10.2 puse pe 30i la 500 euro. (O nimica toată)

Citisem recent ca ar diferi un pic galeria de admisie cat ai cea de evacuare care ar avea niste flapsuri.

Totodata citind cateva comentarii prin afara, unii recomanda pistoane de i8 care ar fi identice , doar ca permit compresie 9.5, ceea ca ar duce potentialul boost-ului turbo si mai sus. 

Aveti ceva noutati despre diferente? 

Am mai citit ceva si de arbore cotit mai usor pus pe 30i, dar nu stiu 100%.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, HitmaNLive said:

 

Totodata citind cateva comentarii prin afara, unii recomanda pistoane de i8 care ar fi identice , doar ca permit compresie 9.5, ceea ca ar duce potentialul boost-ului turbo si mai sus. 

 

exista b48 cu compresie 9.5 , modelul de 306?cp

sincer nu cred ca ai nevoie de pistoane si alte minuni, sunt multe b48 ,184cp resoftate la circa 250cp si mai mult cu mii de km fara probleme.

avand in vedere ca masina e f32 deci dinainte de 06/2020 rescrierea ecu e relativa ușoară 

Link to comment
Share on other sites

B48TU, intra din 2018 noiembrie (parca) tine de B48A sau B48B ? 

Exista diferente mari intre B48 simplu si B48TU, nu as vrea sa ma complic foarte mult pe viitor , cu o conversie sau toate modificarile se rigoare, mai ales ca tine si de partea de distribuție diferența, adica un nou bloc motor. 

Stie cineva cum le pot diferentia? Nu am aflat ceva concret pana acum. 

Totadata gasesc B48 pe anul 2016 F32 sau mai concret 2017? Nu prea ma incred in wikipedia cu 2016 🙂.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e Technical Update, doar ca ma interesează in mod special cand au intrat in productie. 

Din punctul meu de vedere 2016-2017-2018 sunt excluse din start.

Repet as vrea un TU ca sa pot sa imi jonglez ideile mult mai usor si mai sigur.

Link to comment
Share on other sites

@HitmaNLive m-am mai uitat si eu la cheatia cu pistoanele schimbate ca m-ai pus pe ganduri. in teorie se poate , bineinteles trebuie reacris softul dar nu am vazut pe nimeni, nici pe forumurile de afara cu asa ceva

am vazut 20i cu 300plus cp ( stage 2) probabil cu pistoane schimbate dar nu am vazut detalii

din ce am citit si asta 20i se tuneaza bine dar e musai sa folosesti benzina cu cifra octanica maxima dupa tunning. nu doar atat dar orice fel de benzina mai prosta dau mai de slaba calitate(95) poate da missfire, si din cauza compresiei mare se duce dracu pistonul

imi este relativ frica de un tuning fara sa reduc compresia, si nu stiu cum sa o reduc fara sa schimb pistoanele. toate astea costa aproape cat costa un upgrade la 330i deci kkt

sfatul meu e sa mergi direct pe 30i sau sa gasesti un 20i cu “B” in capat

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2024 at 7:18 PM, HitmaNLive said:

Diferenta de bani exista, si e destul de mare, diferenta pe care vreau sa o folosesc pentru a aduce unele retrofituri la masina in timp si pentru a schimba tot ce trebuie la ea. 

De ce nu fac soft la cel de 135 kw direct la 185 kw? Pentru ca ungerea si racirea pistoanelor difera de la una la alta, de asta pentru a avea o mai mare garantie ca totul rezista, cel mai sigur e sa schimbi pistoanele, sa pui cele de 185kw.

@Lospaa, m-am gandit in mare parte, dar stiu sigur ca nu voi lua banii astia decat daca va fi cineva care sa stie ce inseamna tot ce am facut la ea si care va aprecia asta.

E exclus sa o vand la Bombardieri, care iti dau 6000 pe ea boss. Imi rezerv dreptul sa imi aleg clientul cui o vand. 

Salut, ai vandut E92-ul?

Link to comment
Share on other sites

@Viper05, toata distractia costa maxim 3000 euro, 500 euro costă setul de pistoane cu compresie 10.2. avantajul mare e ca desfaci motorul tot si observi si schimbi tot ce trebuie schimbat, practic , poti vedea orice uzura, ceea ce pe viitor iti poate oferi o liniște. 

Nu poti face decompresie la motor decat schimband pistoanele, ele au sculpturile facute in asa fel incat sa reducă compresia in cilindru.

@leonardcrt, inca nu, nu l-am pus la vanzare propriu-zis încă. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/28/2009 at 11:18 PM, Dan_316i said:

Sa schimb motorul nu prea ma incanta, dar va intreb ceva, motorul meu e m43b16 ar merge convertit la m43b18, in sensul ca schimb doar parte de cilindree si calculatorul, iar pe urma cu resoftare sa ajung undeva pe la 127cp si 187Nm. Va rog nu radeti si nu faceti misto de ce am zis daca cumva vi se pare o prostie.

Ce vrei sa faci tu aici este fics ce am gandit eu pe vremea e36 cand ma gandeam sa fac modificare de la 1.6i la 1.8i

Exact cum m-au sfatuit pe mine colegii de la vremea respectiva incerc sa te sfatuiesc si eu acum, ori mergi pe un 20i cu soft safe ori 30i si faci cat te tine curajul.

 

Link to comment
Share on other sites

Zi-mi cateva motive pentru care te-au sfatuit baietii la vremea respectiva sa nu faci.

Exista in Romania service care a pus pistoane cu compresia 10.2 in locul celor de 11 🙂

Eu sunt foarte curios de ce lumea e atata de panicata cand vine vorba de desfacut un motor. 

Link to comment
Share on other sites

Motivul era destul de evident, raportul cost performanta obtinut la final.

La N/A chiar nu facea sens, recunosc, acum la motoarele turbo clar este alta treaba, dar financiar tot nu face sens modificarea.

50% te inteleg de ce vrei sa faci modificarea, chiar si eu am renuntat la 30i pentru pachetul la total, doar ca nu 100%.

Nu cred ca e cineva panicat de refacut motorul, lumea este doar tematoare ca nu mai iasa ca din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Atâta timp cat notorul e facut cu piese conforme, cu simt de răspundere si cu toate suruburile stranse conform specificatiei producatorului, nu vad absolut nici o problema. 

Repet, eu am avut ambitia sa refac hulitul si gonitul N43, de la zero, pentru ca am preferat sa stiu ca e refacut de la 0 , decat sa iau altul SH fara sa stiu ce e cu el.

Diferenta dintre un 184 cai si 252 cai in materie de bani este mult mai mare decat cei 3000 euro pe care ii investesti in modificarea motorului, plus siguranța ca stii ca e ca nou. 

In medie un 420i 2017-2019 e pe la 17-19000 euro, in timp ce un 430i din aceeasi ani, sare lejer de 22-23000 euro, unele chiar peste 25000, daca km sunt sub 100000 km.

Cu o diferență de 2000-3000 euro, poti aduce optionale masinii, destule.

Link to comment
Share on other sites

@HitmaNLive DIn punct de vedere al efortului de timp si al riscului privind rezultatul final, a alege un 430i este abordarea prudenta si rationala, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare. Pe de alta parte, daca timpul nu este o resursa limitata si ai o pasiune pentru mecanica auto, atunci modificarea pe care o ai in vedere poate fi un proiect foarte interesant.

B48 nu este tocmai un motor nou, dar nici nu este unul clasic. De aceea, iti recomand sa studiezi cu mare atentie diverse detalii care tin de tehnologia utilizata.
Iti dau doar un exemplu. B48 are blocul motor din aluminiu, iar cilindrii sunt acoperiti prin tehnologia "electric arc wire-spraying". Intrucat nu pleci de la un bloc motor nou, ci de la unul care are o anumita uzura acumulata, pentru a monta pistoane si segmenti noi este probabil sa fie nevoie sa honuiesti. Nu cred ca acest lucru este imposibil, asa cum declara BMW: "Due to the thin material application during the electric arc wire-spraying procedure, subsequent processing of the cylinder barrels is not possible", intrucat totusi grosimea este de 0.3mm, suficient pentru o honuire. Pe de alta parte, nu stiu daca honuirea se poate efectua prin metode clasice, sau daca sunt necesare unelte/procedee speciale. Iar daca decizi sa nu honuiesti, inseamna sa joci la loterie: dupa tot efortul si cheltuiala de a modifica motorul, te poti trezi ca segmentii nu se rodeaza corect pe suprafata uzata a cilindrilor si risti sa ai un motor cu probleme de compresie si/sau care consuma ulei.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ce bine ca ți-ai facut timp sa postezi si tu aici, mare fan al felului cum gandesti, al experientei si echilibrului din fiecare postare. Respect maxim din partea mea @FiveThreeFive 👑.

Timpul nu ar fi o problema, pentru ca intentionez sa iau F32 intai, apoi sa pun la vanzare E92, pentru că mai mult ca sigur masina asta nu se va vinde foarte ușor, deoarece doar un pasionat adevarat va intelege cu totul efortul si tot ceea ce s-a facut la mașin asta. Si pe 2 lei , nu o dau nici daca trebuie sa stea in parcare. 

Partea de honuit, se poate face lejer, in 3 zecimi , iti permite sa faci honuiala profi, pe mașină de honuit. Unde am facut la E92 cilindrii, pot face si honuiala, in așa fel incat sa iasă acele X-uri de ungere.

Intr-adevar ce mă interesează foarte mult sunt celelalte detalii legate de răcire, admisie si evacuare, pentru ca am înțeles ca ar fi cateva mici diferențe, dar nu am gasit nimic concret , in afara de faptul ca evacuarea ar avea niste flapsuri pe versiunea de 252 cai. 

Repet, orice detalii suplimentare sunt de ajutor in caz ca poate ajuta cineva.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, HitmaNLive said:

@Viper05, toata distractia costa maxim 3000 euro, 500 euro costă setul de pistoane cu compresie 10.2. avantajul mare e ca desfaci motorul tot si observi si schimbi tot ce trebuie schimbat, practic , poti vedea orice uzura, ceea ce pe viitor iti poate oferi o liniște. 

Nu poti face decompresie la motor decat schimband pistoanele, ele au sculpturile facute in asa fel incat sa reducă compresia in cilindru.

@leonardcrt, inca nu, nu l-am pus la vanzare propriu-zis încă. 

Ce an, motorizare, dotari, km ? Caut de mult timp un E92, poate il ai fix tu 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.