Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Transformare 420i in 430i (B48 decompression)


Recommended Posts

@leonardcrt, gasesti topic in Masina mea , cu ea. Pe scurt 03.2007, 2.0i N43, foarte multe(probabil cele mai multe de pe un E92 din Romania), pe bord 240000 km, eu aproximez in jur de 300000 (garantat intre 60-80000 au fost dati inapoi candva), dar motorul este refacut de la 0 de mine, cu 10000 km facuti de atunci.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, HitmaNLive said:

@leonardcrt, gasesti topic in Masina mea , cu ea. Pe scurt 03.2007, 2.0i N43, foarte multe(probabil cele mai multe de pe un E92 din Romania), pe bord 240000 km, eu aproximez in jur de 300000 (garantat intre 60-80000 au fost dati inapoi candva), dar motorul este refacut de la 0 de mine, cu 10000 km facuti de atunci.

da,am vazut, e faina. te-ai gandit si la un pret?

Link to comment
Share on other sites

Da, 10000 euro, negociabil la fața locului, dar pe argumente concrete, nu pe o zgârietură. Mașina la exterior mai necesită mici retușuri pentru că Romania.... Eu nu am vrut sa o revopsesc total pentru ca vin mari cunoscători care zic ca a fost răsturnată. 🙂

Link to comment
Share on other sites

mai jos un email de la un tuner relativ reputabil din uk. in discutie e masina mea g21 320i , i-am intrebat de compresie si de schimbat pistoane. mai jos raspunsul

We are aware of the two engine codes and the maps are adjusted to suit the differences between each engine.  We write a completely unique map for each and every car that we tune and this is further personalised during our in depth consultation on the day we complete the tuning.

 

I would not suggest changing the piston heads, that would be a very costly job it would almost be more cost effective to swap the engine.

 

The discussions around the differences between the two engines have some what blown the differences out of proportion and we have no concerns at all in tuning the B48B20A engines.  We have probably tuned more of the A than the B, a number in the hundreds by my estimation.  None of these have had any issues whatsoever.

 

We could potentially fit you in this week if you are keen to go ahead with the tuning

am uitat sa mentionez , toata smecheria costa aproape 2k, din care aproape 1k e pentru ecu crack 🤦‍♂️ 

Link to comment
Share on other sites

Probabil acolo costurile de refacere al unui motor se ridica la sume mult mai mari decât in Romania.

Ei dau ca motiv doar costul ridicat, si cam atât, la cât inteleg eu.

Tocmai astazi am primit raspuns de la cei care au schimbat pistoanele de 11.1 cu cele de 10.2 si mi-au confirmat ca intre motoare nu există alte diferente si trebuie modificată cantitatea de combustibil pe care sa o dea injectoarele. 

Eu unul nu am gasit nicaieri un B48 252 cai cu cutie manuală, desi aparent apare ca ar exista, dar eu nu am gasit niciunul nicaieri...

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, HitmaNLive said:

nu am gasit nicaieri un B48 252 cai cu cutie manuală

Inteleg ca, a avea cutie de viteze manuala este, pentru tine, o conditie absolut necesara in decizia de a cumpara a masina - mai importanta chiar decat tipul de motor sau dotarlle. Felicitari.

Din pacate, am ramas mult prea putini "ciudati" cu astfel de exigenta. Este principalul lucru pe care il regret in dezvoltarea automobilului in general si a modelelor BMW in particular: iminenta disparitie a cutiei de viteze manuala. 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Inteleg ca, a avea cutie de viteze manuala este, pentru tine, o conditie absolut necesara in decizia de a cumpara a masina - mai importanta chiar decat tipul de motor sau dotarlle. Felicitari.

Din pacate, am ramas mult prea putini "ciudati" cu astfel de exigenta. Este principalul lucru pe care il regret in dezvoltarea automobilului in general si a modelelor BMW in particular: iminenta disparitie a cutiei de viteze manuala. 

Nu pierzi nimic,  de la introducerea clutch delay valve experienta condusului s-a dus. Bine nici "feelingul" nu mai e același. Pe scurt te "împing " spre automata. În oraș cel puțin M140 era greu de condus, afara era mai ok. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

Nu pierzi nimic,  de la introducerea clutch delay valve experienta condusului s-a dus. Bine nici "feelingul" nu mai e același. Pe scurt te "împing " spre automata. În oraș cel puțin M140 era greu de condus, afara era mai ok. 

Se poate face delete la ea, nu e ceva inposibil. Aparent pana si E46 sau E39 au avut montate asa ceva. 

@leonardcrt, dar niciuna F32 🤦.

@FiveThreeFive cand am luat E92, tot principalul criteriu a fost, neapărat manuală, restul le fac eu pe parcurs și așa am facut. 

Fiabilitatea cutiei si controlul pe care il ai asupra masinii, nu va putea fi oferit niciodata de o automată, fie ea orice ar fi. Eu am mers mereu pe principiul ca tu trebuie sa controlezi masina, nu ea pe tine 🙂.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Au avut 100% pe E46, problema la F21 de ex este ca valva e montata pe cilindrul ambreiaj și trebuie pus alt cilindru sau bricolat cel de pe mașină.Legat de fiabilitate nu știu ce sa zic E46-ele am schimbat ambreiaj pe la 70k km parca, 140ul probabil ca pe la 100k se va duce.In final contează mult ce faci cu mașina, în scenariul meu 140 plus manuala în București reprezenta o combinație fericita motiv pentru care am și vândut mașina.

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

Am eu E92 de 5 ani si 70000 km facuti de mine. Masina are după mine vreo 300000 km, nu cred sa fi fost schimbat vreodată ambreiajul 🙂.

Daca e sa luam la bani mărunți, la o cutie automată ai mai multe sanse sa rămâi cu ea in drum. Plus ca la 70000 km trebuie neaparat revizie la ea, la care costurile sunt de 2000-2500 lei. 

La un motor pe benzină, fiind mult mai rafinat decat cel diesel, din punct de vedere al vibrațiilor produse, componenta care ar putea ridica costul e volanta, care repet la benzinare nu prea cade, decât daca ești un căscat si nu ar trebui sa mergi decât cu bicicleta. In acest caz, schimbi rulment, placa de presiune si disc, care costă 1000 lei si te tine cât nu duce trenul. (Din nou dacă știi să folosești pedala de ambreiaj)

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, alex230ro said:

Nu pierzi nimic,  de la introducerea clutch delay valve experienta condusului s-a dus. Bine nici "feelingul" nu mai e același. Pe scurt te "împing " spre automata.

Sa nu exageram. Clutch delay-ul se poate scoate, modifica, pune la loc. Am facut eu topic cu efectul lui la diesel, fapt mentionat de @HitmaNLive facnd foarte bine distinctia intre diesel si benzina.. unde in cazul benzina unde puterea e partea "guvernanta" si nu cuplul ca in cazul dieselului... foarte, foarte probabil un clutch delay AJUSTAT corespunzator (daca este prezent) poate sa readuca placerea cobdusului unei manuale .. ca pe vremuri! 😉😉

Cred ca mai degrabe ne e teama sa experimentam..

Chiar am la indemana clutch delay-ul original (cu gaura originala..) de la E90 si pot spune celor curiosi sa faca modificarea.. pasii necesari pentru ajustare, adica treptele gauririi.. 

"Problema".. intervine la faptul ca trebuie sa se astepte la o alta cuplare mai brutala, scurta dar agila, dupa cum e de asteptat.. din partea mecanismului ambreiaj.. 

dar nu e de netrecut.

Si se poate cumpara un clutch delay de la dealer.oricand si reveni la "setarea" standard.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai am zis ca nu se poate ajusta/scoate? Dar de ce nu a fost lăsată mașina cum trebuie din prima? la E34/E30 nu trebuie sa ajustezi Sincer nu mai am chef de experimente am mers cu mașină așa cum era . Fiecare face ce crede eu vorbesc din experiența mea : E30 nu ai nevoie de nimic vitezele se schimba "normal" E46/F21 ai niște smucituri îndeosebi în vitezele 1/2 din cauza CDV mai ales dacă încerci sa schimbi rapid practic nu știi unde "prinde" ambreiajul , destul de frustrant , în final E46 a rămas fără CDV, la serie 1 am mers pe varianta de a nu da drumul repede la ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Da, desigur. Una e sa lasi masina asa cum e si alta e sa vrei si sa iti asumi schimbarile.

Aducand vorba de clutch delay nu am crezut ca de fapt tu crezi in schimbarile fabricantului atat de mult.

Eliminarea sau ajustarea clutch delay-ului, ca si prezenta nu poate avea decat efectul puterii transmise de motor spre roti.. care este diferita in fiecare situatie.

Motoarele vechi puterea nu este aceiasi. Si de aici a aparut si implementarea clutch delay; sa poate conduce/cumpara BMW si femeile..

Dar asta ce am zis mai si stim cu totii...

Mai greu cu testele si riscurile. 😉

 

Link to comment
Share on other sites

Clutch delay sau nu, gasiti-mi un F32 430i cu cutie manuala 😂😂😂, lasa-ti vrajelile 😂.

Asta e unul din motivele pentru care vreau dintr-un 420i sa fac 430i, pentru ca it doesn't exist...

Aparent difera si cutia, dar ne asumăm si altă cutie 😂.

In continuare cine e interesat se E92, am video de 12 minute cu toate optiunile si defectele estetice prezentate 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Viper05 said:

Nu e mai usor sa schimbi cutia din auto in manuala decat da te chinui cu motorul?

Iti dai seama peste cativa ani, cand se va vinde, toti cei care se bazează pe ce zice Carvertical sau alte platforme, ce față vor face cand vor vedea ca acolo apare automată si ea de fapt e manuală? 😅 

Plus ca nu stiu cat de ușoară e modificarea, pentru ca am impresia ca trebuie inlocuite si unele calculatoare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, HitmaNLive said:

Iti dai seama peste cativa ani, cand se va vinde, toti cei care se bazează pe ce zice Carvertical sau alte platforme, ce față vor face cand vor vedea ca acolo apare automată si ea de fapt e manuală? 😅 

Plus ca nu stiu cat de ușoară e modificarea, pentru ca am impresia ca trebuie inlocuite si unele calculatoare.

Deci, m-am enervat și am luat absolut toate site-urile de vânzări de mașini la rând, inclusiv cele din Statele Unite (Copart și IAAI) pentru licitații. Nu am găsit nici măcar un F32 cu cutie manuală și motorul de 252 cai.

Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2025 at 6:41 AM, FiveThreeFive said:

Inteleg ca, a avea cutie de viteze manuala este, pentru tine, o conditie absolut necesara in decizia de a cumpara a masina - mai importanta chiar decat tipul de motor sau dotarlle. Felicitari.

Asta e motivul pentru care am ajuns si eu la 420i in loc de 430i, cutia manuala. Si trapa.

On 3/15/2025 at 8:24 AM, alex230ro said:

Nu pierzi nimic,  de la introducerea clutch delay valve experienta condusului s-a dus. Bine nici "feelingul" nu mai e același. Pe scurt te "împing " spre automata. În oraș cel puțin M140 era greu de condus, afara era mai ok. 

Eu am sesizat altceva deranjant pentru cineva care apreciaza cutia manuala, nu prea mai exista frana de motor, trebuie sa retogradezi serios treptele, mai mult de atat cand ridici piciorul "din gaz" si ii dai putin ragaz intra in coasting.

Link to comment
Share on other sites

On 3/15/2025 at 8:38 PM, HitmaNLive said:

A doua e interesanta, daca avea si navi mare, isi merita pretul... Totusi as da banii astia pe un F32 doar... Ma omoara portierele la versiunile in 4... Cand stau in masina mi se pare ca stau ingramadit...

Nu e asa rau, dupa o perioada incepi sa vezi avantajele, cel mai mare e ca poti deschide usa in parcarile zilelor noastre sau ca dupa ce parchezi mai poti urca in ea.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dan_316i said:

Nu e asa rau, dupa o perioada incepi sa vezi avantajele, cel mai mare e ca poti deschide usa in parcarile zilelor noastre sau ca dupa ce parchezi mai poti urca in ea.

Ca sa poti urca mai usor , apesi de 2 ori pe deblocare si geamul coboară până la jumătate, atunci ai loc destul 😂. Bine, pe mine mă ajută oarecum fizicul să mă mai strecor un pic, ca daca cumva depășeam suta, slabe șanse 😂.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.